Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lapsena pelännyt kuolevasi, kun on ollut ukkosmyrsky ja olet sitä ikkunoista sisältä katsonut? Puut lähteneet juurineen maasta irti?

Vierailija
22.02.2025 |

Kukaan?

Kommentit (17)

1/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tykkäsin ukkosesta jo lapsena.

Usein lähdettiin ukkosella salama-ajelulle

Vierailija
2/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen jo 80v ja tosiaan näin oli lapsuudessa. Elin uskovaisessa suvussa ja meitä lapsia ja nuoria peloteltiin maailmanlopulla.

Vierailija
4/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sillä Suomessa ei koskaan ole tuollaisia myrskyjä. Muualla maailmassa on. 

Vierailija
5/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen jo 80v ja tosiaan näin oli lapsuudessa. Elin uskovaisessa suvussa ja meitä lapsia ja nuoria peloteltiin maailmanlopulla.

Ja yhä yhtä hysteerinen. 

Vierailija
6/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joskus pelkäsin kai että salamasta tulee outo sähkökoukero joka kummallisesti tulisi ikkunan läpi huoneeseen ja hakeutuisi ihmiseen. 

Vierailija
7/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pelkäsin lapsena joka saamarin asiaa ukkosesta maailmanloppuun. Nyt kun on ikää tullut, mä TOIVON maailmanloppua.

Vierailija
8/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eivät irtoa puut ukkosen vuoksi.

Vierailija
9/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosella maalla kiellettiin olemasta ikkunan lähellä. Vaikka puita ei irronnut juurineen, niin pientä lasta pelotti, kun salama räväytti kaiken valkeaksi ja jyrinä tuntui täräyttävän mökkiä ja helisyttävän ikkunaruutuja.

Vierailija
10/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. 🤣

Vierailija
11/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää tuo toisten pelottelu. Tätä en ymmärrä uskovaisissa.

Vierailija
12/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin pienenä ukkosta. Yleensä menin ulos sateeseen tanssimaan ja katselin kun salamat räiskyivät ympärillä. Joskus iski puuhun ja säleet vaan lenteli. Tuli sellainen energinen tunne että on elossa. En todellakaan pelännyt yhtään, enkä pelkää vieläkään. 

Vierailija
13/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosmyrskyt ovat ihanan rauhoittavia. Harmi että niitä on niin harvoin Suomessa. 

Vierailija
14/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastin pienenä ukkosta. Yleensä menin ulos sateeseen tanssimaan ja katselin kun salamat räiskyivät ympärillä. Joskus iski puuhun ja säleet vaan lenteli. Tuli sellainen energinen tunne että on elossa. En todellakaan pelännyt yhtään, enkä pelkää vieläkään. 

Hienoa, anna mennä vaan jatkossakin salantanssi. Suosittelen peltoa missä pääsee ihailemaan räiskyvää taivasta ja tuntee veden valuvan päälle valtavalla paineella

Vierailija
15/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen myrsky olisi lapsuudessani ollut, että puitakin lentelee sinne sun tänne pihapiirissä, niin varmaan olisi pelottanut.

Vierailija
16/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on vääriä muistikuvia. Selkeitä mt-ongelmia jo lapsena.

Vierailija
17/17 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa kaverini peloittelivat toisiaan ukkosella. Esim. Että johonkin poikaan oli tullut iso reikä, josta  näkyi läpi ukkosen iskettyä häneen :D

Vanhemmat ihan hyvästä syystä kehoittivat tulemaan sisätiloihin ukkosen aikana. Ei ollut aivan harvinaista, että tasaisessa maastossa salama iskee korkeimpaan kohteeseen eli myös ihmisiin, jotka hilluvat avoimilla paikoilla ukkosen aikana. Tämä pitää edelleen paikkansa.

Pahimman ukkosen olen aikuisena kokenut Kreetalla yöllä. Meni melkein kuulo, kun jyrinä oli niin järkyttävän kovaäänistä. Siellä sitten aamulla allaspoika keräili aurinkotuoleja joka puolelta. Olin niin väsynyt aikaisesta herätyksestä lentomatkalle, että nukahdin kesken ukkosen, mitä en olisi ikinä uskonut.