Olisiko tämmöisellä ravintorikkaalla "grillillä" mahdollisuus toimia? Tulisitko itse syömään?
Pieni grillin tapainen hökkeli joka on kuitenkin edustavan näköinen. Ei rähjäinen vaan asiallinen ja kutsuva.
Ruoka on ajateltu ihmisten terveyttä ajatellen täysin ja 100% laatua sekä todella hyvää, oikeasti. Myös hinta on alhainen ja pointtina on ihmisten hyvä mieli ja terveys. Potkua työpäivään ja mukaan myös motivaatiota sekä ruuanlaittoon, että terveelliseen elämään.
Kaikki tehdään alusta loppuun itse tuoreista raaka-aineista sekä luomutuotteista.
Eli kala, kana ja muu liha on vain laadukkaimmilta lihanvalmistajilta Suomessa mahdollisimman tuoreena.
Maun ja terveyden vuoksi. Ei säilöntäaineita ja muuta turhaa moskaa mukaan.
Porkkanat, peruna, bataatti ja kaikki vihannekset ja sen sellaiset ovat luomua. Niitä ei tilata erikseen pusseissa kuorittuina ja pilkottuina vaan ovat luomutilalta hankittu, itse kuorittu ja pilkottu. Öljyt ja muut myös vain laatu tavaraa.
En siis uppopaista rypsiöljyssä vaan laadukkaassa öljyssä jossa on sekä makua, että laadukkaampaa hyvää rasvaa. Jos siis uppopaistettuja itse tehtyjä ranskalaisia, bataatteja tms. haluaa.
Myös kastikkeet ja majoneesit ovat tehty täysin itse alusta loppuun, nekin tottakai laadukkaita. Esim. Ceaserkastikeeseen tulee laadukasta anjovista (ei purkki) ja laadukasta parmesaania. Ihan sellaisilta tiloilta jossa juustot yms. maitotuotteet itse valmistetaan.
Majoneesi tehdään itse luomumunista jne.
Ymmärrätte varmaan pointin. Ei myrkkyjä, säilöntäaineita. Oikeasti terveellistä sekä herkullista. Kaikki reseptit on testattuja ja itse tehtyjä.
Tämä on lounasaikaan auki ja ravintolaan ei pääse sisään. Haetaan luukulta ja ruoka tulee nopeasti. Sama periaate kuin grillillä mutta tarjotaan laadukasta ruokaa ja muutakin kuin bisnestä ajatellen. Koko yhteiskuntaa ja ihmisten hyvän olon saavuttamiseksi.
Toki tuosta valikoimasta saa raskaammankin annoksen tilattua (esim. uppopaistetut bataattiperunat, kananrintaa pestolla ja salaatti)
Eli täysin mikään salaattibaari ei ole kyseessä vaan voi sitä tehdä terveellisen annoksen muutenkin laadukkaista aineista.
Myös ulkonäköön panostetaan annoksissa.
Salaatit 6-7€ ja raskaammat annokset 7-9€.
Myös leipää voidaan itse tehdä sekä jäätelöä jos bisnes sujuu.
Kommentit (94)
Saatko raaka-aineet ilmaiseksi vai miten tuon kuvittelet kannattavan taloudellisesti?
No tottakai tulen, jos annokset todella tehty noista kalliista aineista ja annokset silti noin halpoja. Jääkö sinulle todella rahaa?
En tulisi, eri asia jos käyttäisit oikeasti laadukkaita raaka-aineita. Mutta suomalainen "laatu" on nähty ja se on paskaa.
Tuttu yritti pitää pitopalvelua ja panostaa laatuun. Kanasalaatissa esim on kanaa eikä pelkkää salaattia. Totesi melko nopsaan että kilpailijat hakee tukusta salaattipohjan ja heittää pari sattumaa mukaan....laadulla on vaikea kilpailla Suomessa kun asiakkaat arvostaa halvinta hintaa.
En ostaisi hökkelistä mitään syötävää.
Juu, ei kyllä noilla hinnoilla ole varaa tehdä laadukasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu yritti pitää pitopalvelua ja panostaa laatuun. Kanasalaatissa esim on kanaa eikä pelkkää salaattia. Totesi melko nopsaan että kilpailijat hakee tukusta salaattipohjan ja heittää pari sattumaa mukaan....laadulla on vaikea kilpailla Suomessa kun asiakkaat arvostaa halvinta hintaa.
Kaikki asiakkaat eivät arvosta halvinta hintaa, mutta se on sitten oma ongelmansa, miten nämä asiakkaat ja palveluntarjoajat kohtaavat ja onko toimijan toimintasäteellä tarpeeksi potentiaalista asiakaskuntaa.
Idea kuulostaa hyvältä, mutta toteutus ei niinkään. Et voi millään tehdä kaikkea alusta asti luomutuotteista ja pitää noin alhaista hintaa.
Hintoihin ykkönen eteen niin voi toimia.
Hieno ajatus, mutta hinta on este. Jos oisin rikas, kuuluisin asiakaskuntaasi.
Suunnitelmasi ei selvästikään ole kannattava taloudellisesti. Raaka-aineisiin menee ihan liikaa rahaa hintoihin nähden, kun ottaa huomioon että yrityksestä on paljon muitakin kuluja.
Toinen juttu on, että en minä ainakaan tuollaista laadukkaista aineista tehtyä parempaa ruokaa halua missään grillihökkeleissä syödä tai ottaa mukaan, vaan syödä mukavassa ravintolassa.
Tulisin varmasti, idea on ihana! Mutta tässä maassa et noilla hinnoilla vaan pärjää, pahasti pelkään :/
On sen verran ristiriitaisuuksia näissä kaavailluissasi, että enpä tulisi luukullesi. MIllainen on edustava hökkeli?
Vierailija kirjoitti:
En tulisi, eri asia jos käyttäisit oikeasti laadukkaita raaka-aineita. Mutta suomalainen "laatu" on nähty ja se on paskaa.
Suomalaiset raaka-aineet mm. kasvit ja liha, ovat maailman mittakaavassa ihan valio-luokkaa. Eri asia on, kun niitä annetaan kusettaja-elintarviketalojen käsiin pilattavaksi.
t. ulkomailla asuva
Ideana ihan hyvä mutta valitettavasti ei kannatava!
Tulet tuottamaan rajusti tappiota alusta asti noilla hinnoilla.
En jaksanut lukea loppuun, mutta tuollaista olen kaipaillut Suomeen jo vuosikausia. Kaikkialta muualta saa "kotiruokaa" helposti vaikka kaupan hyllyltä, Suomesta ei. Esim paketti, jossa riisiä, kanaa ja kasviksia sekä ilmoitettu tarkka ravintosisältö, niin ostaisin kyllä varmaan päivittäin jos hinta pysyisi luokassa 7€.
Tulisin syömään ja hakisin myös päivän kaikki muutkin ateriani sinun grillistäsi. Nimittäin teen juuri tuollaista ruokaa itse kotona, mutta en pääse noin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Saatko raaka-aineet ilmaiseksi vai miten tuon kuvittelet kannattavan taloudellisesti?
Kyllä kannattaa myös taloudellisesti. Sen eteen joutuu vain painaan paljon duunia erityisesti alkuun. Myös valikoima on melko suppea, siis samoja raaka-aineita mutta yhdistäen niitä eri annoksiin eritavoin. Ravintolatyöntekijä osaa kyllä yhdistellä raaka-aineita hyvin ilman, ettei yli jää mitään ja saadaan vaikka porkkanan kannoista yms. hyvä liemi kastikkeille. Myös perunankuorille keksin herkullisen tavan hyödyntää.
Kaikki myös sopivat yhteen hyvin, balanssi kohdillaan. Ei tässä ole kuin oma mielikuvitus ja tekeminen pelissä.
Pärjään kyllä taloudellisesti ja tahdon motivoida ihmisiä ja tehdä mahdottomasta mahdollista.
Tiedän, että kuulostaa jopa hullulta liikeideani mutta uskon sen kannattavan täysin kunhan alkuun päästään ja asiakkaat ovat mielissään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa myös taloudellisesti. Sen eteen joutuu vain painaan paljon duunia erityisesti alkuun. Myös valikoima on melko suppea, siis samoja raaka-aineita mutta yhdistäen niitä eri annoksiin eritavoin. Ravintolatyöntekijä osaa kyllä yhdistellä raaka-aineita hyvin ilman, ettei yli jää mitään ja saadaan vaikka porkkanan kannoista yms. hyvä liemi kastikkeille. Myös perunankuorille keksin herkullisen tavan hyödyntää.
Kaikki myös sopivat yhteen hyvin, balanssi kohdillaan. Ei tässä ole kuin oma mielikuvitus ja tekeminen pelissä.
Pärjään kyllä taloudellisesti ja tahdon motivoida ihmisiä ja tehdä mahdottomasta mahdollista.
Tiedän, että kuulostaa jopa hullulta liikeideani mutta uskon sen kannattavan täysin kunhan alkuun päästään ja asiakkaat ovat mielissään.
Ap
Ei tule millään kannattamaan. Haluaisin tosiaan nähdä ne laskelmat joiden perusteella tuosta saisi kannattavaa liiketoimintaa. Katteet ovat todella ohuet joten myyntiä pitää olla ihan ruokottomasti jo pelkän vuokran, sähkön ja vesilaskun maksamiseksi. Puhumattakaan että oletettavasti tarvitaan investointeja kaluston osalta, ja pankki haluaa niiden rahojen vastineeksi lyhennykset ja korot kuukausittain. Ensimmäiset 2000 annosta saat myydä pelkkien kulujen kattamiseksi, jos edes riittää. Paljonko oikein kuvittelet niitä asiakkaita olevan ja kuinka monta oikein luulet pystyväsi yksin ruokkimaan?
Älä aloita puhumalla hökkelistä. Peli on sillä pelattu :D