Ihana sisustusratkaisu, joka käytännösson osottautunut huonoksi
Meillä portaikossa lamput seinässä jokaisella portaalla (siis siinä alhaalla). Kivan näköinen muuten mutta ne myös paljastaa kaiken pölyn ja pienetkin roskat. Pitäisi joka päivä imuroida, että näyttäisi hyvälle.
Kommentit (673)
Aamiaiskaapit ovat mielestäni tilaa vieviä, turhia ja ankeita. Niitä on nyt joka kämpässä ja jonkin ajan kuluttua puretaan urakalla pois.
Vierailija kirjoitti:
SIsustustyynyt sohvalla. Niitä pitää koko ajan siirrellä pois että mahtuu istumaan sohvalla mukavasti. Ja sitten siirrellä takaisin...tekisi mieli vain hankkiutua niistä kokonaan eroon.
Musta yöpöytä. Pöly näkyy ja yöpöytä on pölyssä koko ajan vaikka pyyhkisi joka päivä. Sama koskee muitakin pöytiä, ei kannata valita tummaa pöytälevyä.
Pitkänukkainen matto. Itse siedin sitä pari kuukautta monen vuoden himoitsemisen jälkeen. Siihen tarttui kamala määrä hiuksia, nukka liiskaantui kun matolla käveltiin ja se alkoi näyttää nopeasti tosi epäsiistiltä. En voi kuvitellakaan mikä vielä isompi katastrofi se olisi ollut jos minulla olisi kissa tai koira. Tällä hetkellä nukkamattoni on varastossa ja tilalla normaali bukleematto, joka on aina siisti ja robotti-imuri menee vaivatta sen yli. En tiedä mitä teen täysin hyödyttömälle nukkamatolle, joka ei kuitenkaan ollut ihan halpa. Ehkä vain pesetän sen ja myyn pois.
Pakko kommentoida tuohon pitkänukkaiseen mattoon. Vedän lattialastalla koirankarvat ja hiukset pois ennen imurointia.
Mutta on kyllä epäkäytännöllinen! Saan pidettyä ihan siistinä mutta ei tod ilman vaivaa. Täällä maalla sen saa talvella lumeen nurinpäin ja lumella harjattua ja muulloin poistan roskan tuuletustelineellä lehtipuhaltimella. Kiva kun on kokoa 2*3 m, painaa kuin synti.
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaapit ovat mielestäni tilaa vieviä, turhia ja ankeita. Niitä on nyt joka kämpässä ja jonkin ajan kuluttua puretaan urakalla pois.
Mikä on aamiaiskaappi?
Vierailija kirjoitti:
Minusta se riippuu paljon toteutuksesta. Voi olla tosi kiva ja toimiva ratkaisu jossain, mutta jos se on liian ahdas tai muuten hankala niin sitten ei. Varmasti on paljon epäonnistuneita aamiaiskaappeja kun ei ole suunniteltu kunnolla tai tilaa ei ole riittävästi. Nykykeittiöt on usein muutenkin niin ahtaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIsustustyynyt sohvalla. Niitä pitää koko ajan siirrellä pois että mahtuu istumaan sohvalla mukavasti. Ja sitten siirrellä takaisin...tekisi mieli vain hankkiutua niistä kokonaan eroon.
Musta yöpöytä. Pöly näkyy ja yöpöytä on pölyssä koko ajan vaikka pyyhkisi joka päivä. Sama koskee muitakin pöytiä, ei kannata valita tummaa pöytälevyä.
Pitkänukkainen matto. Itse siedin sitä pari kuukautta monen vuoden himoitsemisen jälkeen. Siihen tarttui kamala määrä hiuksia, nukka liiskaantui kun matolla käveltiin ja se alkoi näyttää nopeasti tosi epäsiistiltä. En voi kuvitellakaan mikä vielä isompi katastrofi se olisi ollut jos minulla olisi kissa tai koira. Tällä hetkellä nukkamattoni on varastossa ja tilalla normaali bukleematto, joka on aina siisti ja robotti-imuri menee vaivatta sen yli. En tiedä mitä teen täysin hyödyttömälle nukkamatolle, joka ei kuitenkaan ollut ihan halpa. Ehkä vain pesetän sen ja myyn pois.
Pakko kommentoida tuohon pitkänukkaiseen mattoon. Vedän lattialastalla koirankarvat ja hiukset pois ennen imurointia.
Mutta on kyllä epäkäytännöllinen! Saan pidettyä ihan siistinä mutta ei tod ilman vaivaa. Täällä maalla sen saa talvella lumeen nurinpäin ja lumella harjattua ja muulloin poistan roskan tuuletustelineellä lehtipuhaltimella. Kiva kun on kokoa 2*3 m, painaa kuin synti.
Meillä on koira ja hetken oli semmoinen nukkamatto, ei enää ikinä! Täysin mahdoton pitää puhtaana. Hieman ällöttää kun monissa loma-asunnoissa on noita karvamattoja, miten ne muka saadaan kunnolla puhtaaksi asukkaiden välissä... No ehkä ammattisiivoojilla on tehokkaammat välineet, toivon mukaan.
Mä en ole noiden aamiaiskaappien ideaa oikein vielä hiffannut. Onko ne siksi ettei tasoilla olisi mitään näkyvissä, kahvinkeitintä tms? Kuinka paljon ihmiset tarvitsee sälää aamiaisen valmistamiseen🤔
Vierailija kirjoitti:
Onko lasiseinäinen sauna jo mainittu? Meillä oli kun ostettiin, ja on hieno, mutta
-lasiseinä kerää kalkkia ym
-sauna ei ole ihanan hämyisä, vaan kylppärin valot hohtavat saunaan. No joku voi tästä pitää tai on himmennettävät valotPahin: löylyt eivät ole yhtä hyvät kuin jos olisi puinen löylyhuoneen seinä.
Meillä on lasia vain puoli seinää, mutta en ikinä ottaisi sellaista, missä on koko seinä lasia, en tykkäisi istua siellä ilkosillaan ja näkymä kylppäriin. Ihan sama näkeekö käytännössä joku tai ei, mutta se ajatus riittää, että tuntuu, että pitää istua jotenkin siveästi ja ryhdikkäästi.
Meillä on kans puoli seinää lasia ja noita kahta ekaa ongelmaa ei ole, kun on riittävän iso suihkuhuone eli saunan seinään ei roisku vettä ja seinä on kiukaan takaa riittävän korkea, ja valot on säädettävissä. Lasi on myös semmoinen tumma eikä ihan kirkas, eli himmentää valoa eikä kylppärissä saunan puolelle nää hyvin. Mutta löylyt ei tosiaan ole niin hyvät ja tosiaan, kaikki näkemäni kokonaan lasiset seinät on sieltä alaosasta ihan lähmässä. Tämäkin muoti siis vaatisi riittävän tilan ja hyvää suunnittelua toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole noiden aamiaiskaappien ideaa oikein vielä hiffannut. Onko ne siksi ettei tasoilla olisi mitään näkyvissä, kahvinkeitintä tms? Kuinka paljon ihmiset tarvitsee sälää aamiaisen valmistamiseen🤔
Se on just siksi, ettei tasoilla olisi mitään. Nykyään kun on suosiossa semmoiset keittiöt jotka on käytännössä yksi olohuoneen seinä niin onhan se ihan kiva että tasot on mahdollisimman tyhjät ja kaikki tavarat saa kaappiin piiloon, ja kai niihin tulee vähemmän pölyäkin silloin. Näyttää siistimmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just siksi, ettei tasoilla olisi mitään. Nykyään kun on suosiossa semmoiset keittiöt jotka on käytännössä yksi olohuoneen seinä niin onhan se ihan kiva että tasot on mahdollisimman tyhjät ja kaikki tavarat saa kaappiin piiloon, ja kai niihin tulee vähemmän pölyäkin silloin. Näyttää siistimmälle.
Meillä on puoliksi avoin keittiö. Olohuoneeseen päin näkyy seinä, jolla on vain kaappeja, yksi niistä aamiaskaappi. Usein se on auki, mutta siistimmän näköistä, kun kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, hedelmäkori, lasit ja kupit ovat ovien takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotibaarit. Olen jo pari päässyt purkamaan sisään muuttaessa.
Mitä järkeä? Eihän sellainen edes helpota juopottelua.
Mihin muuhun tuo olisi sitten tarkoitettu? Noihin ei pahimmillaan ole edes rakennettu sähköpistorasiaa johon jääkaapin voisi kytkeä. Baaritiski vaatisi myös viemäröinnit, vesipisteen ja tiskausmahdollisuuden. Ihmiset ilmeisesti haluavat kutsua tuttujaan dokaamaan omaan piikkiinsä. Vai onko sellaisen tarkoitus olla pelkästään olutkulttuuriin liittyvien "keräily"esineiden jemmaaminen?
Voin vaan kuvitella monenko kotibaarin somisteena on rento "Bar is open!" -taulu.
Mikä ihme ajatus noissa on taustalla? Tuntuuko se jotenkin ylelliseltä kun voi kävellä baaritiskin taakse ja kaataa itselleen juotavaa? Tokihan siinä on monella nuorella ajatus esitellä miten paljon on tullut matkusteltua (tuliaispullojen määrä). Joku pikkurouva voi myös rakentaessaan kuvitella miehen sitten tekevän kauniita sateenvarjollisia drinkkejä sillä välin kun itse lojuu divaanilla. En tiedä, kertokaa se oikea syy.
Mun yhdessä vaihtariperheessä oli uima-altaan vieressä pieni mökki, jossa oli baari. Me katottiin usein siellä perheen isän kanssa formuloita ja poltettiin tupakkaa. Isä joi yleensä olutta, minä bitter lemonia pienestä tölkistä. Varmaan perheeni isä katsoi siellä myös usein muuta urheilua. Tää on mulle jotenkin superlämmin muisto!
Se oli sen miehen omaa tilaa, jota täälläkin pitäisi olla kaikille miehille. Ok-taloissa on mahdollista, mutta entä kerrostaloissa asuvat miehet....mitä he puuhaavat noin yleensäkin, kun ei siellä voi mitään tehdä. Tuskin ne kotityöt pitkään jaksaa kiinostaa vaikka osaltaan tekisikin. Entä se aika niiden kotitöiden jälkeen, pitääkö aina lähteä jonnekin, salille, lenkille, kaljoille....vai miten se aika kuluu.
Ai vain miehille? Ja jos puuhastelua kaipaa, kyllä se kerrostalokämppäkin siivota pitää säännöllisesti ja varmana se mies jotain vaatteitakin ainakin ulos lähtiessään tarvii, joita voisi silloin tälläin pestä. Ja syömätät ei kukana meistä prjää kovin pitkään. Eiköhän se olisi paras että ne kiinnostaa, kun niitä asioita tarvitsee kuitenkin?
Minä en vaan ymmärrä miksi juuri miehille pitäisi olla erikseen omaa tilaa. Ja naisiako ne kotityöt sitten jaksaa kiinnostaa niin, ettei muuta tekemistä tarvitse? Juu, on joitain naisia jotka harrastaa sisustusta ja tykkäävät pöyhiä sohvatyynyjä ja kuvata niitä someen, mutta kyllä heitä on pieni vähemmistö. Tyypillistä vanhanaikaista ajattelua, että miehen harrastukset ja oma aika olisi jotenkin tärkeämpiä kuin naisen 🙄 samaa ahdasmielisyyttä kuin se, että kuvittelee kaikkien miesten tykkäävän nikkaroinnista ym. puuhastelusta. Aina monelle miehelle riittää ihan se sohva ja telkkari ja joskus kuntosali/lenkkipolku.
Siinä on mukana myös sitä ajattelua, että mies tarvitsee omaa tilaa, omaa aikaa ja kivoja harrastuksia, mutta nainen löytää kaikki nuo kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi vitsi, mutta tarvitaanko niitä tasojakaan sitten mihinkään...
Nykyään näkee täysin tyhjiä keittiöitä noissa esittelyissä. Se on jotenkin hienoa mutta mihin on kadonnut kodikkuus?
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen lautalattia. Ihanan näköinen. Pöly ei ehdi kertyä, kun imuroidaan säännöllisesti, tahratkaan ei loista, kun tapana on pyyhkäistä ne heti pois. Mutta hitsit minkä näköiseksi se on mennyt lasten leluista! Täynnä tummia raitoja! Ja nämä ei lähde pois kuin järjettömällä hinkkaamisella - jos sitä vain viitsii tehdä.
Koita taikasienellä (sellainen valkoinen)! Mulla lähtee hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen lautalattia. Ihanan näköinen. Pöly ei ehdi kertyä, kun imuroidaan säännöllisesti, tahratkaan ei loista, kun tapana on pyyhkäistä ne heti pois. Mutta hitsit minkä näköiseksi se on mennyt lasten leluista! Täynnä tummia raitoja! Ja nämä ei lähde pois kuin järjettömällä hinkkaamisella - jos sitä vain viitsii tehdä.
Koita taikasienellä (sellainen valkoinen)! Mulla lähtee hyvin!
Taikasieni vie pinnan pois, se on hiova. Pyyhekumi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näyttää siistimmälle, mutta sitten kun tällaiseen käytössä olleeseen vähän tarkemmin katsoo niin siellä on kaikki kahvirasvat seinissä ja murut nurkissa, ja koska ne usein ovat hiukan hämäriä niin muukin siisteys on niin ja näin. Meille ei moista likakaappia tule.
Valkoiset ja lasiset tasot (pöydät ja muut vastaavat) eläin- ja lapsitaloudessa, jossa kellään ei ole suurta paloa jatkuvaan siivoamiseen. Se tahrojen ja klähmien ja tummien karvojen määrä + pöly sitten lisäksi noilla lasipinnoilla. Seuraavaksi jotain tummanruskeaa tai muuta vastaavaa meille.
Meillä on kaksitasoinen musta tv-taso. Siinä on metallirunko ja siis mustat lasitasot.
Se on kaunis, mutta vain silloin kun olen hiki päässä puhdistanut sen. Koska tv vetää puoleensa pölyä, on tv-taso aina harmaana pölystä. Kun sen puhdistaa ja hetken päästä katsoo, jo on pöly laskeutunut. Muutoinkin vaikea puhdistaa, koska kostealla pyyhkiminen jättää raidat. Pölyhuiskan+imurin yhteistyöllä saa sen siistiksi, mutta kauaa ei se ilo tosiaan kestä.
Tekisi mieli pistää vaihtoon, oli kuinka kaunis tahansa.
Ulkoporeallas. Vaimo sellasen halusi niin sellainen piti laittaa.
Tosi kivahan se on silloin tällöin käydä kylpemässä, mutta:
-vaatii jatkuvaa huoltoa, kalliit kemikaalit.
-suodattimet pitää putsata joka on etenkin talvella ikävää
-vesi pitää vaihtaa 4krt vuodessa eli myös talvella
-täytyy pitää vedet ja virrat päällä kesät talvet
-ex tempore kylpeminen ei onnistu kuin kesällä koska muuten 37-38c lämpötilan ylläpito räjäyttää sähkölaskun. Peruslämmöstä kestää ulkolämpötilasta riippuen 12-18h ennenkuin vesi on taas lämmintä. Ja koko sen ajan lämmitin haukkaa yli 3kW tehoa.
.[/quote]
Mun yhdessä vaihtariperheessä oli uima-altaan vieressä pieni mökki, jossa oli baari. Me katottiin usein siellä perheen isän kanssa formuloita ja poltettiin tupakkaa. Isä joi yleensä olutta, minä bitter lemonia pienestä tölkistä. Varmaan perheeni isä katsoi siellä myös usein muuta urheilua. Tää on mulle jotenkin superlämmin muisto![/quote]
Perheen isä katsoi varmasti siellä myös muuta...
Kaverini halusi ehdottomasti aamiaiskaapin, kun rakensivat talon. Varmaan arjessa ihan kiva, mutta kun tulee vieraita, niin ovien pitää olla auki, koska kahvinkeitin on siellä. Sieltä sitten näkyy vieraille kaikki leipäpussit ja muut roinat. Keittiössä ainoana tasona pieni saareke, jossa liesi ja allas. Eli ei oikein voi nostaa keitintä siihenkään, kun eväät on aseteltu tarjolle saarekkeen toiselle puolelle. Siinä availlaan myös tuliaiskukkapuskat tarjottavien ruokien keskellä. Käytännöllisyydestä ei tietoakaan.