Montakos litraa teillä menee maitoa viikossa?
Kommentit (97)
Menisköhän kolmisenkymmentä litraa, 7-henkinen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Alle litra (kahvimaito). Sekin jäisi pois, kunhan löytäisi kauramaidon tai vastaavan jota voi käyttää kahvin kanssa ilman, että se sakkautuu. Kuullut muutamia vinkkejä, mutta lähikaupoissa ei niitä vielä ole.
Kertoisitko niitä vinkkejä? Minäkin haluaisin löytää maidolle korvikkeen, ku mustaa en pysty juomaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle litra (kahvimaito). Sekin jäisi pois, kunhan löytäisi kauramaidon tai vastaavan jota voi käyttää kahvin kanssa ilman, että se sakkautuu. Kuullut muutamia vinkkejä, mutta lähikaupoissa ei niitä vielä ole.
Kertoisitko niitä vinkkejä? Minäkin haluaisin löytää maidolle korvikkeen, ku mustaa en pysty juomaan :(
Rainbow:n riisijuoma! Ei vahvaa sivumakua eikä erotu kahvista. Toki jos seisoo kupissa kauan niin alkaa painua pohjalle.
Noin 5. Mies juo palautusjuomana ja lapsi ruokajuomana, minä kahvissa.
Hui mitä määriä! Meidän kahden aikuisen taloudessa kuluu korkeintaan litra viikossa. Käytetään vain aamukahviin ja satunnaisesti ruuanlaittoon/leivontaan.
Meillä menee 2-3L, joista 1,5L on kauramaitoa ja/tai mantelimaitoa.
Vegetaristi Yh ja kaksi lasta, joista toinen täysvegaani ja toinen sekasyöjä.
Nyt on tullut ihan tavalliseen pikku K-kauppaankin kookosmaitoa, joka on kehitetty kahviin sopivaksi. Se on hyvää, jos siis tykkää kookoksen mausta.
Mitä ihmettä? Ei soijajuomia ja kaurajuomia yms. lasketa maitoihin. Ja ne muuten ovat tosiaan suojajuomia, ei soijamaitoja. Sori, oli pakko korjata.
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät katsoa, että kotonasi syödään lihaa? (oletan, että sekasyönnillä tarkoitat sitä)
Vajaa yksi litra soijamaitoa menee kahviin. Lehmänmaitoa ei mene, muuta maitotuotteita kyllä tulee käytettyä.
Kävelevä legenda. The legend is alive.
Maito ei kuulu aikuisen ihmisen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät katsoa, että kotonasi syödään lihaa? (oletan, että sekasyönnillä tarkoitat sitä)
Vaikka itse olen vegetaristi niin olen sitä mieltä, että jokaisella vähintään 12-vuotiaalla on oikeus päättää ruokavaliostaan ja itseään koskevissa asioissa. En koe, että olisi ollut oikein kasvattaa lapset pelkästään vegetaristeiksi vaan jätin/jätän heille valinnan vapauden. Ettei heille tule sellaista oloa sitten myöhemmin, että ovat jääneet jostakin tärkeästä paitsi. Ei meidän sekasyöjä lihalla mässäille: pari kertaa viikossa teen hänelle kalaa tai kanaa, jonka hän syö kasvisruoan lisukkeena ja monesti koulussa syö pelkästään kasvisruokaa, koska se on kuulemma monesti maukkaampaa.
Aivan käsittämättömiä litkijöitä kyllä osa. Melkein tulee huono olokin kun lukee.
0 litraa, ei juoda maitoa. Viikossa menee litra soijajuomaa kahvin kanssa. En ymmärrä maidon juomista ollenkaan. Vesi on terveellisempää ja kalsiumia saa muista tuotteista.
En voi käsittää, miksi se on joidenkin mielestä niin kauheaa, että jotkut muut juvoat maitoa sellaisenaan. Puhutaan vasikoista, litkimisestä sun muusta. Minä juon maitoa siksi, että se on hyvää. Samasta syystä juon myös mm. vettä, mehua ja siideriä.
Olen yllättynyt tämän ketjun voimakkaasta maidonvastaisesta sävystä. Itse käytän maitoa ruokajuomana ja kahvin kanssa, sekä ruoanlaitossa, arviolta ehkä 5l/vko, kun yksin asun.
Haluaisin kuulla vinkkejä mitä käytätte maidon tilalla ruoan kanssa? Minusta maito tuo ihanan ruokaisan lisän ruoan kanssa nautittuna, vesi ei aja samaa asiaa ollenkaan. Viiniä ja oluttakaan ei viitsisi sentään joka aterialla juoda.
Sen lisäksi, korvaatteko jollain toisilla elintarvikkeilla sen kalsiumin saannin ja jos niin millä?
Kyllä minäkin voisin maidonjuontia vähentää, jos oikeasti keksisin jonkun hyvän korvaavan tuotteen, joka maistuu ja toimii ruoan kanssa.
Meillä kuluu 0,2-0,5 litraa, ei välttämättä sitäkään. Laitan maitoa tilkan verran kahviin (mustana ei maistu) ja joskus saatan käyttää leivontaan. Maidon juomisen lopetin lapsena samoihin aikoihin kuin lihansyönnin ja heti kun koulussa se älytön painostus vähän hellitti. Inhottaa juoda eritettä joka ei ihmiselle edes kuulu.