Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäiti Miia syöttää lapsilleen pelkkiä eineksiä tässä erikoinen syy

Vierailija
21.10.2024 |

Ruokaa on liian vähän ja epäsäännöllisesti tyttöjen harrastusten määrään nähden, ja äiti määrää keittiössä. Minka ja Minka kertovat, että tarjolla on usein esimerkiksi kylmiä nakkeja ja pinaattilettuja sekä äidin spesiaalia makkaraperunoita. 

Äiti itse joko unohtaa syödä tai syö popcornia ja Coca-Colaa. Kotona keittiössä ei mielellään saa valmistaa ruokaa, koska äiti on erityisen tarkka keittiön siisteydestä.

Mä en ole ikinä tykännyt ruoanlaitosta, en missään määrin. Ja leipomista mä inhoan. Jos on sellainen sanonta, että tie miehen sydämeen vie vatsan kautta, niin ei ole ihan ollut mun sellainen näyte, että kyllä ihan muilla avuilla ollaan siinä vaiheessa menty, Miia sanailee jaksossa.

Tyttäret kertovat, ettei heille ole syntynyt innostusta ruuanlaittoon äidin asenteiden vuoksi.

Kun se on niin tarkkaa äidin kanssa, niin sitten se on vähän sellaista, että mitä mä uskallan tehdä siinä, etten mä nyt vaan sotke mitään.

Mä olen sellainen, että mä tykkään, että keittiö on aina tip top. Ei saisi naarmuttaa liettä, eikä saisi sotkea uunia, eikä saisi mitään, että se varmaan on se mun mielestä ehkä se suurin haaste, et mä en anna kenenkään muun tehdä mun keittiössä ruokaa, Miia myöntää.

https://www.seiska.fi/katso/perheenaiti-miia-syottaa-lapsilleen-pelkkia…

No huuhhuh. Mitä tuolla perheessä sitten saa tehdä? 

Kommentit (257)

Vierailija
1/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukat. Kiva muuttaa joskus omaan kotiin eikä osaa mitään ruoanlaittoon liittyvää. 

Vierailija
2/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Kape tuli apuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamalaa, kylmiä nakkeja siksi että keittiö pysyy siistinä? Ei ihan tervettä. 

Vierailija
4/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin lapsille syöpä kunhan on siisti keittiö. No valinta sekin. 

Vierailija
5/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta. Jenkeissä toi on aika yleistä, ne laittaa sipsejä ja colaa ja kaikkea muuta skeidaa evääksi lapsille kouluunkin. Ei oo lapsen kehitykselle mitenkään hyvä juttu. 

Puhumattakaan siitä että kun se lapsi vihdoin muuttaa omaan kotiin, se ei osaa tehä mitään ite, eikä sen tulevat lapset myöskään. 

Vierailija
6/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee mutsi!

Vierailija
7/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus, tuo äitihän on neuroottinen sekopää. Ravinto on oleellinen osa lapsista huolehtimista ja vaikuttaa koko loppuelämän terveyteen. 

Vierailija
8/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin metatyöt vievät kaiken ajan ja lapset joutuvat syömään eineksiä

Vierailija
9/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa vielä kertoa oman pärstän kera asiasta somessa. Luulis hävettävän

Vierailija
10/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttörukat nälissään

Vierailija
11/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas teen lapselle ja miehelle ihan 10/10 ruuat, mutta itse en tykkää omista ruuistani yhtään ja syön siksi tyyliin vaan eineksiä. Oikein kuvottaa se ruoka mitä teen, saatan kerran syödä ja se riittää aiheuttamaan puistatuksen, mutta lapsi vetää ihan himona ja mieskin aina santsaa. En tiedä mistä johtuu, saan ihan fyysisesti siis oksennusrefleksin.

Vierailija
12/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta. Jenkeissä toi on aika yleistä, ne laittaa sipsejä ja colaa ja kaikkea muuta skeidaa evääksi lapsille kouluunkin. Ei oo lapsen kehitykselle mitenkään hyvä juttu. 

Puhumattakaan siitä että kun se lapsi vihdoin muuttaa omaan kotiin, se ei osaa tehä mitään ite, eikä sen tulevat lapset myöskään. 

Eiks tossa ollut, että äiti ite vetää kolaa ja poppareita? Kai lapsille on kuitenkin sitten sentään niitä eineksiä, eikä vaan kolaa.. Yllättävää kyllä, että ovat kaikki oikein hyvännäköisiä, eli ei se ainakaan ulkonäössä näy, jos syövät huonosti.

Vierailija
13/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minka ja Minka? Siis onko tällä mammalla kaksi lasta, joiden molempien nimi on Minka?

Vierailija
14/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää. Koulussa saa lämpimän aterian ja kotona sitten eineksiä. Eineksiä muutenkin dissataan aivan liikaa. Elämässä on paljon epäterveellisempiä asioita kuin einekset. Esim. vähäiset yöunet ja ilmansaasteet kaupungeissa.

Vierailija
15/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaa vielä kertoa oman pärstän kera asiasta somessa. Luulis hävettävän

No kuule, hyvä vaan että jos tuo ohjelma sai miettimään, eikä sitä paitsi koskaan kannata tuntea häpeää jos vihdoin uskaltaa ottaa edes jotain apua vastaan. Juuri siksi Suomessa on kaikki muka niin hyvin ja neljän seinän sisällä sitten oikeasti päin perssettä, kun täällä hävetään niin paljon (pyytää apua) ja pelätään muiden mielipiteitä.

Vierailija
16/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilevat tytöt joutuneet pärjäämään aliravitsemustilassa. Tuota voisi kutsua jo pahoinpitelyksi. 

Vierailija
17/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin riittää. Koulussa saa lämpimän aterian ja kotona sitten eineksiä. Eineksiä muutenkin dissataan aivan liikaa. Elämässä on paljon epäterveellisempiä asioita kuin einekset. Esim. vähäiset yöunet ja ilmansaasteet kaupungeissa.

Ai kylmät nakit riittää lapsille ruuaksi? 

Vierailija
18/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisiä ovat, että ehkä syövät koulussa monipuolisen ruuan kuitenkin? Tai sitten eivät syö koulussakaan kunnolla, kun eivät ole tottuneet monipuolisesti syömään.

Vierailija
19/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas teen lapselle ja miehelle ihan 10/10 ruuat, mutta itse en tykkää omista ruuistani yhtään ja syön siksi tyyliin vaan eineksiä. Oikein kuvottaa se ruoka mitä teen, saatan kerran syödä ja se riittää aiheuttamaan puistatuksen, mutta lapsi vetää ihan himona ja mieskin aina santsaa. En tiedä mistä johtuu, saan ihan fyysisesti siis oksennusrefleksin.

Sinulla on syömishäiriö tai joku ruumiillinen sairaus. Varaa aika lääkärille.

Vierailija
20/257 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäisiä ovat, että ehkä syövät koulussa monipuolisen ruuan kuitenkin? Tai sitten eivät syö koulussakaan kunnolla, kun eivät ole tottuneet monipuolisesti syömään.

Kouluruoka on hyvin kaukana monipuolisesta. Aikalailla sama einesmössöä kuin kotonakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme