Ääliömäisin kuulemasi lause koiraihmiseltä?
"Ei ihme että koiras on noin vihainen, kun se ei saa sosiaalistua!" Olen siis itsekin koirallinen ja kielsin vastaantulevaa naista päästämästä koiraansa oman koirani luokse sen ollessa paskalla ojassa. Koirani siis ehti ärähtää toiselle koiralle. Kiva kuulla spontaanisti syviä totuuksia kesken lenkin! Olisi pitänyt kysyä rouvalta, mitä hän tykkäisi, jos joku tulisi härkkimään kesken toimituksen.
"Aktiivista koiraa ei voi hankkia pieneen asuntoon." Jaa miksikä ei? Meillä ei sisällä urheilla vaan fyysinen aktiviteetti toteutetaan ulkona.
"Koiraa ei saa päästää veren makuun." Sehän tosiaan muuttuu psykoksi heti maistaessaan veren...
"Nartun pitää saada kokea äitiys. Sitä paitsi se vähentää kohtutulehduksen riskiä." Kaikkia ei ole tarkoitettu sukua jatkamaan.
"Ei se mitään tee/se on ihan kiltti." Joo ei kinnosta. En halua irtokoiria omalle tai koirani iholle.
Kommentit (82)
toi "ei se mitään tee" on kyllä maailmankaikkeuden typerin lause, sen lausujalta pitäis ottaa koira pois. mullakin molemmat koirat on näitä "ei se mitään tee"- tyyppejä, mutten ikinä sanois sitä ääneen kellekkään, koska en voi noista päätä vadille antaa, eikä kyllä kukaan muukaan
Ei nyt ehkä typerää, mutta vähän vaivaannuttavaa. Muutama tuttu kutsuu koiriaan lapsiksi.
Pienten koirien omistajien mentaliteetti, ettei niitä tarvitse kouluttaa. "Antaa sen sanoa vastaan" jne, kun pikkupiski räkyttää minkä kerkeää ja yrittää jopa purra.
T. Ison koiran omistaja
Vierailija kirjoitti:
toi "ei se mitään tee" on kyllä maailmankaikkeuden typerin lause, sen lausujalta pitäis ottaa koira pois. mullakin molemmat koirat on näitä "ei se mitään tee"- tyyppejä, mutten ikinä sanois sitä ääneen kellekkään, koska en voi noista päätä vadille antaa, eikä kyllä kukaan muukaan
Ja vaikka koira ei mitään tekisikään, voi se silti aiheuttaa luoksesäntäämisellä pahaa oloa koirapelkoiselle tai aralle koiralle... Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo jotka tuota lausetta käyttää ei edes tunne koirien elekieltä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienten koirien omistajien mentaliteetti, ettei niitä tarvitse kouluttaa. "Antaa sen sanoa vastaan" jne, kun pikkupiski räkyttää minkä kerkeää ja yrittää jopa purra.
T. Ison koiran omistaja
Ai että kun tuo ärsyttää. Itsellä on pieni tokossa kisaava koira jolta edellytetään tottelevaisuutta kisakehän ulkopuolellakin. Ap
Se kun ollaan koirille isejä ja äitejä. Ja :"Anna mamille pusu, noooin". Hyi puistatus, koira on nuollut persettään ja muniaan ja pissoja pihalla.
Hyi miten ällöttävää. Ja sitten tätä tapahtumaa vielä innolla esitellään vieraille.
No ne jotka puhuvat koirastaan lapsina ja jopa omista vanhemmistaan koiran mummonsa ja pappana. Tosi noloa. Yksi kaveri on lapseton, mikä toki on surullista, hän aina kovin pahoittaa mieltään kun joku puhuu lapsistaan mutta hänen koiransa ovat hänen lapsiaan ja sitä lässytystä pitää sitten kuunnella. Erittäin vaivaannuttavaa voin kertoa, mutta pakko yrittää ymmärtää...
"Se on ihan kiltti." Hyvä niin, mutta pelkään silti, joten pidäthän koirasi kauempana.
Koiran - tai lemmikin - sairastuessa pitäisi kuulemma saada samanlaista palkallista hoitovapaata kuin lapsen sairastuessa. Ja tama ihan vakavalla naamalla esitettynä.
"Koira kärsii, jos se ei pääse sänkyyn/ sohvalle." Mun mielestä koira voi olla täysin onnellinen, vaikka se nukkuisi lattialla tai omalla patjallaan.
"Ei näin pientä koiraa tartte kouluttaa" No eipä vissiin. Jotkut chichut tms. voi olla ihan tyrannimaisia räkyttäjiä ja purijoita, kun niitä ei ihminen yhtään jaksa kasvattaa.
"Anna sille nyt vähän" kun koira kerjää pöydästä. En tasan anna, en edes sitä yhtä kertaa. En halua myöskään sitä kuolaa polvelleni.
"Ei se mitään tee," tosiaan on yksi niistä raivostuttavimmista lauseista, varsinkin kun moni on liian ujo ja kiltti sanoakseen takaisin että "Kyllähän se tekee, juurikin parhaillaan tunkee kuonoa tuherooni/kuraa pyhätakkiani/nylkyttää jalkaani," ikäänkuin nyt pitäisi vielä mitali jakaa siitä hyvästä ettei rakki käy suoraan kurkkuun kiinni.
Vierailija kirjoitti:
"Koira kärsii, jos se ei pääse sänkyyn/ sohvalle." Mun mielestä koira voi olla täysin onnellinen, vaikka se nukkuisi lattialla tai omalla patjallaan.
"Ei näin pientä koiraa tartte kouluttaa" No eipä vissiin. Jotkut chichut tms. voi olla ihan tyrannimaisia räkyttäjiä ja purijoita, kun niitä ei ihminen yhtään jaksa kasvattaa.
"Anna sille nyt vähän" kun koira kerjää pöydästä. En tasan anna, en edes sitä yhtä kertaa. En halua myöskään sitä kuolaa polvelleni.
"Anna sille nyt vähän" -ihmiset yllättävän usein kuitenkin sitten moittii kerjäävää koiraa... Loistavaa logiikkaa.
Koiralla on hyvä olla oma paikka (esim. peti), mutta ei sen todellakaan tarvitse automaattisesti päästä sänkyyn tai sohvalle. Ap
"Ei minun koira aiheuta allergiaa."
"Kyl tää niin rakas on, en luapuis mistään hinnasta. Mä rakastan tätä enemmän kuin lastani,pakko sanoo." Melkein parku tuli.
Vierailija kirjoitti:
Koiran - tai lemmikin - sairastuessa pitäisi kuulemma saada samanlaista palkallista hoitovapaata kuin lapsen sairastuessa. Ja tama ihan vakavalla naamalla esitettynä.
Hm, voin tunnustaa... olen itse pokkana heittänyt tän lauseen työpaikallani, parikin kertaa. Odotin ihmisten hämmentyvän ja sitten tajuavan läpäksi. Illmeistä ja hiljaisuudesta tajusin kyllä, että muut luuli mun olevan tosissani (tai ehkä kaheli). Aattelin sitten, etten viitsi korjata, pitäkööt omalaatuisena.
"Koiruus"-sanan käyttö.