Tietääkö kukaan pukamien poistosta jossa tehdään viilto...
Ja puristetaan sisältö pois? sattuuko? Laittavatko mitään puudutusvoidetta tai puudutetta? Mun pitäis tänään mennä ja jännittää...
Kommentit (8)
Olen raskaana. Miten ehkäistä ettei tule tulehdusta? Oliko kipeänä kuinka pitkään tyhjennyksen jälkeen? Hitsi että pelottaa mennä...
kannattaa pitää pukama/pukamat puhtaana.Suihkutella muutamia kertoja päivittäin.
Pukamarasvat eivät auta, ainakaan minulla.
Minkä takia menet ne tyhjennyttämään?
Itse menin juuri tuon tulheduksen vuoksi.Muuten eivät olisi vaivanneet.
En pystynyt istumaan enkä liikkumaan......pukama turposi ja keräsi verihyytymän pukaman sisään.
Älä suotta pelkää......hetkellinen operaatio.
Aika varmasti myös sinulla sitten synnytyksen jälkeen myös pukamat.Itselläni oli myös.
Millä raskausviikolla olet?
Itselläni tulivat heti alussa ja vaivasivat koko raskausajan.
Nyt toista odotellessa taas välillä vaivaavat.Kiusallinen vaiva!!
Viikko 30 menossa. Mulla kun on nuo pukamat niin helkutin kipeet etten istuu kärsi ja voiteet ei auta yhtään. Ja olisihan se kiva pystyy nukkuunki välillä ettei pukamat painaisi. Raskauden aikana ei minulla ennen ole pukamia ollut kuin vasta nyt 2 aikaisempaa raskautta takana... Synnytyksessä kyllä on pukamat tullut uudelleen...
Jospa helpottaisi iltaan mennessä... Kiitos ku vastasit.
Kyllä se siitä helpottaa!Äläkä suotta puhkomista jännitä..kyl sen kestää, kun tietää että kipu lakkaa melkeinpä samantien!Onnellista loppuodotusta!!!!!!!!
hirttämässä omani. Mulla oli tosi kipeät, sisällä suolessa. Ei ollu yhtään ulkoisia. Se hirtti 3 kpl kerrallaan. Kertoi silloin, että imaisee jollain laitteella pukaman ylimääräisen osoan sellaiseen putkiloon joka kuolettaa pukaman ja tulee itsestään pois kun irtoaa. Vähän tuli hetken päästä verta ja silloin (n. viikon päästä) kun ne irtosi. Ensimmäinen ilta ja yö oli tuskallisia, todella kova painon tunne ja kakkaamisen tarve, mutta pystyin heti hoitamaan asiani ilman kipua. N. 12 tuntia toimenpiteestä en enää muistanut koko ajan juttua. Se tehtiin ihan tavallisella vastaanottokäynnillä, minun kyllä yksityisellä. Tekevät niitä terveyskeskkuksissakin, täällä vaan pula lääkäreistä sillä sektorilla. Neuvolalääkäri voi kai tehdä myös. Harkitse ja puhu lääkärisi kanssa, kannattaa hoidattaa! Mulla oli tosi kipeät vielä 2 kk synnytyksestä, vaikka käytin kaikkea mahdollista kotikonstia ja apteekin suppoa sekä voidetta. Muuten, ne pukamat pitäis kai työntää sinne suolen sisään syvälle. Siksi niitä suppoja suositellaan, kun samalla ne tulee työnnetyksi sinne. katso googlella, peräpukamat ja hirtto, niin löytyy tietoa. Onnea raskauteen!
kahdesti.Jos rehellisiä ollaan, niin sattu!
Ensimmäisellä kerralla jäädyttivät,tekivät viillon ja tyhjensivät pukaman.
Toisella kerralla puuduttivat, tekivät viillon ja tyhjensivät.
Mutta kyllä se oli sen kivun arvoista.
Mulla tulehtui tosi pahasti.
Siitä on aikaa nyt n.2 1/2 vuotta.....tyhjennetyt pukamat ovat edelleen peräaukon ulkopuolella.....
Pitäisi varmaan suunnitella jotain poistatus-leikkausta.
Piti kysymäni oletko raskaana?