Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O

Vierailija
21.01.2016 |

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Kommentit (384)

Vierailija
21/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pupunkorvatapahan on jotenkin paljon hankalampi, en ymmärrä miksi lapsille opetetaan se ensin.

Vierailija
22/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti hankit miehen, joka ei tee mitään rusetteja. Rusettien teko ja nauhojen solmiminen on akkojen hommaa.

Kyä näin on! Oikea Miesten Mies viipottaa tarralenkkareissa paikkaan kuin paikkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kaikkitietävä ja ylemmyydentuntoinen asenne 8:lla. Vain oma tapa tehdä on oikea...

Häh? Mieheni kysyi että mikä se toinen tapa on, näytin ja totesi sen kätevämmäksi. Mikä tässä nyt on ylemmyydentuntoista ja kaikkitietävää?

Vierailija
24/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku se toinen tapa?! N29

Vierailija
25/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten rusetti on nätimpi ja pysyvämpi.

Aika infantiiliksi on jäänyt jos ei kykene sellaista tekemään.

Kykene? Jospa ei tiedä koko tavan olemassaolosta?

Vierailija
26/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko toinen vai kolmas tapa, mut mä teen eka toiseen nauhaan lenkin, laitan lenkittömän nauhan sen yli ristiin ja vedän sen nauhan sieltä lenkin alta läpi niin, että siihenkin nauhaan muodostuu lenkki. Sit kiristän. Oliko edes ymmärrettävästi selitetty?

Vierailija
27/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko täällä oikeasti olla näin monta aikuista oikeaa rusettia taitamatonta? Kuljetteko vieläkin tarralenkkareissa???

Ja rusetinteko-ohjeet (jos OIKEASTI ette niitä osaa, vaikea uskoa): KVG!

Vierailija
28/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko toinen vai kolmas tapa, mut mä teen eka toiseen nauhaan lenkin, laitan lenkittömän nauhan sen yli ristiin ja vedän sen nauhan sieltä lenkin alta läpi niin, että siihenkin nauhaan muodostuu lenkki. Sit kiristän. Oliko edes ymmärrettävästi selitetty?

Ei ollut.

Vierailija
29/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tähänkin asiaan on oikea ja väärä tapa! Molemmissa tavoissa on samanlainen lopputulos sidonnan pitävyyden kannalta, siis aivan sama miten aloittaa.

Vierailija
30/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta tulee vain kaularusetin solmimisohjeita, ei mitään "aikuisten rusetin" solmimisohjetta.

t. nelikymppinen FT, joka solmii rusetin varmaan miten milloinkin, mutta jolla ei ole aavistustakaan, mikä on "aikuisten rusetti"

Vierailija
31/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tähänkin asiaan on oikea ja väärä tapa! Molemmissa tavoissa on samanlainen lopputulos sidonnan pitävyyden kannalta, siis aivan sama miten aloittaa.

Noup. Esim. lenkkareissa menis hermot purkaa tuota muksurusettia sormet ruvella eikä ole myöskään kiristettävissä samalla tavalla kuin oikea rusetti. Siksi ihmiset yleensä oppii tuon oikean rusetin käytön suht samoihin aikoihin kuin aterinten käytön. Vaikka toki ruuan suuhunsaamisen kannaltakin "molemmissa tavoissa on samanlainen lopputulos", aikuisenakin voi siis lappaa ruuat suuhun edelleen käsin. 😃

Vierailija
32/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kenkiä vilkuilemalla havaitsee, että yli puolet aikuisistakin tekee rusetin väärin.  Pupunkorvatekniikassa on se, etu että molemmat solmut voi tehdä samoin päin.  "Aikuisten" tavalla solmut tulee tehdä eripäin, vaan harvapa tekee kun ei osaa.

AP voisi tutkia mahtaako itse tehdä solmua oikein, ennenkuin alkaa arvostelemaan miestään.   Oikeasti kyseessähän on siis merimiessolmu, vaikka yli puolet solmii ämmänsolmun.

Vierailija
33/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko täällä oikeasti olla näin monta aikuista oikeaa rusettia taitamatonta? Kuljetteko vieläkin tarralenkkareissa???

Ja rusetinteko-ohjeet (jos OIKEASTI ette niitä osaa, vaikea uskoa): KVG!

Heh, mun aikana ei edes ollut tarralenkkareita, silti teen pupunkorvat, kun en ole muusta kuullutkaan.

Vierailija
34/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla neljännellä luokalla kun mua pilkatiin tuosta muksurusetista, sen koommiin en ole pupunkorvia tehnyt.

Vierailija
35/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup. Esim. lenkkareissa menis hermot purkaa tuota muksurusettia sormet ruvella eikä ole myöskään kiristettävissä samalla tavalla kuin oikea rusetti. Siksi ihmiset yleensä oppii tuon oikean rusetin käytön suht samoihin aikoihin kuin aterinten käytön. Vaikka toki ruuan suuhunsaamisen kannaltakin "molemmissa tavoissa on samanlainen lopputulos", aikuisenakin voi siis lappaa ruuat suuhun edelleen käsin. 😃

En mä vaa huomaa eroa. Yhtälailla pystyy kiristää ja yhtä helposti saa auki. Jos teet pupunkorvarusetin väärin?

36/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala kun joillakin ei ole mitään elämää, oikeasti joku kyttää miten ihmiset sitoo nauhoja ulkona? Mitä väliä sillä on ja miksi se pitää tehdä sillä helpoimmalla/vaikeimmalla tavalla ja ne on ihan pakko lokeroida minkä tekee lapset ja minkä aikuiset? Eiköhän jokaisella aikuisella löydy tarpeeksi motorisia taitoja että oppisi kyllä kaikki mahdolliset solmut ja rusetit. Joillakin on vaan prioriteetit enemmän siinä että minkä on ekana oppinut ja jos kenkä pysyy sillä jalassa niin miksi opetella 3 eri rusettia???

Vierailija
37/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt löytyi ohjeita. Onkohan tämä se aikuisten rusetin solmimistapa?

Kunnon prot tekevät tietysti näin:

Vierailija
38/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia tehnyt erilaisia solmuja ja macramé:ta. Olen aina tehnyt rusetin kenkiin "pupunkorvilla". Nopeus ratkaisee. 😀

Vierailija
39/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on elämässä tärkein asia miten solmia kengännauhat oikein... Piti tääkin päivä nähdä :D

Vierailija
40/384 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oikea tapa solmia nauhat:

Tällä ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa solmiiko "aikuisten" tavalla vaiko pupunkorvatekniikalla.  Molemmilla voi solmia kengät oikein tai väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän