Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori väittää, että eurolla voi hankkia päivän ruoat.

Vierailija
15.01.2016 |

Eli viikossa 7euroa ruokaan. Huolestuttaa hänen ravinnon saanti monipuolisesti. Nuori on omilleen siirtyvä, joka ilmeisesti syö nykyisin eurolla, paitsi kun tulee äidin patojen ääreen vierailulle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin opiskeluaikoina 50-55e/kk ruokaan. Todella tarkkaan piti laskea kaikki. Kerran viikossa kävin mummon luona syömässä aamupalan ja lounaan. 7€/viikko kuulostaa ihan käsittämättömän pieneltä.

Vierailija
22/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

voi saatana nyt sentään, Suomessa ei ainakaan kenenkään ole pakko pärjätä 1e per päivä! Sossusta saa tarvittaessa apua ja opiskelijat voi nostaa opintolainaa. 

Mitä huudat? Minun on PAKKO, koska OLOSUHTEET ovat tällä hetkellä sellaiset. Sossun tuki ei riitä. Ei tämä nyt aivan täysin minun syytäni ole, ja toki yritän muuttaa tilanteen. En ajatellut lopun ikääni eurolla per päivä pärjäillä. Mutta tämä on FAKTA tällä hetkellä, joten turha lässyttää.

Sinähän se selvästi huudat. Mene leipäjonoon jos on noin vaikeaa. Mitä olet asiasi sössinyt tohon kuntoon ettei muka sossuntuet riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elin opiskeluaikoina 50-55e/kk ruokaan. Todella tarkkaan piti laskea kaikki. Kerran viikossa kävin mummon luona syömässä aamupalan ja lounaan. 7€/viikko kuulostaa ihan käsittämättömän pieneltä.

Sait varmaan koulussa kumminkin lounaan?

Vierailija
24/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat, makaroni, riisi, puuro, juurekset tarjouksessa

Tuotteita joilla nälkä kyllä lähtee eurolla päivä, mutta ei varmaankaan hyväksi ihmiselle pidemmän päälle syödä yksipuolisesti.

Vierailija
25/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin selviän jatkuvasti viikon vaikkapa 5 kpl pikanuudelipakkauksella, alle kahteen euroon saa. En sitten tiedä mitä se terveydelle on vuosien saatossa tehnyt, kun ei paljon taida voida huonontua entisestään. Ehkä kohta vuosien pätkäpaastoilun vaikutukset näkyvät.

Oot varmaan tosi haluttavan näköinen tolla ruokavaliolla.

Vierailija
26/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

voi saatana nyt sentään, Suomessa ei ainakaan kenenkään ole pakko pärjätä 1e per päivä! Sossusta saa tarvittaessa apua ja opiskelijat voi nostaa opintolainaa. 

Mitä huudat? Minun on PAKKO, koska OLOSUHTEET ovat tällä hetkellä sellaiset. Sossun tuki ei riitä. Ei tämä nyt aivan täysin minun syytäni ole, ja toki yritän muuttaa tilanteen. En ajatellut lopun ikääni eurolla per päivä pärjäillä. Mutta tämä on FAKTA tällä hetkellä, joten turha lässyttää.

Sinähän se selvästi huudat. Mene leipäjonoon jos on noin vaikeaa. Mitä olet asiasi sössinyt tohon kuntoon ettei muka sossuntuet riitä?

Sössinyt? Minä olen voittaja. Vittu tuollaiset pumpulissa kasvaneet uusavuttomat ovat ärsyttäviä.

Vierailija
27/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija 17 kirjoitti:

Esim s-market yleinen hinnasto :

makarooni 400g :halvimmillaan 17 senttiä 

maitorahka 250g : 40 senttiä 

pakastevihannekset 0,5kg n. euron

kotimaista kaurahiutaleet 1kg  65 senttiä

sikanautajauheliha 2 euroa / 400g

.. että kyllähän sitä elää tuolla tavalla (varsinkin kun on pakko ) ja hintoja katselee tarkasti, mutta kovinkaan ravinnerikasta ei tosiaan ole. ylle listasin suht terveellisiä vaihtoehtoja esimerkkituotteista.

ja sama tyyppi täällä vielä hei teki ostoskorinkin millä juuri juuri pärjää ja total oli 6 euroa 95 senttiä:

1kg maitorahkaa

10 kananmunaa

0,4kg tomaattimurskaa (makaroonejen makua ajatellen)

1,6kg makarooneja

1kg parsakaali-kukkakaali-porkkana 

ruokana vaan makaroonia, tomaattimurskaa sekä kasviksia / kanamuna ja välipaloina sit rahkaa ja puuroa, kuitua, proteiinia & hiilihydraattia.. tietysti vitamiinit sekä tuore puuttuu.

Vierailija
28/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

Empä ole kuullutkaan tällaisesta. 

Vierailija
29/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

Sössinyt? Minä olen voittaja. Vittu tuollaiset pumpulissa kasvaneet uusavuttomat ovat ärsyttäviä.

Miten olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen? Kerro

Vierailija
30/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quoteVierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

voi saatana nyt senään, Suomessa ei ainakaan kenenkään ole pakko pärjätä 1e per päivä! Sossusta saa tarvittaessa apua ja piskelijat voi nostaa opintolainaa. 

