Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tää lama näkyy sun

Vierailija
14.01.2016 |

elämässä ja läheistes elämässä????

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut valmistumisen jälkeen töitä (pieni ala, rekryt jäätyi täysin), tein muita hommia ja nyt uudestaan koulun penkillä. En saa aikuiskoulutustukea, koska työkokemusta ei ole tarpeeksi. Sisko myös valmistumisesta suoraan kortistoon, tekee pätkätöitä, mutta ei oman alan duunia. Ei pääse kouluun vaikka on hakenut, koska kilpailu on niin kovaa. Molemmat vanhemmat olleet työttömiä jo pidempää, toisella satunnaisesti freelance-hommia. Ikää on sen verran, ettei kukaan ota enää töihin. Minua vuoden vanhempi serkku valmistui ja teki hetken oman alan pätkiä, myöhemmin muuta duunia. Sitten jäi työttömäksi, koska YT:t ja nyt on taas uudestaan koulussa. Koulussa on YT:t, VR:llä harvennetaan vuoroja, joten koulupäivä pitenee. Yksi serkku lensi Nokiasta YT-neuvotteluissa.

Kyllä joo kannatti opiskella ja lukea tentteihin, kun niillä huippuarvosanoilla voi nyt pyyhkiä takapuolensa. Lukion laudaturit nyt vielä takaa pääsyn pääsykokeisiin ja siitä pääsin tosiaan kouluun, mutta mitäs sisko sitten tekee, kun Magnalla (joka mielestäni on kuitenkin ihan hyvä) ei pääse kokeisiin :( Ja tosiaan kaikki me kouluttauduttiin ihan "kunnon" aloille, eikä siis mihinkään muinaissuomalais-ugrilaisten villasukkamallien analysointiin...

Vierailija
22/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörit on joutuneet työttömiksi. Nuoria aikuisia on paljon työttöminä. Itseä hirvittää hintojen vuosittainen nousu. Miten on 10 vuoden kuluttua jos hinnat jatkaa nousuaan? Muistan markka-ajat, jolloin kaikki oli halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni putoaa vielä korkealta ja kovaa, kun Sipilän hallitus pääsee vauhtiin ja mamut sekoittavat pakan oikein kunnolla. Puhumattakaan siitä, mitä venäjä suunnittelee. Naurattaa, kun moni luulee varautuneensa kaikkeen ja ylenkatsoo niitä, jotka ovat jo olosuhteiden uhreja ja yrittävät pysyä pinnalla päivä kerrallaan.

Vierailija
24/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän työpaikalla pidettiin YT-neuvottelut ja niiden seurauksena jäi työttömäksi. Onneksi 9kk työttömyyden jälkeen löysi vihdoin uuden työpaikan. Palkka tosin tippui sellaisen tonnin verran.

Äidin työpaikka siirtyi toiseen kaupunkiin. Vaihtoehtoina oli etsiä uusi työ tai muuttaa mukana. Äiti muutti ja nyt vanhemmat elävät viikot eri kaupungeissa.

Itse valmistuin viime vuonna sairaanhoitajaksi. Koulun alussa meille vakuuteltiin, että töitä kyllä tältä alalta löytyy ihan varmasti ja teidät oikein revitään kotoa töihin. Noh, tässä sitä ollaan työttömänä. Asun kaupungissa, jossa sairaanhoitajista on ylitarjontaa. Lisäksi kaikkialla säästetään, joten sijaisia ei mielellään oteta.

Vierailija
25/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän työpaikalla pidettiin YT-neuvottelut ja niiden seurauksena jäi työttömäksi. Onneksi 9kk työttömyyden jälkeen löysi vihdoin uuden työpaikan. Palkka tosin tippui sellaisen tonnin verran.

Äidin työpaikka siirtyi toiseen kaupunkiin. Vaihtoehtoina oli etsiä uusi työ tai muuttaa mukana. Äiti muutti ja nyt vanhemmat elävät viikot eri kaupungeissa.

Itse valmistuin viime vuonna sairaanhoitajaksi. Koulun alussa meille vakuuteltiin, että töitä kyllä tältä alalta löytyy ihan varmasti ja teidät oikein revitään kotoa töihin. Noh, tässä sitä ollaan työttömänä. Asun kaupungissa, jossa sairaanhoitajista on ylitarjontaa. Lisäksi kaikkialla säästetään, joten sijaisia ei mielellään oteta.

Suosittelen sinulle muuttamista paikkakunnalle, jossa etsitään sairaanhoitajia. Hoitoalalla on työpaikkoja.

Vierailija
26/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sairauslomalla syöpähoitojen vuoksi. Uuden työpaikan saaminen tulee olemaan piinallista, jos pystyn vielä tekemään töitä.

Vierailija
27/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni putoaa vielä korkealta ja kovaa, kun Sipilän hallitus pääsee vauhtiin ja mamut sekoittavat pakan oikein kunnolla. Puhumattakaan siitä, mitä venäjä suunnittelee. Naurattaa, kun moni luulee varautuneensa kaikkeen ja ylenkatsoo niitä, jotka ovat jo olosuhteiden uhreja ja yrittävät pysyä pinnalla päivä kerrallaan.

No jaa. Jos on selvinnyt perheväkivallasta ja yksinhuoltajana pienillä tuloilla vuosikausia, mikään tuleva ei tunnu kuin haasteelta varsinkin jos se koskee pelkkää rahaa. Velkaa on vain vähän, maalla torppa jos paha paikka tulee ja tästä vuokrakodista ei tarvitse lähteä. Jos jostain kumman syystä saisin potkut, muutan heti mieheni luokse maalle jolloin asumiskustannukset ovat max. 200 kuussa.

Olen nykyään hyvätuloinen mutta en edelleenkään käytä juurikaan rahaa itseeni.

Vierailija
28/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini menetti työnsä syksyllä. Hän oli yli 25 vuotta samassa paikassa töissä. Firma oli kahlannut läpi 90-laman mutta nyt oli sitten pakko irtisanoa väkeä. Täti menetti työnsä ja kouluttautuu nyt lähihoitajaksi. Muutama ystävä on työttömänä ja yksi lomautettuna. Itse taas toivoisin että saisin vielä jatkaa määräajan jälkeenkin vielä tässä nykyisessä firmassa. Olen alkanut säästämään koska pelkään ettei työsuhdettani enää jatketa ja aikaa menee ennekuin ansiosidonnasta alkaa saada. 

Vierailija
29/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylivoimaisesti eniten huolettaa jos sipilän hallitus kuitenkin leikkaa niitä sunnuntai ja vuorolisiä

osa-aika myyjänä tämä todella huolestuttaa. palkka on nytkin pieni ja yritän sinnitellä. olen toki onnellinen ylipäätään työpaikasta jossa viihdyn kyllä hyvin.

Vierailija
30/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutan kohta pienempään ja edullisempaan asuntoon kauemmas keskustasta

Vierailija
31/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Jos on selvinnyt perheväkivallasta ja yksinhuoltajana pienillä tuloilla vuosikausia, mikään tuleva ei tunnu kuin haasteelta varsinkin jos se koskee pelkkää rahaa. Velkaa on vain vähän, maalla torppa jos paha paikka tulee ja tästä vuokrakodista ei tarvitse lähteä. Jos jostain kumman syystä saisin potkut, muutan heti mieheni luokse maalle jolloin asumiskustannukset ovat max. 200 kuussa.

Olen nykyään hyvätuloinen mutta en edelleenkään käytä juurikaan rahaa itseeni.

Sä tunnut olevan just sellanen muka kaiken kokenut ja kaikkeen varautunut besserwisseri.

Vierailija
32/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ostaa ensiasuntoni syksyllä mutta aion lykätä vielä päätöstä ottaa lainaa. No olen onneksi töissä ja  säästän vähän kauemmin asuntoa varten mikä ei ole huono asia. Ystäväpiirissäni näkyy kyllä työttömyys ja se että useampi pariskunta on lykännyt lasten hankintaa ja asunnon ostoa. Jotkut ystävät ovat häitäänkin lykänneet kun rahaa ei riittänytkään unelmien häihin.

Vierailija
33/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut duunia vailla jo 3 kk ja niin on veljeni, serkkuni ja pari muutakin kaveriani.

Vierailija
34/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama näkyy siinä että yritykselläni on asiakkaita ja tietysti tilauksia vähemmän kuin pari vuotta sitten. Vielähän tässä sinnitellään mutta suunta on silti huolettava. Omassa taloudessani olen myös vähentänyt turhia hankintoja ja vertailen tarkemmin hintoja. Pahemminkin voisi asiat tietysti olla mutta toivottavasti siihen ei mennä.

Vierailija
35/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
36/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin yritykseni 2009 eli taantuman alkuvaiheessa. Siitä lähtien jokainen vuosi on ollut edellistä parempi. Eli ei ole näkynyt. Koko ajan teen hommia miltei maksimitahtia. Asiakaskunta tosin on tuota rikkaampaa porukkaa (joilla varaa laittaa 50-80 000€ asiaan, jota ilma elää helpostikin), joten ihan heti ei välttämättä tule näkymäänkään.

Vierailija
37/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on ollut työttömänä melkein 6kk

Vierailija
38/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu pätkätyöt jos jatkuu. vakkarista paikasta saaa vaan haaveilla!!!!!

Vierailija
39/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, menetin 2012 unelmieni työpaikan. Löysin kyllä uuden, nyt on käyty jo 4 yt neukkarit läpi, ja vielä onneks keikutaan, uudet taas alkamassa, eli katotaan nyt sitten mitä tällä kiekalla itelleni käy... Mies kävi  7:t  yt neukkarit läpi, kunnes omalle kohdalle kopsahti ja on nyt hakenut töitä ihna hullun lailla kohta 5 kuukautta,  ja näkyy hänen alallaan paikat olevan niin tiukassa että morjens.

Eli meidän perheessä kahdet potkut ja 11 YT -neukkarit.

Suoraan sanoen VI-TUT-TAA!!!

Vierailija
40/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuus pikkasen ahdistaa.onko töitä mun alalla kun valmistun.saanko opintolainat maksettua ikinä takasin. voinko ikinä opiskella enää toista tutkintoo jos haluisi ja tartteis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä