Miten nuorilla naisilla on varaa luksustuotteisiin?
Miten tämä ilmiö (ainakin Helsingissä) on mahdollista? Muutin tänne vuosi sitten opiskelujen perässä, ja kaikki pukeutuvat aivan erilailla kuin kotopuolessa. Todella monella naisella 20-26v on luksustuotteita ja merkkejä päästä varpaisiin. Tiedän parikin tuttua koulusta, jotka eivät käy edes töissä rahoittaakseen elämäänsä, mutta silti löytyy pätäkkää millä mällätä. Toisellakin joulun jälkeen uusi chanelin laukku, uggsit ja ties mikä kallis takki merkki (unohdin sen nimen). Nämä samat naiset käyvät myös joka viikonloppu ravintoloissa, tekevät useita reissuja vuodessa sekä harrastavat kalliisti.
Miten minulla ei ole varaa tuollaiseen elämäntyyliin? Teen töitä 15h viikossa ja loput ajasta opiskelen.
Kommentit (121)
Aiemmin elämääni sponsoroi isä, nykyään mies. Kaiken takana on siis mies. Teen itse nykyään osa-aikatyötä, aiemmin opiskelen.
Sitten on niitä mimmejä, jotka asuu jossain Jakomäessä 15-neliöisessä solussa ja syö arkisin makaronia, että riittää rahat shoppailuun ja ravintoloihin.
Helsingissä monet rahoittaa opiskelujaan tarjoamalla jos jonkinlaisia palveluita miehille... Suuressa kaupungissa on kysyntää niin myös tarjontaakin.
Itseäni ei tämä kiinnostanut, ja siksi meninkin mieluummin Jyväskylään opiskelemaan.
No nää kaksi ei asu Jakomäessä vaan toinen kantakaupungissa ja toinen kauempana omakotitalossa. Enkä uskoisi heistä sitä, että myisivät itseään rahasta. Hassua vaan kun ei tuolla maaseudulla näe tuonlaisia naisia.. Ja matkakohteetkin ovat todella kalliita opiskelijan budjetille. Mietin että pitäisikö minunkin alkaa ostaman kalliimpia tuotteita, että sulautuisin paremmin porukkaan helsingissä?
Nuorten naisten on paljon helpompi päästä matalan kynnyksen palvelutöihin. Miehille jää sellaiset työt, jotka vaativat rohkeutta ja suorituskykyä, kuten lumenluonti ja muuttohommat.
7: Mitä ihmettä? Kuulostaa todella huonoitsetuntoiselta, jos ei voi asua Helsingissä sen takia, että jotkut elävät eri tavalla kuin sinä. Täällä on paljon ihan tavallisiakin nuoria naisia, joiden elämään ei kuulu palvelujen tarjoaminen miehille luksuslaukkujen takia. Taidat olla aika ahdasmielinen.
Mies 29v ja 1v kirjoitti:
Nuorten naisten on paljon helpompi päästä matalan kynnyksen palvelutöihin. Miehille jää sellaiset työt, jotka vaativat rohkeutta ja suorituskykyä, kuten lumenluonti ja muuttohommat.
Miten tämä liittyi avaukseen? Ja muutenkin, lumenluonti, oletko tehnyt sellaista rohkeutta vaativaa hommaa?
Itse olen tehnyt opiskeluaikoina työtä aian osan vuodesta ja lisäksi mies kustantaa kaukomatkat 5 tähden hotelleineen muutaman kerran vuodessa. Maksaa myös merkkivaateostoksia netistä, laukut, kosmetiikkaa ja kaikkea muuta. Samoin kenkiä, huonekaluja, sisustustavaraa jne.
Muutama kaveri säästi opiskelijoina rahaa esmes backpacking reissuihin.
Osa saa rahaa vanhemmiltaan tai ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä monet rahoittaa opiskelujaan tarjoamalla jos jonkinlaisia palveluita miehille... Suuressa kaupungissa on kysyntää niin myös tarjontaakin.
Itseäni ei tämä kiinnostanut, ja siksi meninkin mieluummin Jyväskylään opiskelemaan.
Höpö höpö, landepelle. Sua vaan harmittaa, että joillekin kuten minulle kustannetaan koko elämä vanhempien pussista niin jää vaihtoehtoja ja opintoihin aikaa, eikä tarvitse mennä töihin. Ei se minusta silti huonompaa ihmistä tee, eikä tarvitse myydä itseään elääkseen mukavasti. Ps. Helsingin yliopiston useimmille aloille on paljon vaikeampaa päästä kuin Jyväskylän vastaaville. ;)
Vierailija kirjoitti:
7: Mitä ihmettä? Kuulostaa todella huonoitsetuntoiselta, jos ei voi asua Helsingissä sen takia, että jotkut elävät eri tavalla kuin sinä. Täällä on paljon ihan tavallisiakin nuoria naisia, joiden elämään ei kuulu palvelujen tarjoaminen miehille luksuslaukkujen takia. Taidat olla aika ahdasmielinen.
En mä sanonut, että en sitä hyväksyisi. Kaikki tyylillään. Mua ei vaan kiinnosta tutustua sellaisiin ihmisiin...
7
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v ja 1v kirjoitti:
Miten tämä liittyi avaukseen? Ja muutenkin, lumenluonti, oletko tehnyt sellaista rohkeutta vaativaa hommaa?
Olen joskus ehdottanut että hakisin tuon alan työtä mutta on sanottu että ei kannata, joten jätin väliin.
Liittyy siis siten että jos on helppo saada työtä, niin on enemmän rahaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt opiskeluaikoina työtä aian osan vuodesta ja lisäksi mies kustantaa kaukomatkat 5 tähden hotelleineen muutaman kerran vuodessa. Maksaa myös merkkivaateostoksia netistä, laukut, kosmetiikkaa ja kaikkea muuta. Samoin kenkiä, huonekaluja, sisustustavaraa jne.
No jos miehesi olisi oikeasti varakas ei sun tarvitsisi käydä töissä ollenkaan? Ainakaan mun ei tartte.
A) ostavat feikkejä
B) siivestävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos miehesi olisi oikeasti varakas ei sun tarvitsisi käydä töissä ollenkaan? Ainakaan mun ei tartte.
Ei mun periaattessa tarvisikaan, mutta olen opiskellut haastavaa alaa ja pitänyt aina työtehtävistäni jotka sivuavat alaani... joten menen ihan ilolla töihin. Sinänsä voisin kyllä olla kokoaikaisesti tulojen puolesta kotona. Työkokemus on kuitenkin tärkeää hankkia jo opiskeluaikana jos haluaa alalle töihin. En ole ollut missään alepan kassalla tms. hanttihommissa vaan tehnyt oman alan tehtäviä hyvissä paikoissa.
Mun tuntemista opiskelijoista joilla on "varakas elämäntyyli" viidellä rahat tulee vanhemmilta, yksi taas tekee töitä kuin hullu. Menee aamuvuoroon vaikka 5-8, luennot yhdeksästä eteenpäin, sitten kirjastolle opiskelemaan ja illalla vielä toinen vuoro 20-23. Tienaa niin paljon että on joutunut palauttamaan opintotukiakin.
Tuossa on sekin etu ettei ehdi tuhlailla rahaa muuten kun on aina töissä tai kirjastolla, ostaa sitten niitä kalliita merkkituotteita silloin harvoin kun on vapaata ja iloitsee sitten siitä kun on tyylikäs ja itsevarma olo kun on varaa itseä miellyttäviin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ko. kirjoittaja, mutta teen osa-aikatyötä, koska pidän työkavereistani ja työstäni, ja se tarjoaa hieman haastetta elämään. Kolme päivää viikossa kuitenkin riittää. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun periaattessa tarvisikaan, mutta olen opiskellut haastavaa alaa ja pitänyt aina työtehtävistäni jotka sivuavat alaani... joten menen ihan ilolla töihin. Sinänsä voisin kyllä olla kokoaikaisesti tulojen puolesta kotona. Työkokemus on kuitenkin tärkeää hankkia jo opiskeluaikana jos haluaa alalle töihin. En ole ollut missään alepan kassalla tms. hanttihommissa vaan tehnyt oman alan tehtäviä hyvissä paikoissa.
18 mieheni kuuluu tulojensa puolesta top Suomen 10% vaikka ei ole ikää vielä hirveästi.
Työ opintojen ohessa ja varakas mies