Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa eroon tästä yksinäisyydestä

Vierailija
20.01.2016 |

Olen ollut jo jonkun aikaa ahdistunut ja syitä on etsitty vaikka mistä. Yleisesti ottaen kaikki on mainiosti, enkä koe olevani masentunut, mutta olo on tyhjä ja surullinen. Minulla on hyvä mies, joka on myös ystäväni. Nauramme yhdessä ja koen pystyväni puhumaan hänelle kaikesta. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta, joten joskus on aikoja jolloin väsymys ja stressi nuivettaa huumorin meidän väliltä ja asioista tulee helpommin kinaa. Sitten on myös siskoni, jolle voin puhua kaikesta, mutta hän on minua hyvin paljon nuorempi ja elää elämänsä vilkkainta aikaa. Hän ei tykkää puhua puhelimessa ja nähdään hänen elämäntilanteensa takia harvoin. Muita ystäviä minulla ei ole. Tuttavapiirini on aika laaja, minulla on paljon kavereita, mutta vuosien yrityksistä huolimatta en ole onnistunut saamaan kenestäkään sydänystävää.

Nyt olen reilun vuoden ikäisen lapsen äiti ja yksinäisyys on hirvittävä. En pysty jakamaan mielestäni tarpeeksi tuntojani tästä ajasta mieheni kanssa, eikä minulla ole ketään muuta. Mieheni kyllä yrittää parhaansa tukea minua, mutta hänellä on omat harrastuksensa, kaveripiirinsä, työnsä ja elämänsä. Hänellä on hyviä ystäviä, joiden kanssa käy harrastuksissa, keskustelee isäjuttuja ja joiden seurassa kokee olonsa rentoutuneeksi. Haluaisin itselleni vastaavaa naisystävistä. En harmikseni odotusaikana ottanut osaa Facebookin äitiryhmissä, joissa olisin voinut saada ystäviä samassa elämäntilanteessa olevista. Nyt "kesken kaiken" mukaan heittäytyminen tuntuu hassulta, enkä oikein tiedä sopivaa ryhmääkään. Käyn perhekahviloissa, leikkipuistojen tapahtumissa ja kerhoissa vauvan kanssa viikoittain. En tiedä onko vika minussa, kun suhteet jäävät etäisiksi. Parin äiti-ihmisen kanssa olen onnistunut tutustumaan lähemmin, mutta kumpikin tekee jatkuvasti ohareita, mikä tuntuu kauhean isolta asialta tämän yksinäisyyden keskellä. Minua kiusattiin ala- ja yläasteella ja olen miettinyt voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että koen itseni niin helposti ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi, enkä osaa luoda syviä ihmissuhteita näiden perhesuhteiden lisäksi.

Täytän elämäni menoilla, treffeillä näiden hyvän päivän tuttujen kanssa, taiteella ja harrastuksilla, mutta kaipaan nyt lapsiarjen keskellä raastavasti ihmistä, kenen kanssa voisin nauraa, puhua syvällisiä, itkeä, kokea vertaistukea ja ihan vaikka vaan olla hiljaa! En tiedä voinko sanoa olevani yksinäinen kun ympärilläni on ihmisiä, mutta vain kahden kanssa koen oloni oikeasti rentoutuneeksi. Ymmärtääköhän kukaan näitä tunteita? Onko tällaisia ihmissuhteita edes mahdollista luoda enää vanhemmalla iällä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on haastavaa, hyvien suhteiden löytyminen aikuisiällä. Jos yhtään lohduttaa niin lapsen kautta voi löytää myöhemminkin, itse sain hyvän ystävän lapsen tarhakaverin äidistä.

Mistä olet ja kuinka vanha olet?

Vierailija
2/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä ja 30. Tuota yritän ajatella, että ehkä lapsen kautta tarhasta tai muualta harrastustoiminnasta. Harmillista on myös se, ettei työelämään paluu hoitovapaalta muuta mitään, sillä teen etätöitä kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, perheellinen valittaa yksinäisyyttä!!!!

Vierailija
4/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhoon, puistoon rupattelemaan. Facebookin mammaryhmät?

Vierailija
5/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, miksei perheellinen voi valittaa yksinäisyyttä? 

Vierailija
6/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä noista Fb-mammaryhmistä? Äitylit ja muut massaryhmät ovat vaikeasti lähestyttäviä :/

Vierailija
7/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xx: n kuvataidekoulu, sitä ennen xx autokorjaamo ja motonet korjaamo

Vierailija
8/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla ap. Minullakaan ei ole oikeastaan koskaan ollut ns. sydänystävää. Tuttuja ja kavereita kyllä paljon. En tiedä mistä se johtuu. Tausta on vähän samanlainen kuin sinulla, kiusaamista ala- ja yläasteaikoina. Ehkä olen vähän huono avautumaan ja luottamaan ihmisiin.

