turvonneet imusolmukkeet ahdistavat :(
Olen käynyt lääkärissä TODELLA monta kertaa, ja aina sama asia: ovat normaaleita, ei huolestuttavia, tuntuvat minulla luonnostaan yms. Ovat olleet turvoksissa vähän yli vuoden, eivät ole kasvaneet, mutta ei pienentyneetkään. Ovat pehmeitä, liikkuu ihon alla, ehkä n. 1-2cm vaikea sanoa ja 3kpl leuan alla. Yksi aikalailla keskellä leuan alla ja 2 ovat siinä oikealla puolella. Vasemmalla puolella en tunne mitään. Patit on ultrattu - ei mitään erikoista ultrassa havaittu. Verikokeissa kaikki ok, crp:kin on kokoajan ollut 0. Minulla ei ole mitään lymfooman oireita vaikka pitkään olen lymfoomaa tässä pelännytkin.. onko tosiaan normaalia, että muutama imusolmuke jää suurentuneeksi ja on sitten vain jatkuvasti tunnettavissa?! Ahdistaa niin kamalasti, olen käynyt todella monella eri lääkärillä.. voiko luottaa että olisivat havainneet jo, jos vakavasta olisi kyse? :( en tiedä, pitäisikö vielä mennä kurkku- ja nenätautien erikoislääkärin vastaanotolle kerran vaiko eikö...Jos patteja oikein kunnolla hiplailee, ne alkavat hieman aristaa, ja tämähän on nimenomaan hyvä merkki. Mutta silti :/
Vertaistukea, omia kokemuksia, lohdutuksia mitä vaan otetaan vastaan.. olen niin kyllästynyt näihin muutamaan pallukkaan, ne pilaavat elämäni jatkuvasti. olen 21v
Kommentit (25)
Hei, paras aihe! Mulla on noin kaksi vuotta ollut solisluun alla patti, joka mielestäni ei ole kasvanut mihinkään. En oikein osaa sanoa, onko se irtonainen vai kiinnittynyt johonkin, kun on kuitenkin luun alla. Ikinä se ei ole särkenyt, mutta jossain vaiheessa sillä oli tapana hieman kihelmöidä. Joskus käy mielessä, että pitäisikö patin alkuperää alkaa selvitellä, kun onhan tuo aika karmiva, mutta toisaalta kun olen ihan perusterve ihminen niin kaiketi tuo olisi jo itsestään ilmoitellut mikäli olisi jonkin tason syöpä tms. Työterveyslääkärikin sen jonkun flunssan yhteydessä joskus pari vuotta sitten kopeloi ohimennen, mutta silloin todettiin vain, että se voidaan tsekata joskus toiste jos aihetta tulee. En siis murehdi tästä?
Olen joskus googletellut näitä juttuja, mutta saan itselleni ihan kaikki diagnoosit, joten se ei auta. Työterveyslääkäriä ei enää ole ja terveyskeskuslääkäreiden kanssa en jaksa alkaa tapella, enkä varmaan edes pääse vastaanotolle saakka jos puhelimessa kerron, ettei patti särje tai muutenkaan vaivaa.
Mulla on täsmälleen sama juttu! Mulla on siis todettu ocd ja siks yliajattelen näitä aina :(
Oon käyny kahdesti lääkärissä, ultrassa kerran ja kerrottu ettei mitään syytä huoleen aina. silti ajattelen että entä jos...
Voisiko joku kertoo mullekkin onko vakavaa että saisin mielenrauhan jouluksi :)
Onko imusolmukkeiden ultra 100% totta? Niinku voiko siihen luottaa jos ultraaja sanoi että ne on täysin normaalit? D:
Mulla on imusolmukesyövän jälkeen jäänyt jopa ns. jäännöstuumoreita, jotka ovat jääneet sellaisiksi kuin syövän aikaan olivat. Osa on 3 vuodessa sulanut entiselleen, eli pienentyneet itsekseen, jokunen taas jäänyt koviksi. Ne osaa vielä nykyäänkin säikyttää, vaikka moneen kertaan ne on tsekattu. Ultra tosiaan kertoo hyvin imusolmukkeiden tilan.