Pumpulissa? Olen yksin asuva täysi-ikäinen opiskelija ja pärjään hyvin saamillani tuilla. Rahaa kun ei tarvitse kuluttaa hausanpitoon tai röökiin niin kuin monet muut tekevät. Kannattaa varmaan hakeutua jonnekin hoitoon. Saisit ehkä apua elämäntilanteesi kohentamiseen ja samalla tuohon agressiivisuuteen.

Vierailija
31/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quoteVierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

voi saatana nyt senään, Suomessa ei ainakaan kenenkään ole pakko pärjätä 1e per päivä! Sossusta saa tarvittaessa apua ja piskelijat voi nostaa opintolainaa. 

Pumpulissa? Olen yksin asuva täysi-ikäinen opiskelija ja pärjään hyvin saamillani tuilla. Rahaa kun ei tarvitse kuluttaa hausanpitoon tai röökiin niin kuin monet muut tekevät. Kannattaa varmaan hakeutua jonnekin hoitoon. Saisit ehkä apua elämäntilanteesi kohentamiseen ja samalla tuohon agressiivisuuteen.

Lisään vielä, että käyn töissä niin paljon kuin pystyn eli kun töitä vaan irtoaa. Esimerkiksi Stockan Hullut Päivät ym. Kesätöillä saa myös säästöjä kerättyä vuoden varalle.

Vierailija
32/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö koulussa lounaalla itsensä ähkyyn, eipä sitä illalla tarvi, kuin euron juuston.

Vierailija
33/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija 17 kirjoitti:

opiskelija 17 kirjoitti:

Esim s-market yleinen hinnasto :

makarooni 400g :halvimmillaan 17 senttiä 

maitorahka 250g : 40 senttiä 

pakastevihannekset 0,5kg n. euron

kotimaista kaurahiutaleet 1kg  65 senttiä

sikanautajauheliha 2 euroa / 400g

.. että kyllähän sitä elää tuolla tavalla (varsinkin kun on pakko ) ja hintoja katselee tarkasti, mutta kovinkaan ravinnerikasta ei tosiaan ole. ylle listasin suht terveellisiä vaihtoehtoja esimerkkituotteista.

ja sama tyyppi täällä vielä hei teki ostoskorinkin millä juuri juuri pärjää ja total oli 6 euroa 95 senttiä:

1kg maitorahkaa

10 kananmunaa

0,4kg tomaattimurskaa (makaroonejen makua ajatellen)

1,6kg makarooneja

1kg parsakaali-kukkakaali-porkkana 

ruokana vaan makaroonia, tomaattimurskaa sekä kasviksia / kanamuna ja välipaloina sit rahkaa ja puuroa, kuitua, proteiinia & hiilihydraattia.. tietysti vitamiinit sekä tuore puuttuu.

Miten niin vitamiinit puuttuu, eihän tossa ole kuin makarooni, joka on täysin ravinnoton?

Vierailija
34/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

No, mutku menee ekaks vähä muualekin, ennen kuin tajuaa syödä.

Vierailija
35/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

Miten olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen? Kerro

Asumalla stadissa ja joutumalla epäsuotuisaan tilanteeseen. Sen enempää en näillä palstoilla ala availemaan. Mistään vitun pikavipeistä tai muusta wt-paskasta ei ole kyse.

Vierailija
36/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quoteVierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko.

Menkääs parikymppiset opiskelijahuorulit vaikka vittuun mun netistä. Kyllä se elämä teitä vielä opettaa, olkaa huoleti.

Vierailija
37/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni taisi joskus elää noin.

Siihen on monta hyvää keinoa, ainakin nämä:

- kouluruoka, eli kunnollinen lounas joka arkipäivä

- äidin ostamia ruoka-aineita kaapissa, kun parhaaseen aikaan täytin lasten ruokakaappia viikottain

- kotoa mukaan otettuja ruokia

- itsetehtyä oikeaa ruokaa eikä mitään kalliita naposteluja

- kavereitten tarjoamia ruokia.

Vierailija
38/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin selviän jatkuvasti viikon vaikkapa 5 kpl pikanuudelipakkauksella, alle kahteen euroon saa. En sitten tiedä mitä se terveydelle on vuosien saatossa tehnyt, kun ei paljon taida voida huonontua entisestään. Ehkä kohta vuosien pätkäpaastoilun vaikutukset näkyvät.

Oot varmaan tosi haluttavan näköinen tolla ruokavaliolla.

Ei tarvitse tässä iässä enää olla. Enkä ole ollut sitä koskaan muutenkaan.

Vierailija
39/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. säkki pottuja 1€ sit makkarapaketti 1€ (niit halpis lenkkejä) ja kaks pussia pakastevihanneksia 1€

Kyll siit varmaan kolmeks päivää sais. Jatkaa kolmantena päivänä vähän makaronil minkä sai keräämällä pari pulloa matkalla kauppaan.

-opiskelija

Vierailija
40/40 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä kananmunat, 10kpl eurolla. Varmasti riittää yhdeksi päiväksi. Vain c-vitamiini puuttuu.

Yhdessä kananmunassa on noin 80 kcal. Kymmenessä siis noin 800 kcal. Ei todellakaan riitä alkuunkaan yhden päivän ravinnoksi.