Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka kokemuksia?

Vierailija
02.04.2023 |

Harkitsen hormonikierukkaa, mutta haittavaikutukset epäilyttää. Erityisesti kiinnostaa niitten kokemukset, joille e-pillerit ei ole sopineet, onko kierukasta ollut vähemmän haittoja? Itselle tuli sekä minipillereistä että yhdistelmäpillereistä mm. haluttomuutta ja limakalvo-ongelmia, joten vähän epäilyttää. Mutta joku kumia varmempi ja helpompi ehkäisy olisi tarpeen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tarvetta ehkäisylle, mutta olen harkinnut kierukan ottamista, jos se auttaisi runsaisiin kuukautisiin. Mutta kuulemma joillain menee menkat sen takia vain kahta hullummaksi niin en ole uskaltanut kokeilla, kierukkaa kun ei käsittääkseni saa itse poistettua enkä haluaisi vuotaa kuukausitolkulla jos tuleekin jotain ongelmia.

Vierailija
2/18 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kovasti, ei ollut haittavaikutuksia minulla. Laitto eikä poisottaminen tuntunut ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras. Ei menkkoja kohta viiteentoista vuoteen.

Vierailija
4/18 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaiden vuotojen takia minäkin otin ja todella oli hyvä päätös.

Vierailija
5/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonikierulla vähäisemmät vaikutukset mielialaan kuin minipillereillä?

Vierailija
6/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukasta tuli reilusti finnejä. Jos on ollut finniongelmaa niin voi tulla hormonikierukastakin. Kuparikierukka on ollut täydellinen ja toinen kierukka jo menossa.

Vierailija
7/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei sopinut. Minipillereitä kokeilin ensin eikä nekään sopineet, tuli ihan hirveästi sivuoireita. Gyne kuitenkin suoranaisesti väitti ettei hormonikierukasta tule mitään, on vain paikallinen vaikutus, niin suostuin kokeiluun kun gyne miltei jo painosti. Oli ihan hirveää, elämäni pahin puoli vuotta! Sain kauhean paiseisen aknen ympäri kroppaa, hiukset ohentuivat ja rasvoittuivat hurjasti (muutamassa tunnissa menivät likaisiksi), kroppaan alkoi kasvaa karvaa joka puolelle ja limakalvot kuivuivat hulluna. Päänsärkyä oli jatkuvasti ja mieliala väkisinkin maassa. Yritin jo kolmen kuukauden jälkeen päästä poistoon, mutta lääkäri ei suostunut, piti vähintään puoli vuotta kuulemma odotella.

Ainoa plussa oli menkkojen poisjäänti :D

Vierailija
8/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hormonikierulla vähäisemmät vaikutukset mielialaan kuin minipillereillä?

Kierukan vaikutus on paikallisempi, joten sopii monelle sen vuoksi paremmin.

Vierailija
9/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako migreeniin? Vai pahentaako kierukka ongelmaa?

Vierailija
10/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopinut erittäin hyvin. Jotkut sanovat, että lisää halukkuutta myös

Vierailija
11/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tarvetta ehkäisylle, mutta olen harkinnut kierukan ottamista, jos se auttaisi runsaisiin kuukautisiin. Mutta kuulemma joillain menee menkat sen takia vain kahta hullummaksi niin en ole uskaltanut kokeilla, kierukkaa kun ei käsittääkseni saa itse poistettua enkä haluaisi vuotaa kuukausitolkulla jos tuleekin jotain ongelmia.

Hormonikerrukasta ei tule runsaita kuukautisista. Kuparikierrukasta tulee.

Vierailija
12/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee härpäke. Masennus, lihominen ja täydellinen haluttomuus. Never again.

Vierailija
13/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankaluutta ap:lle on kondomin käytöstä? Aivan satavarmasti kierukka aiheuttaa enemmän ongelmia. Vai nalkuttaako ukko kumista?

Vierailija
15/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on niin yksilöllistä sopiiko hormonikierukka. Minulle se sopi, käytin 8 vuotta ja väittäisin että halut oli kovemmat sen ajan, tietty olin onnellinen kun ei menkkoja ollut ollenkaan. Kierukkaa en edes huomannut.

Paino pysyi samana koko ajan ja mieli oli tasainen. Ei sitä voi tietää sopiiko ellei kokeile.

Vierailija
16/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset hormonikierukasta kiinnostavat minuakin. Itsellä on taaksepäin kallistunut kohtu, niin kuulisin mielelläni, että onko se vaikuttanut jollain tavalla asennuksessa, käytössä ym...

Vierailija
17/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia, menkat loppuivat ja myös pms hävisi, ei lihomista, aknea, karvankasvua eikä masennusta. Halut on ennallaan, mutta mukavampaa, kun ei ole koko ajan raivomenkat. Nyt jo kolmas kierukka menossa.