Onko täällä ketään muuta jolla on naama mustelmilla miehen takia?
Mun mies löi mua eilen. Lujaa. Mulla on huuli rikki, mustelma sen yläpuolella, leuassa, otsassa, poskessa ja ranteessa. Ei ole koskaan ennen tehnyt tuollaista. Ja nyt on vihainen mulle, koska HÄNELLÄ on naarmu (puolustin itseäni, ja todellakin kysessä on yksi pieni naarmu poskessa).
Mitä nyt sitten? Jätänkö? Vai voiko todella olla kyseessä alkoholin aiheuttama yksittäinen kerta? Kokemuksia kaipailisin. Ja jumalauta että on naama kipeä :(
En halua kuulostaa surkealta hakatulta vaimolta, mutten toisaalta osaa tätä muutenkaan selittää. Jos Sinua on lyöty, alkoiko se näin? Mitä vittua oikeesti teen?
Kommentit (53)
Ota ero. On vakavaa varsinkin kun lyödään kasvoihin. Hampaita, kasvoluita jne. olisi voinut murtua. Jos on jo kerran tehnyt, niin tuskin jää viimeiseksi. Alkoholi vain paljastaa ihmisten luonneviat, mutta ei itsessään aiheuta noita agressioita. On olemassa myös kännisiä ihmisiä, jotka ovat hyvin lauhkeita. Tuolla menolla tulet vielä vammautumaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pahoinpiteli minut kesällä. Ja valitettavasti täällä olen edelleen.. Jos voimat riittää niin pakkaa kamasi ja häivy heti!
Mulla tuli niin paha mieli tästä. Voinko tulla hakee sut pois? Ihan oikeasti lähde. Jooko?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tilanteessa tapahtui? Sanot ettei mitään...Istuit sohvalla ja luit kirjaa, ja mies löi?
En lukenut kirjaa, mutta muuten juurikin noin kun kuvailit. Istuin sohvalla, ja yhtäkkiä se mun oma rakas "kultainen" mieheni käänsi mun naamani alas, ja löi niin lujaa kun pystyi. Miksi? En tiedä. Tärisen vieläkin.
ap
Sillä on jotain piileviä agressioita sinua kohtaan, jotka purkautuvat humalassa noin. Ei kukaan muussa tapauksessa vain lyö huvikseen. Suosittelen että lähdet pois suhteesta nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. On vakavaa varsinkin kun lyödään kasvoihin. Hampaita, kasvoluita jne. olisi voinut murtua. Jos on jo kerran tehnyt, niin tuskin jää viimeiseksi. Alkoholi vain paljastaa ihmisten luonneviat, mutta ei itsessään aiheuta noita agressioita. On olemassa myös kännisiä ihmisiä, jotka ovat hyvin lauhkeita. Tuolla menolla tulet vielä vammautumaan vakavasti.
Herranjumala. Nyt kun aloin miettimään, nämä jäljet jo on sellaisia, että vähänkin isompi isku olis oikesti voinut aiheuttaa pysyvän vamman. En edes tajunnut ajatella asiaa tolta kantilta. Kiitos. Sait mut järkiini.
ap
Olin 16 kun aloin seurustelemaan silloisen poikaystäväni kanssa. Aluksi riitoja oli harvoin ja vain humalassa. Silloin oli "vain" tönimistä ja hiuksista repimistä. Ensimmäisen kerran satutti kunnolla mua kun asuttiin yhdessä vuokralla omakotitalossa olin 18. Oli pyytänyt kaverinsa ryyppäämään ja mulla oli aamulla koulua. Oltiin kahdestaan yläkerrassa kun pyysin häntä lähtemään kavereineen muualle jatkamaan tönäs mut rappusista alas. Kaikki sen kaverit näki mutta katsoivat vaan muualle. Siitä asti se heitteli mua ensin joka viikonloppu mut sit myös selvinpäin ja lähes joka päivä. Rikkoi kaiken mun omaisuuden autoista lähtien. 3autoa koko suhteen aikana, tietokoneita 4, puhelimia yli 20. Ja aivan kaiken muun. Kerran löi naamaan niin että ylähuuli halkesi ja siinä on iso arpi edelleen. Mulla meni koulupaikka ja luottotiedot hänen takia ja tuli useita tonneja maksettavaa. Makselen niitä edelleen. En ole enää sama ihminen kuin ennen kuin häneen tutustuin olen osittain vieläkin ihan paskana niiden aikojen takia. Mulla menis nyt varmasti hyvin elämässä jos olisin tajunnut lähteä aikaisemmin. Olen nyt 23. Nykyään kaikkia vähänkin vaikeampia luonteita sanotaan narsisteiksi, enkä noin vain ketään sellaiseksi sano mutta hän sitä on. Jos ne jotka ovat saman kokeneet tietävät mitkä jäljet se jättää että oli koskaan sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Eli mun neuvo: lähde äläkä pidä enää mitään yhteyttä. Suhde ei tuosta enää parane jos johonkin muuttuu niin huonompaan. Vaikkei hän narsisti olisikaan.
Ohjeita eroamisen valmisteluun väkivaltaisesta suhteesta
- suunnittele etukäteen erilaisia pakoreittejä kotoa jos tarvitset niitä ja mihin menette yöksi jos mies käy väkivaltaiseksi
- pakkaa kassi jossa välttämättömät kamat ja tärkeimmät tavarasi jonka voi napata mukaan
- joku fiksu nainen kertoi varustaneensa uutta kotia liinavaattrilla ja lastenvaatteilla jne etukäteen, oli ostanut niitä ajan kuluessa ja ei mene rahaa perushankintoihin heti muuton jälkeen
- piilota auton vara-avain, muut avaimet, tarvitsemasi viralluset dokumentit ja pankkitunnukset jne turvalliseen helposti saatavissa olevaan paikkaan
- vältä vaarallisia paikkoja riidassa kuten keityiö, jossa on veitsiä tai kph josta on vain yksi ovi ulos
- hanki oma postiosoite ulkopuolelle johon voit saada luottamuksellista postia & puh nro ja känny
- sobi ystävien kanssa salasana jonja vpit heittää puhelin aikana ja josta tajuavat hälyttää apua
- avaa salsinen pankkitili ja siirrä pikkuhiljaa rahaa sinne
' pidä känny aina mukana
- pidä yksi känny valmiina aina huoneedsa jossa on lukko ja johon voit paeta ja lukita itsesi ja lapset sinne ja soittaa apua
- älä käytä alkoholia jotta olet aina toimintakykyinen
- soita Naisten linjalle
Kin olet muuttanut
- kerro naapureille miehestä jotta osaavat pitää silmällä kotiasi ja sinua puolestasi ja tietävät reagoida uhkaan
- kerto lasten päiväkotiin tai kouluun ja varoita miehestä ja tilanteesta
- kerro sama työpaikallasi
' opeta lapsia hoittamaan hätänumeroon
- vaihtele kulkureittejäsi ulkona, sama lapsilla
- ole yhteydessä poliisiin, tee rikosilmoitukset jos tarpeen, ole yhteydessä sosiaalityöntekijöihin, hanki heti asianajaja hoitamaan ero, älä ole itse yhteydessä mieheen
- älä mene yksin hakemaan tavaroitasi
- säästä uhkaavat viestit, nauhoitetut uhkaukset jne todisteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala. Nyt kun aloin miettimään, nämä jäljet jo on sellaisia, että vähänkin isompi isku olis oikesti voinut aiheuttaa pysyvän vamman. En edes tajunnut ajatella asiaa tolta kantilta. Kiitos. Sait mut järkiini.
ap
Jos mies raapii tai lyö kasvoihin niin aivosi voivat vahingoittua tai niskasi murtua. Myös jos lyödään kasvoihin tai raavitaan kasvoihin, niin voit menettää näkösi siinä sivussa. Kasvoihin lyöminen on hyvin vaarallista ja nopeassa tilanteessa ärsyynnyttään mies voi mätkäistä sellaisella voimalla että vammat ovat vakavia. Varsinkin jos humalassa purkaa agressioitaan.
Mä olin niiiin rakastunut. Poika oli komea ja älykäs. Kohteli mua kuin prinsessaa, soitti kitaraa, kokkasi, laittoi vaahtokylpyjä. Sitten huomasin, että vkl alkoivat toistaa samaa kaavaa, perjantaina ajoi mut tiehensä, dokasi kavereiden kanssa ja sunnuntaina soitteli perään. Tuli sitten yhdet juhlat, joissa oltiin yhtä aikaa. Vokotteli toista tyttöä kaikkien edessä ja kohteli minua kuin ilmaa. Lähdin nukkumaan (asuin hetken väliaikaisesti hänen luonaan putkiremontin vuoksi). Kotona heitteli mut seiniä pitkin, kuristi, piti leipäveistä kaulalla ja vatsalla, repi hiuksista ja lopulta raiskasi. Anoi anteeksi kun selvisi seuraavana päivänä, mutta lähdin. Sydän särkyi, muttei sebtään mennyt fyysinen terveys. Eli lähde.
Vierailija kirjoitti:
Cool story, sister. Ihan syyttä löi, ja nyt olet jo muita auttamassa, vaikket itsekään tiedä mitä tehdä?
Miksi provoat oikeasti vakavasta aiheesta?
Tuo auttamishomma on aika epäilyttävä sinänsä, mutta ainakin uskon että on miehiä joita joku piirre on naisessa tai suhteessa vituttanut jo pidempään. Sitten sopivan kännin tai paskan päivän tullen saattavat ihan spontaanisti vetää naista turpaan kun naisen olemassaolo esim. siinä sohvalla alkaa ärsyttämään. Sinänsä voi jopa tapahtua. Se väkivalta ei aina vaadi sitä että toinen osapuoli on ärsyttänyt tai sanonut jotain.
On miehiä ja naisia jotka ovat sairaita eivätkä mahda itselleen mitään. Toisen ei tarvitse kuin olla siinä nyrkin iskun päässä ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Cool story, sister. Ihan syyttä löi, ja nyt olet jo muita auttamassa, vaikket itsekään tiedä mitä tehdä?
Muita auttamassa? Kyllä, mulla tuli erittäin paha mieli tuon yhden vastaajan puolesta, joka edelleenkin asuu hakkaajan kanssa. En tiedä miten se sitten on auttamista? Ja jos tämä on mielestäsi provo, ole hyvä ja tule tänne katsomaan tätä naamaani. Mä en voi edes syödä, kosa leuka on liian kipeä. Hienoa, että sinä saat hupia siitä, että etsin netistä vertaistukea (jota olen saanutkin, kiitos siitä).
ap
Minulle kävi noin viimeksi pari vuotta sitten ulkomailla. Mies lupasi ettei enää lyö ja pyysi anteeksi monta kertaa. Ja niin ei ole käynyt enään. Mutta kyllä minäkin välillä mietin sitä. Ei se koskaan ole sillä tavalla unohtunut... Mutta joo tällainen juttu minulla, voihan se olla, että mies ottaa opikseen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita auttamassa? Kyllä, mulla tuli erittäin paha mieli tuon yhden vastaajan puolesta, joka edelleenkin asuu hakkaajan kanssa. En tiedä miten se sitten on auttamista? Ja jos tämä on mielestäsi provo, ole hyvä ja tule tänne katsomaan tätä naamaani. Mä en voi edes syödä, kosa leuka on liian kipeä. Hienoa, että sinä saat hupia siitä, että etsin netistä vertaistukea (jota olen saanutkin, kiitos siitä).
ap
Kuva ois kiva. Onko pää muuten kolahtanut johonkin jo aiemmin, et vaikuta normaalilta kirjoitustesi perusteella.
Haluaisitko tarkemmin eritellä, mikä minusta tekee epänormaalin? Ei, en lataa kuvaa hakatusta naamastani nettiin. Sinä et selkeästikään ole kohdeyleisöä niille, joille aloitukseni laitoin, joten anna olla. Plussaa on toki se, että vittumaisuutesi saa jopa mustelmani nauramaan.
ap (joka löysi juuri sarkasmin)
No miten toimisit, jos joku tuntematon löisi sinua?
Kävisit lääkärissä ja tekisit rikosilmoituksen. Tässä tilanteessa toimit tietenkin samoin. Itse tekohan on vielä pahempi, koska sen on tehnyt henkilö jonka tulisi rakastaa ja haluta sinulle pelkkää hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pahoinpiteli minut kesällä. Ja valitettavasti täällä olen edelleen.. Jos voimat riittää niin pakkaa kamasi ja häivy heti!
Mulla tuli niin paha mieli tästä. Voinko tulla hakee sut pois? Ihan oikeasti lähde. Jooko?
ap
Heh, tule vaan. :)
Sen jälkeen ei ole minuun koskenut, mutta välttelen edelleen olemasta paikalla kun on humalassa. Ja mieti, asia meni syyttäjälle koska soitin poliisit. Eikä edelleenkään ole oikeudesta kuulunut mitään. Ja tämä tapahtui siis jo kesällä!
Jotenkin tuli heti tämä biisi mieleen:
Juokse villi lapsi
juokse kauemmaksi
siellä kasvat vahvemmaksi
ja vapaammaksi
juokse henkesi edestä
ota toivon kipinä mukaan
taivas on täynnä kuumaa terästä
ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan
Lähde lääkäriin näyttämään vammojasi, huikkaa ovelta, että menet lääkäriin näyttämään vammasi, pitäisiköhän miehenkin käydä lääkärissä näyttämässä "naarmunsa". Älä mene enää takaisin kotiisi ainakaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tilanteessa tapahtui? Sanot ettei mitään...Istuit sohvalla ja luit kirjaa, ja mies löi?
En lukenut kirjaa, mutta muuten juurikin noin kun kuvailit. Istuin sohvalla, ja yhtäkkiä se mun oma rakas "kultainen" mieheni käänsi mun naamani alas, ja löi niin lujaa kun pystyi. Miksi? En tiedä. Tärisen vieläkin.
ap
Olitko sinäkin juovuksissa ja härnäsitkö jotenkin, meillä syntyy riitoja, kun loukkaan jotenkin? Kyllä mies on joskus tyrkännyt, että oon kaatunutja siitähän se riita alkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olitko sinäkin juovuksissa ja härnäsitkö jotenkin, meillä syntyy riitoja, kun loukkaan jotenkin? Kyllä mies on joskus tyrkännyt, että oon kaatunutja siitähän se riita alkaakin.
En härnännyt, en edes jutellut, en myöskään ollut juovuksissa. Onko sun mielestä teillä kotona kaikki ihan okei?
ap
ap