Mielestäsi tyhmin asia, johon joku toinen kuluttaa rahaansa ja aikaansa?
Mun mielestä uudenvuoden ilotulitukset. Ja sitten ripsienpidennykset.
Järkevämpiinkin asioihin voi kyllä käyttää rahansa.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmisruoka. Miksi ihmeessä maksaa jostain päiviä sitten valmistetusta mikroannoksesta, kun samoista kaupoista saa edullisemmin tuoreet raaka-aineet, joista liki samalla vaivalla saa paremmat pöperöt.
Aika?
Niin, ruoanlaittoon menee aina vähän aikaa. Perunat saa kiehumaan parissa, ehkä kolmessa minuutissa, riisin saa nopeammin. Lihan suikaloi ja maustaa viidessä, kasvikset pilkkoo viidessä, lihat saa paistumaan parissa minuutissa, siinä välissä pääsee kattamaan pöytää, jos haluaa, voi tehdä jälkiruoan tai ehtii tyhjentää konetta ehkä kymmeneksi minuutiksi. Kun perunat alkaa olla kypsiä, kastikkeen tekoon menee se kolme minuuttia. Tuohon on mennyt riisien kanssa puolisen tuntia, perunoiden kanssa vähän kauemmin, ehkä kolme varttia ja perhe pääsee yhdessä syömään.
Rakennekynnet ja ylipäätään kynsien hoidattaminen. Olen monesti naureskellut, että mun pitäis kyllä olla melkoinen miljonääri ennen kuin sellaiseen alkaisin rahaa käyttää.
Aina vaan isompi ja kapeempi telkkari. Miksi?
Muutenkin, ihmiset sais lukea enemmän kirjoja.
Tupakka, alkoholi, liha, säilykkeet.
Ihmetyttää ihan järkevien ja koulutettujen ihmisten into lennellä ympäri maailmaa. Tulee mieleen sammakot, jotka hyppivät tästä kiehuvasta kattilasta... Ja vielä lasten vanhemmat! Miksi te teette lapsia, jos ette halua säilyttää heille elinpaikkaa? Rakastatteko te lapsianne oikeasti ollenkaan, ajatteletteko heidän tulevaisuuttaan? Kaikenlaista kamalaa ympäristön kannalta tulee tehtyä koko ajan, mutta lentäminen huvimatkalle ei ole samaa kuin jokapäiväinen pakko päästä syrjäkylältä töihin tai lämmittää taloa pakkasella.
tupakka joka tuhoaa terveyden, ja joka päivä energia juomien litkimen kun ei muuten jakseta töissä nuokkua--ainut hyvä niissä on pantit ;). Ei ainakaan itselle sopinut, maha meni heti sekaisin ja höntti olo niistä tuli. Haisevatkin ihan sokeriliemelle. yök. :P
iltasanomat ja iltalehdet ymm joka päivä ostettuna on ihan huuhaata.
En kyllä millään keksi mitään muuta yksiselitteisesti typerää, kuin tupakointi.
Tatuoinnit
Usein niitä otetaan viimeisillä rahoilla
Kalliit älypuhelimet sekä iso taulutelevisio mutta muuten koti sisustettu halvalla ja rumasti - jos nyt ollenkaan. Asuu yleensä vuokrakasarmissa.
Mä en ymmärrä miksi jotkut laittaa asumiseen suurempia summia kuin olisi oikeasti varaa. Esim. työkaverini, joka laittoi lapsen hoitoon 9kk iässä, koska ison talolainan kanssa ei ollut varaa olla kotona.
En ymmärrä ylihinnoiteltuja merkkivaatteita ja -tavaroita. Lastenvaatteista Mini Rodini, Gugguu, Papu, Vimma yms. Tai ne bugaboon rattaat. Yhdellä tutulla perheellä ei ollut varaa ostaa kenellekään joululahjoja, koska kaikki rahat olivat menneet yhden(!) lapsen vaatteisiin, sisustukseen ja niihin rattaisiin. Kyseessä kaksi normaalituloista töissä käyvää ihmistä.
Ja oikeastaan en ymmärrä miksi jotkut ostaa kaikki tavarat/vaatteet/yms. normaalihintaisina, kun alesta saa vastaavaa tavaraa halvemmalla,
Ripsipidennykset, rakennekynnet, hiuslisäkkeet ja silikonirinnat. Myös muut kauneuskirurgin toimenpiteet (ellei nyt ole kyse jonkun näyttävän palovamman korjaamisesta tms). Kaikki järkyttävän näköisiä eikä akat tajua, että me miehet tykätään oikeasti luonnollisista naisista. Valitettavasti tämä trendi on kovaa vauhtia leviämässä Suomeen, tämä ettei kenessäkään ole kohta enää luomua jäljellä...
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan isompi ja kapeempi telkkari. Miksi?
Muutenkin, ihmiset sais lukea enemmän kirjoja.
Kapea tv? :D
Paljon on turhia ostoksia mitä ilmankin pärjää mainiosti.
Ihminen on vain sellainen ,että tarvitsee piristystä ja jotain vaihtelua elämäänsä,
joka useinmiten näkyy sitten hankintoina. Mutta olisi syytä miettiä ennen hankintaa ,että saako tuotteen käytettynä tai vaihtamalla tai lainaamalla, vaihtoehtoja on tietysti monia.
Jossain vaiheessa elämää tavaroiden ja vaatteiden hankinta hyytyy, näin minullekkin on käynyt vaikka olen alle 40.v.
Superfoodit, esim. kiinalaiset gojimarjat. Syökää kotimaista mustikkaa!
- Tupakka
- Energiajuoma
- Rakennekynnet
- Vaatteiden ja sisustus roinan yms shoppailu jos ei ole oikeaa tarvetta
- solarium ja kauneushoitola
- tissien, huulien yms täyttö
- sisustus "harrastuksena"
- kosmetiikka (en tarkoita dödöä ja karvan poistoa)
Ainiin, jäi listasta
Ulkokukkaset! Siis yksivuotiset kevät,kesäkukat.
t: 178
Kuntosalien juoksumatot :D Voi että ihmiset osaa olla hölmöjä. Suomessa on kilometrikaupalla valaistuja ja hyväkuntoisia ulkopolkuja ja niitä voi talvisin käyttää latuina.
Paha haukkua jonkun muun keräilyä tai kokemusten keräämistä turhaksi! Voisin väittää turhaksi golfin peluuta tai meikkausta tai hiustenpidennyksiä, kun en itse niistä välitä eikä ne mua kiinnosta.
Mulla ei ole prätkää eikä kitaraa, mutta ymmärrän vallan hyvin, että toiset innostuu niistä ja haluaa omistaa usemman pyörän tai skeban.
Itse keräilen tiettyjä pieniä esineitä, ne ei vie paljoa tilaa eikä periaatteessa maksakaan paljoa, mutta toki niihin saan fyrkkaa menemään, silloin kun löydän jotain tosi mieleistä. Ja tiedän, ettei niiden keräilyssä ole todellakaan useimpien ihmisten mielestä mitään järkeä. Ja nautin lumen luonnista ja metsässä rämpimisestä tihkusateella, vaikka useimmista se lienee suunnilleen älytöntä.
Epäilen että toiset ihmiset saavat sen ihan saman tyydytyksen kuin minä hankkiessaan jotain haluamiaan juttuja tai harrastaessaan jotain, mistä juuri he itse pääsevät ns flow-tilaan. Joten periaatteessa kaikki, mistä joku nauttii tai saa iloa elämäänsä, onkin tarpeellista.
No, vaikka kuinka yrittäisin, minäkään en ymmärrä trofeiden keräilyä. Enkä formuloita.