Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin mun terveyden takaisin?

Vierailija
16.01.2016 |

Itseasiassa miten saisin mun elämän takas?

Tilanne on tällänen: Olen nuori nainen joka sairastaa ärtyneen suolen oireyhtymää, kaljuuntumista, mielenterveysongelmia, unettomuutta, hormonaalisia ongelmia, virtsarakon ongelmia, peräaukon ongelmia...

15-vuotiaaks asti sain olla täysin terve, mutta sitä ennen jouduin kestämään 2v ajan erittäin vaikeaa elämäntilannetta joka aiheutti minulle vahvaa stressiä ja reagoin sillon stressiin aina vatsalla, 2v ajan kärsin lähes joka päivä vatsakivuista ja sitten minulle puhkesi tuo ärtyneen suolen oireyhtymä.

Se mullisti elämäni täysin. Sosiaalinen elämä sai jäädä siihen ja sitten alkoi vaikeat masennuskaudet.

Juoksin monia eri lääkäreitä läpi saadakseni sairauteeni parannuksen, turhaan. Lääkärit vaan sanovat että mun pitää opetella elämään vaivani kanssa ja kirjottivat lääkkeitä joista ei ollut paljoakaan hyötyä. Masennukseni syveni entisestään.

Kun lääkäreistä ei ollut apua, löysin vaihtoehtoiset hoitomuodot. Niistä sain ärtyneeseen suoleeni pientä parannusta ja en ole antanut toivon vielä hiipua siitä, että jonain päivänä minä voisin olla täysin terve, kiitos vaihtoehtoisten hoitomuotojen...

Luulin että sen 2v vaikean elämäntilanteen jälkeen alkaisi paremmat ajat ja kun olin sairastunut halusin itsekin tehdä elämääni muutoksen parempaan suuntaan! Aloin syömään terveellisemmin, harrastamaan kunnolla liikuntaa... Mut sit tuli eteen lisää vielä vaikeita, vaikeita, vaikeita stressitilanteita ja suunnatonta ahdistusta ja surullisuutta että se imi musta viimesetkin voimat ja sairaudet lisääntyivät askel askeleelta.

Tällä hetkellä helvetillisimmät vaivat on unettomuus ja kaljuuntuminen. Huonosti nukutun yön jälkeen on niin paha olo ja kaljuuntuminen taas hävettää todella paljon naisena. Unilääkkeitä olen myös syönyt ja monia muitakin eri mielialalääkkeitä ja voin sanoa että niistä menee vaan nuppi ja elämä entistä enemmän sekaisin.

Musta tuntuu etten mä enää kohta jaksa 6v taistelun jälkeen joka ei ole vieläkään ylittänyt maaliviivaa haaveilla siitä että minusta tulisi jonain päivänä vielä terve, kaunis ja elämäni olisi vapaata ja onnellista.

Pelkään että en elä enää kauaa ja olen katkera siitä, koska olisin tahtonut elää aivan tavallista elämää, ehkä toiset on vaan tarkoitettu nuorina enkeleiksi ja taivaassa taas olisin kaunis, terve, onnellinen ja juoksentelisin pilvien päällä käsikädessä tärkeiden ihmisten kanssa jotka ovat lähteneet jo tästä todellisuudesta pois. En ymmärrä enää tätä miksi joudun elämään näin helvetillisessä painajaisessa, mikä selitys tähän kaikkeen on että mulle on tapahtunu näin paljon pahoja asioita, missä on oikeus ja kohtuus!? Jos musta tulee kunnolla kalju, psyykeeni sietokyky on ylitetty. Mulla ei ole enää edes perhettä. Multa on elämänhalu menny. Kiitos että sain avautua, tämän tekstin muodossa jätän tänne maailmaan edes jotain muistoja itsestäni ja haluan vaan sanoa että huolehtikaa itestänne ja toisistanne, älkää tehkö niitä virheitä mitä mä tein, koska sitä kautta mä sain paljon paskaa niskaani muilta ihmisiltä, menetin terveyteni ja tässä sitä nyt ollaan, epätoivoisessa tilanteessa.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtohoitoja olet kokeillut?

Ilman kertyminen vatsaan voi hyvin olla yhteydessä siihen, että esimerkiksi maitotuotteet ja/tai gluteeni eivät sovellu sinulle. Kokeile pari viikkoa olla ilman niitä ja katso huomaatko muutoksia.

Kova stressi ja ahdistus kuluttaa elimistön vitamiini- ja hivenainevarastoja ja suoliston limakalvon hyvä kunto on riippuvainen mm. niistä. Yksi tärkeimmistä suoliston hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä on oikea bakteerikanta. Suosittelen syömään jotakin laadukasta maitohappobakteerivalmistetta.

