Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päähän vain tulvii sanoja ja lauseita

Ihmeissään
11.01.2016 |

Eli siis muutama viikko sitten huomasin, että mieleeni tulvii sanoja ja lauseita mitkä eivät liity siihen hetkeen enkä oikein saa näistä ajatuksista kiinni. Esim. lauseet jäävät kesken enkä tosiaan tiedä mihin ne liittyvät. Kärsin myös pakkoajatuksista joten voisivatko nämäkin olla jonkinlaisia pakkoajatuksia, koska ahdistun niistä ja pyrin välttämään hiljaisia hetkiä jolloin niitä tulee eniten.. Onko kenelläkään muulla vastaavaa ja mistä tämä voisi johtua? Olen ollut hyvin stressaantunut ja ahdistunut. Pelkään tulevani hulluksi :/

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ajatuksia ei kannata pelätä: ne ovat vain ajatuksia. Päähän pälkähtävällä ajatuksella ei ole esim. valtaa pakottaa ketään tekemään mitään, vaan se minkä ajatuksen mukaan tekee, valitaan tietoisesti. Tätä usein korostetaan erityisesti niille jotka kärsii esim. toisten vahingoittamiseen liittyvistä pakkoajatuksista, että ne ajatukset ei ole vaarallisia, ja niiden voi antaa vaan olla, ja tietenkin päättää että ei tee niin (yleensä muuten niistä ajatuksista kärsivät eivät oikeasti ikinä vahingoittaisi kohdetta jota vahingoittamisfantasiat koskee, vaan päinvastoin pelkäävät sen vahingoittumista tai kuolemaa, ja jotenkin tämä pelko projisoituu ajatukseksi siitä että itse vahingoittaisi esim. omaa vauvaa tai lemmikkiä). 

Mielenterveysongelmia ei tuon takia tarvitse pelätä, niin kauan kuin erottaa sisäisen puheen ja fantasian todellisuudesta. Sen sijaan siinä vaiheessa jos mielessä alkaa puhua vaikka jumala ja perkele ja käskeä tekemään erilaisia outoja asioita, ja oikeasti uskoo että kyseessä on sellainen ulkoinen olento joka juttelee eikä mielen sisäinen kuvittelu, niin on syytä huoleen.

Oikein- paitsi että ei sekään  haittaa v aikka puhuisi  Jumala  tai  piru-  koska  nekin  on  vain  ajatuksia.

Koko ajatusten tai kuvien  näkeminen mielessä  on vain psykiatrian keino  elimata  ihninen sairaksi- jokaisen mielihän on täynnä miljardeja lauseita ja kuvia  - esim  koko  elämänajan muistot- koska  mieli  tllentaa  kaiken.

Monilla  vaan ne  jää taka-alalle ja  monet ehkä  haluaa kieltää kuuloaistimukset jne - ja siten estävät itse  ne  mielessään.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16488045/keskustelua-hairintatekniikois…

Vierailija
42/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajatusten tai kuvien  näkemisen mielessä leimaaminen epänormaaliksi on vain psykiatrian keino  leimata  ihninen sairaaksi- jokaisen mielihän on täynnä miljardeja lauseita ja kuvia  - esim  koko  elämänajan muistot- koska  mieli  tallentaa  kaiken.

Monilla  vaan ne  jää taka-alalle ja  monet ehkä  haluaa kieltää kuuloaistimukset jne - ja siten estävät itse  ne  mielessään.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16488045/keskustelua-hairintatekniikoist

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne päähän tulevat sanat ovat merkityksettömiä, tyyliin "pookutivookutivookutivooku... pookutivooku... pookutivooku..." tai "jupalitilittititittittititi, ruttittittiti, tuttittittiti..."