Ovatko naiset sinua kohtaan usein riidanhaluisia?
Mistä mielestänne johtuu jos naiset ärsyyntyy joistain muista naisista joita eivät edes tunne? Siis ihan arkisissa tilanteissa, kuten esim.ruokakaupassa.
Kommentit (21)
Siis että joku alkaa haastamaan tuntemattomalle riitaa ruokakaupassa? Eipä ole tuttu ilmiö millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Siis että joku alkaa haastamaan tuntemattomalle riitaa ruokakaupassa? Eipä ole tuttu ilmiö millään lailla.
Minä olen ruma nainen ja saan kokea tuntemattomien naisien taholta päivittäin nälväisyjä, tuhahteluja ja ihan sellaistakin suhtautumista, että minua pidetään junttina. En ole ikinä kokenut tärkeäksi pynttäämistä ja muotivaatteita tai statusjuttuja. Varmaan sen vuoksi moni kohteleekin minua kuin halpaa makkaraa.
Kerran kysyin tuntemattomassa ruokakaupassa tuntemattomalta naiselta leipähyllyn paikkaa. Hän oikein hätkähti ja tiuskaisi jotain, josta en saanut selvää. Pelästyi varmaan, että joku tuttunsa näkee hänet monsterin kanssa?
Miesten kanssa on helpompaa koska useimmat heistä ottavat asialliset hommat asiallisesti. Kun kysyn neuvoa niin neuvotaan ilman erityistehosteita ja niskojen nakkelua.
Tänään ruokakaupassa menin katsomaan banaaneja yhden naisen viereen. Hän oli ottamassa pussia ja jähmettyi katsomaan minua pahasti. Katsoin naista ja sanoin anteeksi. Hän heitti vielä rullassa kiinni olevan pussin kädestään ja sanoi topakasti "No ota!" Enhän minä pussia halunnut vaan päästä hänen ohitseen. Kun päästi minut ohitseen, hän lähti pois ja tönäisi minua samalla. Sen sijaan että hän jäi tuijottamaan minua ja tukki tien hän olisi voinut ottaa pussin ja hakea siihen haluamansa hedelmät. Mutta ei. Piti alkaa osoittaa mieltään tuntemattomalle ihmiselle. :D No ehkä hän kaipasi jotain jännitystä elämäänsä. Ehkä hän näki minun olevan potentiaalinen ehdokas sitä antamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni, kun kerran ruokakaupassa jonkun kakara vinkui kovalla äänellä äitiään, mutta mitään hätää sillä huutajalla ei näyttänyt olevan, kunhan kiukutteli ja jankutti sanaa äiti. Äitinsä oli siis siellä lähistöllä. Minä, jolla lapsia ei ole, olin juuri siinä pakastealtaalla valkkailemassa aivan provokaatiomielellä joitain turmion eineksiä ostoskoriini (jotta saisin paheksuntaa Täydellisiltä ÄitiNaisilta, siis vain ja ainostaan siksi :D), kun vierestäni kulki ohitse joku nainen, jolla oli oma lapsi rattaissa. Tuo hieman ehkä sanoisinko perusaggressiivisen oloinen ja selkeästi jo riivinrautamainenkin naishenkilö sanoi kohdallani suoraan minulle "No vastaa nyt jo sille!" Ai juma, miksiköhän vastaisin, kun en sen äiti edes ole, luojan kiitos. Menin kyllä sanattomaksi yllätyksestä, mutta hetken päästä olisi tullut sopivaa takaisin sanottavaa sille päättelyälykölle. :')
Että se on ollut eka ja ainakin toistaiseksi vika kerta kun olen kokenut että joku tulee haastamaan riitaa kaupassa.
Olen 47 v enkä muista kenenkään olleen riidanhaluinen minulle. En lähetä riidanhaluisia viboja ympärilleni. Siksi.
Naisille riitely on huomionhakua. Se on viesti, että kaipaa rapsuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruma nainen ja saan kokea tuntemattomien naisien taholta päivittäin nälväisyjä, tuhahteluja ja ihan sellaistakin suhtautumista, että minua pidetään junttina. En ole ikinä kokenut tärkeäksi pynttäämistä ja muotivaatteita tai statusjuttuja. Varmaan sen vuoksi moni kohteleekin minua kuin halpaa makkaraa.
Kerran kysyin tuntemattomassa ruokakaupassa tuntemattomalta naiselta leipähyllyn paikkaa. Hän oikein hätkähti ja tiuskaisi jotain, josta en saanut selvää. Pelästyi varmaan, että joku tuttunsa näkee hänet monsterin kanssa?
Miesten kanssa on helpompaa koska useimmat heistä ottavat asialliset hommat asiallisesti. Kun kysyn neuvoa niin neuvotaan ilman erityistehosteita ja niskojen nakkelua.
Voin vakuuttaa, että asia on puhtaasti korviesi välissä. Hakeudu terapiaan, jos asia merkittävästi haittaa elämääsi.
Harva nyt niin kovasti pynttäytyy, käyttää "muotivaatteita" tai omaa "statusjuttuja".
Silti me ihan tavalliset käymme ruokakaupassa ongelmitta. Outoa?
Hyvin harvoin sellaisia naisia kohtaan, joskus jollain on pinna kireällä esim. juuri kaupassa. Joitain kertoja on tuntematon nainen tiuskaissut ilman syytä, jokaisella kerralla olen ollut yhtä ällistynyt. Mikä ihme sitä vaivaa, TÄH?!? En oo varma onko just hedelmäpussia ottaessani joku hermostunut :D
Vierailija kirjoitti:
Tänään ruokakaupassa menin katsomaan banaaneja yhden naisen viereen. Hän oli ottamassa pussia ja jähmettyi katsomaan minua pahasti. Katsoin naista ja sanoin anteeksi. Hän heitti vielä rullassa kiinni olevan pussin kädestään ja sanoi topakasti "No ota!" Enhän minä pussia halunnut vaan päästä hänen ohitseen. Kun päästi minut ohitseen, hän lähti pois ja tönäisi minua samalla. Sen sijaan että hän jäi tuijottamaan minua ja tukki tien hän olisi voinut ottaa pussin ja hakea siihen haluamansa hedelmät. Mutta ei. Piti alkaa osoittaa mieltään tuntemattomalle ihmiselle. :D
Ap
Se nainen ei saanut sitä pussia heti otettua siitä telineestä ja sitä ärsytti asia. Sitten sinä tulit viereen ja tuijotit sitä ilmaistaksesi että odotat saavasi pussin. Röyhkeästi sanoit anteeksi vähän kuin haluaisit etuilla ja ottaa pussin ensin, kun et jaksa odottaa. Ja niinpä se nainen hermostui sun röyhkeyttä ja osoitti mieltään. Voisiko asian tulkita myös näin :)
Ei ole. Se on yleensä minä, joka määrään marssitahdin.
Kaupassa moni on suoraan työpäivän jälkeen tyhjällä vatsalla, vähän kiireessä ja se jos mikä saa aikuisetkin ihmiset kiukuttelemaan kuin lapset...
T. Kassatäti
Vain kaksi kertaa ja nämäkin tapaukset ovat tulleet vanhemmilta naisilta baarissa. Molemmilla kerroilla ovat tulleet haastamaan riitaa haatamisen ilosta ja aloittaneet sen mm. moittimalla pukeutumistani ja sanomalla, että minusta ei olisi koskaan äidiksi :D Ja molemmilla kerroilla olen ollut perussiisteissä vaatteissa hiljaa kavereiden kanssa istuskelemassa.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ruokakaupassa menin katsomaan banaaneja yhden naisen viereen. Hän oli ottamassa pussia ja jähmettyi katsomaan minua pahasti. Katsoin naista ja sanoin anteeksi. Hän heitti vielä rullassa kiinni olevan pussin kädestään ja sanoi topakasti "No ota!" Enhän minä pussia halunnut vaan päästä hänen ohitseen. Kun päästi minut ohitseen, hän lähti pois ja tönäisi minua samalla. Sen sijaan että hän jäi tuijottamaan minua ja tukki tien hän olisi voinut ottaa pussin ja hakea siihen haluamansa hedelmät. Mutta ei. Piti alkaa osoittaa mieltään tuntemattomalle ihmiselle. :D
ApSe nainen ei saanut sitä pussia heti otettua siitä telineestä ja sitä ärsytti asia. Sitten sinä tulit viereen ja tuijotit sitä ilmaistaksesi että odotat saavasi pussin. Röyhkeästi sanoit anteeksi vähän kuin haluaisit etuilla ja ottaa pussin ensin, kun et jaksa odottaa. Ja niinpä se nainen hermostui sun röyhkeyttä ja osoitti mieltään. Voisiko asian tulkita myös näin :)
Ai nyt on jo sana "anteeksi" röyhkeää jos haluaa päästä jonkun ihmisen ohi? Selvä. Seuraavan kerran tönäisen enkä sano mitään, tuntuu olevan yleinen tapa ja ilmwisesti jotenkin kohteliaampaakin. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSe nainen ei saanut sitä pussia heti otettua siitä telineestä ja sitä ärsytti asia. Sitten sinä tulit viereen ja tuijotit sitä ilmaistaksesi että odotat saavasi pussin. Röyhkeästi sanoit anteeksi vähän kuin haluaisit etuilla ja ottaa pussin ensin, kun et jaksa odottaa. Ja niinpä se nainen hermostui sun röyhkeyttä ja osoitti mieltään. Voisiko asian tulkita myös näin :)
Enkä minä tätä naista tuijottanut vaan katsoin banaaneja koska etsin aina mahdollisimman pieniä ja silloin niitä tulee tuijoteltua aika kauan että löytyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä mielestänne johtuu jos naiset ärsyyntyy joistain muista naisista joita eivät edes tunne? Siis ihan arkisissa tilanteissa, kuten esim.ruokakaupassa.
Ensimmäinen vaimo oli asia hoituu naista vaihtamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole järjen hiventä.
Vain netissä. Anonyyminä voi laukoa totuuksia ilman sosiaalisia seuraamuksia. Monet ei siedä sitä.
Täytyy todeta, että joo. Olen lyhyt ja meikkamattomana sellainen "mitättömän näköinen", ei siis ole kulmakarvoja eikä silmäripsiä ollenkaan ja näytän jotenkin olmilta ja aralta, vaikka en sellainen koe olevani.
Nykyisessä työpaikassani olen ollut nyt pari vuotta ja saanut kuulla negatiivista palautetta mutkan takaa muutamaan otteeseen. Kuulemma ärsytän muita, en hymyile enkä juttele tarpeeksi ja minun kanssani on vaikea työskennellä koska he "eivät ymmärrä minua". Naisvaltainen työpaikka, ja tällaisista asioista on siis valitettu pomolle ja miespuoliselle kokeneemmalle kollegalle ja tällaisia kuulemma puhutaan kahvipöydässä silloin kun en ole paikalla. Ok, olen introvertti, sitä en kiistä ollenkaan, mutta en mitenkään puhekyvytön tai seiniä pitkin hiippaileva arkajalka. En oikein ymmärrä miten pelkkä läsnäoloni (kyseessä ei siis ole mikään tiimityö vaan teen töitä yksin) voi ärsyttää niin paljon, että olemustani halutaan ruotia oikein johdon kanssa..On vaikuttanut itsetuntooni aika paljon ja aionkin vaihtaa työpaikkaa kunhan sellaisen löydän. (En tosin ole ainoa, vaan erästä hiljaista ja rauhallista suunnilleen ikäistäni naista inhotaan vähintään samalla intensiteetillä.)
Baarissa on käynyt joskus niin, että humalainen rääväsuu on suorastaan hyökännyt kimppuuni. On esim. haukuttu rumaksi, sanottu että olen miesystävälleni aivan liian mitätön ja tylsä ja samalla käännytty miehen puoleen ehdottaen että kyseisen naisen kaveripiiristä löytyisi parempi ja kauniimpi nainen. Naispuoliset baarimikot kieltäytyvät välillä myymästä (en ole humalassa, en kiilaa, en huutele tai napsuttele sormia tai muuta sellaista) eli skippaavat minut tiskillä kierros toisensa jälkeen. Viimeksi uutena vuotena kieltäydyttiin myymästä, koska en ollut asiakaspalvelupisteessä, eli kassakoneen kohdalla. Kyseessä siis tosiaan baari, jossa pitkä tiski. Kaikille muille tiskin varrella kyllä myytiin mainitsematta tästä asiakaspavelupisteestä yhtään mitään, mutta mulle ei.
Muuten en mitään sorsimista koe kohdanneeni, eli kauppa-asioinnit ym onnistuvat kyllä ihan normaalisti :)
Ei muuten, mutta täällä AV:lla päivittäin.