Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha on mielestäsi vanha äiti?

Vierailija
14.02.2006 |

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuopuksen saa saman ikäisenä, en pidä vanhana. Kysymys on siitä, miten iäkäs nainen vielä oppii äidiksi.

Vierailija
2/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v. on ihan normaali äidiksi tuloikä - vanhuuteen ei viittaa vielä yhtään mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja tiedän, että lapsettomuutta on nuorillakin, mutta mun mielestä on luonnotonta, että 40-vuotias menee lapsettomuushoitoihin ja hankkiutuu raskaaksi kaikista riskeistä huolimatta.)

Vierailija
4/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupuksen saantiin iäkäs on ehkä yli nelikymppinen.

Vierailija
5/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nykyajan ihminen sopeutuu myös vanhempana äidiksi. Tänä päivänä kun elämme huomattavasti pitempään kuin vuosikymmeniä sitten, vaikka naisen hedelmällisyyskyky ei olekaan parantunut.

Minusta tämä on niitä tarpeettomia kysymyksiä, joihin ei ole olemassa oikeaa eikä väärää vastausta.

Vierailija
6/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos puhutaan nuorista äideistä, niin miksi ei voisi puhua vanhoista äideistä?

Vierailija
7/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tullut raskaaksi 22-vuotiaana ja yritin vuosikaudet. Oli aika paha endometrioosi, vaikka lopullinen syy jäi lopulta arvoitukseksi. Lopulta mies jätti, kun olin noin 30-vuotias. Voimat menivät ja sairastuin masennukseen siinä samassa. 35-vuotiaana sitten tapasin uuden miehen, eikä raskaus alkanut taaskaan normaalilla tavalla. Kuitenkin hoidot tuottivat tulosta ja tulin raskaaksi 38-vuotiaana. En tiedä, olisiko pitänyt jättää hoidot tekemättä, mutta nyt on 4-vuotias terve lapsi. Minulla ei ainakaan ollut mitään terveydellisiä ongelmia odotusaikana. Ei tätäkään voi yleistää, että kaikki noin 40-vuotiaat ovat riskitapauksia.

Vierailija
8/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten nykyään tehdään jo kaikki mahdolliset tutkimukset eli niillä voidaan varmistaa, onko sikiö tai tuleva lapsi terve.

Vierailija
9/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihan oikeasti myös virallinen luokitus, että virallisesti vanhoiksi luetaan yli 80-vuotiaat.

Itse jotkut tekee ne luokitukset. Minä ns. vanha äiti en ainakaan pidä ketään äitiä nuorena, sillä olen itse halunnut lasta nuoresta pitäen eli 22-vuotiaasta. Minusta olemassa on vain äitejä.

Vierailija
10/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-16-vuotias on lapsiäiti

17-23-vuotias on nuori äiti

24-34- vuotias on äiti (ilman liitteitä)

35-vuotias tai vanhempi on vanhaäiti

Vierailija
11/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoidot on hieno juttu, enkä keneltäkään ikinä haluaisi sitä kieltää, mutta silti se on luonnotonta siinä vaiheessa, kun elimistö ei ilman hoitoja siitä selviä. Tähän ette voi edes väittää vastaan. Raskaus on elimistölle luonnollinen tila silloin, kun tähän ei tarvita apuja. Jos taas tarvitaan hoitoja, se on luonnotonta, eikö?

*oliko se nyt 12*

Vierailija
12/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takuulla äiti ole vanha, jos se on 35 ja sillä on 15-vuotias lapsi.

Minua muuten ei ole koskaan sanottu vanhaksi äidiksi, vaikka olinkin lähemmäs 40, kun sain lapsen. Olin varmaan ulkonäöltäni samannäköinen kuin muutkin äidit sairaalassa, vaikka luultavasti olin ainakin siinä huoneessa vanhin.

Vierailija
13/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee siinä 40 hujakoilla lapsia, mutta kaikille ne eivät kuitenkaan ole ensimmäisiä.

Vierailija
14/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei takuulla äiti ole vanha, jos se on 35 ja sillä on 15-vuotias lapsi.

Vierailija
15/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yhä useampi tekee lapsen luonnottomasti, sillä lapsettomuushoidot ovat niin yleisiä.

Minulla ainakin lapsentekeminen oli hyväksi, sillä ilmeisesti sillä saatiin endometrioosi kuriin.

Olen kyllä kanssasi erimieltä. MItähän varten noita hoitoja sitten annetaan, jos ne niin luonnottomia ovat. Minusta tässä liikutaan myös sellaisen kysymyksen kanssa, että voiko syöpää hoitoa. Tämän käsityksen mukaan ei, vaan täytyy katsoa, miten luonto hoitaa asian.

Vierailija
16/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias jo toooosi vanha, yli 40-v liian vanha.

Liian nuori äiti on alle 18-vuotias. Toooooosi nuori äiti on 19-23-vuotias.

Eli " normaalin" äidin ikää minun mittapuuni mukaan jää siis ikävuodet 24-34.

Älkää ottako ryppyotsaisesti, nämä ovat vain tällaisia. Tosi elämässä aina ei mene suunnitelmien mukaan ja mikä passaa yhdell, ei passaakaan toiselle jne.

Vierailija
17/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten Sinullakin on aika pian toinen jalka haudassa, sillä mikäli olet 25 ei SInulla ole enää aikaa siihen ikävaiheeseen kuin noin 15 vuotta. Et siinä ajassa saa lastasi edes aikuiseksi. Oletko laskenut, että elinikä on tänä päivänä todennäköisesti 80 v. 40 vuotias ehtii vielä kasvattamaan lapsensa aikuiseksi ja ehtii nähdä vielä lastenlapsiaan.

On se kumma, että tästä jaksetaan kiistellä jatkuvasti. Totuus on kuitenkin, että 25-vuotiaskin vanhenee jatkuvasti.

Vierailija
18/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eriasiana endosta tai vastaavista johtuvaa lapsettomuutta. Sen hoitaminen on verrattavissa sairauksien hoitoon. Näitä ' vanhuuttaan' lapsettomuudesta kärsiviä en pidä sairauteen verrattavina vaan omana hölmöytenä. Mutta tämä mun mielipide, jolla loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä.

*12*

Vierailija
19/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen maagisen 30 v. ennen.

Vierailija
20/52 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No jos puhutaan nuorista äideistä, niin miksi ei voisi puhua vanhoista äideistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi