Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tartteis neuvoja, mitä ihmettä tää on..

Vierailija
12.01.2016 |

Minulla on pitkään ollut huimausta, palan tunnetta kurkussa, pyörryttämistä, kylmät kädet, näön sumentumista, voimattomuutta ja pahoinvointia. Nyt uutena oireena on tullut kielen ja nielun puutuminen. Tunne on kihelmöintiä ja hengittäminen on vaikeaa, ihankuin kurkku olisi muurautumasaa umpeen. Tätä on nyt muutamana päivänä tullut. Mitä ihmettä tämä on? Onko kellään tällaista?
Olen käynyt labroissa, EKG:ssä ja lääkäri on tehnyt neurologian testejä, mutta poikkeavaa ei löydy :( Eli tutkimukset loppui siihen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkkohtausoireilta kuulostaa. Nuorten aikuisten vaiva. Ei ole vaarallista ! Sitä pystyy hillitsemään hengittelemällä esin paperipussiin. Saat liikaa ilmaa ja pumppu hakkaa. Sitä sanotaan hyperventiloinniksi. Googlaa.

Itellä oli myös vuoden verran nuorena.

Vierailija
22/27 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriöltä kuulostaa. Minulla esimeriksi puutui paitsi kieli, niin koko kasvojen alaosa. Tuntui, että on vaikea saada happea. En tuolloin vielä tajunnut, että kyse oli paniikkioireista. Myöhemmin vasta ilmeni, kun tuli ihan selkeää hyperventilaatiota.

Saitko lääkityksen ja oliko siitä hyötyä?

En saanut, kerroin oireista kyllä lääkärille ja sovimme yhdessä, ettei tarvitse aloittaa lääkitystä jos en halua. Sain kohtauksia ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa ja useimmiten ihan ilman mitään syytä (useinhan sanotaan, että joku erityinen tilanne laukaisee kohtauksen). Jatkuivat pari kolme vuotta, sitten menivät ohi. Nuorilla naisillahan tuo on hyvin yleistä.

Tosin minulla noihin ei liittynyt mitään kuolemanpelkoa/todella rajua oiretta, joka varmasti vaatisi lääkityksen. Lähinnä vain käsien tärinä, kova hyperventilaatio, tunne ettei saa happea ja heikotus ja huono olo. Paperipussiin hengittäminen auttoi hiljalleen ja kohtaus meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat jumissa ja astma.

Vierailija
24/27 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen 26-vuotias nainen ja suvussa on kuulemma paniikkihäiriöstä ollut. Googletin oireet ja aika moni osui kohdalle.

Eniten tässä olen pelännyt ms-tautia tai aivokasvainta. Ap

Vierailija
25/27 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksyin tänne koska itsellä ollut koko päivän toi täysin sama tunne kurkussa enkä löydä mitään järkevää selitystä mistään

Vierailija
26/27 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyikö järkevää selitystä? mä kärsin näistä ihan samoista 

Vierailija
27/27 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jäsenkorjaajalle tai napropaatti .voi olla niska vaiva. Niskan fasettilukko voi aiheuttaa just noita oireita, jos ei auta niin sitten saattaa olla psykosomaattista jos lääkäri ei syytä löytänyt.