Valmistujaisjuhlat pienellä porukalla ravintolassa vai isommalla kotona?
Olen keväällä vamistumassa yliopistosta. Haluaisin pitää valmistujaisjuhlat kun en ole koskaan sellaisia pitänyt (en edes ole ylioppilas ja amiksen jälkeen en juhlia pitänyt).
Jos pitäisit itse valmistujaisjuhlat oman valmistumisesi kunniaksi, kutsuisitko mieluummin pienen porukan (aivan lähipiiri n. 10 ihmistä) ravintolaan syömään ja maksaisit heille siellä tarjoilut vai pitäisitkö hieman isommalle porukalle (n. 30 ihmistä) juhlat kotonasi ja tekisit tarjoiluja itse/osan voisi tilata jostain? Juhlat olisi kesäkuussa.
En osaa päättää kumpi olisi kivempi :) Kotona pidettävät olisi varmaan vähän rennommat ja aikataulu ei olisi niin tiukka, osa voisi jäädä hengailemaan pidemmäksikin aikaa. Ravintolasta kuitenkin varmaan lähdettäisiin kun oltaisiin saatu syötyä. Toisaalta ravintolan "virallisempi" tunnelma voisi olla kivakin ja erikoista (kun meillä hengaillaan porukalla aika usein muutenkin...
Me juhlittiin pojan valmistumista kutsumalla vanhempien sisarukset, isovanhemmat ja kummit sekä perheenjäsenet syömään ravintolaan. Meitä oli vähän alle 20. Kaikki kutsutut tulivat innoissaan Oli helppo järjestää. Ruokana kaikille sama alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka (ei ollut allergikkoja ja tiedettiin että ruokavalinta kaikille ok). Näin saatiin hintaa vähän alemmas ja tarjoilu oli näyttävä. Meillä oli oma rauhallinen kabinetti. Tuli yllättävän edulliseksi verrattuna aikaisempiin kotijuhliin ja järjestelyn työmääriin suhteuttaen. Suositteluni!