Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa eroon tästä yksinäisyydestä

Vierailija
20.01.2016 |

Olen ollut jo jonkun aikaa ahdistunut ja syitä on etsitty vaikka mistä. Yleisesti ottaen kaikki on mainiosti, enkä koe olevani masentunut, mutta olo on tyhjä ja surullinen. Minulla on hyvä mies, joka on myös ystäväni. Nauramme yhdessä ja koen pystyväni puhumaan hänelle kaikesta. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta, joten joskus on aikoja jolloin väsymys ja stressi nuivettaa huumorin meidän väliltä ja asioista tulee helpommin kinaa. Sitten on myös siskoni, jolle voin puhua kaikesta, mutta hän on minua hyvin paljon nuorempi ja elää elämänsä vilkkainta aikaa. Hän ei tykkää puhua puhelimessa ja nähdään hänen elämäntilanteensa takia harvoin. Muita ystäviä minulla ei ole. Tuttavapiirini on aika laaja, minulla on paljon kavereita, mutta vuosien yrityksistä huolimatta en ole onnistunut saamaan kenestäkään sydänystävää.

Nyt olen reilun vuoden ikäisen lapsen äiti ja yksinäisyys on hirvittävä. En pysty jakamaan mielestäni tarpeeksi tuntojani tästä ajasta mieheni kanssa, eikä minulla ole ketään muuta. Mieheni kyllä yrittää parhaansa tukea minua, mutta hänellä on omat harrastuksensa, kaveripiirinsä, työnsä ja elämänsä. Hänellä on hyviä ystäviä, joiden kanssa käy harrastuksissa, keskustelee isäjuttuja ja joiden seurassa kokee olonsa rentoutuneeksi. Haluaisin itselleni vastaavaa naisystävistä. En harmikseni odotusaikana ottanut osaa Facebookin äitiryhmissä, joissa olisin voinut saada ystäviä samassa elämäntilanteessa olevista. Nyt "kesken kaiken" mukaan heittäytyminen tuntuu hassulta, enkä oikein tiedä sopivaa ryhmääkään. Käyn perhekahviloissa, leikkipuistojen tapahtumissa ja kerhoissa vauvan kanssa viikoittain. En tiedä onko vika minussa, kun suhteet jäävät etäisiksi. Parin äiti-ihmisen kanssa olen onnistunut tutustumaan lähemmin, mutta kumpikin tekee jatkuvasti ohareita, mikä tuntuu kauhean isolta asialta tämän yksinäisyyden keskellä. Minua kiusattiin ala- ja yläasteella ja olen miettinyt voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että koen itseni niin helposti ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi, enkä osaa luoda syviä ihmissuhteita näiden perhesuhteiden lisäksi.

Täytän elämäni menoilla, treffeillä näiden hyvän päivän tuttujen kanssa, taiteella ja harrastuksilla, mutta kaipaan nyt lapsiarjen keskellä raastavasti ihmistä, kenen kanssa voisin nauraa, puhua syvällisiä, itkeä, kokea vertaistukea ja ihan vaikka vaan olla hiljaa! En tiedä voinko sanoa olevani yksinäinen kun ympärilläni on ihmisiä, mutta vain kahden kanssa koen oloni oikeasti rentoutuneeksi. Ymmärtääköhän kukaan näitä tunteita? Onko tällaisia ihmissuhteita edes mahdollista luoda enää vanhemmalla iällä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oota, ei ilta. Ihana autocorrect.

Vierailija
22/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, miten joku voi olla noin pihalla kuin ap.... Tajuatko edes rienaavasi oikeasti yksinäisiä ihmisiä tuolla paskanjauhannallasi? Pelle.

Siellä varsinainen pelle, joka roikkuu Vauva-lehden palstalla vaikka on perheetön ja vielä arvostelee tänne kirjoittavia. Eikö ole sen vertaa opiskellut, että ymmärtäisi sosiaalisen yksinäisyyden ja emotionaalisen yksinäisyyden eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

Mulla on vähän samankaltainen tilanne. Oon kolmekymppinen 1-veen äiti pk-seudulta. Onko sulla spostiosoitetta, mielelläni kirjoittelisin enemmän mutta en täällä missä saa vaan kuraa niskaan ;)

Olisi kiva kirjoitella! Mulla on vain etunimi.sukunimi -muodossa oleva, onko sulla anonyymimpää jos laitan viestiä sinulle?

No niin, nyt on s-posti; sagalily@yahoo.com. Kirjoittele. Olispas omituista jos tältä palstalta saisi jotain kivaa elämäänsä :)

Vierailija
24/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanaa, toivottavasti löydätte toisistanne seuraa :)

T. Sivusta seurannut

Vierailija
25/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon edellisen kommentoijan tapaan että löydätte toisistanne ystävät!

Vierailija
26/32 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bhahhahaaa! Kyllä olet sitten vitsikäs! Mikä helvetin yksinäisyys sua muka vaivaa?! Häpeä! Taidat olla vaan ahne paskiainen jolle ei mikään riitä edes ihmissuhteissa... Siinä sun ongelmasi.

Se on vaan kiltisti nielly tämän nykyajan teinihenkisen hullutuksen että kaverit on muka kaikki kaikessa ja elämän suola.

Vierailija
27/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ymmärrä tota, et miks pitää kitua parisuhteessa, joka ei ole itseä varten? Lähimmät ihmiset ne on niitä, joiden kanssa elämä jaetaan. 

Vierailija
29/32 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ryhmä "arjesta iloa" ja siellä ideana on, että silloin tällöin kertoilee kivoja juttuja elämästään ja tutustu uusiin ihmisiin. Siellä on ympäri Suomen ihmisiä, jotka tykkäävät tutustua ja kaverustua ja jos on samalta paikkakunnalta niin miksei tavatakin, mutta myös facebookkirjoittelua on ym. Ei ole vaikeasti lähestyttävä ryhmä, eikä ole mitään klikkejä. Tule mukaan vaan :)

Vierailija
30/32 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne mullakin.

Vierailija
31/32 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, huomaisitkohan tämän vielä? Olen tuo, joka laittoi sähköpostinsa vähän viiveellä. Olis kiva kuulla sinusta :)

Vierailija
32/32 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nelikymppinen, miehen työn perässä isein muuttanut äiti. Mammakerhoista en ketään kaveria löytänyt, mutta minua lykästi lasten koulukaverien äitien kanssa, työpaikalla ( teen osa-aikaista työtä) ja naapurien kanssa. Kyllä vanhempana voi ystävystyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi