"heippa"-lappu meidän taloyhtiön ilmoitustaululla hakatulle vaimolle:
"arvoisa naapuri!
mikäli aiot edelleenkin jatkossa öisin nauttia miehesi tarjoilemasta parisuhdeväkivallasta, tee se hiljaa, älä huuda. tai hae apua teille p. 112!!!
t.väsynyt ja vittuuntunut naapuri"
sekä linkki väestöliiton sivustolle,jossa on eri puhelinnumeroita parisuhdeväkivaltaa varten.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te jotka olette antaneet alapeukun kommenteille joissa ihmetellään tai paheksutaan miksi ko naapuri tai kuka tahansa joka on kuullut ja käsittänyt mitä tapahtuu: eikö ole kansalaisvalvollisuus hankkia apua pahoinpitelyn uhrille? Ja jos ei ole, eikö teidän oma sisäinen moraali ja lähimmäisestä välittäminen saa aitä aikaan? Kauhean kylmiä ja julmia ihmisiä näköjään voi olla.
Alkaisit itse soittaa joka vkl. poliisia ja tilanne vain jatkuu? Epäilenpä, että jossain vaiheessa suakaan ei enää kiinnostais.
Siinä vaiheessa soitellaan sitten isännöitsijällekin, että tulee häätö. Ongelma ratkeaa muuton myötä ja siinä nainen sitten valitsee, seuraako mukana vai erkaantuuko.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesta voi päätellä, että homma on jatkunut jo pitkään. Luultavasti sinne on poliisia soiteltukin, mutta turhaahan se on, jos ämmä päättää jäädä hakattavaksi. Oma valinta. Näitä tapauksia on paljon. Naapureita ei kiinnosta soitella joka viikko poliisia jos ihmistä itseään ei yhtään oma tilanteensa näytä kiinnostavan.
No joka kerta kun soittaa poliisit ja tekee ilmoituksen isännöitsijälle, niin useimmissa taloyhtiöissä tarvii vain kolme varoitusta saada, niin se on häätö. Ja jos kyseessä omistusasunto, niin sekin on taloyhtiön mahdollista ottaa haltuun naapureita pahasti häiritsevän elämän takia. Luulisi pieksäjä-äijääkin liikuttavan että kämppä menee alta. Ihmiset on vain niin v***n laiskoja puuttumaan. Mieluummin kärsitään huutoja ja meteliä ja kuunnellaan vain kun joku pahimmassa tapauksessa menettää henkensä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te jotka olette antaneet alapeukun kommenteille joissa ihmetellään tai paheksutaan miksi ko naapuri tai kuka tahansa joka on kuullut ja käsittänyt mitä tapahtuu: eikö ole kansalaisvalvollisuus hankkia apua pahoinpitelyn uhrille? Ja jos ei ole, eikö teidän oma sisäinen moraali ja lähimmäisestä välittäminen saa aitä aikaan? Kauhean kylmiä ja julmia ihmisiä näköjään voi olla.
Mistä hankit sitä apua, jos pariskunnalla ei ole lapsia?
Meillä oli rivitalon seinänaapurissa pari, jotka hakkasivat toisiaan pariin-kolmeen kertaan kuussa. Poliisi kutsuttiin joka kerta, isännöitsijä kävi katsomassa ja sosiaalitoimeenkin yritettiin ilmoittaa. Lopulta kerran meni niin hurjaksi, että olivat vuoroin heittäneet toistensa levykokoelmia ja astioita pihalle, etu ja takaovi oli rikottu ja sisälläkin ilmeisesti jotain. Kun poliisit kävivät hakemassa, enää ei nähty paria sen jälkeen. Uutta naapuria ei ollut hetkeen, mutta remonttimiehiä näkyi.
Soita itse se poliisi, naapuri kiittää. Mä oon ollut tollasessa tilanteessa, se uhri. Itse soittaminen ei onnistunut sillä mies usein takavarikoi puhelimen kesken tappelun. En myöskään päässyt itse pois tilanteesta, sillä mies esti kulkuni. Ainoa mitä pystyin tekemään oli huutaa pelosta. Anteeksi.
Onneksi itse pääsin lopulta eroon tuosta väkivaltaisesta miehestä. Helppoa se ei kuitenkaan ollut. Edelleen hävettää nähdä naapureita rapussa sillä tiedän että varmasti jokainen on kuullut tappelumme. Kuitenkin kiitollinen sille, joka soitti poliisin paikalle. Vähän inhimillisyyttä hei. Älä lyö lyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivitalon seinänaapurissa pari, jotka hakkasivat toisiaan pariin-kolmeen kertaan kuussa. Poliisi kutsuttiin joka kerta, isännöitsijä kävi katsomassa ja sosiaalitoimeenkin yritettiin ilmoittaa. Lopulta kerran meni niin hurjaksi, että olivat vuoroin heittäneet toistensa levykokoelmia ja astioita pihalle, etu ja takaovi oli rikottu ja sisälläkin ilmeisesti jotain. Kun poliisit kävivät hakemassa, enää ei nähty paria sen jälkeen. Uutta naapuria ei ollut hetkeen, mutta remonttimiehiä näkyi.
hahahaaaah! on mahtanut olla näky:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä maailmassa kuule alkaa kyynistyä ja kylmetä. Ei jaksa ihan kaikkien naapureidenkin murheita hartioilla kantaa, jokainen kantakoot omansa.
Kyllä on Suomi muuttunut kylmäksi paikaksi. Hävettää sinun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten jos naapuri itse soittaisi?
Jos on jo seinälle laittanut lapun, veikkaan, että kaikki on jo yritetty. Ei kukaan ole niin tyhmä, että selvittäisi useat numerot sitä varten, että saa kirjoitettua ne heippa-lappuun. Luultavasti on soittanut ensin itse ja kertonut tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä maailmassa kuule alkaa kyynistyä ja kylmetä. Ei jaksa ihan kaikkien naapureidenkin murheita hartioilla kantaa, jokainen kantakoot omansa.
Jos sulla on suomessa kylmä, muuta muualle.
Taas huomaa kuinka haukutaan ku o tyhmä ämmä ku jää miehen luo joka hakkaa. Ihan vaan teille tiedoksi siitä ei noin vaan lähdetä. Itsellä on ainakin pelko liian suuri. Mitä jos mieheni löytääkin minut ja hakkaa vielä pahemmin..
Kannattaisi tehdä näkyväksi kuka äijä siellä hakkaa naistaan. Joku voi hyvin tietää äijän nimenkin.
Se voi olla että tuo vain yllyttää hakkaajaa.
Minun äitini ex-mies pahoinpiteli äitiäni ja kerran kun äitini työkaveri kysyi miksi äidillä oli silmä mustana, äitini silloinen aviomies hakkasi äidin siitä syystä kun ei ollut meikannut mustelmaa kunnolla piiloon.
Onneksi pääsimme lopulta turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Soita itse se poliisi, naapuri kiittää. Mä oon ollut tollasessa tilanteessa, se uhri. Itse soittaminen ei onnistunut sillä mies usein takavarikoi puhelimen kesken tappelun. En myöskään päässyt itse pois tilanteesta, sillä mies esti kulkuni. Ainoa mitä pystyin tekemään oli huutaa pelosta. Anteeksi.
Onneksi itse pääsin lopulta eroon tuosta väkivaltaisesta miehestä. Helppoa se ei kuitenkaan ollut. Edelleen hävettää nähdä naapureita rapussa sillä tiedän että varmasti jokainen on kuullut tappelumme. Kuitenkin kiitollinen sille, joka soitti poliisin paikalle. Vähän inhimillisyyttä hei. Älä lyö lyötyä.
Se tappelu sitten kesti ilmeisesti pitkäänkin? Ja puhelimesi oli myös pitkään miehesi hallussa, Viikkoja ? kuukausia ? vuosia ? Eikä sinua päästetty myöskään ulos asunnosta ollenkaan ? Jos "päästettiin" niin voit syyttää tasan itseäsi, ettet lähtenyt suhteesta heti seuraavana päivänä, vaiket heti tilanteen päällä ollessa voinutkaan soitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivitalon seinänaapurissa pari, jotka hakkasivat toisiaan pariin-kolmeen kertaan kuussa. Poliisi kutsuttiin joka kerta, isännöitsijä kävi katsomassa ja sosiaalitoimeenkin yritettiin ilmoittaa. Lopulta kerran meni niin hurjaksi, että olivat vuoroin heittäneet toistensa levykokoelmia ja astioita pihalle, etu ja takaovi oli rikottu ja sisälläkin ilmeisesti jotain. Kun poliisit kävivät hakemassa, enää ei nähty paria sen jälkeen. Uutta naapuria ei ollut hetkeen, mutta remonttimiehiä näkyi.hahahaaaah! on mahtanut olla näky:DD
Ei oikein osaa naurattaa. Muistan edelleen kuinka me pelättiin lasten kanssa poliisia odotellessa kotona naapureiden hakatessa toisiaan, juosten välillä meidänkin asunnon ympäri heitellen mitä sattuu toista päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on suomessa kylmä, muuta muualle.
Äiti ei tainnut halata sua koskaan? Ehkpä nuo kyynistymiset ja kylmistymiset, mitä toistelet nyt, olivatkin äitisi sanat?
Muistatteko huutelijat miten kävi sille Sellon ampujan ex-tyttöystävälle? Sehän oli lähteny suhteesta.Kun kaikki tyhmät luulee että lähtemällä se kaikki järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se vihainen naapuri voinut ihan itse soittaa 112:een. Lähisuhdeväkivaltaa kärsivä nainen ei ehkä itse uskalla/kykene hakemaan apua, varsinkaan tilanteen ollessa päällä - usein tuskin muulloinkaan. Jos nainen huutaa eikö kenelläkään joka kulee syty lamppu omassa päässä? Liian lujalla soitetusta musiikista jne soitetaan kyllä poliisit paikalle mutta ei silloin kun joku oikeasti tarvitsisi apua :O
Niin tai sitten sinne on jo soitettu sen sata kertaa aiemmin poliisit, mutta nainen ei vaan älyä lähteä kävelemään.
Itselläni asui tällainen pariskunta naapurissa, äijä hakkasi vaimonsa joka viikonloppu (ja usein viikollakin) ja vaimo huusi apua. Sen jälkeen, kun oli soitettu ne poliisit kuukaudesta toiseen sinne viikottain niin ei oikein enää jaksanut vaivautua, kun tiesi että sama toistuu kuitenkin muutaman päivän päästä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko huutelijat miten kävi sille Sellon ampujan ex-tyttöystävälle? Sehän oli lähteny suhteesta.Kun kaikki tyhmät luulee että lähtemällä se kaikki järjestyy.
Sen siitä saa kun idootit ämmät valitsee itselleen surkeita miehiä, jotka hakkaa tai on väkivaltaisia. Varsinkin kun niitä kunnollisia miehiä on vaikka kuinka, mutta pakko saada se väkivaltainen paskakasa, koska se saa pöksyt kostumaan.
Kekseliästä että nainen on hakattu ilmoitustaululla, oliko se ilmoitustaulu korkkia vai mitä materiaalia?
Jo on. Nainenhan se tietenkin on syypää siihen että mies hakkaa. Naapureista muuten ok mutta nainen vois olla hiljaa. Naapureita ei ollenkaan haittaa se ääni joka lähtee kun nyrkillä lyödään ihmistä tai ääni mikä syntyy kun ihminen heitetään seinään.