Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄMPPIKSEN POIKAYSTÄVÄ RAVAA KOKO AJAN KYLÄSSÄ!!

Vierailija
11.01.2016 |

Menee hermot. Kyseessä solukaksio, joka on mielestäni vielä intiimimpi kuin joku useamman hengen solu (siellä olisi jatkuvasti useampia ihmisiä ja hommaan tottuisi - nyt ollaan vain kolmisteen pienessä kämpässä). Poikaystävä tulee siis melkein JOKA PÄIVÄ vähintään käymään täällä. Monta kertaa viikossa yötä. En edes ymmärrä, miksi eivät voisi roikkua 50% ajasta sen pojan kämpällä?? Tai sitten hän on joku mammanpoika, joka asuu vielä vamhemmillaan... miksi nuo aikuiset, parikymppiset ihmiset eivät vain muuta yhteen?? Asuvat samalla paikkakunnallakin!

Eivät he sinänsä häiritse tai metelöi tai mitään. Lukkiutuvat vain aina huoneeseensa. Tulis nyt joskus edes ulos ja jutteleen. Mutta ihan naurettavaa, että poika aina ilmestyy illansuussa salamuhkäisesti eikä kämppis ole koskaan, kertaakaan ilmoittanut tai kysynyt lupaa seuralaisensa majoittumisesta. Minua ei edes haittaisi, jos kyseessä olisi naisvieras. Mutta ventovieras jätkä, joka murustelee keittiön, käyttää mun käsipyyhkeitä ja wcpaperia, ja jättää istuimenkannen ylös... olen asunut miehen kanssa ennenkin ja se kiitos riittää! Ja kyllä, aion muuttaa yksiöön lähitulevaisuudessa, mutta se ei ole vielä mahdollista. Tyydyn siis toistaiseksi vain valittamiseen.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellinen kämppis sai häädön kun poikaystävänsä oli täällä niin paljon, että se katsottiin majoittamiseksi.

Vierailija
2/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vain isännöitsijälle, että huoneistossa asuu joku ylimääräinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun edellinen kämppis sai häädön kun poikaystävänsä oli täällä niin paljon, että se katsottiin majoittamiseksi.

Jos asuisin itse täällä vähänkään pidempään, tekisin kämppiksestäni ilmoituksen. Tosin hän on myös oikeasti mukava enkä haluaisi pahoittaa hänen mieltään. Olisihan se ilmoitus ja kantelu minullekin noloa, sillä saisin vain niuhottavan, katkeran kalkkiksen maineen. Joudun siis nielemään ärsytykseni ja nauttimaan tulevasta yksiöstä sielun täydeltä.

Vierailija
4/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nussi sitä

Vierailija
5/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse asiasta.

Vierailija
6/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nussi sitä

Vois, mut en haluu, ei vastaa mun miesmakua enkä halua toisten jämiä :D ap siis tämä ja nro 3

Vierailija
7/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä haittaa hänestä käytännössä on, jos eivät kerran edes pitä meteliä tai häiritse sinua mitenkään? Tuo ei ole oikea ongelma, että hän ei juttele kanssasi tarpeeksi. Sekin kuulostaa vähän oudolta, että olisi ok jos vieras nainen käyttäisi pyyhettäsi tai vessapaperiasi mutta koska hän on MIES se on heti jotenkin ällöttävää. Onko niissä murusissa jotain poikapöpöjä kanssa? :D Löysää vähän pipoa, parempi pysyä kämppiksen kanssa väleissä jos he kerran teillä viihtyvät eikä seurustelu vaikuta elämääsi sen enempää kuin pelkkä yksi kämppis. Tuota ei lasketa vielä asumiseksi jos käy usein käymässä. Etkö ole itse koskaan seurustellut tiiviisti? Alkuhuuma on tuollaista, että halutaan olla mahdollisimman paljon yhdessä.

Vierailija
8/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa, voitte varmaan laittaa vessaan vieraspyyhkeen ja kämppis ostaa varmaan vessapaperia myös? Oletko muuten itse yrittänyt tutustua heihin? Luulisi että olisi ikävämpää, jos tämä mies/poika ei antaisi sinun olla rauhassa kun eihän hän tavallaan sinun vieraana ole vaan sen tyttöystävän.

