Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Applen läppäriä pysty ostamaan Elisalta paikan päältä?

Vierailija
13.01.2016 |

Lisäsin Applen läppärin ostoskoriin niin siellä ei ollut mahdollisuutta noutaa tuotetta kaupasta. Testasin lisäämällä Applen puhelimen ostoskoriin niin sillon tuli "nouda tuote 1-2h päästä kaupasta". Miks läppäriä ei voi ostaa kaupasta? En haluis tilata sitä postitse, koska se voi mennä rikki tai olla vialline kun "rahtimiehet" heittelee paketteja...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta ne ei ole kestäviä

Tämä oli sun kokemus asiasta? Olen itse eri mieltä, kuusi vuotta erään elekroniikkaliikkeen huollon työntekijänä olleena. Oma Applen läppärini täyttää tänä vuonna 10 vuotta ja toimii mainiosti.

Toivottavasti jokainen tajuaa, että jos sinä saat palkkasi läppäreiden korjaamisesta niin sinä todennäköisesti suosittelet sellaista läppäriä jotta työsi jatkuvat etkä suinkaan suosittele läppäriä joka vähentäisi asiakkaitasi.

Toivottavasti kukaan ei tällä foorumilla ole niin tyhmä, että uskoisi näitä korjaajia ja ostaisi Applea.

Follow the money ja miettikää.

Vierailija
42/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis Jagger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta ne ei ole kestäviä

Tämä oli sun kokemus asiasta? Olen itse eri mieltä, kuusi vuotta erään elekroniikkaliikkeen huollon työntekijänä olleena. Oma Applen läppärini täyttää tänä vuonna 10 vuotta ja toimii mainiosti.

Toivottavasti jokainen tajuaa, että jos sinä saat palkkasi läppäreiden korjaamisesta niin sinä todennäköisesti suosittelet sellaista läppäriä jotta työsi jatkuvat etkä suinkaan suosittele läppäriä joka vähentäisi asiakkaitasi.

Toivottavasti kukaan ei tällä foorumilla ole niin tyhmä, että uskoisi näitä korjaajia ja ostaisi Applea.

Follow the money ja miettikää.

t. katkera ja köyhä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ostaa ylihintainen applen läppäri kun samalla rahalla saa paremmankin koneen

Samaa ihmettelen...

Kertokaas nyt fiksut, mikä on se parempi kone? Ostatteko gigahertsejä vai toimivaa kokonaisuutta? Saako maccia halvemmalla parempaa konetta, jossa ei ole Windowsin ongelmia, eikä itse tarvitse olla unix-guru tai vähintään Atk-ammattilainen, kokoajan hakemassa netistä erilaisia korjausosia?

Minulla on PC jossa on aika lailla viimeistä tekniikkaa. Samoin Macbookpro. Näytöstä pöytäkoneessa pitää maksaa paljon, jos haluaa värientoiston ja värisävyjen muistuttavan Photoshop CS:ssä sitä, mikä tulee tulostimesta ja painettuna. Pc tarvitsee tehokkaampaa näytönohjainta ja enemmän muistia, jotta saa yhtä monta kuvaa samanaikaisesti auki ja yhtä nopeasti käsiteltynä.

Kun vielä käyttöjärjestelmän toimivuus muuttuu parin vuoden välein aivan erilaiseksi ja kone on opeteltava Windowsissa vähän väliä uusiksi, eikä se siltikään toimi tökkimättä ja kaatumatta tai päivittämättä satunnaisesti juuri, kun pitäisi tehdä jotain muuta... Kymppiin siirryttäessä Windows vaan päätti, ettei he tuekaan kolme vuotta sitten ostettua parin tonnin hintaista CS 5:ttä. Päivitys olisi tullut tosi kalliiksi, onneksi nettiin tuli pian korjauspaketti, piti jonkun Java-ajurin tai vastaavan vanhempi versio ladata... Macillä on ainakin toistaiseksi voinut luottaa, että sille asennetut tärkeät ohjelmat toimivat kriittisistä tai muista päivityksistä huolimatta.

Jos et sen monimutkaisempaan konetta tarvitse, kuin kuvien kanssa leikkimiseen, Mac voi olla sulle ihan ok - tosin saat maksaa turhaan enemmän. Se nyt vain on enempi taiteilijoiden yms. vehje. Tehokkuus, yhteensopivuus, ohjelmistot ja koneen hallinta - siinä syyt muuhun valintaan. Linux on nykypäivää. Asusta en kyllä edes harkitsisi, on huono maineinen. Samsung tekee hyvää tavaraa.

Vierailija
44/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä windows sulla on?

Nyt kymppi, lasten koneella kasi, kun ei uskalla päivittää (aikaisemminkin jotkut lasten pelit lakanneet toimimasta päivityksen myötä). On ollut sitä ennen aika monta, Windows 2.3.11:stä lähtien. Muistan ainakin Windows 3.1, Win 95, Win 97, NT 4.0 (NT:n jälkeenkin taisi olla joku versio, jota en muista), Vista (surkein Windows ikinä), seiska, toisella koneella kasi, nyt kymppi.

