Mistä sen voi etukäteen tietää, että miehestä tulee väkivaltainen?
Mitä ne tuntomerkit ovat olleet? Mistä sen voi tietää, ennenkuin on ehtinyt sitoutua, kun lukemani perusteella se voi alkaa vasta häiden tai lasten syntymän tms jälkeen? Tulee epäilys, että kaikki miehet ovat ns. sikoja säkissä, jos ei voi tietää.
Kommentit (57)
Kaikki ulkonäössä olevat puutteet; epämiehekkäät osa, pieni muna lyhyys, hento olemus, läski, naismainen naama...Kaikki mikä voi vaikuttaa egoon oireilee väkivaltana
Mäkin haluaisin tietää. Etenkin nämä palstan jännämies-kommentoijat voisivat kertoa mistä näin sinkkuna näen satavarmasti, ilman erehdyksiä, kuka tapaamistani miehistä sattuu olemaan "jännämies". Ei mitään "jos mies korottaa ääntään voi se joskus tehdä enemmänkin" vaan ihan idioottivarma kaava jännämiesten tunnistamiselle, sen verran monesti noita uhria syyllistäviä kommentteja tullut luettua että kyseisillä kirjoittajilla täytyy olla hallussaan keinot erotella väkivaltainen mies muista. Itse kun olen siinä käsityksessä että etenkin älykkäät mieleltään vinoutuneet osaavat erittäin taidokkaasti piilottaa väkivaltaisen puolensa siihen asti kun tulee ensimmäisen kerran nyrkkiä naamaan.
No mä en tiennyt sitä mistään ennen kuin oltiin oltu melkein 2 vuotta yhdessä ja meillä oli jo vauvakin. Lähdettiin etelän matkalle, niin siellä alkoi hakkaamaan ja yritti pudottaa terassilta alas, koska olin kuulemma katsonut liian pitkään muita miehiä baarissa!!!
Sitä ennen pidin miestä vaan ujona ja erilaisena kuin itse olin eli sellasena tunteensa sulkevana. No niinhän se kai teki ja tekee tänä päivänä, mutta mä en ole enää se uhri vaan toinen nainen, jonka vuoksi mut jätti onneksi! Ite en olis pystynyt. Tuossa välissä oli yli 15 v kaikenlaista väkivaltaa mitä ikinä toiselle voi vaan koskaan ikinä tehdä. Pahin ehkä se, että pani juovuspäissään jonkun naisen raskaaksi, jota ei edes tuntenut ja tää nainen piti lapsen tottakai.
Se että mies on "vaarallinen" ja sitä kautta jännä. Jos miehellä on tarvetta osoittaa miehisyyttään uhoomalla toisille miehille niin väkivalta myös puolisoa kohtaan ei ole yllätys.
Kiivaaksi itseään kutsuvaa kannattaa kavahtaa. Se on merkki siitä, että henkilö antaa itselleen luvan toimia adrenaliinin vallassa. Myös voimakas mustasukkaisuus ja omistuksenhalu on selvä varoitusmerkki.
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=182
Väkivaltaisen suhteen varoitusmerkkejä
Väkivalta parisuhteessa alkaa ja pahenee usein vaiheittain, ja siksi sitä voi joskus olla vaikea tunnistaa. Väkivaltaisessa suhteessa eläneet ovat itse listanneet seuraavanlaisia merkkejä suhteessa, joihin kannattaa suhtautua vakavasti:
Suhteen alku on hyvin tunnepitoinen ja etenee nopeasti vakavaksi. Puoliso todistelee, että vain sinä voit tehdä hänet onnelliseksi eikä hän voi elää ilman sinua.
Puoliso on omistushaluinen, vaativa ja mustasukkainen. Hän syyttää sinua flirttailusta, jos joku esimerkiksi katsoo sinua kaupassa.
Puoliso on hyvin erilainen silloin, kun muita on paikalla. Läheisesi pitävät häntä täydellisenä, mutta sinä olet varuillasi.
Puoliso rajoittaa menemisiäsi ja haluaa tietää tarkasti missä liikut. Puolisosi tarkistaa tekstiviestisi tai soittelee jatkuvasti ja kyselee missä olet.
Puoliso tekee sinut itsestään riippuvaiseksi esimerkiksi taloudellisesti.
Puoliso nimittelee sinua, pilailee kustannuksellasi tai nolaa sinua muiden seurassa.
Puoliso saa sinut tuntemaan, ettet tee mitään oikein ja sinun täytyy koko ajan pyydellä anteeksi.
Olet mieluummin sanomatta omia mielipiteitäsi puolisosi seurassa.
Puoliso tulistuu pienistä, käsittämättömistä asioista. Reaktiot ovat vahvat.
Puoliso vähättelee sinua naisena tai äitinä.
