Miten olet ajattelu kinkkukiusauksen tai Janssonin kiusauksen "kiusauksen" tarkoittavan?
Ei tuo mielestäni ole mikään "käännöskukkanen"
http://www.stara.fi/2016/01/20/hulvaton-kaannoskukkanen-leviaa-netissa-…
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkukiusaus ja janssoninkiusaus ovat niin arkisen harmaita mössöruokia, että niiden nimet on aina ottanut puhtaana ironiana.
No on kai ne harmaita mössöruokia, jos et uskalla maustaa niitä muulla kuin suolalla. Ei niitä ohjeita tarvitse noudattaa orjallisesti ja syödä sitä harmaata ruokaa. Minä virittelen noita perusruokia aina jollain tapaa, lisäilen eri aineksia ja mausteita, kuten chiliä, valkosipulia, currya, inkivääriä, paprikaa, mitä nyt mieleen juolahtaa. En minäkään tykkää noista perusversioista kun ne eivät maistu juuri millekään, mutta hyviä niistä saa kun maustaa rohkeasti. Esimerkiksi kinkkukiusaus muuttuu aivan erilaiseksi kun siihen lisää reilusti sinihomejuustoa ja mausteita.
Mä en tykkää sinihomejuustosta, mutta olen tuunannut kinkkukiusausta esim. mustapekkajuustolla, tulee tosi hyvää! Ja jauhelihakiusauksen teen aina peruna-sipulisekoituksesta ja bolognesekastikkeesta, en pelkästä paistetusta jauhelihasta, joka ei itsessään maistu miltään :)
Ai juu, ja kermaksi valitsen useimmiten jonkin maustetun ruokakerman, esim. juusto- tai sipulikerman, niin siitäkin tulee lisää makua :)
t. edellinen
Yhdessä englantilaisessa ajankohtaisruokaohjelmassa käsiteltiin ruotsalaisia ruokia ja siinä kiusauksesta puhuttiin samalla termillä. Katson todella paljon brittiruokaohjelmia ja odottelen että kenties joku kaunis päivä siellä mainitaan joku suomalainen ruoka ruotsalaisen sijasta:)
Mä en tykkää sinihomejuustosta, mutta olen tuunannut kinkkukiusausta esim. mustapekkajuustolla, tulee tosi hyvää! Ja jauhelihakiusauksen teen aina peruna-sipulisekoituksesta ja bolognesekastikkeesta, en pelkästä paistetusta jauhelihasta, joka ei itsessään maistu miltään :)