Vierailija
9/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, luulin etta se meluaa tai juo sun viinat tai ne harrastavat aanekasta seksia tai jotain. Hei haloo, ihan normaali soulasumisen lieveilmio. Tarviiko keksimalla keksia valitettavaa. Ja jos se juttelemattomuus hairitsee niin seuraavan kerran kun naatte, ehdota etta kokkaatte yhdessa tai katsotte jonkun leffan tai jotain.

Vierailija
10/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties sukua ammattivalittajalle?

Vierailija
11/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran vähän sama tilanne kämppiksen kanssa, mutta se olin minä jonka poikaystävä vieraili asunnossa yhden syksyn ajan lähes joka ilta. Mutta mies ei vielä silloin asunut pysyvästi samassa kaupungissa kanssani vaan oli komennuskeikalla ja asui työpaikan hommaamassa kimppakämpässä..joten tilanne vähän eri. Viikonloput sitten vietimme kahdestaan tyhjässä kämpässä, kun muut komennuslaiset menivät kotikunnilleen :)

Tilanne voisi sun kohdalla olla pahempikin, jos kerta ovat melko meluttomia, mutta ymmärrän kyllä toki suakin. Jos harmittelet ettei sulla ole nyt kämppiksestäsi seuraa, niin muista etteivät kaikki soluasujat silti olisi seurallisia muutenkaan, jos asuvat solussa vain rahatilanteen vuoksi eli ei ole varaa esim. yksiöön.

Vierailija
12/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttäis tollanen vaikka ei sinänsä aiheutuisi mitään haittaa. Eipä tossa oikeen mitään voi jos et itse halua ottaa asiaa puheeksi tai ilmoitusta tehdä.

Vierailija
13/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä haittaa hänestä käytännössä on, jos eivät kerran edes pitä meteliä tai häiritse sinua mitenkään? Tuo ei ole oikea ongelma, että hän ei juttele kanssasi tarpeeksi. Sekin kuulostaa vähän oudolta, että olisi ok jos vieras nainen käyttäisi pyyhettäsi tai vessapaperiasi mutta koska hän on MIES se on heti jotenkin ällöttävää. Onko niissä murusissa jotain poikapöpöjä kanssa? :D Löysää vähän pipoa, parempi pysyä kämppiksen kanssa väleissä jos he kerran teillä viihtyvät eikä seurustelu vaikuta elämääsi sen enempää kuin pelkkä yksi kämppis. Tuota ei lasketa vielä asumiseksi jos käy usein käymässä. Etkö ole itse koskaan seurustellut tiiviisti? Alkuhuuma on tuollaista, että halutaan olla mahdollisimman paljon yhdessä.

Vastaanpa sinulle yksityiskohtaisesti (koska mulla on aikaa, kun toi nuoripari pitää hereillä ja purkaakseni ärsytystä): Olet taas niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tahallaan muiden tekstiä väärin. Minä EN sanonut, että olisi ok, jos nainen käyttäisi pyyhettäni. Tarkoitin, että nainen vieraana olisi ok. Koska tämä solu nyt vain on naisten ja naisille ja miehille on erikseen pukukopit ja wc:t ja haluan kokea oloni kotoisaksi omassa kodissani enkä mm aristella pyyhe päällä tai pikku yöshortseissani/ilman rintsikoita ja elämä nyt vain menee näin. Käsipyyhkeet meillä on kämppiksen kanssa omat, mutta tämä juntti miesvieras käyttää jostain syystä minun pyyhkeitäni. Ja ärsyttää, kun olen maksanut wcpapereista ja niitä joku ulkopuolinen, ylimääräinen tyyppi käyttää. Ja ne muruset ja keittiösotkut ärsyttää noin yleisesti, kyse ei ole "poikapöpöistä" vaan pa*kasesta keittiöstä, jonka MINÄ yleensä lopuksi joudun putsaamaan. Ja meidän vuokrasäätiön säännöissä lukee, että yli kolmea yötä putkeen ei saa yöpyä edes kämppiksen luvalla, ekastakin yöstä pitäisi silti kysyä lupa. Ja kyllä, niinkuin sanoin aiemmin, olen seurustellut ja asunut miehen kanssa yhdessä - meidän yhteisessä asunnossa!!! Ja silloin, kun tapailen miestä, jonka kanssa ei ole vielä yhteistä kämppää, olemme miehen OMASSA kämpässä. En ole koskaan roikkunut kenenkään kimppakämpässä enkä edes haluaisi enää tapailla sellaista miestä, jolla ei ole omaa kämppää (vuokra tai omistus). Ja en tosiaan aio sanoa kämppikselleni tästä mitään, aion vain odottaa, että pääsen omaan rauhaan. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että tuollainen käytös ärsyttää ja on sääntöjen vastaista. Moni muukin soluissa asuva ihminen tällä hetkellä kärvistelee saman asian kansa. Ehkäpä joku teinihuumassa liitelevä, poikkiksen kanssa nysväävä ihkukämppis lukee tämän ja miettii omaa käytöstään.ap

Vierailija
14/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että huonomminkin voisi olla. Itsekin asuin n.20-vuotiaana muutaman kuukauden samaa kahden hengen solua tytön kanssa, joka oli juuri muuttanut pois kotoa. Tälle vapauden makuun päässeelle 16-v.neidille siis biletys maistui, kaveriporukkansa kokoontui asuntoon usein etkoilemaan, ja poikaystävä vietti n.70% öistä myös paikalla. Minkäänlaista siisteyskasvatusta kukaan näistä henkilöistä ei ollut kai saanut, joten mitään taloustöitä ei tehty. Kaikenlaista hauskaa saivat aikaan, kuten rikkoontuneen ikkunan ja vesivahingon, jotka maksatettiin ilmeisesti tytön yh-äidillä, joka muutenkin oli tyttärensä haistateltavissa ja kustansi tämän elämän. Olin liian kiltti ja katselin menoa vierestä, kunnes eräänä viikonloppuyönä pariskunta tuli taas kerran joltain juhlintareissulla äännekkäästi kuten tavallista. Menin pyytämään, että olisivat hiljaa jotta voisin nukkua, josta repesikin hirveä riita. Jossain vaiheessa oikeasti pelkäsin, että tämä kaapinkokoinen, ei turhilla hengenlahjoilla varustettu poikaystävä käy päälleni, sen verran aggressiivista oli kommunikaatio :( Olin itse kiltti perhetyttö, joten olin ihan shokissa tilanteesta vielä seuraavana päivänäkin. No, erinäisten vaiheiden kautta pääsin melko pian muuttamaan pois asunnosta, mutta kylmä sotakin oli leppoista chillailua siihen verrattuna, millainen ilmapiiri asunnossa vallitsi siihen asti, kunnes poistuin osoitteesta. Jos entinen kämppikseni sattumalta lukee tämän ja tunnistaa itsensä, niin toivottavasti tajuaa nykyään pitää parempaa seuraa ja ennen kaikkea kohdella äitiään paremmin.

Ei minulla muuta, pahoittelen vuodausta.

Vierailija
15/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tuli tuosta tutustumis-jutusta enemmän kommenteja, niin vastaan yleisesti, että en minä mitään leffailtaa tai yhteishetkiä kaipaa. Olisi vain ollut kohteliasta/kypsää/tervettä/normaalia, jos tämä jätkä olisi edes ekan kerran katsonut silmiin ja kätellyt ja kertonut nimensä minulle. Sitäkin jouduin jälkeenpäin kysymään kämppikseltä. Jätkä muutenkin lymyää aina kämppiksen huoneessa ja tulee esiin vain nopeasti hakemaan ruokaa keittiöstä tai vessaan, kun kuulee oman oveni sulkeutuvan. Eihän tässä mitään ongelmaa ole, on vain naurettavaa, että kodissani lymyilee lähes joka päivä sotkeva mies, jonka nimeä hädin tuskin tiedän!ap

Vierailija
16/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikset voisi ystävällisesti huomauttaa vähintään ainakin omaisuutesi käytöstä ja jälkien korjaamisesta. Yhtään järjellä varustettu ihminen voisi vähän havahtuakin asiallisesta palautteesta, mutta omapahan on valintasi olla tekemättä mitään :)

Vierailija
17/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, mutta kämppiksen miesystävä on pienessä asunnossamme joka yö. Olemme asuneet kolmistaan yli vuoden (!). Kämppikseni kanssa ehdimme olla kahden alle kaksi viikkoa, kunnes mies muutti. Hänellä toki on oma asuntonsa, jota asuu yksin, mutta viettää aamut, päivät, yöt ... täällä. Mies on työtön, joten hän on täällä AINA esim. huudattamassa musiikkia, vaikkei kämppis olisikaan kotona (mitä ei arkisin klo 8-17 olekaan).

Minusta tämä ei ole enää normaali soluasumisen lieveilmiö? Tuntuu inhottavalta, kun kotona pienessä tilassa pyörii 24/7 tuntematon mies vuorokauden ajasta riippumatta.

Olen kerran maininnut asiasta kämppikselle, mutta hänestä tämä ei ole ongelma. Suuttui. Kerran hän tosin heitti, että yritänkö herutella hänen miestään, kun tulin suihkusta pyyhe ympärillä. Tossa muuten toinen inhottava asia, suihkuun ja muutenkin pitää aina pukeutua, koska kämppiksen mies makaa sohvalla toljottamassa. :(

Ja joo joo, olen varmasti 23-vuotiaana katkeroitunut vanhapiika.

Vierailija
18/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne, mutta kämppiksen miesystävä on pienessä asunnossamme joka yö. Olemme asuneet kolmistaan yli vuoden (!). Kämppikseni kanssa ehdimme olla kahden alle kaksi viikkoa, kunnes mies muutti. Hänellä toki on oma asuntonsa, jota asuu yksin, mutta viettää aamut, päivät, yöt ... täällä. Mies on työtön, joten hän on täällä AINA esim. huudattamassa musiikkia, vaikkei kämppis olisikaan kotona (mitä ei arkisin klo 8-17 olekaan).

Minusta tämä ei ole enää normaali soluasumisen lieveilmiö? Tuntuu inhottavalta, kun kotona pienessä tilassa pyörii 24/7 tuntematon mies vuorokauden ajasta riippumatta.

Olen kerran maininnut asiasta kämppikselle, mutta hänestä tämä ei ole ongelma. Suuttui. Kerran hän tosin heitti, että yritänkö herutella hänen miestään, kun tulin suihkusta pyyhe ympärillä. Tossa muuten toinen inhottava asia, suihkuun ja muutenkin pitää aina pukeutua, koska kämppiksen mies makaa sohvalla toljottamassa. :(

Ja joo joo, olen varmasti 23-vuotiaana katkeroitunut vanhapiika.

No toi kuulostaa jo täysin kohtuuttomalta!! Sinuna mä oisin kyllä jo tehnyt ilmoituksen aikaa sitten - siis en sanoisi kämppikselle mitään, vaan suoraan vuokranantajaan yhteyttä, että täällä asuu ylimääräinen henkilö, jota ei oo vuokrasopparissa ja meno jatkunut jo pitkään. Mä oon sentään joutunut katteleen omaa kämppistäni ja sen miestä vasta pari kuukautta... ja noi sun kämppiksen alentuvat, katkerat kommentit "heruttelusta" yms - kauheeta! :/ ap

Vierailija
19/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikset voisi ystävällisesti huomauttaa vähintään ainakin omaisuutesi käytöstä ja jälkien korjaamisesta. Yhtään järjellä varustettu ihminen voisi vähän havahtuakin asiallisesta palautteesta, mutta omapahan on valintasi olla tekemättä mitään :)

:) Oletko koskaan asunut solussa? Hyvin harva on "järjellä varustettu", kun kyse on omasta kodista. Monet ovat myös ihan puhtaasti itsekkäitä tai sitten vain nuoruuttaan ajattelemattomia. Lisäksi kyseessä ovat usein suomalaiseen tyyliin lähes tuntemattomat ihmiset, ja rakentavakin palaute aiheuttaa kyräilyä ja paskaa ilmapiiriä.

T. Viidessä eri solussa asunut

Vierailija
20/48 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, poikaystävä vaan on minun poikaystäväni ja kämppis minä. Emme aiheuta muille kämppiksille sen enempää sotkua kuin minä yksinäni (päin vastoin, se siivoaa esimerkiksi yhteistä keittiötä paljon enemmän kuin minä), olemme hiljaisia ja sulkeudumme vain minun huoneeseeni. Poikaystäväni jopa ajoittain osallistuu sähköjen ja kaasujen maksamiseen jos on ollut täällä pidempiä aikoja. Eipä ole tullut mieleen kysyä kämppiksiltä saako kumppani täällä olla, eikä valituksiakaan ole kuulunut.

Mun mielestä olet aika kohtuuton mikäli kämppiksen poikaystävästä ei ole sen suurempaa haittaa ja häiriötä. :D Tietty jos se sotkee ja metelöi niin vituttaisi itseänikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan