Miehestäni on tullut vainoharhainen.
Mies tekee vuorotyötä. Saa hirveän hepulin jos saa tietoon, että olen käynyt illalla lenkillä tai kävellen kaupassa ilman häntä. Ulkonaliikkumiskiellon on nyt mulle laittanut ja tätä varten tilasi vielä juoksumaton kotiin ettei mun tarvi sitten valittaa kun en pääse lenkille.
Nyt meillä on hirveä kädenvääntö saanko lähteä työpaikan virkistysiltaan. Kävisimme tatterissa, syömässä ja sitten johonkin baariin jatkoille. Pikkujoulut jätin jo välistä kun niistä tuli kauhea sota.
On nyt myöntynyt, että saan lähteä jos hän saa työvuoronsa vaihdettua ja näin ollen pääsee hakemaan minut itse. Taksilla en saa tulla kun eihän sitä voi tietää koska saan taksin ja pitääkö kenties kävellä taksitolpalle.
Työkaverin mies on luvannut kuskata, mutta tähänkään ei luota. Mitä jos eksymme toisistamme jne.
Mun pitää varmaan sit taas jättää menemättä 😐. Kohtalotovereita? Lisään vielä ettei mies ole ilkeä, hänellä on vain tullut pelko, että minulle sattuu jotakin.
Kommentit (79)
Onhan noita naisiakin kytiksellä tai eivät PÄÄSTÄ miestään lähtemään esim.saunailtoihin. Selityksistä en tiedä.
Psst. Täällä ei saa puolustaa miestänsä, korppikotkat tekee selvää niin sinusta kuin miehestäkin :D!
Psst. Täällä ei saa puolustaa miestänsä, korppikotkat tekee selvää niin sinusta kuin miehestäkin :D!
Tää on näitä, joista saa lukea iltalehdistä. "Mustasukkainen poikaystävä tappoi naisen"
Kuule, sulla on sairas yksilö miehenä, yritäpä nyt jotenkin päästä siitä irti ilman, että saat kirveestä päähän.
onko tää miehen käytös ihan uutta? onko tapahtunut joku muutos teidän elämässä?
Pelasta itsesi ja lähde kun vielä voit! Sairasta kontrollointia.
Lue nyt hyvä ihminen alotusviestis ajatuksella. Siellä on jo monta kohtaa jotka eivät ole normaalia huolestuneisuutta, vaan sairasta kontrollointia. Plus, lopussa mietit, että jätät menemättä. Silmät auki.
Vierailija kirjoitti:
onko tää miehen käytös ihan uutta? onko tapahtunut joku muutos teidän elämässä?
Tää on ihan älyvapaata koko keskustelu. Meidän elämässä ei ole tapahtunut muuta kuin turvapaikanhakijat. Ap
mies taitaa pelätä maahanmuuttajia?
jos peloille antaa liikaa valtaa niin se rupeaa hallitsemaan elämää.
miksi et sitten sattunut mainitsemaan aloituksessasi tätä elämässänne tapahtunutta?
Vierailija kirjoitti:
On täällä kyllä niin sairasta sakkia, ettei missään. Ap:n mies on huolissaan vaimostaan lisääntyneiden turvapaikanhakijoiden mukanaan tuomista levottomuuksista ja tahtoo suojella vaimoaan. Täällä esitetään kaikkea narsistista pettäjään ja väkivaltaiseen kontrollifriikkiin. Tämä on todellista av:tä.
Ap: Miehesi on huolissaan ja ehkä syystä, ehkä ei. Ota hänen huolensa rakkaudenosoituksena sinua kohtaan.
Huolestunut saa tottakai olla ja mielestäni on ihan normaalia vaikkapa viestitellä illan aikana kuulumisia muutaman kerran jos toinen on juhlimassa. Mutta liikkumisen rajoittaminen, ilmoitusvelvollisuus kaikista menoistaan ja riidan aloittaminen jostain työpaikan juhlista ei voi kenenkään korvaan olla normaalia. Sitä, ettei anna toisen käydä kauppakeskuksessa arkena keskellä päivää, ei voi laittaa enää mamupelon piikkiin.
WT juntti mies. Varmaan Odinin Soturi?
puhu miehesi kanssa ja kerro miltä susta tuntuu liika huolehtivaisuus.
Voi myös olla, että miehelle on puhkeamassa jokin psyykkinen häiriö (esim. skitsofrenia, persoonallisuushäiriö), sillä ajatusten jämähtäminen yksille raiteille ei ole normaalia. Vaikka kuinka pelkäisi asioita, eivät ne terveiden ihmisten elämässä ja mielessä hallitse arkea.
Ap, teidän kannattaisi yhdessä hakea apua vaikka terveyskeskuslääkärin luota.
Kerro miehellesi et on hienoa että hän välittää turvallisuudestasi ja tahtoo pitää sinusta huolta ja arvostat sitä mutta hänen holhouksensa on mennyt vähän liian pitkälle ja koet sen vähän rajoittavana.
Pieni silmien avaus voisi olla miehelle paikallaan. Ehkä olisi tarpeen raahata hänet (ja muut samalla tavalla käyttäytyvät) lähimpään vastaanottokeskukseen tapaamaan turvapaikanhakijoita, jotta pääsee näkemään, että ihan tavallisia ihmisiä ovat siellä. Kysy henkilökunnalta saisiko mies käydä tutustumassa ja juttelemassa joidenkin kanssa, kun on ruvennut käyttäytymään ihan pöllösti.
Ap sulle on nyt kerrottu monen suulla, että miehesi käytös ei ole normaalia vaan sairaalla tavalla kontrolloivaa. Turha sun on enempää kysellä, jos et usko vastauksia. Ohan kuin joku lähtisi vapaaehtoisesti kävelemään miinakentälle, mutta enempää me ei voida sua enää varoittaa. Ehkä voisit lukea netistä epäterveen parisuhteen ja henkisen väkivallan tunnusmerkkejä ja googlaa sanat kontrolloiva mies.
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkanut itse vuoden aikana pettämään sua. Sen hän projisoi nyt sinuun ja käyttää turvallisuutta "tekosyynä" että saa kontrolloida vapauttasi. Ettet tekisi samaa hänelle kuin mitä hän sinulle. Ei kehtaa vaan myöntää mustasukkaisuutta.
Ratsaapa jätkän puhelin. Olen 99% varma että sieltä löytyy rakastajatar.
Hitto. Ikävä sanoa ap, mutta tämä voisi hyvinkin olla jutun taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkanut itse vuoden aikana pettämään sua. Sen hän projisoi nyt sinuun ja käyttää turvallisuutta "tekosyynä" että saa kontrolloida vapauttasi. Ettet tekisi samaa hänelle kuin mitä hän sinulle. Ei kehtaa vaan myöntää mustasukkaisuutta.
Ratsaapa jätkän puhelin. Olen 99% varma että sieltä löytyy rakastajatar.
Hitto. Ikävä sanoa ap, mutta tämä voisi hyvinkin olla jutun taustalla.
Ei ole
Ap
Mies on ruvennut tosiaan pettämään itse, siksi ei nyt ap saisi tehdä mitään.
Ja kolmonen: tuleepa kerran ilmoittamatta pari tuntia aikaisemmin kotiin äläkä ilmoitakaan aikataulujen muutoksesta. Löydät miehesi ja toisen naisen muhinoimasta sängystäsi.