Vierailija
9/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xx: n kuvataidekoulu, sitä ennen xx autokorjaamo ja motonet korjaamo

Sori väärä ketju..... Voishannoistakin löytyy ystävä :D

Vierailija
10/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selitä, miten perheellinen voi olla yksinäinen? Ihmisiä ympärillä kaiken aikaa.

Vierailija
11/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Vauvan kanssa kotona. Kukaan kavereistani ei ole samassa elämäntilanteessa. Asun pienellä paikkakunnalla. Mies on päivät töissä ja minä kotona ilman autoa. Nyt on ollut pari viikkoa niin kovat pakkaset, ettei edes vaunulenkeille ole päässyt. Yksinäisyys on raastavaa. Ei ole yhtään ystävää, jolle edes soittaa. Työkaveritkin ovat unohtaneet. Tunnen, etten kuulu mihinkään. Väsyttää.

Vierailija
12/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tänne kellonaika ja paikka, sinne kaikki hesalaiset yksinäiset mammat.

Vierailija
13/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin mitä ihmettä nro 7.  :DD

En moneen vuoteen uskonut noiden kiusaamisjuttujen liittyvän tähän, sillä koin jotenkin eheytyneeni niistä käytyäni terapiajakson jne. Kyllä ne kuitenkin mua varmaan jotenkin arpeutti. En ole myöskään koskaan kuulunut mihinkään "porukoihin" esim lukiossa tai harrastuksissa, olen aina nähnyt elämän eri osa-alueissa ihmisiä kahden kesken tai miehen kanssa pienissä rymissä, enkä tykkää käydä juhlimassa tai baareissa. Silti pidän itseäni sosiaalisena ja pystyn puhumaan vieraidenkin kanssa ongelmitta, en vain myöskään luota keneenkään helposti ja silloin henkilökohtaisimmista asioista avautuminen jää herkästi pois..

Ap (Tää olisi varmaan hyvä laittaa aina loppuun, ettei sekoittuisi vastaukset, heh)

Vierailija
14/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selitä, miten perheellinen voi olla yksinäinen? Ihmisiä ympärillä kaiken aikaa.

Eihän perheellisellä välttämättä ole "kaiken aikaa" ihmisiä ympärillä. Ap:lla pieni vauva ja mies päivät töissä ja ilmeisesti myös omissa harrastuksissaan ison osan ajasta. Vauvanko seuran pitäisi riittää? 

Vierailija
15/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bhahhahaaa! Kyllä olet sitten vitsikäs! Mikä helvetin yksinäisyys sua muka vaivaa?! Häpeä! Taidat olla vaan ahne paskiainen jolle ei mikään riitä edes ihmissuhteissa... Siinä sun ongelmasi.

Vierailija
16/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, miten joku voi olla noin pihalla kuin ap.... Tajuatko edes rienaavasi oikeasti yksinäisiä ihmisiä tuolla paskanjauhannallasi? Pelle.

Vierailija
17/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset. Vauvan kanssa kotona. Kukaan kavereistani ei ole samassa elämäntilanteessa. Asun pienellä paikkakunnalla. Mies on päivät töissä ja minä kotona ilman autoa. Nyt on ollut pari viikkoa niin kovat pakkaset, ettei edes vaunulenkeille ole päässyt. Yksinäisyys on raastavaa. Ei ole yhtään ystävää, jolle edes soittaa. Työkaveritkin ovat unohtaneet. Tunnen, etten kuulu mihinkään. Väsyttää.

Ymmärrän.. Mullakaan ei ole ketään kenelle soittaa. Joskus soitan yksinäisyyttäni miehelle töihin. Jotenkin tosi hävettävä tilanne kaiken kaikkiaan, miten ei aikuinen ihminen oikeasti löydä ketään yrityksistä huolimatta :( Harmi kun en voi laittaa sinulle edes sähköpostia. 

Ap

Vierailija
18/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Mulla on vähän samankaltainen tilanne. Oon kolmekymppinen 1-veen äiti pk-seudulta. Onko sulla spostiosoitetta, mielelläni kirjoittelisin enemmän mutta en täällä missä saa vaan kuraa niskaan ;)

Vierailija
19/32 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

Mulla on vähän samankaltainen tilanne. Oon kolmekymppinen 1-veen äiti pk-seudulta. Onko sulla spostiosoitetta, mielelläni kirjoittelisin enemmän mutta en täällä missä saa vaan kuraa niskaan ;)

Olisi kiva kirjoitella! Mulla on vain etunimi.sukunimi -muodossa oleva, onko sulla anonyymimpää jos laitan viestiä sinulle?

Vierailija
20/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Mut ilta, koitan luoda jonkun diipadaapa-Hotmail-osoitteen :) palaan asiaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi