Mitä saitte häälahjaksi appivanhemmilta?
Ovatko miehen sisarukset saaneet suunilleen saman arvoisen lahjan?
Kommentit (40)
Ei mitään. Sen sijaan mies antoi minulle häälahjaksi oman saaren (1.5 ha).
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Sen sijaan mies antoi minulle häälahjaksi oman saaren (1.5 ha).
Anteeksi, väärä termi. Siis huomenlahjaksi.
Miksi vertailla lahjoja? Me ei saatu mitään, miehen veljienvaimot kävi ikuista paras miniä kisaa ja sai lahjoja. Ei vois vähempää moiset kisat kiinnostaa.
Saimme hopeiset kynttilänjalat. Katsoin juuri, että ne maksaisivat nyt eräässä nettikaupassa yhteensä 1300 euroa. En tiedä, mitä sisarukset saivat, mutta todennäköisesti suunnilleen samanarvoista.
Pyysimme vanhemmiltamme kuten myös muutamalta muulta lahjaksi osallistumista häiden järjestelyihin. Appivanhempani maksoivat osan tarjoilusta. Miehen veli ei ole mennyt naimisiin.
Me saimme käytetyn tehosekoittimen, jota appivanhemmat eivät tarvinneet. Se oli ihan hyvä ja tehtiin sillä kaikki lasten soseet, kun lapset olivat pieniä. Miehen veli ei ole mennyt naimisiin vielä.
Saatiin asunto, remontti siihen ja huonekalut. Saatiin myös upea häämatka sekä maksoivat minun sormukseni! :)
Vierailija kirjoitti:
Saatiin asunto, remontti siihen ja huonekalut. Saatiin myös upea häämatka sekä maksoivat minun sormukseni! :)
Miehen sisarukset ovat ainakin saaneet asunnot muusta en tiedä sillä ovat oleet jo kauan naimisissa!
Pari tonnia hääkassaan. En tiedä mitä mieheni sisarukset saivat, enkä todellakaan kehtaisi kysyäkään!
Ei mitään. Miehen isä tosin oli jo kuollut, kun menimme naimisiin. En koskaan tavannut häntä.
Saimme häämatkan kauas ja se oli tosi ihana!! Miehen veljen lahjoista en tiedä, mutta häämatka se ei ollut. Hääpari halusi itse hoitaa häämatkansa eikä kertonut kohdetta etukäteen kenellekään. Miehen siskot eivät ole parisuhteessa ja miehen vanhempienkin tilanne on muuttunut huomattavasti siitä, kun me 17 vuotta sitten menimme naimisiin. Siskot eivät saisi millään noin hulppeaa lahjaa eikä kyse olisi arvostuksen puutteesta.
Matkalahjakortti, olikohan siinä 1500€. Miehen siskot eivät ole menneet naimiisiin, ainakaan vielä. Mutta luultavasti saavat paljon hulppeamman lahjan, kun minä en oikein ole suosiossa ollut koskaan.
Me saatiin talo. Talon saivat myös miehen molemmat siskot kun avioituivat. Eli ihan oli tasapuolista.
Me saatiin tontti. Hämmästyin, koska en ole koskaan ollut tarpeeksi hyvä heille. Miehen veli on naimaton.
En muista saatiinko mitään. Me ei pidetty häitä, mentiin vaan maistraatissa naimisiin. Mutta oltaisko vähän rahaa saatu? Eivät ole mitään kroisoksia nuo appivanhemmat ja ovat kyllä aina olleet tasapuolisia, etenkin lastenlasten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatu yhtään mitää, en ollut toivottu miniä.[/quote
Sama täällä. Miehen vanhemmat olivat luvanneet hänelle järjestää ja maksaa isot häät kun hän menee naimisiin. (Kyseessä esikoispoika siis ja täällä vanhemmat yleensä maksavat poikiensa häät sekä hankkivat asunnon.)
No, lupaukset haihtuivat kun tutustuivat tulevaan miniäänsä :D. Itse asiassa ei pidetty häitä ollenkaan. Onneksi anoppi sentään lakkasi itkeä tyrskimästä pettymystään poikansa kumppanin valintaan.Jonkin aikaa sitä parkua kyllä kesti. Ei raukka olisi halunnut ulkomaista miniää...Eikä ole ajatukselle lämmennyt vieläkään :(.
Miehen veljelle pitivät muutamaa vuotta myöhemmin isot häät, ostivat asunnon ja kalustivat sekä varustivat sen vimpan päälle. Veljen vaimo sai myös muutaman tuhannen euron arvoiset kultakorut. Sisaret olivat menneet naimisiin jo aiemmin ja olivat saanet häälahjoikseen huonekaluja, kodinkoneita sekä kultakoruja. Nuo kaikki saivat lisäksi vielä isot tontit isänsä mailta.
Appiukko lupasi hoitaa häälahjaksi alkoholitarjoilun häihin. Täysi fiasko. Pirtuboolia, itse keittelemänsä viinit ruokailulle. Ei mitään muuta. Bestman lähti sitten kesken häiden siideri ja olutostoksille yms joita appi ei tietenkään maksanut.
Miehelle sanoin ennen häitä että kysy mitä hankkii muttei kysynyt kun isänsä on helposti loukkautuvaa sorttia.
Kaiken huipuksi vei ne loput "lahjaviinat" mennessään.
Rahaa ja osallistuivat myös ruokakustannuksiin (pienet ravintolahäät), yhteensä n 1000e arvosta. Eiköhän lahjat ole olleet suht samaa tasoa, muiden isompiin häihin ovat toki saattaneet osallistua järjestelyihin isommalla summalla. En ole kysynyt eikä oikeastaan kiinnostakaan :)
Appivanhemmat kustansivat meille viikon ulkomaanmatkan Italiaan, heidän kanssaan ja pari kuukautta häiden jälkeen. Koko matkan ajan ja vieläkin appivanhemmat puhuvat tuosta meidän häämatkana, minä tai mies ei kyllä ajatella sitä sellaisena.
Vertailukohtia sisaruksiin ei ole.
Saatiin asunto. Mieheni on ainut lapsi erittäin hyvätuloisesta perheestä, siksi näin suuri häälahja :--)