Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhan lapsen jättäisitte yksin kotiin sairastamaan?

Vierailija
19.01.2016 |

Meillä todella itsenäinen ja reipas 6-vuotias, perus flunssassa. Kuume ei ole erityisen korkea. Minä tai mies ei voida jäädä kotiin ilman todella suuria vaikeuksia työpaikalla (tärkeitä palavereja, miehellä työmatka ja minulla tärkeä tapaaminen potentiaalisen asiakkaan kanssa). Mitä mieltä olette, pärjääkö puoli päivää itsekseen jos annan aamulla kuumetta alentavaa ja teen keiton valmiiksi niin, että se tarvitsee vain lämmittää mikrossa? Laitan esille myös lempparileffoja joita voi katsella. Poika vakuuttaa pärjäävänsä mutta hieman epäilyttää. Kävisin siis aamupäivällä tässä palaverissa mahdollisen asiakkaan kanssa ja tulisin sitten kotiin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa.

Vierailija
2/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä, että naapurin rouva on äitiyslomalla, ja lapsi osaa hätätilanteessa mennä sinne. Mies pitäisi kännykkää äänellisellä koko päivän, minä en palaverissa voi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi. 6v on liian pieni selvitäkseen yksin ja kehittymätön ottamaan vastuuta. Voi saada traumat

Vierailija
4/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse sanoo pärjäävänsä ja on valmis jäämään, niin jättäisin max. puolipäivää. Edellytyksenä, että osaa soittaa tarvittaessa.

Vierailija
5/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisään vielä, että naapurin rouva on äitiyslomalla, ja lapsi osaa hätätilanteessa mennä sinne. Mies pitäisi kännykkää äänellisellä koko päivän, minä en palaverissa voi.

Ap

Mikset kysy suoraan naapurin rouvalta josko tulisi teille tai lapsi menisi heille?

Vierailija
6/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikset kysy suoraan naapurin rouvalta josko tulisi teille tai lapsi menisi heille?

Tietysti voisin, mutta hänellä on melko loppuvaiheessa raskaus, niin tuntuu jotenkin törkeältä sysätä lapsi odottavan äidin hoidettavaksi. Tietenkin voisin kysyä jos hän voisi pari kertaa käydä katsomassa meidän lasta. Ap

Vierailija
7/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni kyllä on...Mutta jos ei ole kamalan kipeä ja on ennenkin ollut yksin niin ehkä...itsehän lapsesi tunnet. Aika pitkä aika kyllä puoli päivää, en omaani tuossa iässä jättänyt kuin max puoleksi tunniksi, ja terveenä.

Vierailija
8/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää noin pientä. Voi kaatua ja lyödä päänsä, sytyttää vahingossa tulipalon, kaataa kuuman keiton päälleen, satuttaa itsensä puukolla, tuntea kovaa ikävää ja hylätyksi tulemista jne. Mitä vaan voi tapahtua. Voisitko ikinä hyväksyä vaöintaasi, jos jotain tapahtuisi. Itse sanoisin, että 10-vuotiaan voisi jättää kotiin mahdollisesti.

Vierailija
9/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia sanoa voivansa jäädä yksin, kun vanhempien naamasta paistaa mikä sen oikean vastauksen tulisi olla.

Tyhjä koti on aivan eri kuin sellainen, jossa ihmisiä. Herkästi alkaa pelottaa.

Vierailija
10/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni ekaluokkalainen on yksin, 6-vuotias voisi hyvin olla jo koulussa. Jos lapsi itse valmis jäämään, niin tämä voisi olla hyväkin kohta harjoitella.

Vierailija
11/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka kippaa sen kuuman keiton päälleen? .Kuumeisena ei ole aikuisellakaan ote niin vakaa.

Vierailija
12/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että on perusflunssa?

Vierailija
13/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Onko yleensä omatoiminen? Oletteko tavoitettavissa, jos tulee hätä?

T. Yksi joka oli 7-vuotiaana yksin, jos olin sairas. Eikä ollut kännyköitä.

Vierailija
14/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladta saa jäädä hoitamaan sen vuoden loppuun, kun täyttää 10.

Sen jälkeen voi jättää.

Jos tuntuu, että on korvaamaton, voi laittaa sormen vesilasiin ja katsoa jääkö kuoppa.

Vierailija
15/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi noin pientä.

Mut tietääkö joku, onko siihen joku virallinen raja minkäikäisen kanssa saa vielä jäädä? Tai jos työpaikkakohtainen niin mitä tasoa ne yleensä on?

Omani on 8 v ja just olin päivän kotona, vaikea kuvitella että olisi kuumeisena selvinnyt yksin. Mut jossain vaiheessahan se täytyy jättää.

Vierailija
16/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi olisikin reipas, niin sairaana tarvitsee huolenpitoa.

Vierailija
17/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikouluikäinen on liian pieni! Voi olla pienen hetken yksin kotona (ehkä max tunti) siten, että on turvaa naapurissa ja/tai puhelimitse. Puoli päivää ja vielä flunssassa ei todellakaan käy.

Turhan takia ei ole sovittu TES:ssä, että sairasta lasta saa jäädä hoitamaan kotiin 10v saakka.

Vierailija
18/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tilaa vaikka MLL: n hoitajaa?

Vierailija
19/47 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinähän tulikin jo vastaus, kiitos! T. 15

Vierailija
20/47 |