Luodaanko "Atrian perhetila" -termillä....
...positiivisia mielikuvia kuluttajille, jotta broilerinfileesuikaleita voisi ostaa paremmalla mielellä? Perhe-sanahan mielletään aina voimakkaan positiivisena. Perhetila kuulostaa siltä, että broilerit elävät siellä vapaina ja onnellisina pihalla käyskennellen ja koko perhe pitää niistä huolta. Perhetila on suuren tuotantolaitoksen vastakohdalta, eli vähemmän paha. Pakkauksen logossakin on kana, jolla on iloiset silmät. 😄
Tuleeko mieleen muita mainosten käyttämiä kikkoja, joilla tuotteesta / sen tuotannosta luodaan ruusuisempia mielikuvia? :D
Kommentit (26)
Olen ollut 10vuoden aikana aika helvetin monella maatilalla töissä karjanhoitajana. Voin sanoa, että missään tilalla lehmistä ei välitetä paskan vertaa. Siis välitetä PUHTAASTA SYDÄMESTÄÄN NIINKU VAIKKAPA LEMMIKKIKOIRASTA.
Niistä huolehditaan just se minimimäärä mitä pitää ja sekin vain rahan takia. Lehmät lypsetään, muutenhan niistä ei sais tuottoa ollenkaan. Paskoja kolataan, jotta ei tulisi sanomista jos tulee tarkastaja paikalle. Lehmät ruokitaan, muutenhan ne ei tuottais maitoa. Ei tilanpitäjä ajattele että ruokimpas nämä ihanat lehmäni tässä kun niillä on nälkä. Vaan ne ruokitaan maidon tuoton takia.
Ei niitä paskojakaan kolailla sen takia, että ois lehmillä mieluisampi olla kun on mahd. puhdasta eikä tarvi sonnassa seisoskella. Ne kolataan, jotta ei tuu sanomista ja sitä kautta mitään muita ongelmia.
Lehmiä ei pidetä kesäisin ulkona laitumella rakkaudesta ja välittämisestä lehmiä kohtaan, vaan sen takia koska laki niin sanoo ja ettei kukaan huomaa vaikkapa työntekijä että hei, miks sä et pidä lehmiä ulkona ja kerroa asiasta eteenpäin.
Kaikki tilanpitäjät ovat mua neuvoneet tekemään työt sellasella "hällä väliä" asenteella, että ei tartte olla niin kauhean tarkka, kuhan näyttää suunilleen siltä että lehmillä on ok olla. Ja kun ite värkkäävät siellä navetalla niin niiden asenteesta ja käytöksestä huomaa, että ei niistä elukoista välitetä aidosti vaan sen takia kun on pakko.
Itse oon aina tehny työni enemmän kuin hyvin. En näe lehmää vain tuotantoeläimenä, jonka tehtävä on tuottaa tilanpitäjälle rahaa ja mulle palkka. Näen lehmän ihan kuten lemmikin, joten huolehdin niistä ainakin omalta osaltani niinkuin huolehtisin parhaasta ystävästäni, eli koirastani.
Kerrankin yks lehmä kuoli eräällä tilalla eläinlääkärin hoidoista huolimatta, niin tilanpitäjä ukkeli hermostu ja huusi kuolleelle lehmälle että "Piti saatana sunki mennä kuolemaan, sinne meni nekin rahat!" ja potkasi kuollutta lehmää kylkeen ja lähti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt miten joulupukki liittyy niihin coca-cola -mainoksiin?
Joulupukki punaisessa nutussa ja valkoisessa parrassa on alunperin Coca-Colan keksimä juttu
Ei keksimä, mutta vakiinnuttama.
"Vuonna 1885 bostonilainen kirjanpainaja Louis Prang painoi joulukortteja, joissa hän esitteli punapukuisen joulupukin. Tätä ennen Joulupukin asut olivat olleet vaihtelevasti sinisiä, vihreitä, violetteja tai harmaita.
Yhdysvaltalainen Haddon Sundblom, jonka isä oli ahvenanmaalaista syntyperää ja äiti Ruotsista, piirsi vuonna 1931 Coca-Colalle joulumainoksen, jossa oli joulupukki. Ensimmäistä kertaa Sundblomin Pukki esiintyi Saturday Evening Postissa vuonna 1931.
Sundblom sai tehtäväkseen seuraavienkin vuosien joulumainoksen piirtämisen, ja aina hän teki Pukille punaiset vaatteet. Lyhyessä ajassa tämä hahmo vakiintui ja niinpä nykyisinkin ovia kolkuttelee punanuttuinen Pukki."
USA:n kaikissa pikaruokamainoksissa on aina kauniita, iloisia ja hoikkia nuoria aikuisia tai lapsiperheitä nauttimassa rasvaa tihkuvia magapekonitriplajuustopeanutbutterjelly-hamppariaterioita hymyissä suin ja urheilullisena kirmaavat pitkin kuvauslavasteita :)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 10vuoden aikana aika helvetin monella maatilalla töissä karjanhoitajana. Voin sanoa, että missään tilalla lehmistä ei välitetä paskan vertaa. Siis välitetä PUHTAASTA SYDÄMESTÄÄN NIINKU VAIKKAPA LEMMIKKIKOIRASTA.
Niistä huolehditaan just se minimimäärä mitä pitää ja sekin vain rahan takia. Lehmät lypsetään, muutenhan niistä ei sais tuottoa ollenkaan. Paskoja kolataan, jotta ei tulisi sanomista jos tulee tarkastaja paikalle. Lehmät ruokitaan, muutenhan ne ei tuottais maitoa. Ei tilanpitäjä ajattele että ruokimpas nämä ihanat lehmäni tässä kun niillä on nälkä. Vaan ne ruokitaan maidon tuoton takia.
Ei niitä paskojakaan kolailla sen takia, että ois lehmillä mieluisampi olla kun on mahd. puhdasta eikä tarvi sonnassa seisoskella. Ne kolataan, jotta ei tuu sanomista ja sitä kautta mitään muita ongelmia.
Lehmiä ei pidetä kesäisin ulkona laitumella rakkaudesta ja välittämisestä lehmiä kohtaan, vaan sen takia koska laki niin sanoo ja ettei kukaan huomaa vaikkapa työntekijä että hei, miks sä et pidä lehmiä ulkona ja kerroa asiasta eteenpäin.
Kaikki tilanpitäjät ovat mua neuvoneet tekemään työt sellasella "hällä väliä" asenteella, että ei tartte olla niin kauhean tarkka, kuhan näyttää suunilleen siltä että lehmillä on ok olla. Ja kun ite värkkäävät siellä navetalla niin niiden asenteesta ja käytöksestä huomaa, että ei niistä elukoista välitetä aidosti vaan sen takia kun on pakko.
Itse oon aina tehny työni enemmän kuin hyvin. En näe lehmää vain tuotantoeläimenä, jonka tehtävä on tuottaa tilanpitäjälle rahaa ja mulle palkka. Näen lehmän ihan kuten lemmikin, joten huolehdin niistä ainakin omalta osaltani niinkuin huolehtisin parhaasta ystävästäni, eli koirastani.
Kerrankin yks lehmä kuoli eräällä tilalla eläinlääkärin hoidoista huolimatta, niin tilanpitäjä ukkeli hermostu ja huusi kuolleelle lehmälle että "Piti saatana sunki mennä kuolemaan, sinne meni nekin rahat!" ja potkasi kuollutta lehmää kylkeen ja lähti pois.
Ja lomittajakin oli niin perhanan positiivinen hah hah haa.
"Kotimainen ruoka on puhdasta"... Tuontiruoka likaista? Jokaisessa maassa kotimainen ruoka varmaan puhdasta ja parasta = suomalainen ruoka on siis muualla likaista jne.
Myydäänkö enää Fazerin voimasuklaata?
http://vuodatus-static.vuodatus.net/g/14921/362925.jpg