Superdieetillä olevat!
Oletteko laihtuneet tällä viikolla yhtään? Multa on tullut alas 0,8. Vatsa oli kipeä ja turvoksissa eiliseen saakka, nyt se on laskenut.
Onko sun helppo noudattaa ruokavaliota? Itsellä ne kaurahiutaleet on pahin juttu, vaikka laitankin ne nykyään blenderiin muiden aamupala aineiden kanssa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkin jos ois päässä jotain pystyisitte itse väsäämän ruokavalion ilmaiseksi, kuka hemmetti maksaa näistä asioista, kun kaikki tieto on saatavissa googlesta jos jaksaa käyttää yhden illan lukemiseen, mutta tässä tarvitaan just sitä kuria. On helpompi avata se seiska siinä pierulta haisevassa nahkasohvassa karkkipussi mahanpäällä.
Kylläpä sulle ottaa koville, että jollain on rahaa maksaa ruokaohjeista! Miksi edes avasit koko kirjoitusta, kun tiedät FitFarmin olevan pelkkää humpuukia ja tyhmien huijaamista? Ja vielä suutuspäissäsi kiroilet ja haukut vieraita ihmisiä!
Mitä väliä sillä sulle on, jos joku maksaa Jutalle ruokaohjeista (ja vaikka ne on täysin toimimattomia) ja on tyytyväinen, kun onnistuu laihduttamaan niiden avulla? Sun mielestä on kamalaa, kun joku parantaa elämän laatuaan?Nää asiat on liian yksinkertaisia, että kenenkään pitäisi niistä maksaa. Lähinnä säälittää. Voin laittaa tähän mun tilinumeron ni laita sinne 50€ ni lähetän sun s postiin ruokaohjeita, ok?
Kuinka monta ihmistä sä olet auttanut laihtumaan? Oletko itse edes siinä kunnossa, että voisit myydä ruokaohjeita? Löytyykö vatsalihaksia? Kuinka pitkän lenkin juokset ja mihin aikaan?
Jutta on jo itsessään hyvä mainos. Saati sitten ne kaikki ihmiset, jotka ovat laihtuneet.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni tyhmä on hänen dieettinsä ostanut.Olen yrittänyt auttaa montaa, monesta ei ole ollut minun kunto ohjelmaan, jolla pääsee jo biitsi kuntoon 3kk siis kuntoon missä sulla on hoikka lihaksikas keho. Tällä hetkellä näkyy vain ylimmät vatsalihakset, olen off season talvisin, kesällä näkyy kaikki vatsalihakset. En juokse talvisin sillä kerään massaa, kesällä juoksen joka toinen päivä 3km, mutta täysiä. On ihan eri asia hölkätä kuin juossa täysiä. Ruoka-asiat olen itseoppinut ja pyrin täydentämään tietoania lähes päivittäin. Tässä treenamisessa syöminen ja treeni on toissijainen juttu, tärkeinasia on mentaliteetti.
No mut hei, siitä vaan firma pystyyn ja rahaa tahkoamaan! Osaat homman ilmiselvästi täydellisesti. Kyllä tänä fitness -aikakutena sullekin varmasti riittää noin kovilla meriiteillä asiakkaita. Sulla on väärä kohderyhmä jos keskityt tuon perus superdieetin noudattajiin. Tuskin heille kauhean monelle on terveellistä juosta 3 km täysiä. Vink, vink: siellä on sellaisia 20-25 kg ylipainoisia mukana.
On tää niin hauskaa. Läskit haukutaan maanrakoon ja kun joku yrittää ja onnistuukin, niin väärin sammutettu, olisit tehny mun ohjeilla, vaan maksoit siitä. Olisit käyttänyt googlea, typerys. Mikään ei ole hyvä.
T:Toinen superdieetillä laihtunut ja "uuden liikunnallisen elämän" aloittanut.
No kun se pitää ansaita että saa tulla parempaan kuntoon! Pitää juosta lenkkiä niin että oksennus lentää lepikossa ja rautaa pitää olla tangon päässä niin että kakka turahtaa vahingossa!
Terveys ja hyvinvointi on ihan toissijaista, KURIA horot KURIA!
Näin on :) Se pitää ansaita verikyynelillä.
''Mitä on jalkojenne alla?''
- Pyhämaa kostutettu verellä ja kyynelillä, teidän kyynelillä, jotta teidän arvottomalla elämällä olisi jokin tarkoitus.
T: Ludus Primus
Miinus 12 kg Jutan ohjeilla. Ei toki kuudessa viikossa, mutta mulle se ei ollut pelkkä kuuri, vaan uusi elämäntapa. Mun ohjeissa ei aluksi ollut yhtään treeniä, koska olin liikuntakiellossa. Moneen vuoteen ei ole vatsa toiminut näin hyvin. Mulle ko. ruokavalio sopii ja todellakin syön muutakin kuin rahkaa. Ei niissä ohjeissa edes käsketä syödä pelkkää rahkaa. Itse asiassa sitä ei ole pakko syödä ollenkaan. Se 50 euroa olisi mulla mennyt hetkessä pikaruokaan ja suklaaseen, joten parempi sijoitus tämä oli. Olin monta vuotta ylipainoinen. Tiesin kyllä mikä oli pielessä, mutta sitä itsekuria ei ollut. Kuinkahan monta kertaa aloitin terveellisemmät tavat ja viimeistään vikon kuluttua ne jo unohtuivat. Mulla ei myöskään toiminut kohtuudella kaikkea ohje, koska rasvan ja sokerin suhteen mulla oli kohtuus täysin hukassa.
Jotenkin koominen tuo ohje juosta 3km täysiä. Ehkä toimii jollain joo, mutta jos on oikeasti ylipainoinen niin ei jaksa edes kävellä tuota matkaa läkähtymättä plus että suurella ylipainolla juoksu on pahinta mitä voi nivelilleen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koominen tuo ohje juosta 3km täysiä. Ehkä toimii jollain joo, mutta jos on oikeasti ylipainoinen niin ei jaksa edes kävellä tuota matkaa läkähtymättä plus että suurella ylipainolla juoksu on pahinta mitä voi nivelilleen tehdä.
No luuletko, etten minä läkähdy? Pitää ylittää itsensä, jotta voi nousta ja saavuttaa parempaa. 1kk ku juoksee ni kyllä se siitä helpottuu. Ei ne nivelet mitään lasia ole, kyllä ne kestää jos ruokapuoli kunnossa, harvalla vaan on, mikroon saattaa kilahtaa lihapullat sillä ei niveliä voidella. Tarvitaan kananrintaa, parsaa, kananmunia kokonaisena, puuroa kattila tolkulla ja ämpärillinen vettä. Kyllä se siitä usko pois.
Kylläpä Jutta uskovaiset ovat herkkänahkaista porukkaa. Jutan moraalia ja ammattitaitoa ei saa ilmeisesti arvostella. Totuus on, että se tv näkyvyys nosti Jutan pintaan ja bisnekset alkoivat sen takia luistamaan, ei sen ammattitaidon takia, saman tasoisia "kana/riisi" valmentajia löytyy Suomesta vaikka kuinka paljon.
Minulla meni luottamus Juttaan jo silloin siinä ternimato huijauksessa ja tässäkin ketjussa mainittu Jutan ph-dieetti vain vahvistaa käsitystäni ettei asiat ole paljon muuttuneet. Sitä en kiellä että Jutta on osannut hyvin hyödyntää tuon julkisuutensa ja muuttanut sen rahaksi samalla kun pumppaa ylipainoisilta rahat pois.
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/ihmedieetti_laihduttaa_v…
Pikakuurissa vaanii jojotus
Pikakuurien suosion ymmärtää. Ne todella laihduttavat - mutta vain väliaikaisesti. Energiavajeen vuoksi elimistö menettää aluksi nestettä ja hiilihydraatteja. Seuraavaksi se ryhtyy pilkkomaan lihasten valkuaisaineita energiaksi. Valtaosa karistetuista kiloista on vettä ja lihasten proteiineja, ei rasvakudosta.
Kuurin päätyttyä neste- ja hiilihydraattivarastot täyttyvät uudestaan ja paino nousee entisiin lukemiin. Monen pikadieettiläisen kohtalona onkin loppumaton jojotus, jatkuva laihduttamis- ja lihomiskierre, joka rassaa paitsi mieltä myös ruumista.
Pikadieeteissä piilee terveysriskejä, koska ateriat koostuvat harvoista ja yksipuolisista ruoka-aineista. Erityisesti proteiinidieeteissä, kuten Atkinsissa ja Zonessa, on vaaransa: ne altistavat sydäntaudeille, syövälle ja kihdille.
Dieetti ja väitteet / käytäntö / haitat
päivittäisestä energiasta saadaan rasvoista, liki kolmannes proteiineista.
- Painon nopea pudotus perustuu kehon kuivumiseen eikä rasvan menetykseen, kuten oikeassa laihtumisessa. Jos hiilihydraattivaje jatkuu pitkään, seuraa ketoosi: elimistö alkaa hajottaa rasvoja, jolloin tarvittava energia saadaan rasvahapoista. Ruokarajoitusten takia laihdutustulos on harvoin pysyvä.
- Hiilihydraattien vähäisyyden takia ruokavalio on epäterveellinen eikä tuo kylläisyyden tunnetta. Kovaa rasvaa tulee reippaasti, kolesteroli ja verenpaine voivat kohota. Kalsiumin erittyminen virtsaan lisää puolestaan osteoporoosin vaaraa. Proteiinipitoisissa ruoissa on paljon puriineja, jotka hajoavat virtsahapoksi. Sen kertyminen elimistöön voi aiheuttaa kihtikohtauksen. Kuidun puuttuessa myös ummetus uhkaa.
Mä olen pudottanut painoa aikoinani sillä GFG:llä. Tomi ja tippui kiloja yli 25kg. Sen jälkeen pitänyt annoskoot maltillisina ja edelleen syön paljon kasviksia ja tarkkailen hiilareita. Tietenkin syön nyt enemmän hiilareita kun tuon dieetin aikana, koska liikunkin nyt enemmän. Se hyvä, mikä tuosta jäi oli säännöllinen syöminen ja annoskokojen pienentäminen. Rahkaa en syö kuin silloin tällöin enää. En nää mitään järkeä ostaa superdieettiä, koska tuo GFG oli ilmainen ja toimi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki superdieetin puolustajat jotain Jutta faneja vai Fitfarmin henkilökuntaa?
Eikö tuo kirjoitus yhtään mitään ajatuksia ja epäilyksiä teissä herätä?
https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…
Ei noita linkkejä juuri kukaan avaa mutta kun kopioi koko jutun niin joku saattaa jopa viisastua.
https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…
Amerikkalainen Robert O. Young uskoo, että pH-dieetti voi estää ja parantaa syövän. Hän hoiti dieetillään Kim Tinkhamin rintasyöpää, kunnes nainen kuoli.
Nyt tv-laihduttaja Jutta Gustafsberg on tuonut Robert O. Youngin ”pH Miraclen” Suomeen. Hän on julkaissut joulumarkkinoille pH-dieettikirjan, joka noudattelee Youngin oppeja detoxeineen. Dieettiä on kritisoitu paljon maailmalla.
Jutta Gustafsberg (os. Virtanen) aloitti pH-kirjansa markkinoinnin jo viime vuoden tammikuussa. Hän päätti kokeilla pH-diettiä ja lehdet uskoivat että kokeilu on pyyteetöntä. Median alennustilan ja Jutan maineen takia jutut olivat täysin kritiikittömiä, vaikka kaikki Suomen terveystoimittajat tietävät pH-dieetin olevan ristiriidassa tieteellisen tiedon kanssa, siis uskomusta. Jutta kiittää medialta saamaansa satojen tuhansien eurojen arvoisesta markkinointiavusta.
pH-dieetissä ruoka-aineet jaotellaan happamiin ja emäksisiin. Uhreille uskotellaan, että ruuan palamistuotteiden pH vaikuttaa kehon pH:hon. Kuitenkin vatsa on hyvin hapan ja pysyy happamana söit sitten mitä tahansa. Kun ruoka etenee suoleen se on emäksistä, siitä pitää huolen haiman eritteet, jotka neutraloivat vatsahapot. Kun ruoka imeytyy verenkiertoon, veren pH ei muutu, sillä veri, kuten muutkin kehon nesteet, ovat puskurilioksia. Veren pH pidetään aktiivisesti hyvin kapealla alueella. Jos veren pH muuttuu paljon, kuolet. Ainoa pH, mikä muuttuu ruokailtaessa, on pissasi pH.
Dieetin väitetään muuttavan ihmisen kehon pH:ta, vaikkei käsitettä kehon pH ole edes olemassa. Kysykää Jutalta mikä on hänen kehonsa pH, miten se mitataan tai lasketaan. Ihmisen elinten pH on jokaiselle omansa ja tarkasti säädeltyjä, koska entsyymit toimivat tehokkaasti kapealla pH-alueella.
Facebook-päivityksessään Jutta kehoittaa skeptikoita kokeilemaan dieettiä. Jutta siis tiesi jo hommaan ryhtyessään kaiken sen kritiikin, mitä pH-dieetistä on olemassa. Siitä huolimatta hän ryhtyi hankkeeseen. Toiminta on erityisen moraalitonta. Emme ole unohtaneet Jutan ja Petteri Jussilan (R.I.P.) ternimaitomarkkinointia. Huono moraali ei siis ole yllätys.
Muistatko, mitä happo-emästasapaino tarkoittaa? Kemian tunnillahan siitä oli puhetta. Jotain tieteellistä, jotain täsmällistä. Ph-dieetillä kultaa vuolevat yrittävät hämätä sinua luulemaan, että ihmisessä olisi jokin happo-emäs-tasapaino, joka voi järkkyä. Ihmisen täytyy syödä oikein, jotta tasapaino muka palautuisi. Tällätavoin esitettynä happo-emäs-tasapainolla ei voi olla mitään tekemistä sen kemian tunnilla kuulemasi kanssa, mutta helposti narahdat luulemaan, että Jutta ja kumppanit ymmärtäisivät kemiasta jotain ja että nyt ollaan suuren tieteen äärellä.
Nykyaikana ihmisten jymäytys viedään maksumuurin taakse, niin Jutankin tapauksessa. Maksullisessa pH-valmennuksessa voidaan jakaa uhreille mitä tahansa sopaa, kun joukkoon on valikoitunut hölmöjä ja kriittiset äänet puuttuvat. Taktiikkana on myös puhua mahdollisimman vähän jujun teoriasta, vaan keskittyä höpisemään siitä, onko banaani hapan vai emäksinen.
FitFarmin kautta myytäviin dieettiohjelmiin liittyy uskomattomat ehdot. Käyttäjä voi ladata palveluun esimerkiksi kuvan itsestään – bikineissä. Tällöin FITFARM saa täyden, ilmaisen ja peruuttamattoman oikeuden käyttää kuvaa mihin tahansa tarkoitukseen millä tahansa tavalla. Kuvia voidaan siis käyttää Jutan televisio-ohjemissa, mainoksissa, kadunvarsijulisteissa ja niin edelleen maksutta. Jos käyttäjän lataamasta kuvasta syntyy riitaa, niin FITFARM ei vastaa kuluista, vaan käyttäjä vastaa myös FITFARMin puolesta kuvaan liittyvistä oikeudenkäyntikuluista, tappioista, vahingoista ja tuomioista. Toisin sanoen jos FITFARM käyttää käyttäjän latamaa kuvaa mainoksessa ja joutuu sen takia markkinatuomioistuimeen, niin kuvan latajaa maksaa viulut. FITFARM ei vastaa miltään osin pH-dieetin tietojen sisällöstä, pH-dieetin soveltuvuudesta yksittäiselle käyttäjälle, tietojen paikkansapitävyydestä tai niissä mahdollisesti esiintyvistä virheistä tai viivästyksistä.
Kannattaa muistaa, että jos joku uskomushoito tai -dieetti lupaa lisää energiaa, kyse on todellakin silloin uskomuksesta. Energia-sana on varma merkki huijauksesta. pH-dieettiin on liitetty aina kovia väitteitä sairauksien paranemisesta. Young veti överiksi syöpäväitteillään. Jutta on erittäin varovainen terveysväitteissän, sillä dieetillä ei ole mitään sellaisia terveysvaikutuksia kuin millään muullakaan tavanomaisella dieetillä.
Wsoy:n sivuilla on ovela testi, jossa kysytään jonninnjoutavia asioita mm. onko sinulla päänsärkyä tai migreeniä useammin kuin kerran kuussa. Tyhmät luulevat, että Jutan kirjasta olisi silloin apua. Vielä tyhmemmät päättelevät virheellisesti, että jos dieetti auttaa päänsärkyyn, niin silloin se auttaa muuhunkin. WSOY ei väitä mitään. Kustantaja vai kyselee, ja sinä teet päätelmävirheet. Wsoy on puhdas pulmunen. Ihon epäpuhtaudet – hei, eikös ihon epäpuhtaudet johdu ihon väärästä pH-sta? Jep, jep. Taas sinä päättelet, Jutta ja WSOY eivät väitä mitään. Entäs vatsaongelmat? Aivan, eikös vatsahappoihin liity jotenkin pH?. Älä päättele, yritä etsiä Jutan konkreettisia väitteitä. Niitä et niin vain löydä. Kirjan johdannossa johdatellaan lukijaa siihen, mistä Robert O Youngia syytettään: että pH-dietillä voisi hoitaa sairauksia.
Jutta myy myös detox-neuvoja. Detox kuuluu mukaan Youngin alkuperäiseen ”pH-ihmeeseen”, mutta Jutta on irrottanut detoxin omaksi lajikseen. Muistathan, ettei detoxia ole olemassa.
Suomalaisilla kusettajilla on se huono asema, että kun he kopioivat jonkun amerikkalaisen kusetuksen Suomeen, Amerikassa on ehditty jo hankkia todisteet ja näyttö temppua vastaan. pH-dieetti on poikkeuksellisen tökerö jymäytys, mutta silti siihen uskovia on paljon ja on ollut jo pitkään.
Oikeudenkäynti on menossa pH-dieettiä ja Robert O Youngia vastaan. Onko tämä myös Jutan kohtalo lopulta?
No kun se pitää ansaita että saa tulla parempaan kuntoon! Pitää juosta lenkkiä niin että oksennus lentää lepikossa ja rautaa pitää olla tangon päässä niin että kakka turahtaa vahingossa!
Terveys ja hyvinvointi on ihan toissijaista, KURIA horot KURIA!