Vierailija
22/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tätä tyyppiä on neuvoa. Raivoaa ja kiukuttelee vain eikä ota neuvoja vastaan. Nähty on. Joo, on ollut varmasti rankkoja aikoja elämässä, mutta se ei tarkoita että tarvitsee raivota palstalla anonyymeille jotka yrittävät neuvoa. Googleta nyt se fodmap-ruokavalio. Vehnässä ja rukiissa niitä on paljon eikä sillä ole tekemistä keliakian tai allergian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän keittiölääkäreiden kokoontumisajot voi luoja..

Vierailija
24/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkyydet ruoka-aineille eivät todellakaan aina näy missään testeissä. Itse olen saanut vatsavaivoihin apua vyöhyketerapiasta.

Vierailija
25/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta kehokuuri. Vois tehdä sulle just hyvää :)

Vierailija
26/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tätä tyyppiä on neuvoa. Raivoaa ja kiukuttelee vain eikä ota neuvoja vastaan. Nähty on. Joo, on ollut varmasti rankkoja aikoja elämässä, mutta se ei tarkoita että tarvitsee raivota palstalla anonyymeille jotka yrittävät neuvoa. Googleta nyt se fodmap-ruokavalio. Vehnässä ja rukiissa niitä on paljon eikä sillä ole tekemistä keliakian tai allergian kanssa.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että hyvä asia että anonyymisti purkaa tänne patoumiaan, ei tarvi sitten luonnossa. Niinhän muutkin tekee. Ja sen lisäksi voin samastua ap:n tarinaan ja kannustankin apta raivoamaan paskansa tänne. Se helpottaa ainakin hetkeksi. Sunkaltasille vastaajille jotka selkeästi tahallaan yrittää provota ihmistä vittuuntumaan vielä lisää saakin raivota. :)

Vierailija
27/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että hyvä asia että anonyymisti purkaa tänne patoumiaan, ei tarvi sitten luonnossa. Niinhän muutkin tekee. Ja sen lisäksi voin samastua ap:n tarinaan ja kannustankin apta raivoamaan paskansa tänne. Se helpottaa ainakin hetkeksi. Sunkaltasille vastaajille jotka selkeästi tahallaan yrittää provota ihmistä vittuuntumaan vielä lisää saakin raivota. :)

Kiva kun tässäkin ketjussa vastailet kahtena ihmisenä, ap. :)

Vierailija
28/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän siinä vaan häviää jos ei kuuntele neuvoja, oma valinta

Vierailija
29/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin ap jo varmaan ymmärtänyt että mitään ihme parantumista ei kukaan voi sinulle tarjota. Mutta itse pyysit vinkkejä kuinka saada terveys takaisin, mitäs jos ottaisit vinkeistä vaarin ja alkaisit kokeilemaan niitä....

Vierailija
30/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman kertyminen vatsaan voi hyvin olla yhteydessä siihen, että esimerkiksi maitotuotteet ja/tai gluteeni eivät sovellu sinulle. Kokeile pari viikkoa olla ilman niitä ja katso huomaatko muutoksia.

Kova stressi ja ahdistus kuluttaa elimistön vitamiini- ja hivenainevarastoja ja suoliston limakalvon hyvä kunto on riippuvainen mm. niistä. Yksi tärkeimmistä suoliston hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä on oikea bakteerikanta. Suosittelen syömään jotakin laadukasta maitohappobakteerivalmistetta.

En halua nyt niistä vaihtoehtohoidoistakaan avautua enempää, ottakoon ihmiset itse selvää mitä eri vaihtoehtohoitoja on olemassa kun minä en halua tästä keskustelusta mitään eipäs juupas keskustelua jossa ihmiset keillä on hyviä kokemuksia vaihtoehtohoidoista niin joutuvat kinastelemaan skeptikkojen kanssa jotka eivät niihin usko.

Edelleen laktoosi-intoleranssi, keliakia on testattu ja MULLA EI NIITÄ OLE ! En viitsi tätäkään asiaa monta kertaa toistaa. Eli maito ja viljatuotteiden pitäisi sopia mulle.

Syön myös monivitamiinia, kalaöljykapseleita, erillistä d-vitamiinia, biotiiniä ja magnesiumia. Juon gefilus mehuja jotka on täysmehuja, sisältää maitohappobakteeria myös ja vital mehuja jotka on täysmehuja ja sisältää lisäksi vitamiineja.

MÄ EN MYÖSKÄÄN OLE SOKEA SILLE ETTEN TIETÄISI MIKÄ MINUT ON SAIRASTUTTANUT , mut on sairastuttanut liika stressi ja ahdistus , eikä se ole mikään ihme että ihmiselle voi liiasta stressaamisesta ja ahdistuksesta puhjeta sairauksia ... :(  Itse kuitenkaan en ole syypää kaikkeen, minua kohtaan on tehty paljon vääryyttä!!!

Vierailija
31/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä reagoin just niin miltä musta tuntuu. :)

Vierailija
32/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi mainostaa fitline-huijausta täällä.

Vierailija
33/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän keittiölääkäreiden kokoontumisajot voi luoja..

Sanoppa muuta. :)

Vierailija
34/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun tässäkin ketjussa vastailet kahtena ihmisenä, ap. :)

En ole ap, vaan samanlaisessa tilanteessa. Sun vainoharhoille olisi syytä tehdä jotain. Miksi viestejä poistellaan ilman syytä :o

Vierailija
35/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliherkkyydet ruoka-aineille eivät todellakaan aina näy missään testeissä. Itse olen saanut vatsavaivoihin apua vyöhyketerapiasta.

Yritätsä vähätellä sitä, kun mä sanon että mun sairaudet ovat saaneet alkunsa liiallisesta stressistä ja ahdistuksesta? Ikään kuin et uskois siihen ja sen takia sinäkin kerrot noita ruokavalio neuvoja...

Vierailija
36/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nyt niistä vaihtoehtohoidoistakaan avautua enempää, ottakoon ihmiset itse selvää mitä eri vaihtoehtohoitoja on olemassa kun minä en halua tästä keskustelusta mitään eipäs juupas keskustelua jossa ihmiset keillä on hyviä kokemuksia vaihtoehtohoidoista niin joutuvat kinastelemaan skeptikkojen kanssa jotka eivät niihin usko.

Edelleen laktoosi-intoleranssi, keliakia on testattu ja MULLA EI NIITÄ OLE ! En viitsi tätäkään asiaa monta kertaa toistaa. Eli maito ja viljatuotteiden pitäisi sopia mulle.

Syön myös monivitamiinia, kalaöljykapseleita, erillistä d-vitamiinia, biotiiniä ja magnesiumia. Juon gefilus mehuja jotka on täysmehuja, sisältää maitohappobakteeria myös ja vital mehuja jotka on täysmehuja ja sisältää lisäksi vitamiineja.

MÄ EN MYÖSKÄÄN OLE SOKEA SILLE ETTEN TIETÄISI MIKÄ MINUT ON SAIRASTUTTANUT , mut on sairastuttanut liika stressi ja ahdistus , eikä se ole mikään ihme että ihmiselle voi liiasta stressaamisesta ja ahdistuksesta puhjeta sairauksia ... :(  Itse kuitenkaan en ole syypää kaikkeen, minua kohtaan on tehty paljon vääryyttä!!!

Jos ottaisit neuvosta vaarin ja tutustuisit FODMAPeihin niin ymmärtäisit, että viljoissa on muutakin kun gluteeni. Gluteeni aiheuttaa ongelmia keliaakikoille ja vehnän hiilihydraatti (yksi FODMAP) ibs:läisille.

Vierailija
37/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää itseasiassa kuulostaa mielenkiintoiselta! :)

Vierailija
38/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä reagoin just niin miltä musta tuntuu. :)

Niinhän sä aina näissä ketjuissasi teet. :) Ja onko se auttanut?

Vierailija
39/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkusyy: pitkäkestoinen stressi. Tutustu stressihormoneiden kuten kortisolin toimintaan.  Tutustu, mitä em. hormonit tekevät pitkällä ajalla reseptoreille (mm. masennuksen tekijä).

IBS/Ärtyvä suoli: kokeile FODMAP-ruokavalliota tai vaikka karpata. Kiinnitä suolistobakteereihin huomiota.

Stressin sieto: opettele auttaako suhtautumisen muutos.

Hiusten lähtö: tyypillinen oire esim. imeytymishäiriöissä ja hormonaalisissa tekijöissä.

Vältä: fruktoosia,

- niitä viljoja, joista saat oireita,

- maitotuotteita,

- ruokia, joissa on enemmän kuin 3 ainesosaa

- entsymaattisesti prosessoituja ruokia (katalysaation lopputuloksena proteiinirakenteista, jotka allergisoi)

Vierailija
40/85 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. :) Harvassa on ihmiset jotka minua ymmärtää. Oon huomannut sen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi