Isäni ei hyväksy suhdettani (iso ikäero)
Olen siis 20 vuotias nainen ja ollut yhdessä poikaystäväni kanssa 3 vuotta.Aloimme seurustelemaan, kun olin 17 v ja mies 37v .Isäni ei hyväksynyt suhdettani alussa eikä ole vielä tähän päiväänkään sitä hyväksynyt.Äitini on yrittänyt vakuutella hänelle, että ei hän voi sille mitään, koska emme kumminkaan eroa mieheni kanssa isäni tahdosta.Olen kyllästynyt tähän tilanteeseen ja isäni kiukutteluun.Isäni on kummiskin jo 60 v. ja luulisi hänen ymmärtävän. Hän sanoo aina ettei hyväksy suhdetta koska "Siitä ei voi tietää mitään hyvää"
Olisi kiva käydä vanhemmillani kylässä mutta käymme mieheni kanssa siellä ainoastaan, kun isä on poissa.
En jaksa enää.
Onko teillä antaa vinkkejä miten saisin isän vakuuteltua, että mies ei käytä minua hyväksi yms ?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Outoja kommentteja täällä, parisuhteessa ihmisten persoonallisuus ja yhteensopivuus merkitsee enemmän kuin ikäero. Itselläni ja miehelläni on lähes sama ikäero, vanhempani ovat hyväksyneet suhteemme ja ihan tavallista elämää eletään.
Tsemppiä ap, toivottavasti isäsi ajan kanssa oppii hyväksymään suhteenne.
T:ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja kommentteja täällä, parisuhteessa ihmisten persoonallisuus ja yhteensopivuus merkitsee enemmän kuin ikäero. Itselläni ja miehelläni on lähes sama ikäero, vanhempani ovat hyväksyneet suhteemme ja ihan tavallista elämää eletään.
T:ap
Kommentti oli liian fiksu ollakkseen kirjoittamani..:)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tänne ei kannata kirjoittaa mitään, johon liittyy naisen ja miehen iso ikäero.
Katokun katkerille mammoille tulee muistot mieleen, kun oma mies lähti nuoremman matkaan...
-Ap
Sinä olet nuori ja elämä elämättä, menot menemättä. Mies jo juossut suurimmat menohalunsa, mutta ei siltikään halua lapsia ( vieläkään ).
Sinä taas liian nuori saamaan lapsia, tosin ethän niitä edes halua vielä.
Elätte eri sukupolvea ja se tulee näkymään suhteessa, jos ei jo näykin.
Tuhoon tuomittu suhde, herää ajoissa :)
Muista ap, että veri on vettä sakeampaa. Älä siis pyllistä isäsi suuntaan samalla kun kumartelet miehellesi, voit tarvita vielä isäsi rahoja ja rakkautta kun miehesi kanssa suhde päättyy. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tänne ei kannata kirjoittaa mitään, johon liittyy naisen ja miehen iso ikäero.
Katokun katkerille mammoille tulee muistot mieleen, kun oma mies lähti nuoremman matkaan...
-Ap
Joojoo. Onneks sun kurppa-mies ei voi jättää sua, koska se tuskin koskaan enää saa sua nuorempaa naista. Minäkin voisin vaihtaa ikäiseni miehen 20-30v. vanhempaan ukkoon siinä toivossa, että vanha mies ei jättäisi minua sitten nuoremman naisen takia. Mutta enpä taida. :) Kuulostaa huonolta diililtä kaikin puolin. Mieluummin olisin sinkku vaikka hautaani asti (siis jos ero tulee tän nykyisen kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Olen siis 20 vuotias nainen ja ollut yhdessä poikaystäväni kanssa 3 vuotta.Aloimme seurustelemaan, kun olin 17 v ja mies 37v .Isäni ei hyväksynyt suhdettani alussa eikä ole vielä tähän päiväänkään sitä hyväksynyt.Äitini on yrittänyt vakuutella hänelle, että ei hän voi sille mitään, koska emme kumminkaan eroa mieheni kanssa isäni tahdosta.Olen kyllästynyt tähän tilanteeseen ja isäni kiukutteluun.Isäni on kummiskin jo 60 v. ja luulisi hänen ymmärtävän. Hän sanoo aina ettei hyväksy suhdetta koska "Siitä ei voi tietää mitään hyvää"
Olisi kiva käydä vanhemmillani kylässä mutta käymme mieheni kanssa siellä ainoastaan, kun isä on poissa.En jaksa enää.
Onko teillä antaa vinkkejä miten saisin isän vakuuteltua, että mies ei käytä minua hyväksi yms ?
Onko 40v. mies tosiaan POIKAystävä? Sä et nyt ehkä ihan tajua miehen ikää, kuvittelet sen nuoremmaksi kuin mitä sen onkaan. Oikeastihan tuo on ikäloppu äijä sun ikäiselle naiselle. Hanki nyt hyvä ihminen ihan oikea poikaystävä. Kohta tuo sun "poika"ystävä ukkoontuu lopullisesti. Kyllä se vielä jaksaa sun mukana, mutta ei enää kauan.
Ikäerofanaatikko taas vauhdissa. Aina samaa jargonia siitä kuinka isä/äiti/kaveri ei ymmärrä hänen suhdettaan vanhaan mieheen.He kun ovat niin in love eikä mikään eikä kukaan pääse heidän väliinsä. Nainenkin on niin kypsä ikäisekseen, paljon kypsempi kuin kukaan vastaaja. Ja kommentit aina samaa, haukutaan muut kateellisiksi ja epäillään, että mamman mies on lähtenyt nuoren naisen matkaan.
Kerro mulle, mistä sä olet saanut traumat? Miten sä jaksat tätä samaa stooria? Useamman vuodenhan sä olet jo tätä täällä jatkanut.
Ikäerot eivät mielestäni ole ongelma, mutta aivan niinkuin eräs toinenkin oli sanonut aiemmin, että outoa on se minkä ikäisenä ollessasi hän alkoi sinua tapailemaan. Ymmärtäisin jo paremmin, jos olisit ollut 21-vuotias, kun olisitte alkanut tapailemaan, mutta 17-vuotias on lapsi. Ei ehkä fyysisesti, mutta henkisesti kyllä. Isälläsi on vain huoli, jonka ymmärtää täysin. Ehkei hän voi ymmärtää, mitä miehesi ikäinen on voinut nähdä 17-vuotiaassa tytössä. Olet rakastunut nyt, mutta myöhemmin tulet vielä ajattelemaan paria karua faktaa. Toivottavasti suhteenne kumminkin kestää, mutta kannattaa kunnioittaa isääsikin. Olet hänelle ikuisesti se oma rakas tytär.
Olen 36-vuotias nainen, ja sillä elämänkokemuksella ihmettelen kyllä, mitä tekemistä itselläni voisi olla itseäni 20 vuotta nuoremman pojan kanssa - saati sitten, että olisin alkanut "seurustelemaan" tällaisen ihmisen kanssa hänen ollessaan alaikäinen(!) En sano tätä ollakseni ilkeä tai koska olisin "katkera mamma", mutta suhteesi ei vain ole terveellä ja tasa-arvoisella pohjalla, AP :(
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään suuren ikäeron suhteita vastaan, mutta on huolestuttavaa että mies alkoi deittamaan sinua kun olit vielä alaikäinen.
Suurin ikäeron suhteissakin on omat ongelmansa. Kun olet parhaassa iässä, niin miehesi on kuopattu tai toinen jalka haudassa.
Isäsi tietää luultavasti paremmin, joten kuuntele häntä
Sukulaisella oli 20v ikäeroa mieheensä ja nelikymppisenä leskeksi jäädessään oli tyytyväinen ettei ehtinyt omaishoitajaksi asti vaikka lähellä oli. Nyt paasaa kaikille, että pitää seurustella oman ikäisensä tai nuoremman kanssa. Mies ei muuten ollut edes rikas, joten ei edes hyötynyt kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä vakuutella. Anna isän olla mitä mieltä on. Jos hän alkaa arvostella päin naamaa, vaihda puheenaihetta.
Joo pitäisi antaa hänen pitää mielipiteensä mutta ongelmana on se, että isä ei suostu edes näkemään miestäni.Koska olisi kivaa nähdä useamminkin vanhempiani mutta jos menen heitä katsomaan joudun menemään yksin ja silloinkin isä on hiljainen ja ns.suuttunut.
-Ap
No isälläsi on yhtäläinen oikeus käytökseensä kuin sinullakin. Mielestäni sinä käyttäydyt typerästi, isäsi suhtautuminen on luonnollista.
Minä käyttäydyn typerästi, jos isäni ei suostu vieläkään hyväksymään suhdettani??
Olen sanonut hänelle vaikka kuinka monta kertaa, että ymmärrän hänen kantansa mutta, kun asiat eivät ole niin.
-Ap
Käyttäydyt typerästi seurustelemalla miehen kanssa johon suuri ikäero sekä vielä uskomalla suhteen kestävyyteen.
Jos ikäero ei haittaa minua tai kumppaniani miksi sen pitäisi haitata muita?
Ja joo oon tosi pahoillani, että rakastan miestäni ja uskon suhteeseemme...
-Ap
Eniten vanhempia varmasti haittaa se, että alaikäinen tytär alkaa seurustella selkeästi itseään vanhemman miehen kanssa. Vähän nuorempana kun olisitte aloittaneet miehesi tuomittaisiin pedofiliasta. Minulla on itsellä juuri teinilapsia, en todellakaan haluaisi heidän rupeavan suhteisiin itseään selkeästi vanhempien kanssa. Tuossa vaiheessa on vielä niin kehittymätön ja ohjailtavissa jos se toinen on jo paljon vanhempi. Toivottavasti et kadu suhdettanne myöhemmin.
Mitä muuta äijässäsi on pielessä kuin tämän viehtymys hädin tuskin täysi-ikäisiin tyttöihin?
Vierailija kirjoitti:
Olen 36-vuotias nainen, ja sillä elämänkokemuksella ihmettelen kyllä, mitä tekemistä itselläni voisi olla itseäni 20 vuotta nuoremman pojan kanssa - saati sitten, että olisin alkanut "seurustelemaan" tällaisen ihmisen kanssa hänen ollessaan alaikäinen(!) En sano tätä ollakseni ilkeä tai koska olisin "katkera mamma", mutta suhteesi ei vain ole terveellä ja tasa-arvoisella pohjalla, AP :(
Olen 41 vuotias nainen ja keksin montakin asiaa mitä tekisin parikymppisen nuoren miehen kanssa! Minulla on kokemusta ja intoa, nuorella miehellä intoa ja kestävyyttä. Jutut eivät ehkä menisi kaikilta osin yhteen, mutta eivätpä ne mene välttämättä saman ikäisenkään kanssa. Juu, kyllä mulle kelpaisi!
Jos joku, vaikkakin "vain" 10 vuotta vanhempi, olisi alaikäisen tyttöni "poikaystävä" - tekisin muutakin kuin vain mököttäisin asiasta...
Ja sama koskee poikiani. Keski-ikäiset akat: älkää edes kattoko sillä mielellä! Sairas maailma...
Kunhan tuosta vanhenet vielä muutaman vuoden, niin tajuat, miten lapsi olit 17-vuotiaana. Kannattaa siinä vaiheessa miettiä uudelleen, miten ihmeessä 37-vuotias MIES halusi lapsen kanssa alkaa seurustella. Isäsi tietää, millaisen vajakin kanssa olet, vaikkei häntä olisi tavannutkaan.
En usko että suhteenne kestää. Olet vielä nuori ja miehesi on jo keski-ikäinen ja kokenut mies. Toivottavasti et kuvittele olevasi ikäistäsi vanhempi ja kehittyneempi, koska tuskin olet ja vaikka olisitkin niin ei se tuollaista ikäeroa kuro umpeen ellei miehesi ole myös vähä-älyinen.
Miestä joka haluaa 20 v nuoremman tyttöystävän houkuttelee suhteessa valta-aseman väärinkäyttö. Hän on varmasti niin hyvä manipuloimaan, ettet nuorena ja naivina edes huomaa sitä. Tunnen yhden tapauksen, jossa oli samanlainen ikäero ja ko. mies on pesunkestävä narsisti. Eroa hyvä lapsi! Veikkaan.muuten, että jos yrität erota huomaat, että mies käy hankalaksi eikä meinaa päästää sinua pois näpeistään. Isäsi on oikeassa, kuuntele häntä!
Ei taida miehestä olla enää ap:lle tarpeeksi miestä kun ap kerran noin äkäisesti vastailee. Noo, tilanne ei ainakaan muutu parempaan suuntaan tulevaisuudessa. Vaihda nyt ap itsellesi viriili itsesi ikäinen mies niin saat kyytiä ja et ehdi tänne valittamaan.
Miehesi rakastaa ikääsi tai on jotenkin vajaa ja se on puhdas fakta!