Puoliso vaatii seksiä rakkauden osoitukseksi.
Häpeän takia välttelet ystäviäsi ja sukulaisia etkä halua kertoa heille totuutta puolisosi käytöksestä.
Puoliso on pomo ja odottaa sinun noudattavan hänen ohjeitaan ja määräyksiään.
Joudut olemaan varuillasi: opit huomioimaan puolisosi mielialanvaihtelut ja elämään niiden mukaan. Teet kaikkesi, ettei puolisosi suutu.
Puoliso on julma eläimiä kohtaan.
Puolisosi uhkailee sinua tai läheisiäsi.
Joudut opettamaan lapset olemaan häiritsemättä ja ärsyttämättä.
Puolison lupaukset eivät pidä ja väkivalta toistuu.
Puolisosi ei näe itsessään mitään vikaa. Hän syyttää sinua väkivaltaisesta käytöksestään.
Selittelet itsellesi, että kyllä väkivalta sitten loppuu, kun lapset kasvaa tai talo on valmis tai puolison työstressi vähenee.
Vähättelet väkivaltaa ja selittelet, ettei puolisosi teosta jäänyt jälkiäkään.
Huomaat, että väkivaltaisesta elämästä on tullut ”tavallista elämäänne” parempine ja huonompine jaksoineen.
Et enää huolehdi itsestäsi.
Samaan aikaan toivot ja pelkäät, että joku puuttuisi elämäänne.
Olet huolissasi lastesi hyvinvoinnista, turvallisuudesta tai tapahtumien vaikutuksista lapsiin.
Puolisosi on käyttäytynyt väkivaltaisesti aikaisemmissa suhteissaan. Hänen lapsuudenperheessään on ollut väkivaltaa.
En osaa sanoa muuta kuin sen, että pari tuttuaa on seurustellut väkivaltaisten tyyppien kanssa ja kaikista on tullut oudot "pysy kaukana tästä"-fiilikset. Ja olen siis saanut aina tietää väkivaltaisista taipumuksista vasta myöhemmin. Kuitenkin on varmasti sellaisia tapauksia joista en ole saanut mitään vastaavia fiiliksiä, joten en julistaudu miksikään erehtymättömäksi tunnistaja-guruksi.
Minulla ei ole koskaan ollut väkivaltaista miestä, tai ainakaan en ole koskaan saanut turpaani. Tänään muistelin yhtä miestä, jonka kanssa meinasi syntyä suhde. Kaikki alkoi erittäin yllättävällä tavalla, chatissa, ilman minkäänlaista taka-ajatusta miehen etsimisestä. Mies halusi kovasti minut kyläilemään luokseen satojen kilometrien päähän, mutten onneksi mennyt. Ensinnäkin siksi, etten koskaan lähde spontaanisti kauas kotoa muiden armoille ja toiseksi siksi, että mies antoi huonoja viboja lähemmin tutustuessamme... Hän suuttui herkästi ihan typeristä pikkuasioista. Muistan kun mesettelimme ja mies raivosi jostain chattityypistä. Olin silloin varmaan 19-20-v, mutten ihan sulattanut aikuisen miehen raivoamista jostain turhista nettityypeistä... No se juttu ei edennyt (johtuen minusta) ja hyvä niin. Olisin varmaan saanut turpaani jossain vaiheessa suhdetta...
Sitähän sää kysyit.
Vierailija kirjoitti:
temperamentista
räjähtää helposti, esim pieni ärsyttävä asia tai joku homma ei toimi niin saa raivarin
Exä oli luonteeltaan juuri päinvastainen. Omasi lehmän hermot eli ei hermostunut pienestä. Kaverit vitsailivat, että saako tuota miestä edes suuttumaan. Ei kovin puhelias (puhui vain jos oikeasti oli jotakin asiaa). Kaikki aina kehuivat, että minulla kävi tuuri kun sain tuollaisen kiltin ja perhekeskeisen miehen itselleni.
Kännipäissään (tai pienessä maistissa) meininki olikin sitten täysin toinen. Saattoi pimahtaa ihan pienestäkin. Meillä löytyi esim. nyrkin kokoinen reikä vessan ovesta tuon takia. Laatikollinen leludinosauruksia päätyi kappaleiksi. Minä sain myös osani jokuseen kertaan.
Tuokin piirre tuli esiin vasta vuosien myötä. Koskaan ei selvispäiten osoittanut mitään väkivaltaisia piirteitä eikä aina alkoholiakaan juodessaan. Mutta kun homma menee siihen, että saa olla varpaisillaan kun toinen juo vaikka sikspäkin niin ei sekään hääppöistä ole.
Noh, syystäkin on siis exä.
Ei mistään. Tuli puun takaa.
😞 Tai minä en ainakaan sitä tajunnut kun ei ollut ennusmerkkejä.
Mistä tietää, ettei naisesta tule lapsentappajaa?
Kaksi hyvää ystävää on seurustellut väkivaltaisen miehen kanssa ja tunsin molemmat miehet hyvin itsekin yliopistoaikoina. Kummastakaan en olisi ikimaailmassa voinut uskoa sitä. Todella fiksuja, sivistyneitä ja mukavia, huumorintajuisia miehiä ja vaikuttivat herrasmiehiltä ja hillityiltä. Ei olisi ikinä voinut uskoa. En luota enää kenenkään mieheen sen jälkeen, kun he kerran olivat jopa paljonkin väkivaltaisia. Pitäisi olla suunnilleen joku polttomerkki otsassa - systeemi jokaiselle, joka sellaiseen syyllistyy, tai epäilee kaikkia.
Ap
Jos käyttää steroideja niin melko varmasti muuttuu lähikuukausina tai vuosina agressiiviseksi. Joillakin ne aineet potkaisevat aikaisemmin ja toisilla taas muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi hyvää ystävää on seurustellut väkivaltaisen miehen kanssa ja tunsin molemmat miehet hyvin itsekin yliopistoaikoina. Kummastakaan en olisi ikimaailmassa voinut uskoa sitä. Todella fiksuja, sivistyneitä ja mukavia, huumorintajuisia miehiä ja vaikuttivat herrasmiehiltä ja hillityiltä. Ei olisi ikinä voinut uskoa. En luota enää kenenkään mieheen sen jälkeen, kun he kerran olivat jopa paljonkin väkivaltaisia. Pitäisi olla suunnilleen joku polttomerkki otsassa - systeemi jokaiselle, joka sellaiseen syyllistyy, tai epäilee kaikkia.
Ap
Eli kuulopuheiden perusteella kaasukammioon? Olet pahempi kuin nuo miehet yhdessäkään.
Saiko miehet tuomiot, tiedät kaiken tapahtumien kuluista? Kun poliisi menee tappeluun väliin, mies menee aina putkaan......
Ei sitä varmaan mistään tiedä. Itse en ole väkivaltaiseen mieheen törmännyt (paitsi teininä seurustelin hetken aikaa sellaisen pojan kanssa, josta jälkeenpäin olen ajatellut että olisin saattanut saada turpiini, jos juttu olisi edennyt).
En myöskään ole ollut todistamassa tuollaisia tilanteita ja jos tutuilla on kokemusta, hyvin he sen piilottavat. Silti uskon, että tuttavapiiriin varmaankin mahtuu jokunen väkivaltainenkin tyyppi, en vain osaa tunnistaa heitä. Tai sitten heitä ei vain ole sattunut kohdalle?
Mittaa testosteronitasot.
Paljon testoa -> suurempi taipumus impulsiiviseen käytökseen.
Fyysistä väkivaltaa en ole kohdannut, henkistä kyllä. En osaa sanoa, kumpi on pahempaa - tosin fyysinen taitaa aina pitää sisällään tuon henkisenkin. Ei niitä henkisen kidutuksen harrastajiakaan aina erota päällepäin.
Naiset harjoittavat ihan yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa kuin miehetkin,
sen päälle naiset ovat mestareita henkisessä väkivallassa. Että semmoinen miehet-on-sikoja-ketju,
jatkakaa toki miesvihan julistustanne, tai lähinnä ap.
Vierailija kirjoitti:
sen päälle naiset ovat mestareita henkisessä väkivallassa. Että semmoinen miehet-on-sikoja-ketju,
Miten tämäkin taas saatiin käännettyä miesvihaksi? Ensin meuhkataan, että miksi naiset haluavat vain väkivaltaisia jännämiehiä ja sitten kun joku kysyy, mistä väkivaltaisuuden miehessä tunnistaa, syytetäänkin miesvihasta. Eihän tässä ole kukaan sanonut, etteivät naisetkin voisi olla väkivaltaisia, mutta palstan mammat nyt enimmäkseen kai lähtevät parisuhteisiin miesten kanssa, joten heidän väkivaltaisuutensa tunnistaminen luonnollisesti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun pitää joka ikiseen ketjuun tulla räyhäämään tuota miesviha ja tehdä väkisin vastakkaiasettelua?
Ei kai kukaan ole väittänyt, etteivät naiset voisi olla väkivaltaisia. Heteronaiselle nyt vain jostain syystä on tärkeää tunnistaa nimenomaan väkivaltainen mies, koska miehen kanssa hän todennäköisesti on sitä parisuhdetta solmimassa.
Olet kyllä äärimmäisen outo.
temperamentista
räjähtää helposti, esim pieni ärsyttävä asia tai joku homma ei toimi niin saa raivarin