Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha on mielestäsi vanha äiti?

Vierailija
14.02.2006 |

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aina yksinkertaisesti itse päättää kaikesta. On tapauksia, joissa moni olisi halunnut olla ns. nuori äiti, mutta elämä on kulkenut omia ratojaan.

Olen kyllä hiukan eri mieltä tuosta, että yli 40-vuotias on vanha äiti, sillä en itseäni ainakaan tuntenut vanhaksi 38-vuotiaana.

Vierailija
42/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni sai puolisen vuotta sitten esikoisensa 39-vuotiaana, 10 vuoden yrityksen jälkeen. Olen todella iloinen hänen puolestaan, enkä epäile hetkeäkään, etteikö hän olisi HYVÄ äiti, mutta esikoisen synnyttäjäksi mielestäni vanhemmanpuoleinen. Hän kylläkään tuskin itse ajattelee näin, sillä lasta on siinä perheessä todella toivottu kauan.

t.52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsä äiti. Tänä päivänä kyllä ollaan sitä nuoruutta venyttämässä, ja synnytysiät ovat nousseet hirveästi. Kyllä minusta kaikki yli 20-vuotiaat ovat synnytyskelpoisia, eikä heitä enää voi nuoriksi äideiksi sanoa, mutta eivät he kyllä vielä ole ns. kypsiä äitejä. Noin yli 30-vuotias alkaa olla mielestäni kypsä äiti.

Vierailija
44/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet suhteellisen nuoria eli vähän päälle 20, kun he ovat syntyneet, joten heille on päähän pinttynyt ajatus tästä nuoresta äidistä.

Minun äitini oli 25, kun sai minut, eikä ole koskaan välittänyt minusta. Mieheni äiti oli 41, kun hän syntyi, ja hän on saanut osakseen huolenpitoa ja rakkautta. Kadehdin jopa häntä, joten ei olemassa mitään tiettyä oikeaa ikää tulla äidiksi. Vanhuus alkaa noin 80-vuotiaana. Vanha äiti taas on minusta yhtä kuin 80-vuotias äiti.

Vierailija
45/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mummoni kääntyä haudassaan. Hän kun perhettä alkoi laittaa 17-vuotiaana ja viimeisen synnytti 45-vuotiaana. Ja hienosti on kaikki lapset maailmassa pärjännyt.

Vierailija
46/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olisi oikea nimitys olisiko se vain yli 40-vuotias synnyttäjä.

Vierailija
47/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö sitten sanoa nuori äiti ja yli 30 olisi aikuinen äiti. Tällainenhan luokitus on kehityspsykologiassa.

Vierailija
48/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä perusteella että oma äitisi ei ollut vastuullinen oletat että kukaan nuorena lapsia saava ei ole.

Minusta äitiys on enemmän persoonasta kuin iästä kiinni.

Vierailija
49/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä, että tätä voisi yleistää, mutta kun täällä ollaan sitä mieltä, että vain alle 30 v. jaksavat olla äitejä. Ei minun ainakaan jaksanut, vaan oli aina väsynyt ym.

Vierailija
50/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ketjussa kuin muutama sortunut ikäviin yleistyksiin, loput kirjoittivat ihan asiallisesti. Ei noin pienestä kannata suuttua ja sortua itse samaan yleistämiseen..." te nuoret olette meistä vanhoista tätä mieltä" .

Kyllä jokainen saa itse määrittää, minkä ikäinen on _omasta_ mielestään vanha tai nuori äiti.

No pyh teitä :D

Vierailija
51/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ketjussa kuin muutama sortunut ikäviin yleistyksiin, loput kirjoittivat ihan asiallisesti. Ei noin pienestä kannata suuttua ja sortua itse samaan yleistämiseen..." te nuoret olette meistä vanhoista tätä mieltä" .

Kyllä jokainen saa itse määrittää, minkä ikäinen on _omasta_ mielestään vanha tai nuori äiti.

No pyh teitä :D

Vierailija
52/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kaksi vanhempaa sisarusta ja vanhimman kanssa ikäeroa 10v. Lapsena/nuorena ajoittain jollain tapaa häpesin, että äitini oli niin " vanha" . Tähän varmaan osatekijänä parhaan ystäväni nuori äiti, vaikka oma äitini on edelleenkin ikäisekseen melko nuorekas.

Nykyään minusta yli 40 vuotias alkaa olla iäkäs äidiksi, ainakin esikoistaan synnyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä