Mitä kotitöitä et joudu koskaan tekemään koska miehesi tekee ne?
Minun ei tarvitse koskaan (tai melkein koskaan)
- ajaa nurmikkoa
- tehdä lumitöitä
- siivota lattiakaivoja (jotka on täynnä mun hiuksia)
- pestä saunaa
- viedä tuhkia takasta (en edes tiedä minne? :))
- viedä roskia
- hakea aamulehteä laatikosta
Kaksi viimeistä toki teen jos mies on reissussa. Ei ole vielä ollut niin pitkään, että muita olisi minun tarvinnut tehdä.
Tasapuolisuuden vuoksi voin listata mitä mieheni ei tarvitse koskaan tehdä:
- siivota vessaa ja kylppäriä
- vaihtaa lakanoita
- pestä pyykkiä
Yritin myös silittää hänen paitansa, mutta olen laiskistunut siinä hommassa pahasti.
Kommentit (48)
Mies herää joka aamu lasten kanssa ja vie heidät eskariin/päiväkotiin. Mies myös vie roskat, täyttää astianpesukoneen, imuroi, pesee pyykit, vaihtaa lakanat, siivoaa keittiön ruoanlaiton ja syömisen jälkeen, hoitaa ruokaostokset, maksaa laskut, tekee lasten aamu- ja iltapalat sekä laittaa lapset illalla univalmiiksi.
Minä suunnittelen ja teen ruoan, leivon, haen lapset hoidosta, siivoan vessat ja pesuhuoneen, järjestelen tavarat, pyyhin pölyt, luutuan, tyhjennän astianpesukoneen, viikkaan pyykit, laitan lapset nukkumaan, hoidan renkaanvaihdot ja auton viemisen huoltoon...
Tulikohan kaikki? :) Suhteen alussa listattiin ylös kaikki kotityöt ja merkattiin omat suosikkimme ja ei-toivotuimmat jutut. Toiveet meni hyvin yhteen, tietysti molemmat tekee myös niitä ei-lempparijuttuja, ja välillä toki jompi kumpi ottaa kopin jostain "toiselle kuuluvasta" hommasta (esimerkiksi annan miehen kyllä välillä nukkua aamulla pidempään tai hän saattaa tehdä ruokaa) mutta yleisesti tämä on toiminut loistavasti. Nämä ei myöskään ole mitään mooseksen kivitauluihin nakuteltuja sääntöjä joita ei voisi koskaan muuttaa, mutta hyvin luontevasti on toiminut.
No ei ole kyllä sellaista hommaa mitä en olisi tehnyt. Käytännössä hoidan mm. KAIKEN. Sekä sisällä että ulkona että missä nyt asioita tarvitsee hoitaa. Mies on tämän 12 vuoden aikana käynyt esim kaupassa varmaan viis kertaa. Ja silloinkin soittanut 20 kertaa sieltä kaupasta. Mies ei tee yhtään mitään kotitöitä. Okei on joskus aikoja sitten imuroinut, silloin kun vielä jaksoin siitä marmattaa. Mutta olen jo ajat sitten luovuttanut. Yrittäjänä on katsonut asian näin että hän tuo rahat perheelle ja kotona ei sitten tarvitse tehdä mitään :O itse olen sitten katsonut että eipä tarvitse minun töihin lähteä ulkopuoliselle.. kyllä tässä on hommaa piisannut kolmen lapsen ja koirankanssa. (Välillä on hoitolapsiakin ollut) No sen verran niitä "töitä" teen että hoidan firman laskut ym paperihommat. Että silleen. On sitä tyhmä ku lähtenyt tällaseen touhuun ;D no en nyt valita!
Mun ei tarvitse ikinä terottaa veitsiä tai huoltaa meidän patoja tai pannuja :D Muuten hoidellaan hommia aika lailla yhdessä, vaikka tietyt vakkarihommat tekeekin toinen. Joskus suhteen alkuaikoina hommat jotenkin valui kohtuuttomasti minun harteille. Minähän en ketään aikuista ihmistä rupea pakottamaan enkä jatkuvasti muistuttamaan (nalkuttamaan) normaaleista asioista, joten kerroin, että haluan asiaan muutoksen tai tämä nainen lähtee, vaikka muuten mies olikin ihana. On ollut kuin eri ihminen tuon kriisin jälkeen, ja parisuhde kukoistaa edelleen, vaikka tästä on vuosikymmen!
Semmoisia töitä, joita teen todella harvoin (tai jopa en koskaan), on paljon. En edes muista, milloin olisi viimeksi lämmittänyt vettä. Meillä toimii kekuslämmitys puilla ja öljyllä, yleensä käyttövesi lämmitetään talvella 2 krt päivässä (talon entinen omistaja poisti jossain vaiheessa vesisäiliön, joten lämmitettävä vesimäärä on tosi pieni). Mies ylipäätään hoitaa lämmityksen aika suurelta osin, kyllä mäkin joskus tulia teen ja puita kannan, mutta mies tekee sen enimmäksen. Ruohoa en leikkaa juuri koskaan, haravoin kyllä ruohosilppua, jos on tarpeen. En tee juuri mitään auton ja moottoripyörien huollon eteen. Tässä esimerkkejä, muitakin on! Mun mies on tosi ahkera.
Ruuanlaitto. Viimeksi olen tainnut tehdä ruokaa joskus kolme vuotta sitten (inhoan koko hommaa). Vastaavasti miehen ei tarvitse siivota vessaa vaan se on minun hommani.
Joudun tekemään kaiken paitsi sähkö- ja nettilaskun maksamisen.Mies ei joudu siivoamaan vessaa koskaan. Eikä vaihtamaan lakanoita. Eikä imuroimaan sohvia. Eikä kastelemaan kukkia. Eikä siivoamaan komeroita. Muuten teemme kaikkia mlemmat. :)
Mies tekee kaikki okt:ssa olevat pihahommat, huoltaa 2 autoa, siivoaa enemmän kuin minä (viikkosiivous yleensä yhdessä) hoitaa lapset ja laittaa ruuan jos oon töissä, hoitaa kaikki laskuasiat.
Minä vaihdan lakanat, hoidan pääasiassa ruuat ja kaupassa käynnin ja pyykin. Mä hoidan lemmikit 4kpl ja lasten kouluun laiton jos en oo töissä.
Ihana ahkera mies mulla!
T. Laiska ämmä
kyllä. ja tienaan kekimäärin enemmän kuin mieheni (miehelläni hyvin epäsäännölliset tulot, myös suuret tulonhankkimiskustannukset, välillä hänen työnsä muistuttaa lähinnä kallista harrastusta...).