Miksei sängyssäsi ole päiväpeittoa?
Erään isokokoisen bloggaajan kotipostauksesta tuli mieleeni, miksi ihmeessä jotkut eivät hanki sänkyynsä päiväpeittoa vaan vuosikaudet petaavat pussilakanaiset peitot päällimmäisiksi? Kertokaa mulle, oi te päiväpeitottomat!
Todella viimeistelemättömän ja epäsiistin näköistä! En ymmärrä, onko kyse tottumuksesta vai kulttuurieroista?
Kommentit (27)
Mä en edes yleensä petaa sänkyä. Päiväpeitto kaivetaan esiin vain, jos tulee vieraita.
No meillä ei ole päiväpeittoa koska ei sitä tarvita. Sängyssä ollaan vaan kun nukutaan tai harrastetaan seksiä. Jos tulee vieraita laitetaan makkarin ovi kiinni että sinne ei näe.
Joo, tämä! Mä olen tosi usein ihmetellyt asiaa. Erityisesti kun rahasta ei ole monellakaan puutetta ja laadukkaita, kalliita päiväpeittojakin kaupoista nykyään löytyy.
Silti sängyssä, pedattunakin parhaimmilleen, näkyy ryttyiset, haalistuneet pussilakanat. "Parhaimmissa" tapauksissa vieläpä eri paria jos parisängystä on kyse.
Mulla on siistit valkoiset lakanat, en tarvitse päiväpeittoa tehdäkseni makkarista viimeistellyn ja siistin näköisen.
Minulla ei ole päiväpeittoa, koska pidän pellava- ja silkkilakanoideni ulkonäöstä. Sängyn jalkopäähän taittelen varttipäiväpeitoksi ison silkkihuovan. Makuuhuoneeni on jostain syystä silmäteräni, aina viimeisen päälle siisti ja huoliteltu. Siellä sopii lueskella ennen nukkumaanmenoa ja katsella kaunista tilaa.
Mulla on päiväpeitto, mutta se on kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes yleensä petaa sänkyä. Päiväpeitto kaivetaan esiin vain, jos tulee vieraita.
Siis sänky on levällään ja peitot sotkuisissa mytyissä joka päivä?
Eikö makkarista tule tällä tavalla sekaisen ja sotkuisen näköinen...? Ei välttämättä kutsu rauhoittumaan ja nukkumaan?
Käytän jo siistejä ja laadukkaita lakanoita, säästän aikaa, vaivaa ja rahaa, sängyn on hyvä tuulettua. Tässäpä muutama syy.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ole päiväpeittoa koska ei sitä tarvita. Sängyssä ollaan vaan kun nukutaan tai harrastetaan seksiä. Jos tulee vieraita laitetaan makkarin ovi kiinni että sinne ei näe.
Ovi visusti kiinni, että "pysyy luurangot piilossa"? Tuntuuko susta, että joudut selailemaan muitakin asioita elämässäsi? Jos nimittäin olisit ihan sinut petaamattoman sänkysi kanssa, et varmaankaan laittaisi ovea kiinni kun tulee muita ihmisiä paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö makkarista tule tällä tavalla sekaisen ja sotkuisen näköinen...? Ei välttämättä kutsu rauhoittumaan ja nukkumaan?
Hahhaa, mä en edes kertonu muista sotkuista. Petaamaton sänky on se vähäisin asia. Mulle tuollaisilla asioilla ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen peiton (ja tyynyt) voi asetella siististi sängyn päälle ilman päiväpeittoakin. Mulla on leveä parisängyn untuvapeitto, jonka saa yhdellä "humpsautuksella" siististi sängyn päälle. On muitakin vaihtoehtoja kuin epämääräinen myttykasa tai armeijan tyyliin pedattu punkka.
En ikinä petaa sänkyä muutakuin jos vieraita on tulossa enkä välttämättä silloinkaan koska en tiedä mitä asiaa heillä muka olisi meidän makkariin kun ei siellä ole muuta kuin se sänky ja vaatekaappi. Mua ei kiinnosta jos ei näytä siistiltä, mulla ei ole mitään pakkoneuroosia miltä sänky näyttää kun se on sitä lepoa varten ja kaikista kutsuvammalta se näyttää kun on vähän möyhitty ja pehmeän näkönen.
Kyllästyin siihen, että päiväpeitto on aina rutussa lattialla, joten siirsin sen kaappiin. En petaa sänkyä arkisin, aamuisin on liian kiire ja töiden jälkeen ei ole enää mitään järkeä. Helpottaa myös nukkumaanmenoa, kun voi vain mennä nukkumaan suoraan.
En laita ennenkuin mennään päikyille..aamupäivän on siis sekaisin ja ilman p.peittoa..makkari yläkerrassa ja siellä ei kukaan käy..
Vaikka mulla ei ole päiväpeittoa, pöyhin tyynyt ja suoristan peiton sängynpäälle, en jätä sitä myttyyn. Makuuhuoneeni on taatusti siistin näköinen.
t. se, jolla on valkoiset lakanat
Miksi sen petaisi, kun makkarista poistutaan heti herättyä ja sinne mennään seuraavan kerran sillä hetkellä kun käydään yöunille ja pujahdetaan peiton alle. Tuntuisi hölmöltä petailla sitä tyhjille seinille sievän näköiseksi.
Päiväpeitto löytyy, mutta se kaivetaan esiin vain silloin jos on tulossa enemmän väkeä, ja joutuu makkarinkin avaamaan oleskelutilaksi.
Meistä on aina joku nukkumassa, niin ei kannata tyhjää heilua.
Petaan sängyn aamulla, kun se on ensin tuulettunut. Makuuhuoneen ovi on auki ainoastaan öisin, joten en koe tarvetta päiväpeitolle. Makuuhuoneiden lämpötila on meillä laskettu selvästi muuta asuntoa matalammaksi. Kotimme ja myös oleskelutilat ovat melko suuret.
Miksi laittaisin päiväpeiton? Mulla on kivannäköset lakanat ja en halua, että siellä elävät mikrobit saavat oikein hautua päiväpeiton alla.