Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Mitä perinteisesti "miesten kotitöitä" teet? Peukutusketju.

Vierailija
22.01.2016 |

Osaatko tehdä (ja myös teetkö) jotain "miesten töitä" kotona?

Aloitan: teen lumityöt. Toki miehenikin niitä joskus tekee, mutta en näe mitään syytä miksi en osallistuisi kolaukseen itsekin, varsinkin kun olen enemmän kotona. Kertokaa lisää!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kaikki raha-asiat.

Vierailija
22/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointihormin putsaus, lattiakaivon puhdistaminen, auton renkaiden vaihto, tapetin poisto, seinien maalaaminen.. ei tule nyt muuta mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on perinteinen naisten työ. Useimmat miehet eivät hallitse rahan käyttöä, eivätkä osaa säästää.

Vierailija
24/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaan patterit. Asennan digiboxit ja muut laitteet. Teen lumityöt. Ajan nurmikon. Rakennan puuaidan. Maalaan talon. Levitän pihasepelin. Käännän perunamaan. Kaivan lapiolla pienimuotoiset perustukset. Puhdistan rännit. Huollatan auton, vaihdan renkaat.

Nämä , ja muut kotityöt, sen lisäksi, että hoidan sairasta miestäni.

Vierailija
25/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on perinteinen naisten työ. Useimmat miehet eivät hallitse rahan käyttöä, eivätkä osaa säästää.

Ei kai? Olen aina mieltänyt raha-asioiden hoidon juuri miesten työksi.

Vierailija
26/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen (nais)insinööri ja teen tai voin tarvittaessa tehdä ne kaikki. Haukotuttaa ajatus että ne olisi naiselle jollain tapaa vaikeita tai raskaita, tasan yhtä aivottomia ja helppoja ne on kuin niin sanotut naisten työt.

Vierailija
27/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärit ja hajulukot on mun hommaa. Niin kuin kaikki muukin, mikä nyt vähänkin saattaa haista pahalle. Kämpän ylläpito, saranat, kodinkoneet, tiivisteet, sen sellainen. Mies tekis jos pyytäis, mut itse ei huomaa näitä asioita oma-aloitteisesti, joten en enää jaksa jankuttaa.

Vierailija
28/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kyllä tekee joitain "miesten" töitä ihan selvästi, kuten kodinkoneiden asennukset, pyörän korjaukset ym., mutta myös leipoo ja kokkaa. Minä taas siivoan likakaivot ym. ja hoidan autoon liittyvät asiat. Perinteisistä "naisten" töistä hoidan siivouksen ja pyykkäämisen. Voisi kyllä melkeinpä sanoa, että ei meillä ehkä olla jaoteltu noita asioita sen mukaan mikä on miehen ja naisen työ, vaan sen mukaan mikä tuntuu itselle miellyttävältä ja luontevalta. Aika usein se lapsuuden ajan värkkäys oman isän tai äidin kanssa sitten vaikuttaa siihen mikä on itselle luontevaa. 

Tuli mieleen sekin, että sellaisessa perheessä missä mies antaa naiselle tilaa tehdä perinteisiä miesten töitä, niin hän varmaan tekee myös naisten töitä itse enemmän ja ei koe näistä jaotteluista poikkeamista "kunnialle" kalliiksi. Eli aina ei kyse ole siitä, että esim. nainen ei suostuisi tekemään miesten töitä, vaan siitäkin että mies omii kaikki miehiset alueet kuten auton ja kodinkoneiden asennukset ym. Toki voi toisinkin päin olla, että nainen omii kokkauksen ym. täysin itselleen.

Vierailija
29/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on asioita joita tehtäisiin sen takia että minä en osaa, mieskin varmaan oppisi ne mun työt jos haluaisi, enemmän se on siitä halusta kiinni, kumpikaan ei tykkää omista töistäänkään, mutta jotenkin ne menee niin että mies ei vaan tee tiettyjä asioita ja minä tiettyjä.

Vierailija
30/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään miesten töitä, jos grillausta ei lasketa (mies aina kärventää grillattavat hiiliksi). Sen sijaan olen pistänyt miehen tekemään ns. naisten töitä niiden miesten töiden lisäksi.

Vierailija
31/32 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puiden hakeminen ja tulisijojen ja saunan lämmitys (meillä lämmitetään osaksi puulla), maalaus, taptointi, huonekalujen kunnostus, pensaiden ja puiden kunnostusleikkuut.

Vierailija
32/32 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia asioita delegoin miehelle, koska laiskana en viitsi tehdä itse. Esim polkupyörästä irtoaa ketjut tai se pitää huoltaa, huoh, ei jaksa itse, sormet tahriintuu (ja mies osaa ne hyvin). Sulakkeen vaihto, komennan miehen tekemään.

Kerrostalossa ei tarvi tehdä lumitöitä korjaustöitä halkoja eikä muuta..

En keksi mitään "miesten töitä". Kotityöt on jaettu ja tarvittaessa voidaan tehdä mitä vaan molemmat. Auton hoitaa huoltoliike.