Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkaverilla on syömishäiriö - miten toimia?

Vierailija
18.01.2016 |

Meillä ei ole sinänsä esimiehiä. Kyseessä on nuori nainen, joka syö kaksi desiä samaa ruokaa joka päivä. Miten voisin auttaa? Tunnen oloni voimattomaksi ja avuttomaksi. En halua kytätä lounasta, enkä halua, että häiriö pahenee. Syöminen on selkeästi hänelle ongelma.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle.

Vierailija
2/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöliiton sivuilla on muistaakseni hyvät ohjeet toimimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ruokaa tämä kaksi desiä on? Entinen esimieheni söi aina kaksi desiä mysliä jugurtilla ja hyvin tuo vieläkin porskuttaa, kun viimeksi tapasin :)

Vierailija
4/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollu jo täällä.. ei jatkoon

Vierailija
5/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, minäkin syön työpäivän aikana kaksi viipaletta leipää, joka päivä. Pitääköhän työkaverit minua syömishäiriöisenä?

Vierailija
6/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys työterveyshuoltoon.

Vierailija
7/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle.

Itse asiassa moni syömishäiriöinen toivoo, että "joku puuttuisi". Puuttumista on vaan tosi vaikea tehdä oikein, jos kyse on kahdesta tasavertaisesta aikuisesta, tai puolitutusta ihmisestä.

Voisit ainakin näyttää hyvää esimerkkiä, eli syödä mahdollisimman täysipainoisia ja kunnollisia aterioita. Jos työpaikalla on "voi voi, taas pitäs laihduttaa" -juttuja, niin älä lähde niihin mukaan. Ole itse mahdollisimman terve ja tasapainoinen.

Vierailija
8/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sulle.

Itse asiassa moni syömishäiriöinen toivoo, että "joku puuttuisi". Puuttumista on vaan tosi vaikea tehdä oikein, jos kyse on kahdesta tasavertaisesta aikuisesta, tai puolitutusta ihmisestä.

Voisit ainakin näyttää hyvää esimerkkiä, eli syödä mahdollisimman täysipainoisia ja kunnollisia aterioita. Jos työpaikalla on "voi voi, taas pitäs laihduttaa" -juttuja, niin älä lähde niihin mukaan. Ole itse mahdollisimman terve ja tasapainoinen.

Ensin vain pitäisi tietää, onko kyseessä oikeasti syömishäiriö vaiko vaan vähän erilainen ruokarytmi. Jotkut syövät paljon päivällä eivätkä juuri ollenkaan illalla, ja sitten on heitä jotka syövät päivällä hyvin vähän ja kunnolla vasta illalla.

Vierailija
9/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koko duunipäivän aikana yhtään mitään, apua onko mulla syömishäiriö?!

Vierailija
10/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä olisi siis ihan ok, jos joku leikkii hengellään. Meitä on tiimissä 7. Minulle hän on tärkeä ja koska olen 10 vuotta vanhempi, koen äidillistä huolta. AP

Vierailija
11/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys työterveyteen. Vika on päässä. Ketään ei voi vahtia tai pakottaa.

Vierailija
12/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei työkaverit ole sen arvoisia!

Vierailija
13/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä olisi siis ihan ok, jos joku leikkii hengellään. Meitä on tiimissä 7. Minulle hän on tärkeä ja koska olen 10 vuotta vanhempi, koen äidillistä huolta. AP

Yleensä syömishäiriöinen ei syö vaan sanoo että söi juuri äsken.

Ja mitähän tuo 2dl on?

Siis mitä syö 2 desiä?

Vierailija
14/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tilannetta enemmän? Mitä ruokaa työkaverisi syö? Näyttääkö hän huolestuttavan laihalta? Oletko koskaan kysynyt, syökö hän esim. runsaan aamupalan tai illallisen? Jotkut ei vaan tykkää syödä lounaalla paljon (esim. minä)

Vierailija
15/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla varma leikkiikö hän hengellään vai ei. Jos hän olisi laihtunut huomattavasti/liikaa, tilanne olisi toki toinen, mutta näin oleellisen tiedon olisit aivan varmasti kertonut jo aloituksessa.

Vierailija
16/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syömishäiriöinen ei syö vaan sanoo että söi juuri äsken.

Ja mitähän tuo 2dl on?

Siis mitä syö 2 desiä?

Aamupäivällä menee desi laardia ja iltapäivällä desi kermaa.

Aapee

Vierailija
17/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin juttelemassa asiasta työterveydessä. Ihanaa, että haluat auttaa, mutta valitettavasti keinosi ovat aika rajalliset.

Vierailija
18/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaa alle 50 kiloa. 2 desiä velliä. AP

Vierailija
19/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan työterveydelle, päässäsi on selkesti jotakin vikaa.

Vierailija
20/33 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ei todellakaan kuulu sulle tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän