Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nuorilla naisilla on varaa luksustuotteisiin?

Vierailija
13.01.2016 |

Miten tämä ilmiö (ainakin Helsingissä) on mahdollista? Muutin tänne vuosi sitten opiskelujen perässä, ja kaikki pukeutuvat aivan erilailla kuin kotopuolessa. Todella monella naisella 20-26v on luksustuotteita ja merkkejä päästä varpaisiin. Tiedän parikin tuttua koulusta, jotka eivät käy edes töissä rahoittaakseen elämäänsä, mutta silti löytyy pätäkkää millä mällätä. Toisellakin joulun jälkeen uusi chanelin laukku, uggsit ja ties mikä kallis takki merkki (unohdin sen nimen). Nämä samat naiset käyvät myös joka viikonloppu ravintoloissa, tekevät useita reissuja vuodessa sekä harrastavat kalliisti.
Miten minulla ei ole varaa tuollaiseen elämäntyyliin? Teen töitä 15h viikossa ja loput ajasta opiskelen.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7: Mitä ihmettä? Kuulostaa todella huonoitsetuntoiselta, jos ei voi asua Helsingissä sen takia, että jotkut elävät eri tavalla kuin sinä. Täällä on paljon ihan tavallisiakin nuoria naisia, joiden elämään ei kuulu palvelujen tarjoaminen miehille luksuslaukkujen takia. Taidat olla aika ahdasmielinen.

En mä sanonut, että en sitä hyväksyisi. Kaikki tyylillään. Mua ei vaan kiinnosta tutustua sellaisiin ihmisiin...

7

Eli sinua ei kiinnosta tutustua ulkoiselta olemukseltaan erilaisiin ihmisiin kuin sinä? Päättelet ihmisen vaatteiden paljastavan sen, millaisia ihmisiä he ovat?

Mielestäni sinä kuulostat itse hyvin pinnalliselta ihmiseltä.

Vierailija
22/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja/tai isovanhemmat maksavat. Oma tyttäreni on varmaankin juuri kuvailemasi kaltainen. Hänelle ostettiin oma pieni asunto, kun muutti lapsuudenkodistaan pois. Vuokran sijasta hän maksaa siis vain yhtiövastiketta. Omat vanhempani ostivat aikoinaan minulle ensiasunnon. Minä ja mieheni olemme varakkaita, samoin ovat meidän kummankin vanhemmat. Lomamatkoja, merkkivaatteita yms ostamme tytölle yleensä joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä sanonut, että en sitä hyväksyisi. Kaikki tyylillään. Mua ei vaan kiinnosta tutustua sellaisiin ihmisiin...

7

Ei ole pakko. Tutustu muunlaisiin. Minulla ei tullut koskaan yliopistolla tunne, että olisi pitänyt viettää aikaa niiden kanssa, joiden elämäntyyli oli ihan erilainen kuin minulla. En edes tiennyt, missä muotiin, biletykseen ja ulkonäköön keskittyneet opiskelijat liikkuivat.

Vierailija
24/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7: Mitä ihmettä? Kuulostaa todella huonoitsetuntoiselta, jos ei voi asua Helsingissä sen takia, että jotkut elävät eri tavalla kuin sinä. Täällä on paljon ihan tavallisiakin nuoria naisia, joiden elämään ei kuulu palvelujen tarjoaminen miehille luksuslaukkujen takia. Taidat olla aika ahdasmielinen.

7

Eli sinua ei kiinnosta tutustua ulkoiselta olemukseltaan erilaisiin ihmisiin kuin sinä? Päättelet ihmisen vaatteiden paljastavan sen, millaisia ihmisiä he ovat?

Se on vaan niin sairaan kateellinen ettei voi kestää että joillain on enemmän materiaa kuin sillä. Siksi leimaa muita pinnallisiksi tms.

Vierailija
25/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ko. kirjoittaja, mutta teen osa-aikatyötä, koska pidän työkavereistani ja työstäni, ja se tarjoaa hieman haastetta elämään. Kolme päivää viikossa kuitenkin riittää. ;) 

Takaa myös sen, että ehdit viettää runsaasti aikaa av:lla.

Vierailija
26/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas mies ja/tai varakkaat vanhemmat.

Tosin itsekin ostin 26-vuotiaana ensimmäisen Vuittonin laukkuni. Olin valmistumisen jälkeen ollut vuoden töissä ja säästänyt laukkua varten vähitellen. Merkkivaatteeni ostan lähes aina jostain -50% alennusmyynneistä ja pukeutumiseni saattaa näyttää kalliimmalta mitä todellisuudessa on.

Vierailija
27/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

En mä ymmärrä miksi sä nyt jaksat takertua tähän. Taisko osua omaan nilkkaan? 

Huoraaminen tai huorien kanssa kaveeraaminen ei ole mun juttu, ok? Pidän sitä itsetuntokysymyksenä, enkä tahdo itse alentua siihen, koskaan. Mulle on tärkeämpiä asioita elämässä kuin merkkilaukut, jos hintana on arvokkaimpansa myyminen. 

7

Vierailija
28/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Huoraaminen tai huorien kanssa kaveeraaminen ei ole mun juttu, ok? Pidän sitä itsetuntokysymyksenä, enkä tahdo itse alentua siihen, koskaan. Mulle on tärkeämpiä asioita elämässä kuin merkkilaukut, jos hintana on arvokkaimpansa myyminen. 

7

On sulla aika erityinen määritelmä huoraamiselle. No kai sunkin pitää jotenkin itsetuntoas nostaa :) Ei näytä onnistuvan kuin muita panettelemalla ja haukkumalla naurettavin perustein.

Vierailija
29/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: Olet mieleltäsi sairas, jos kuvittelet, ettet olisi voinut tutustua Helsingissä muunlaisiin ihmisiin.

Vierailija
30/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuuserot varmaan korostuvatkin isommilla paikkakunnilla. 

Vierailija
31/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt opiskeluaikoina työtä aian osan vuodesta  ja lisäksi mies kustantaa kaukomatkat 5 tähden hotelleineen muutaman kerran vuodessa. Maksaa myös merkkivaateostoksia netistä, laukut, kosmetiikkaa ja kaikkea muuta. Samoin kenkiä, huonekaluja, sisustustavaraa jne.

Muutama kaveri säästi opiskelijoina rahaa esmes backpacking reissuihin.

Osa saa rahaa vanhemmiltaan tai ottaa lainaa.

No jos miehesi olisi oikeasti varakas ei sun tarvitsisi käydä töissä ollenkaan? Ainakaan mun ei tartte.

Ei mun periaattessa tarvisikaan, mutta olen opiskellut haastavaa alaa ja pitänyt aina työtehtävistäni jotka sivuavat alaani... joten menen ihan ilolla töihin. Sinänsä voisin kyllä olla kokoaikaisesti tulojen puolesta kotona. Työkokemus on kuitenkin tärkeää hankkia jo opiskeluaikana jos haluaa alalle töihin. En ole ollut missään alepan kassalla tms. hanttihommissa vaan tehnyt oman alan tehtäviä hyvissä paikoissa.

Hahha aivan varmasti. :D Oletan että olet siis opiskellut teknillistä fysiikkaa ja matematiikkaa, jos kutsut alaasi haastavaksi?

ps. kukaan oikeasti fiksu ihminen ei kirjottaisi "en ole ollut missään alepan kassalla tms. hanttihommissa"... 

Vierailija
32/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

7

Vaikutat ihan hirveältä ihmiseltä. Ei sun varmaan tarvitse alentua kaveeraamaan paljon kenenkään kanssa, jos puhut aina noin rumasti muista naisista.

Vierailija
33/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28: Olet mieleltäsi sairas, jos kuvittelet, ettet olisi voinut tutustua Helsingissä muunlaisiin ihmisiin.

Hesassa ihmiset on muutenkin niin ylpeitä. Ei kiinnosta se pääkaupungin elämäntyyli ei sitten pätkääkään. Kaikki omasta kaupungistani muuttaneetkin muistavat aina korostaa kotona käydessään, millaista siellä hienossa ja upeessa Helsingissä on. Ihan kuin en itse olisi koskaan käynyt... En tykännyt.

Vierailija
34/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä paljon huorasta eroa.

Vierailija
35/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta haluisin sanoa kaikille nuorille naisille että ei ne merkkireleet mitään syvyyttä ja onnentäyttymystä elämään tuo. Se on vain sellaista harhaa... Ehkä joskus vielä ymmärrätte. N39

Vierailija
36/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin varaa siksi, ettei minulla ole lapsia.

Vierailija
37/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta haluisin sanoa kaikille nuorille naisille että ei ne merkkireleet mitään syvyyttä ja onnentäyttymystä elämään tuo. Se on vain sellaista harhaa... Ehkä joskus vielä ymmärrätte. N39

Minulle kauniit ja toimivat esineet tuovat ainakin huomattavaa onnenlisää. Kun jokin esine on niin kaunis, että miltei joka kerran sen nähdessään alkaa hymyilyttää, kyllähän tuo elämään vaikuttaa hyvinkin positiivisesti. -37

Vierailija
38/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkis,vanhemmat,perintö,työ.jotkut perii monia tuhansia.mut joo iteki oon joskus miettiny.....

Vierailija
39/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt rahaa, saan vanhemmiltani sekä mieheni maksaa myös monia juttuja kuten matkoja. Ei tuossa nyt mitään niin ihmeellistä ole?

Vierailija
40/121 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitomaksutkin voivat olla 300-600 euroa kuussa, kyllä jo tuolla summalla ihan kivasti saa materiaa kerrytettyä. Sitten kun vielä laskee, että pitäisi asua isommassa asunnossa, ostaa enemmän ruokaa ja taloustavaroita sekä varmaankin omistaa auto, pitäisi minusta mieluummin kysyä, miten kellään vanhemmalla on varaa luksustuotteisiin. :) -37