Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montakos litraa teillä menee maitoa viikossa?

Vierailija
22.01.2016 |

Meillä 10. Itse en juo maitoa.
Yh+2

Kommentit (97)

61/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-10 litraa (eli 1-1,5l päivässä). 2 aikuista ja lapset 1,5v ja 2,5v. Ihan on ruokajuoma meillä pelkästään.

Vierailija
62/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-25 litraa viikossa 2 aikuista 4 lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi ihmetellä miksi suomessa on maailman eniten diabetesta ja osteoporoosia. Ihmiset elävät maidolla.

Minäkin oletan että suomalasten korkeilla sokeritautiluvuilla ja maidon juomisella on yhteys.

Vierailija
64/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi ihmetellä miksi suomessa on maailman eniten diabetesta ja osteoporoosia. Ihmiset elävät maidolla.

Minäkin oletan että suomalasten korkeilla sokeritautiluvuilla ja maidon juomisella on yhteys.

Tätähän ei suomessa uskalleta tutkia, koska tulos kaataisi koko maatalouden. Mieluummin pumpataan miljardeja diabeteslääkkeisiin. Ja muita maita tämä ei kiinnosta tutkimusmielessä, koska tämä ei ole ongelma missään muualla, koska muissa maissa ei juoda maitoa.

Tosin ovat suomalaisetkin osoittaneet jo, ettei maito ehkäise luunmurtumia ja osteoporoosia. Ennemminkin heikentää luuta.

Vierailija
65/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla litraa. Minua ei haittaa eikä edes kiinnosta muiden ihmisten maidonjuonti. Olen maalta kotoisin, ja lapsuudessani jouduin juomaan mukista lypsylämmintä maitoa. Voi yöks. Lopetin maidonjuonnin 4-vuotiaana, Siihen aikaan lapsille tarjottiin myös kahvia. Aloin juomaan kahvia 2-vuotiaana, ja 4-vuotiaasta alkaen aloin juomaan kahvin mustana.  Olen nyt 56-v. Olen lapsuuteni jälkeen kerran maistanut maitoa, ja se maistui kamalalle. Mielestäni makuasioista ei kuitenkaan voi kiistellä, ja on jokaisen oma asia juoko maitoa vai ei.

Vierailija
66/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3.

Vierailija
67/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.

En juo maitoa, koska en ole vasikka.

No tässäpä tämä tuli. Rasvaton maito = white trash -väestön ruokajuoma. Vähänkään asiasta tietävät eivät juo maitoa ruokajuomana/lasitolkulla, ja jos juovat, niin se on sitten luomumaitoa, joko täys-, kulutus- tai kevytmaitoa.

Vierailija
68/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 litraa. 2+1

Vierailija
69/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästipä poistui viestini erään suuren maitofirman onnistuneesta lobbauksesta. Ihme tyyliä, kun aikuiset ihmiset tuntevat tarvetta imeä vasikalle tarkoitettua nestettä. En vain käsitä, minusta se on jollain tapaa todella kuvottavaa.

Mitä tähänkin pitäis sanoa... Ehkä se vaan on jonkun, esim. minun, mielestä hyvänmakuista ja parempaa ruuan kanssa kuin vesi. Mitä se sua liikuttaa, että muut juo maitoa? :D En vain käsitä, minusta muiden ihmisten valintojen arvosteleminen on jollain tapaa todella kuvottavaa.

Kai tiedät, että nautakarjan kasvatus nykylaajuudessaan on ilmastonmuutoksen suurimpia syitä? Maidossa on kaseiinia, ainetta joka koukuttaa kuin huume ja jonka tarkoitus on edistää vasikan ruokailua.

Vierailija
70/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10l. Aikuiset käyttää maitoa kahvissa ja kolme lasta juovat yleensä päivällisellä yhden lasillisen jokainen. Ruoanvalmistukseen menee lorauksia sinne sun tänne.

Vierailija
71/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei suomessa uskalleta tutkia, koska tulos kaataisi koko maatalouden. Mieluummin pumpataan miljardeja diabeteslääkkeisiin. Ja muita maita tämä ei kiinnosta tutkimusmielessä, koska tämä ei ole ongelma missään muualla, koska muissa maissa ei juoda maitoa.

Onhan tästä paljonkin tutkimusta. Mutta tieteellinen tutkimus ei tule julkaistuksi isossa mediassa, koska...

Vierailija
72/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla litraa.

Meitä on 2 aikuista vela-ihmistä emmekä juo maitoa. En tiedä mitä maito edes maksaa.

Vierailija
73/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle litra (kahvimaito). Sekin jäisi pois, kunhan löytäisi kauramaidon tai vastaavan jota voi käyttää kahvin kanssa ilman, että se sakkautuu. Kuullut muutamia vinkkejä, mutta lähikaupoissa ei niitä vielä ole.

Vierailija
74/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 l, 2 aikuista 6 lasta. Eipä tuo tee turpaa kohden kuin vajaa puoli litraa per päivä, jos niin haluaa laskea. Tosiasiassa itse en käytä kuin kahvimaidon, muilla menee vaihtelevasti (kuopuksella vielä pulloonkin)...

Vierailija
75/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.5l soijamaitoa (kahvimaitona)

Vierailija
76/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät elä. Ruokakauppaan menee 200€/vk jos avmammaa on uskominen.

Vierailija
77/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, mies ja minä (minä en juo juurikaan maitoa)

Joskus laskin, että kuluu noin 2,5-3l / vuorokaudessa. Osa menee kylläkin viemäriin, kska mies on niin höveli, että kaataa lapsille maitoa joka jää juomattakin. (Siis jos lapsi pyytää jo toisen kerran lisää, niin täysi lasillinen, eikä puolilleen vaikkapa. Ah, onneksi olen muutenkin eroamassa tuosta pösilöstä, joka tekee KAIKEN väärin alkaen sängystä.)

Vierailija
78/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 15 litraa. Lähinnä sitä juo poika ja tytär juo paljon maitokahvia

Vierailija
79/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Ei paljon tarvitse ihmetellä, mistä kumpuavat lasten korvatulehduskierteet, osteoporoosi ja diabetekset, kun porukka vetää päivittäin napaansa litroittain maitoa/maitojuomia.

Vierailija
80/97 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Kaksi aikuista ja yksivuotias lapsi.