Tein lastensuojeluilmoituksen.
Olen neuvolassa työskentelevä terveydenhoitaja. Tein ilmoituksen, kun sijaisperheessä olevaa lasta kohdeltiin kaltoin niin vanhempin kuin perheen omienb lasten taholta. Kohdeltiin kuin koiraa. Totesin kotikäynnillä tilanteen. Ilmeisesti myös pahoinpideltiin, tai jälkiä ainakin oli. Ja mikä olikaan sosiaalityöntekijöiden kommentti: Mitä tämä asia sinulle kuuluu?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluilmoitus pitää ammattihenkilön tehdä jos huoli herää. Sosdun työ on tarkastaa onko toimiin aihetta. Syytettä siitä ei todellakaan saa, urpot.
Väärästä ilmiannosta = lastensuojeluilmoitus voi todellakin saada syytteen. Ei se sossu, vaan ilmoittaja. Näin se menee, urpo.
Höpö höpö.
Ammattihenkilö saa syytteen ellei ilmoita huolesta. Me muut voidaan saada syyte kiusaamisesta, vakavasta kiioittelusta. Ei koskaan huolen ilmoittamaan sesta. Se on aina ok
Minäkin ymmärtämätön lähihoitaja olen koulussa oppinut, että tällaisia asioita ei kerrota eteenpäin edes nimettömänä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori terveydenhoitaja. Muuten tuo olisi sinulle jo ihan arkipäivää, eikä mikään sellainen asia josta tulee oikein aloituskin tänne tehtyä...
Olen valmistunut terveydenhoitajaksi v. -86. Tällainen ei pitkän uran aikana ole todellakaan arkipäivää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vissiin aika vinoutunut käsitys miten koiria kohdellaan. Meillä niitä kohdellaan ja hoidetaan hyvin, ovathan ne perheenjäseniä.
No tämä lapsi joutui esimerkiksi ruokansa syömään jäähtyneenä lattialla olevasta kiposta ilman aterimia sen jälkeen kun muu perhe oli syönyt. Syökö teidän koirat pöydässä? -th
Tämä tuli ilmi mistä?
Lapsi itse kertoi, ekaluokkalaisen laajennetussa terveystarkastuksessa, johon sijaisvanhemmat eivät vaivautuneet paikan päälle. Kaltoinkohtelua aloin epäillä kotikäynnillä, kun perheeseen oli syntynyt uusi vauva, ja näin mm. sen perheen lasten suhtautumisen sijaislapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori terveydenhoitaja. Muuten tuo olisi sinulle jo ihan arkipäivää, eikä mikään sellainen asia josta tulee oikein aloituskin tänne tehtyä...
Olen valmistunut terveydenhoitajaksi v. -86. Tällainen ei pitkän uran aikana ole todellakaan arkipäivää. -ap
Onko sulla alkava dementia vai alzheimer joka laittaa sut: a) näkemään olemattomia, b) valehtelemaan?
Sellasia ne sossuämmät on. Ne vaan nuolee sijaisperheiden perseitä, eikä usko niistä mitään negatiivista.
Sossujen toiminta on erittäin kieroa.
Vierailija kirjoitti:
Sellasia ne sossuämmät on. Ne vaan nuolee sijaisperheiden perseitä, eikä usko niistä mitään negatiivista.
Sossujen toiminta on erittäin kieroa.
Parempi on kymmenen turhaa ilmoa, kuin yksi Vilja-Eerika.
Ja , jos on pelko persiissä turhasta ilmosta, niin ota lopputili. Kyllä ne merkit kaltoinkohtelusta näkyy helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossujen toiminta on erittäin kieroa.Parempi on kymmenen turhaa ilmoa, kuin yksi Vilja-Eerika.
Ja , jos on pelko persiissä turhasta ilmosta, niin ota lopputili. Kyllä ne merkit kaltoinkohtelusta näkyy helposti.
No ei ole kyllä tullut mieleenkään ottaa lopputililä tämän vuoksi. Ihme, että edes ehdotat tuollaista. Tämä ei ollut turha ilmoitus. -ap
Itse nuorena, muutaman vuoden kokeneena terveydenhuoltoalan ammattilaisena tein kerran lastensuojeluilmoituksen, kun pikkutytön, alle kouluikäisen, alapäässä oli peniksen mentävä syvä kolo. Siellä oli selvästi käyty. Ilmoitustani ei otettu vastaan, epäiltiin vain, että olin ammattitaidoton, "Montako pikkutytön alapäätä olet muka nähnyt?" - no aika monta. Joskus jälkeenpäin sitten kuulin, että olisin voinut tehdä ilmoituksen suoraan sosiaalijohtajalle, liittyen siihen, että ilmoitustani ei otettu tosissaan. Se pikkutyttö jäi vaille apua. Kiitos lastensuojelutyöntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella kotikäynnillä terveydanhoitajat nykyisin enäää käyvät ?
Meilöä päin kyllän ihan jokaisessa perheessä käydään vauvan synnyttyä ainakin 2 kertaa....
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla idiootti uskoakseen tämän. Jos tämä sattuisi olla totta, niin sitten ap olisi toiminut kuten terveydenhuollon ammattihenkilön kuuluu tässä tilanteessa ja ilmoittaa asiasta aviin ja ehkäpä myös sosiaaliasiamiehelle.
Harmittaa jo nyt kun vastasin asiaa tällaiseen skeida-aloitukseen. Noloa mulle.
Ai se oot sä!
Vierailija kirjoitti:
Itse nuorena, muutaman vuoden kokeneena terveydenhuoltoalan ammattilaisena tein kerran lastensuojeluilmoituksen, kun pikkutytön, alle kouluikäisen, alapäässä oli peniksen mentävä syvä kolo. Siellä oli selvästi käyty. Ilmoitustani ei otettu vastaan, epäiltiin vain, että olin ammattitaidoton, "Montako pikkutytön alapäätä olet muka nähnyt?" - no aika monta. Joskus jälkeenpäin sitten kuulin, että olisin voinut tehdä ilmoituksen suoraan sosiaalijohtajalle, liittyen siihen, että ilmoitustani ei otettu tosissaan. Se pikkutyttö jäi vaille apua. Kiitos lastensuojelutyöntekijälle.
Voi lapsiparkaa. :( Varmasti jäänyt vakavat fyysiset ja psyykkiset vauriot eikä kukaan usko... Tällaiset tarinat vain vahvistavat haluani opiskella alaa ja pyrkiä töihin lastensuojeluun.
No meidän kaupungissa (Turku) lastensuojelu vastaa mihin tahansa ilmoitukseen että "meidän täytyy keskustella tästä asiasta toimistolla kun sejase tulee lomilta..." ja ne keskustelut ei ilmeisesti ikinä johda mihinkään.
Turun lastensuojelu on täysin tehoton, täynnä ihmisiä jotka vuoroin käy lomilla ja vuoroin keskustellaan keskenään. Apua sieltä ei saa. Ja aina on väärä ihminen töissä. Ja se väärä ihminen ei voi tietystikään päättää mitään mistään.
Miten mulla on semmone jännä kutina, että joltain on otettu lapsi pois ja nyt tämä aloittaja haluaa nimenomaan pilata tämän sijaisperheen vanhempien maineen hinnalla millä hyvänsä keksimällä näitä ihme sepostuksia! Epäilen vahvasti, että kaikkien näiden sossujen provojen kirjoittajana on sama ihminen takana....
Ja näihin muihin kirjoituksiin vedoten, voin sen sanoa, että minulta on itseltäni viety/otettu lapsi pois ja syy miksi se otettiin pois, ei ollut mikään pikku juttu vaan ihan aiheesta! Esim. Ei ollut mikään äiti keitti kahvia väärään aikaan tai mikään yhtä typerä juttu! Vaan minun oma alkoholinkäyttö........ Käytin liikaa ja sekoilin. Olin tyhmä myönnän sen! mutta kaikesta huolimatta minua ärsyttää tällaiset ihme sepotukset missä "pelotellaan " ihan tahalleen muita....... Jos lapsi otetaan pois niin siinä on aina oltava oikeasti TOSI KOVA HUOLI LAPSESTA!
Mä en ikinä ryhtyisi niin lapselliseen puuhaan, että alkaisin väsäämään tänne tälläistä paskaa mitä nyt aloittaja kirjoitti! Ei mene läpi tämä aloittajan kirjoittama teksti. Ihan omien kokemuksien perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Olen neuvolassa työskentelevä terveydenhoitaja. Tein ilmoituksen, kun sijaisperheessä olevaa lasta kohdeltiin kaltoin niin vanhempin kuin perheen omienb lasten taholta. Kohdeltiin kuin koiraa. Totesin kotikäynnillä tilanteen. Ilmeisesti myös pahoinpideltiin, tai jälkiä ainakin oli. Ja mikä olikaan sosiaalityöntekijöiden kommentti: Mitä tämä asia sinulle kuuluu?
Osaamaton sossu. Tuskin edes koulutettu. Lain mukaan sinun virkavelvollisuuksiin kuuluu tehdä ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Miten mulla on semmone jännä kutina, että joltain on otettu lapsi pois ja nyt tämä aloittaja haluaa nimenomaan pilata tämän sijaisperheen vanhempien maineen hinnalla millä hyvänsä keksimällä näitä ihme sepostuksia! Epäilen vahvasti, että kaikkien näiden sossujen provojen kirjoittajana on sama ihminen takana....
Ja näihin muihin kirjoituksiin vedoten, voin sen sanoa, että minulta on itseltäni viety/otettu lapsi pois ja syy miksi se otettiin pois, ei ollut mikään pikku juttu vaan ihan aiheesta! Esim. Ei ollut mikään äiti keitti kahvia väärään aikaan tai mikään yhtä typerä juttu! Vaan minun oma alkoholinkäyttö........ Käytin liikaa ja sekoilin. Olin tyhmä myönnän sen! mutta kaikesta huolimatta minua ärsyttää tällaiset ihme sepotukset missä "pelotellaan " ihan tahalleen muita....... Jos lapsi otetaan pois niin siinä on aina oltava oikeasti TOSI KOVA HUOLI LAPSESTA!
Mä en ikinä ryhtyisi niin lapselliseen puuhaan, että alkaisin väsäämään tänne tälläistä paskaa mitä nyt aloittaja kirjoitti! Ei mene läpi tämä aloittajan kirjoittama teksti. Ihan omien kokemuksien perusteella!
No sinähän se varsinainen asiantuntija olet pelkän oman kokemukseni perusteella, huoh....Vilja Eerikan äiti tuskin on samaa mieltä kanssasi.
Hei ap. Kerrot olevasi kokenut terveydenhoitaja, mutta onko sinulla mennyt ohi tieto, että pahoinpitelyepäilyssä ei riitä yhteydenotto lastensuojeluun. Jos epäilee lapsen pahoinpitelyä tai seksuaalista hyväksikäyttöä tms., on työntekijän oltava VÄLITTÖMÄSTI JA SUORAAN yhteydessä poliisiin. THL:n sivuilta löydät ohjeet. Toimintaohjeistus on muuttunut vuonna 2014. Huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Ap:ltä ei ole otettu lasta pois, eikä ole henkilökohtaisessa elämässä mitään kärhämää sossujen kanssa. Tämä ei ollut pelotteluviesti, tämä oli todellisuutta terveydenhoitajan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Kerrot olevasi kokenut terveydenhoitaja, mutta onko sinulla mennyt ohi tieto, että pahoinpitelyepäilyssä ei riitä yhteydenotto lastensuojeluun. Jos epäilee lapsen pahoinpitelyä tai seksuaalista hyväksikäyttöä tms., on työntekijän oltava VÄLITTÖMÄSTI JA SUORAAN yhteydessä poliisiin. THL:n sivuilta löydät ohjeet. Toimintaohjeistus on muuttunut vuonna 2014. Huono provo.
Tämä tapahtui ennen vuotta 2014. -ap
No nyt oli jo niin harvinaisen paksua paskaa tää aloitus, että pakko mennä juomaan vettä.