Kymppiin ei kannata päivittää, jos ei oikeasti tiedä mitä se tuo tullessaan (saa maksaa asioista, jotka aiemmissa versioissa kuuluivat pakettiin). Tietoa on netti pullollaan...

Vierailija
45/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi halvempi ja parempi läppäri?

Katso vaikka Asukselta. Riippuu, mihin haluat läyttää läppäriäsi. Saat joka tapauksessa enemmän vastinetta rahoillesi ostamalla jonkun muun merkkisen kuin Apple. Sama juttu pätee puhelimissa. Samalla hinnalla saat enemmän.

Ostin Asuksen joka oli jo vainaa 3 vuotta ostosta. Ihan normaalia käyttöä (nettiä, tekstinkäsittelyä, exceliä, valokuvien muokkausta). Macini käy ja kukkuu edelleen, 4 vuotta ostosta. Edelleen sitä normaalia käyttöä.

Mulla on Macin läppäri vm. 2006. Toimii moitteettomasti edelleen normaalissa työ- ja kotikäytössä.

Pöytäkone on myös Mac, vm. 2008. Toimii, kuten tuo läppäri, eli loistavasti.

Maceissa ja auton automaattivaihteistoissa on sama, hyvin erikoinen ominaisuus. Molempia haukkuvat ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta ko. laitteista.

Minä olen nähnyt valon ja en ole taakseni katsellut. Microsoft paskaan en enää koske. Macin kanssa elämä on ihanaa.

Vierailija
46/47 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ostaa ylihintainen applen läppäri kun samalla rahalla saa paremmankin koneen

Samaa ihmettelen...

Kertokaas nyt fiksut, mikä on se parempi kone? Ostatteko gigahertsejä vai toimivaa kokonaisuutta? Saako maccia halvemmalla parempaa konetta, jossa ei ole Windowsin ongelmia, eikä itse tarvitse olla unix-guru tai vähintään Atk-ammattilainen, kokoajan hakemassa netistä erilaisia korjausosia?

Minulla on PC jossa on aika lailla viimeistä tekniikkaa. Samoin Macbookpro. Näytöstä pöytäkoneessa pitää maksaa paljon, jos haluaa värientoiston ja värisävyjen muistuttavan Photoshop CS:ssä sitä, mikä tulee tulostimesta ja painettuna. Pc tarvitsee tehokkaampaa näytönohjainta ja enemmän muistia, jotta saa yhtä monta kuvaa samanaikaisesti auki ja yhtä nopeasti käsiteltynä.

Kun vielä käyttöjärjestelmän toimivuus muuttuu parin vuoden välein aivan erilaiseksi ja kone on opeteltava Windowsissa vähän väliä uusiksi, eikä se siltikään toimi tökkimättä ja kaatumatta tai päivittämättä satunnaisesti juuri, kun pitäisi tehdä jotain muuta... Kymppiin siirryttäessä Windows vaan päätti, ettei he tuekaan kolme vuotta sitten ostettua parin tonnin hintaista CS 5:ttä. Päivitys olisi tullut tosi kalliiksi, onneksi nettiin tuli pian korjauspaketti, piti jonkun Java-ajurin tai vastaavan vanhempi versio ladata... Macillä on ainakin toistaiseksi voinut luottaa, että sille asennetut tärkeät ohjelmat toimivat kriittisistä tai muista päivityksistä huolimatta.

Jos et sen monimutkaisempaan konetta tarvitse, kuin kuvien kanssa leikkimiseen, Mac voi olla sulle ihan ok - tosin saat maksaa turhaan enemmän. Se nyt vain on enempi taiteilijoiden yms. vehje. Tehokkuus, yhteensopivuus, ohjelmistot ja koneen hallinta - siinä syyt muuhun valintaan. Linux on nykypäivää. Asusta en kyllä edes harkitsisi, on huono maineinen. Samsung tekee hyvää tavaraa.

Maciin voi ladata myös Windowsin, minkä vaan. Ja se kannattaa, koska Macissa se pyörii paremmin ja ennenkaikkea paljon nopeammin. Kokeile joskus ja ylläty.

Vierailija
47/47 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku 200€ maksanut acerin läppäri ja se oli hirveän hidas ja lagas kokoajan. Nyt ostin 3000€ maksavan macbook pron ja se on paljon parempi kuin vanha läppärini! Siis ihan oikeasi tämä on todella paljon nopeampi ja tässä on myös paljon parempi näyttö kuin siinä 200€ läppärissä! Samalla hinnalla olisin kyllä saanut pc:n jossa on gtx 1070 ja i7 mutta koska vanha 200€ pc:ni oli niin huono päätin ostaa macin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän