Mitä mieltä uudesta sairaalasarjasta, Ihon alla?
Tuli ikävä Sykettä. Mutta muuten kai ihan ok, paitsi että toista jaksoa en enää kattonu :D
Kommentit (51)
En päässyt ensimmäisen jakson loppuun saakka. Sekavan tarinan lisäksi meni hermo siihen, etten saanut näyttelijöiden puheesta välillä mitään selvää, vaikka lisäsin volyymiä. Mainosten tullessa kyllä kuului...
Vierailija kirjoitti:
En päässyt ensimmäisen jakson loppuun saakka. Sekavan tarinan lisäksi meni hermo siihen, etten saanut näyttelijöiden puheesta välillä mitään selvää, vaikka lisäsin volyymiä. Mainosten tullessa kyllä kuului...
Minua myös häiritsi epäselvä artikulointi. Koska juonikin alkuun tuntui sekavalta ja vaikealtakin, ei puheen epäselvyys sitä parantanut. Sinänsä mielenkiintoinen aihe ja eettiset kysymykset ovat ajankohtaisia siinä mielessä, että kuka saa esim kalliita hoitoja, kun terveysalakin kamppailee niukkenevien resurssien jaosta.
Turhan melodramaattista mun makuun.
Minä en ymmärrä sitä miksi ne sen jätkän kantasolut on sitten niin ihmeellisiä? Se on kloonattu okei, mutta sekö tekee niistä niin hienoja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan laadukkaalta vaikutti. Miinusta Taneli Mäkelästä. Ap
Ainoa syy miksi jaksoin katsoa vielä kolmannen jakson.. siis Taneli Mäkelä.. aah.
Juoni on tämä: Elena Leeven hahmolla , Sofialla, on sairaus, johon tarvitaan kloonatun Henrin kantasoluja. Muuten Sofia ei selviä hengissä. Henri on kloonattu isästään. Ja se on asia joka on kaikkialla maailmassa kielletty monistakin syistä. Sen sanotaan olevan kajoamista luonnonvalintaan ja "luomistyöhön" mutta myös johtavan "rodunjalostukseen" natsihengessä kun ihmiset alkavat valikoimaan millaisia ominaisuuksia lapselleen haluavat.
Lisäksi Sofiaa kauhistuttaa, että samalla kun Henrin kantasoluja käytetään Sofian hengissäpitämiseen, niin Henrin elinaika lyhenee.
Kaiken tämän takana on Sofian isä, Hannu Sivenius, joka on alunperin kloonannut Henrin ja varjelee salaisuutta keinoja kaihtamatta. Salaisuus on tähän asti ollut helppo ylläpitää, sillä kenelläkään ei edes tulisi mieleen, että Henri voisi olla kloonattu. Ja eihän sellaista voi edes todistaa.
Mutta Sofia on isälle suutuspäissään tehnyt tutkintapyynnön Hannun toimista Sakari Witikalle, joka on Hannun vihamies. Ja Witikka alkaa selvittää asiaa - ja hän osaa myös aavistaa mitä salaisuuden takana saattaa piillä...
Kannattaa katsoa sarja loppuun. Kierrokset alkavat todellakin kiristyä ja sarjan tunnelma tiivistyä kun vyyhti kietoutuu monien käänteiden kautta yhä kireämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä sitä miksi ne sen jätkän kantasolut on sitten niin ihmeellisiä? Se on kloonattu okei, mutta sekö tekee niistä niin hienoja?
Ehkä niitä on paranneltu siinä sivussa?
Katsokaa sarja... Kaikki nuo kysymykset saa vastauksen kyllä... ...kuten muun muassa se, että miksi just Henrin kantasolut on niin ihmeellisiä.. Katoin ite Ruutu+:sta sen kun aihepiiri kiinnostaa ja sarja tosiaankin vaan parantaa juoksuaan kun uhkia alkaa tuleen monelta suunnalta...
Taneli Mäkelä on ihana, mutta petyin aluksi sarjaan. Ensimmäisen jakson jälkeen juoni tuntui liian sekavalle ja omituiselle. Nyt olen katsonut kolme jaksoa ja juoni alkaa selkiytymään. Hyvä, että joka jaksossa seurataan pääjuonen lisäksi myös uutta potilastapausta. Täytenee jatkaa katsomista, kun luin täältä kommentteja, että juoni vain paranee loppua kohden.
Vierailija kirjoitti:
Taneli Mäkelä on ihana, mutta petyin aluksi sarjaan. Ensimmäisen jakson jälkeen juoni tuntui liian sekavalle ja omituiselle. Nyt olen katsonut kolme jaksoa ja juoni alkaa selkiytymään. Hyvä, että joka jaksossa seurataan pääjuonen lisäksi myös uutta potilastapausta. Täytenee jatkaa katsomista, kun luin täältä kommentteja, että juoni vain paranee loppua kohden.
Todellakin paranee! Ja siis musta tämä ei ole sairaalasarja ollenkaan, ei kannata siihen Sykkeeseen verrata.
Mielenkiintoinen lopetus. Tajusiko joku?
Mulla tulee tästä sarjasta mieleen, että on vaan koetettu matkia Housea. Mutta jäädään seuraamaan, mitä tuleman pitää. :D
mullakin ikävä sykettä. toi ihon alla on epärealistinen ja siinä on huonot näyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
mullakin ikävä sykettä. toi ihon alla on epärealistinen ja siinä on huonot näyttelijät.
Se on tyyliltään fantasiaa, ei ole tarkoituskaan olla realistinen.
Värimaailma on ankea, juoni on sekava ja puheesta ei saa selvää.
Olen paha ihminen, mutta lopetin sarjan katsomisen ensimmäiseen jaksoon Henrin huulten takia. Viiksen ja parran tynkää, seassa hennot ja naismaiset huulet - puistatus...
Tykkään tuosta Rasmuksen näyttelijästä.
Katsoin kauden loppuun tänään. Eka jakso oli sekava, mutta sarja paransi kuin sika juoksuaan. Vika jakso saakelin jännä! Toinen kausi lienee tulossa.