Miksi ope tyrkyttää lapsellemme motoriikkakerhoa?
Lapsi harrastaa kerran viikossa sählyä (ohjattu harrastus), kerran viikossa käydään uimassa uimahallissa, lisäksi hiihdetään ja luistellaan. Lapsi on hoikka ja liikunnallinen ja pitää liikunnasta. kerho on tarkoitettu huonosti ja vähän liikkuville lapsille. Miksi siis ope tyrkyttää tuota kerhoa meidän lapsellemme?
Kommentit (55)
Ehkä sinun kannattaisi kysyä sitä opettajalta.
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
Miksi käytät sanaa "tyrkyttää" sanan "ehdottaa" tilalta? Tuolla sinun vaihtoehdollasi et tule saamaan mieleisiäsi vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
Täällähän se tosiaankin tiedetäänkin miksi joku opettaja tekee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
Anna asian olla. Saako lapsi ensivuonna uuden open?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
No ei kai niiden tarvikaan kohdata. Pääasia että hoidetaan lasta koskevat asiat.
Kemiat ei kohtaa kun opettaja huomaa lapsessasi kömpelyyttä jota sinä et näe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
Anna asian olla. Saako lapsi ensivuonna uuden open?
Ei saa ellei sitten vaihda luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kemiat ei kohtaa kun opettaja huomaa lapsessasi kömpelyyttä jota sinä et näe?
Kun kukaan muu ei näe sitä kömpelyyttä lapsessa. Sai juuri kunniamaininnan sählyssä kun on tehnyt niin paljon maaleja syksyn aikana. Kaikki sanovat että hän on reipas ja liikunnallinen.
Laihallakin voi olla motoriikkaongelmia. Etenkin, jos on häikkää tasapainoelimissä. Onko lapsi sulavaliikkeinen, ei matkapahoinvointia, saa pallot helposti kiinni jne?
Vierailija kirjoitti:
Laihallakin voi olla motoriikkaongelmia. Etenkin, jos on häikkää tasapainoelimissä. Onko lapsi sulavaliikkeinen, ei matkapahoinvointia, saa pallot helposti kiinni jne?
Saa pallot kiinni, ei ole mitään matkapahoinvointia.ap
No, enpä tiedä, miksi sinun lapsesi opettaja tyrkyttää kerhoa. En tietäisi omastakaan lapsesta, että miksi hänen opettajansa tyrkyttäisi kerhoa, jos en kysyisi.
Seuraavia mahdollisuuksia tulee kuitenkin mieleeni:
Lapsi ei olekaan niin motorisesti kehittynyt kuin luulet. Opettajalla on vertailupohjaa muihin lapsiin. Tai lapsella voi olla jollain osa-alueella motoriikassa vaikeuksia, joita te ette ole huomannut siellä sählyssä yms. esim. notkeus.
lapsesi on niin hyvä, että häntä tarvittaisiin tukemaan sitä ryhmää.
lapsi on kiinnostunut liikunnasta ja juuri sellaisista asioista, joita siellä kerhossa tehdään. On ilmaissut halunsa mennä mukaan, koska joku kaveri on sinne päässyt. Ja koska kerhossa on tilaa, niin opettaja ehdottaa sitä teille, vaikka teillä ei olekaan "tarvetta"
Kerhossa on tilaa, ja opettaja tyrkyttää sitä kaikille, jotta sitä ei lopeteta.
Miten ap pärjäilet muiden kanssa, vai tuntuuko että tökkii tuo kommunikaatio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.
En halua kysyä. On tullut melko selväksi tämän vuoden aikana ettei opettajan kanssa ns kemiat kohtaa.
No sehän on sitten sinun valintasi. Kai sitä silti voi kysyä, vaikka ei kemiat kohtaisikaan. Et varmaan halua kuulla sitä vastausta, jonka opettaja antaa.
Toisaalta yksi hyvä syy tyrkyttämiseen voi olla se, että siinä kerhossa on muuten liian vähän osallistujia. Siksi tarjotaan sellaisille aktiivisille, joiden voisi olettaa osallistuvan.
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä, miksi sinun lapsesi opettaja tyrkyttää kerhoa. En tietäisi omastakaan lapsesta, että miksi hänen opettajansa tyrkyttäisi kerhoa, jos en kysyisi.
Seuraavia mahdollisuuksia tulee kuitenkin mieleeni:
Lapsi ei olekaan niin motorisesti kehittynyt kuin luulet. Opettajalla on vertailupohjaa muihin lapsiin. Tai lapsella voi olla jollain osa-alueella motoriikassa vaikeuksia, joita te ette ole huomannut siellä sählyssä yms. esim. notkeus.
lapsesi on niin hyvä, että häntä tarvittaisiin tukemaan sitä ryhmää.
lapsi on kiinnostunut liikunnasta ja juuri sellaisista asioista, joita siellä kerhossa tehdään. On ilmaissut halunsa mennä mukaan, koska joku kaveri on sinne päässyt. Ja koska kerhossa on tilaa, niin opettaja ehdottaa sitä teille, vaikka teillä ei olekaan "tarvetta"
Kerhossa on tilaa, ja opettaja tyrkyttää sitä kaikille, jotta sitä ei lopeteta.
Notkea lapseni on aina ollut ja todella paljon harrastanut monipuolisesti liikuntaa ja tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemiat ei kohtaa kun opettaja huomaa lapsessasi kömpelyyttä jota sinä et näe?
Kun kukaan muu ei näe sitä kömpelyyttä lapsessa. Sai juuri kunniamaininnan sählyssä kun on tehnyt niin paljon maaleja syksyn aikana. Kaikki sanovat että hän on reipas ja liikunnallinen.
ohis, mutta kömpelökin voi olla reipas ja liikunnallinen. Minusta liikunnallinen lähinnä tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut liikunnasta, liikkuu mielellään.
Sitten on eri asia kuin olla liikunnallisesti lahjakas.
Ei se liikunnallisuus tarkoita, että hienomotoriikka olisi riittävällä tasolla. Ettei olisi siinä jotain häikkää? Koulussa hienomotoriset taidot on jatkuvasti esillä, kaikissa kodeissa ei.
No ilmoita sit Vilmassa, että kerho ei sovi teidän aikatauluihin. Ei tartte perustella enempää. Joskus kerhoissa on liian vähän väkeä ja ne on lopetusuhan alla. Kun juttelee asioista, ne selviää. Sulla ap taitaa olla huono itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä, miksi sinun lapsesi opettaja tyrkyttää kerhoa. En tietäisi omastakaan lapsesta, että miksi hänen opettajansa tyrkyttäisi kerhoa, jos en kysyisi.
Seuraavia mahdollisuuksia tulee kuitenkin mieleeni:
Lapsi ei olekaan niin motorisesti kehittynyt kuin luulet. Opettajalla on vertailupohjaa muihin lapsiin. Tai lapsella voi olla jollain osa-alueella motoriikassa vaikeuksia, joita te ette ole huomannut siellä sählyssä yms. esim. notkeus.
lapsesi on niin hyvä, että häntä tarvittaisiin tukemaan sitä ryhmää.
lapsi on kiinnostunut liikunnasta ja juuri sellaisista asioista, joita siellä kerhossa tehdään. On ilmaissut halunsa mennä mukaan, koska joku kaveri on sinne päässyt. Ja koska kerhossa on tilaa, niin opettaja ehdottaa sitä teille, vaikka teillä ei olekaan "tarvetta"
Kerhossa on tilaa, ja opettaja tyrkyttää sitä kaikille, jotta sitä ei lopeteta.
Notkea lapseni on aina ollut ja todella paljon harrastanut monipuolisesti liikuntaa ja tykkää siitä.
No, sitten ehdottaa varmaan siksi, että lapsesi pitää liikunnasta.
No kysy asiallisesti opelta. Ehkä kerhoon tarvitaan hyviäkin, jotka vauhdittaa sopivasti niitä huonoja.