Mies "leikkii" suurtakin kokkia. :D
Onko muilla tällaista? Miehen laittaessa ruokaa hän ikään kuin leikkii osaavansa tehdä ruokaa. Reseptejä ei lueta, ainakaan kunnolla (=ylläreitä matkan varrella), sekoitus tapahtuu laajalla kaarella (=hirveät roiskeet) ja maustaminen menee ihan fiiliksellä (=harvoin nappiin). Ruokaa maistellaan jatkuvasti (samalla lusikalla), välillä hörpitään viiniä. Sanomattakin kai selvää, että minä siivoan sotkut. Leikkiikö muidenkin miehet tähtikokkeja?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Höh, mäkin haluan tuollaisen kokkailevan miehen...
Tule hakemaan.
nimim. akateemisen loppututkinnon suorittanut sinkkumies, jonka toinen ammatti on kokki
Miehet kaipaavat ihailua ja kehuja. Jos mies ei saa parisuhteessa tarpeeksi näitä niin hän alkaa päsmäröimään. Silloin voikin miettiä miten voisi huomioida miestään paremmin. Huomioimatta jätetty mies hakee huomiota muualta.
Jos kokin äo on yli sata, niin ei hän sotke keittiötä. Hänen älynsä sanoo että ruuan maulla ja keittiön sotkuisuudella ei ole mitään yhteyttä.
Tyhmästä kuulostaa somalta kun kaikki paikat on sotkussa kokkauksen jäljiltä. Ei voi käsittää.
Ketään joka sotkee keittiön ihan suotta välinpitämättömyyttään ei pitäisi päästää keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on akat vain tiellä silloin kun oikeasti kokataan.
Haha! Thats right!
Vierailija kirjoitti:
Jos kokin äo on yli sata, niin ei hän sotke keittiötä. Hänen älynsä sanoo että ruuan maulla ja keittiön sotkuisuudella ei ole mitään yhteyttä.
Tyhmästä kuulostaa somalta kun kaikki paikat on sotkussa kokkauksen jäljiltä. Ei voi käsittää.
Ketään joka sotkee keittiön ihan suotta välinpitämättömyyttään ei pitäisi päästää keittiöön.
Minä olen käynyt mensan testissä markka aikaan. Se maksoi 50 mk.
Kärsin aspergerin ja adhd:n yhdistelmästä eli minun on vaikea keskittyä mihinkään. Ao testi oli hyvin vaikea keskittymisen takia. Sain pisteeksi 79, mutta asiantuntija kertoi että todellinen lukumäärä lienee 140-150 paikkeella johtuen aspergeriydestä ja adhd:istyydestäni.
Keittiö muuten menee sotkuun aina. Siksi ihmiset yleensä käy ravintoloissa niin säästytään sotkuilta.
T: 11cm mies
Pardon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt mensan testissä markka aikaan. Se maksoi 50 mk.
Kärsin aspergerin ja adhd:n yhdistelmästä eli minun on vaikea keskittyä mihinkään. Ao testi oli hyvin vaikea keskittymisen takia. Sain pisteeksi 79, mutta asiantuntija kertoi että todellinen lukumäärä lienee 140-150 paikkeella johtuen aspergeriydestä ja adhd:istyydestäni.
Keittiö muuten menee sotkuun aina. Siksi ihmiset yleensä käy ravintoloissa niin säästytään sotkuilta.
T: 11cm mies
Älykäs kokki ei tee sotkua vaikka kokkaisi kuinka. Kokkaamisprosessi on hänellä hallussa koko ajan. Hän ei suhtaudu asiaan yksin kokkauksena vaan että koko homma on hallinassa, eikä esim. vatkatessa kermavaahdot ole pitkin seiniä ja keittiö kuin pommin jäljiltä kun on kokattu.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs kokki ei tee sotkua vaikka kokkaisi kuinka. Kokkaamisprosessi on hänellä hallussa koko ajan. Hän ei suhtaudu asiaan yksin kokkauksena vaan että koko homma on hallinassa, eikä esim. vatkatessa kermavaahdot ole pitkin seiniä ja keittiö kuin pommin jäljiltä kun on kokattu.
Kokit on amiksia...
Minä olen ollut töissä kokin apulaisena. Kyllä se keittiö menee illan aikana aika sotkuun :D
Työpaikka usein siivotaan, mutta joskus ei kerkeä joten voi tulla seuraavana päivän äaikaisemmin siivoilemaan jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hienointa on kun tekee hienoja potkuja kesken kokkailun ja tekee veitsikatan elokuvasta kaappaus merellä.
No hyi vittu.
"antaaa ylen"
Viikko sitten tämä ''hienon ravintolan kokki'' maustoi jauhelihakastiketta puolikkaalla banaanilla ja appelsiinimehulla. IHAN OIKEASTI!
Tästä kaverista on ilmeisesti kyse :D
Tutun kuulosta. Mun mies jopa tuhlasi vuoden työttömänä johonkin kokkien verkkokurssiin. Sai jopa työn ravintolasta mutta lopetti yhden päivän jälkeen kun ei ollutkaan se oma juttu!!! Meillä minä en saa kokata vaikka osaan kyllä hyvin (usein paremmin kuin hän). Ja jos joskus pääsen kokkaamaan niin siinä on sitten toinen vieressä vahtaamassa leikkaanko sipulit kokkityyliin. Joskus menee hermo mutta yritän ymmärtää... Huvittaa katsella niitä Jamie Oliver -liikkeitä, kun hän maustaa ruokaa mitä ihmeellisimmillä sekoituksilla (itsellä oli sama maustamistyyli kun muutin pois kotoa 18v)
Ps. Rakastan häntä silti ihan mielettömästi ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut töissä kokin apulaisena. Kyllä se keittiö menee illan aikana aika sotkuun :D
Työpaikka usein siivotaan, mutta joskus ei kerkeä joten voi tulla seuraavana päivän äaikaisemmin siivoilemaan jälkiä.
Mä olen ollut kokkina ja kiireiseen lounas aikaan ahkera apulainen joka tiskaa kippoja on korvaamaton apu. Sitä ei osata arvostaa kuinka tarpeellinen jokin tiskaaja on. Mä annoin pomon nähden tippiä ahkeralle ihan tehdäkseni asian selväksi. Iltaisin kun oli hiljaisempaa opetin ja annoin opiskelijan kokata. Tietenkin katsoin mitä tekee kun olin vastuussa. Keittiö siivottiin viimisen päälle joka ilta. Siisteydestä ruokien tekemiseen liittyen olen lähes fanaattisen tarkka. Pari tarjoilijaa on saanut loparit kun eivät oppineet vaikka sanottiin pari kertaa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienointa on kun tekee hienoja potkuja kesken kokkailun ja tekee veitsikatan elokuvasta kaappaus merellä.
No hyi vittu.
"antaaa ylen"
Olet kateellinen koska et osaa tehdä hienoa potkua keittiössä samalla kun paistat filepihviä. Napakkaa potkua musiikin tahdissa. Et osaa myöskään kierähtää kokkaillessasi ja huljauttaa otsatukkaasi sivulle jämäkkään asentoon ja ilmoittaa illallisen olevan valmis.
Et osaa. Olet kateellinen ammattitaidolle.
Tästä keskustelusta tulee mieleen kesä.
Asutaan rivarissa ja kaikilla naapureilla on komeat Weberin grillit. Huvittuneina seurasin mieheni kanssa naapuri-isäntien grillailua: perheen äidit, jotka muuten tekevät normaalisti perheiden ruuat, hoitivat ruuan kotiin tuonnit, lihojen marinoinnit, grillattavien kasvisten pikkomiset, salaattien ym. valmistamiset, pöydän kattauksen ulos ja jälkien siivouksesta kun isä GRILLAA.
Ehkä tämä on myös ikäpolvi kysymys, naapurit on 60-lukulaisia ja me 70-lukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sellainen. Pidän hänen ruuasta ja voisin kuvitella että menisi finaalin master cheffissä. Mies on myös ammatiltaan kokki ja joskus kun on ystäväperheitä vieraana mies kokkaa heille silmät sidottuna. Pari kertaa on meinannut polttaa kätensä kuumassa öljyssä.
Miehellä on myös jujutsussa mustamyö eli kätevä käsistään. Pistää porkkanat ja pahikset nippuun ihan missä vaan ja milloin vaan. Hienointa on kun tekee hienoja potkuja kesken kokkailun ja tekee veitsikatan elokuvasta kaappaus merellä.
Alkaako veitsikata kohdasta 2:2o?
Puhut vain omasta rajallisesta näkökulmasta. Miehenä tiedän vähän paremmin miten asia oikeasti on.