Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molemmissa rinnoissako syöpä/imusolmukesyöpä - vai ihan normaalia?

huolestunut
22.01.2016 |

Minulla tuntuu joitakin pieniä palleroita tuossa heti kainaloiden edessä olevassa rasvakudoksessa (kainaloläskeissä). Näitä on molemmissa kainaloissa siinä kainalolöllön kohdalla. Kokoa niillä on reilusti alle puoli senttiä, kipeitä ne eivät ole ja tuntuvat vasta enemmän paineltaessa. Mitään suurempia patteja ei tunnu kainalokuopissa, eikä kyllä rinnoissakaan. Onko nämä han normaaleja imusolmukkeita, rasvapatteja vai vakavampaa? Ylipainoa on vähän muutenkin, selluliittia siis löytyy.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä nyt mammografioassa/ultrassa. Todennäköisesti ne eivät ole mitään vakavaa, mutta koska syöpäkasvaimetkaan yleensä eivät ole kipeitä muhkuroita, niin asia kannattaa tarkistaa.

Itselläni on rinnoissa aika laillakin kystia, ne voivat olla useankin sentin halkaisijaltaan. Ja silti vaarattomia.

Vierailija
2/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen asia minullekin. Kävin juuri tarkistuttamassa rinnat lääkärillä. Minulla onneksi turha hälyytys, eikä syytä jatkotutkimukseen ollut.

Yleensähän poikkeavat löydökset ovat kovia, liikkumattomia palluroita. Eivät yleensä kipuile ja esiintyvät vain toisessa rinnassa. Sitten on mastopatiaa, joka on normaalia. Eli muhkuraiset rinnat. Silloin voi lääkärinkin olla vaikea sanoa onko niiden joukossa kasvain.

Mutta mene nyt sen enempää miettimättä lääkärin tutkittavaksi. Kirjoittaa sitten lähetteen eteenpäin.

Mene työterveyshuoltoon, jos sellainen on. Jos ei, eikä terveyskeskusaikaa ala irrota, niin menisin sitten yksityisesti yleislääkärille. Minä tein niin, ja kyllä se 60 e mielenrauhasta oli hintansa väärti.

Ja muista, vaikka lääkäri laittaisi eteenpäin mammoon/ultraan, niin ei sekään tarkoita mitään. Kai suurin osa epäilyistä on vaarattomia. Mutta tutkittaa ne kannattaa. Turhaan sitä kotiin jää miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa noihin tutkimuksiin. Lääkäri laittoi sinne vielä tarkastettavaksi. Lääkärin mielestä nuo pallerot eivät olleet hälyttävät, mutta kuitenkin jatkotutkimuksiin laittoi. 

Nyt on vaan tutkimuksia odotellessa aikaa miettiä mitä nämä ovat ja kysellä onko muilla ollut vastaavanlaista.

Vierailija
4/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös alle sentin kokoiset ole ihan normaaleja imusolmukkeita?

Vierailija
5/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemusta tällaisesta? Lähinnä ihmetyttää, että nämä tuntuu molemmissa kainaloissa? 

Vierailija
6/6 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään kokemusta tällaisesta? Lähinnä ihmetyttää, että nämä tuntuu molemmissa kainaloissa? 

Kuten lääkärisi sanoi, niin nyt vaan ajattelet, ettei ole mitään huolestuttavaa. Mullekin lääkäri sanoi, että joidenkin rintoja on vaikeampi tutkia ja siksi osa lähetetään jatkotutkimuksiin - vaikkei varsinaisesti syöpää epäiltäisikään.