Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näissä "asiantuntijatöissä" oikeasti tehdään?

Vierailija
20.01.2016 |

Oma käsitys on, että se on pitkälti toimiston koneella feisbuukkaamista, sähköpostien lukemista ja kahvin keittelyä. Ja tästä maksetaan 3000€/kk?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan oikeudellisia ongelmissa. Työhön kuuluu oikeudenkäynnit riita, rikos ja hakemusasioissa, perheoikeudelliset asiat ja perintöasiat. Paljon neuvotellaan sovitellaan ja sovitaan. Annetaan puhelinneuvontaa. Laaditaan myös asiakirjoja. Kauppakirjat lahjakirjat testamentit perukirjat perinnönjaot ositussopimukset jne. Asiakkaat pääasiassa vähävaraisia oikeusapuun oikeutettuja. Näihin hommiin saa hyvin työpäivän kulumaan eikä edes riitä. Pullaa syödään jos jollain on synttärit ja Facebookissa kerkee surffata työmatkalla kotiin.

Mitä vielä tahdot tietää?

Terveisin julkinen oikeusavustaja

Vierailija
22/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asiantuntijatehtäviin kuuluu niin ikään erilaisten projektien suunnittelu, koordinointi ja vetäminen. Lisäksi työtehtäviin lukeutuu tutkimushankkeet, asiakaspalvelu, lausunnot, erilaiset työryhmät ja niihin liittyvät palaverit ym toiminnot. Jossain määrin on myös hallinnollisia tehtäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-asiantuntijana (ohjelmistokehittäjä) suunnittelen ja toteutan ohjelmistoja ja tietojärjestelmiä, joiden määritykset keskustelen liiketoiminnan edustajien kanssa.

Tänään työpäiväni meni näin. Workshop-tyyppinen palaveri, jossa katsotaan ohjelmatoteutuksen tilannetta ja sovitaan seuraavaksi toteutettavia asioita. Paikalla minun lisäkseni liiketoiminnan puolelta analyytikko ja erään konsulttiyrityksen ohjelmistokehittäjä.

Lopun päivää toteutan sekä aamun palaveriin liittyvää ohjelmistoa että teen muutamia nopeita töitä, joita liiketoiminnan markkinointipäällikkö ja markkinoinnin suunnittelija pyytävät. Valmistelen myös perjantain demoa, jossa uusia ohjelmiston ominaisuuksia esitellään liiketoimintayksikölle.

Omana koulutuksena ylempi korkeakoulututkinto, jonka pääaineena tietojenkäsittelytiede ja sivuaineina matematiikka ja tilastotiede. Kahvia ei nykyisin pääse keittelemään, mikä on harmi, sillä automaattikahvi ei ole kovin herkkua.

Vierailija
24/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjätkin tekevät asiantuntijatöitä, ainakin kaverin esimies näin on kertomut.

Vierailija
25/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs itse teet? kirjoitti:

No minä mm. Hoidan sadan ihmisen palkat ja selvittelyt,julkaisen työpaikkailmoituksia noin 6per viikko,haastattelen ihmisiä ja selaan hakemuksia,hoidan laskutyksen yrityksessämme,vastaan työntekijöiden ja asiakkaiden kyselyihin ja tarpeisiin,soitan asiakkaille,vastaan puheluihin sähköposteihin ja viesteihin, olen yhteydessä eri liittoihin ja tahoihin kuten työkkäri, olen vastuussa eri tesien tulkinnasta, autan lisäksi tarpeen mukaan kollegoita ja alaisiani. Hoidan myös sopimus ja todistusasiat niin työntekijä kuin asiakaspuolella. Palkka hieman yli 3000 ja pari kertaa viikossa ehdin kunnolla lounaan syömään. Terveisin aika täystyöllistetty rekrytointiasiantuntija

Ja tämä on asiantuntijatöitä?!? Onpa käsite kokenut aika inflaation!

Vierailija
26/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöalan asiantuntijana toimitaan paljon lakien kanssa; ympäristöluvat, YVA:t jne. Lisäksi yrityksen ympäristövastuu voi olla ko. alan asiantuntijan kentällä. Tutkitaan mahdollisuuksia käyttää sivuvirtoja raaka-aineena, etsitään säästöjä ja uusia tuotteita toiminnoista niin, että saadaan ympäristöhyötyä. Ympäristövastuun kanssa toimiminen on ihan helppoa kenelle vain, jos yritys haluaa vain viherpestä imagoaan, mutta jos haluaa tehdä jotain, millä on oikeasti merkitystä niin ilman asiantuntijaa se on kyllä vaikeaa. Esimerkkejä näen itse päivittäin.

Luetaan paljon, kirjoitetaan paljon, vastataan paljon sähköposteihin ja tehdään paljon töitä vapaa-ajalla.

Vierailija
27/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asiantuntijatehtäviin kuuluu niin ikään erilaisten projektien suunnittelu, koordinointi ja vetäminen. Lisäksi työtehtäviin lukeutuu tutkimushankkeet, asiakaspalvelu, lausunnot, erilaiset työryhmät ja niihin liittyvät palaverit ym toiminnot. Jossain määrin on myös hallinnollisia tehtäviä.

Jep. Tässäkin asiantuntijuus on kärsinyt aika inflaation.

Vierailija
28/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen neuropsykologisia tutkimuksia ja kuntoutusta, kirjoitan lausuntoja, koulutan ja kokoustan. Siinä varmaankin isoimmat osat työtäni.

Vierailija
29/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tässäkin asiantuntijuus on kärsinyt aika inflaation.

Voiko näin tyhmää ihmistä ollakaan? En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta esim. pelkkä tutkimushankkeet saattaa tarkoittaa vaikka syöpätutkimuksen koordinointia, lääketutkimusta, siltojen korjausvelan kehitystä. Asiantuntijalausunnot voi tarkoittaa vaikkapa lausuntoa kahden kasvilajin harvinaistumisen syistä 1900-luvulla ja sen merkityksestä tietyntyyppiseen rakennushankkeeseen, jossa tontilla on havaittu ko. lajeja.

Että repästäänkö vaikka Siwan kassa näitä toteuttamaan?

Sinulla ei ole selkeästi mitään käsitystä siitä, mitä "asiantuntijuus" tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että on syvät tiedot ja taidot jostain spesifistä asiasta.

Vierailija
30/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen aika pienellä IT-alalla ns. tekn. asiantuntijana ja supportina muihin projekteihin (konfaus, testaus).

Työ on aiheeseen liittyvien dokumenttien ja ohjeiden tuottamista sekä supportiin liittyvien vikojen ja ongelmien ratkaisemisessa avustamista.

Yleensä aika rauhallista... yleisesti asiantuntijahommissa liika kiire alkaa pilata hommia ja tulee helposti sutta ja sekundaa. Kiire ei ole usein hyväksi. Käytän n. 90%:sti vierasta kieltä töissäni (ei ihan kaikkein opiskelema peruskieli).

Palkka riittävä; n. tupla keskipalkasta. 

Vierailija
31/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiteyttää asiantuntijuuden. Sanotaan paljon, sanomatta kuitenkaan mitään. Ympäripyöreitä juttuja vaan.

Eli et ymmärtänyt vastausta. Mutta ei se mitään, ei ne asiantuntijatehtävät varmaan sinulle olekaan.

En ole tuo edellinen, mutta voisin lisätä:

Asiantuntijat eivät kestä kritiikkiä vaan piikittelevät ylimielisinä.

Osui oikeaan, vai mitä?

Vierailija
32/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöille on ominaista usein se mukava juttu, että saat ihan itse päättää, miten työaikasi käytät, kunhan hommat tulee hoidettua.

Siinä on sitten se ikävä puoli, että todennäköisesti kukaan muu ei voi tehdä hommia puolestasi ainakaan kokonaisuutena, jos esimerkiksi sairastut. Toisten ohjeistamiseen menee sama aika kuin jos tekisit itse.

Ikävää on myös se, ettei pomosikaan tunne vastuualuettasi niin hyvin kuin sinä, ja saattaa luvata puolestasi mahdottomia. Ja sinä toteutat.

T. Tuottaja.

Vierailija
33/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alapeukuttaa kommenttia 31 :). Jos ei kestä anonyymien (aika kilttiä) kommentointia muuten kuin ilkeällä vastauksella, ei kannata kutsua itseään ammattilaiseksi.

Vierailija
34/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keijukka kirjoitti:

Minä projektipäällikönä suunnittelen ja johdan projekteja joissa toimitetaan verkkopalveluja asiakkaille. Seuraan ja raportoin kulut, tehtävät ja aikataulut. Hankin projektitiimin tekemään hommia, laskutan, priorisoin hommat, selvitän muutostöiden työmääriä, aikatauluja jne. Vahdin että tehdään oikeita asioita oikeaan aikaan, tehdään mitä luvataan.

Lisäksi opastan uusia kollegoita, teen tarjouksia, annan tukea kollegoille erilaisissa projektiongelmissa ja esim. Työkalujen kanssa. Ja vielä lisäksi suunnittelen aktiivisesti mitä virtuaalitiimin osaamista kehitetään, mitä uusia menetelmiä tai työkaluja otetaan käyttöön jne.

Tästä mulle maksetaan 4700 euroa, joka on liian vähän. Pitäis palkan olla yli viiden tonnin reilusti. Se on munalisä mikä puuttuu...

Noi on kaikki sellaisia asioita joita pystyisi kuka vaan tekemään viikon perehdytyksellä.

Minä olen tuon edellisen kirjoittajan asiakas ja toivon todella, että pöydän toisella puolella istuva ihminen on pätevämpi kuin viikon perehdytyksen saanut. Minun tehtäväni on substanssipuolen asiantuntijana määritellä se, mitä verkkopalvelulta odotetaan, mihin kaikkiin muihin palveluihin se on yhteydessä, miten lakiasiat tulee ottaa huomioon, millainen on asiakkaan käyttöliittymä, miten tieto kulkee organisaation sisällä järjestelmissä, ketkä kaikki (työtehtävät) tietoa tarvitsevat ja millä tasolla, miten nopeasti palvelun on oltava kunnossa ja paljoko se saa maksaa sekä etenkin se, koska palvelu otetaan käyttöön, jotta asiakkaat (noin 300 000 hlö) eivät joudu kärsimään käyttökatkoista sekä vielä se, miten henkilöstö koulutetaan käyttämään järjestemiä (ja usein vielä koulutuskin).

Siinä ei pärjää viikon perehdytyksellä kumpikaan osapuoli.

Vierailija
35/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mä en mitään kahvia alkaisi 3000e/kk palkalla keittämään. Hädin varmaan jaksaisin vääntäytyä officelle tuolla korvauksella... 

Vierailija
36/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hauskinta on se kun suurin osa ns. asiantuntijoista ei edes hallitse sitä alaansa XD

Vierailija
37/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha alapeukuttaa kommenttia 31 :). Jos ei kestä anonyymien (aika kilttiä) kommentointia muuten kuin ilkeällä vastauksella, ei kannata kutsua itseään ammattilaiseksi.

Ohiksena, mutta suhtaudutko noihin peukkuihin noin sydänverelläsi että tulkitse alapeukun joksikin jalan polkemiseksi siitä, kun "ei kestä kommentointia"? Itselleni ne ovat vain mielipiteen ilmaisu puolesta tai vastaan. Nyt olin erimieltä joten alapeukku. Ei sen kummenpaa.

Vierailija
38/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs itse teet? kirjoitti:

No minä mm. Hoidan sadan ihmisen palkat ja selvittelyt,julkaisen työpaikkailmoituksia noin 6per viikko,haastattelen ihmisiä ja selaan hakemuksia,hoidan laskutyksen yrityksessämme,vastaan työntekijöiden ja asiakkaiden kyselyihin ja tarpeisiin,soitan asiakkaille,vastaan puheluihin sähköposteihin ja viesteihin, olen yhteydessä eri liittoihin ja tahoihin kuten työkkäri, olen vastuussa eri tesien tulkinnasta, autan lisäksi tarpeen mukaan kollegoita ja alaisiani. Hoidan myös sopimus ja todistusasiat niin työntekijä kuin asiakaspuolella. Palkka hieman yli 3000 ja pari kertaa viikossa ehdin kunnolla lounaan syömään. Terveisin aika täystyöllistetty rekrytointiasiantuntija

Ja tämä on asiantuntijatöitä?!? Onpa käsite kokenut aika inflaation!

Totta, johan meille peruskoulussa opetetaan, miten lasketaan tunti-, kuukausi- ja provikkapalkat, miten määräytyy verot, miten eroaa osa-aikatyöntekijän lomien kertyminen täyttä päivää tekevien lomista, mitkö matkakulut on verovapaita, millainen on lainmukainen työpaikkailmoitus, miten elintarvikealan TES eroaa metallin TESistä, milloin sairasajalta ei tarvitse maksaa palkkaa, koska työntekijän saa irtisanoa juopottelun takia jne.

Jos tuon rekrytointiasiantuntijan työ ei ole asiantuntijatyötä, niin miksi työntekijät kyselevät asioita, jotka on kaikkien tiedossa?

Vierailija
39/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotiellä, Monsterissa ja MOL:n sivuilla on muuten kymmeniä projektipäällikön tehtäviä auki ympäri Suomea. Moni tässä ketjussa on todennut, että ne hommat oppii kuka vaan  - ehkä vähän tarvitaan organisointitaitoa, paineensietokykyä ja viestintätaitoja, mutta niitähän av-mammoilla on ja lisäksi vielä kaikkien alojen asiantuntijuus. Ei muuta kuin hakemaan kaikki te hoitovapaan loppumista tuskailevat peruskoulun käyneet  av-mammat. Odotan jo innolla hakemuksianne! 

Vierailija
40/137 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule mä en mitään kahvia alkaisi 3000e/kk palkalla keittämään. Hädin varmaan jaksaisin vääntäytyä officelle tuolla korvauksella... 

Kahvinkeitto ei ole työtehtäväni, mutta mielelläni jaloitellessani sen pannun päälle napsautan, koska ei se itse itseään keitä. Jos kahvinkeitto on jonkinlainen kynnyskysymys, ei ehkä kannata lähteä nykypäivän työelämään asiantuntijaksi.

Tuottaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä