Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päähän vain tulvii sanoja ja lauseita

Ihmeissään
11.01.2016 |

Eli siis muutama viikko sitten huomasin, että mieleeni tulvii sanoja ja lauseita mitkä eivät liity siihen hetkeen enkä oikein saa näistä ajatuksista kiinni. Esim. lauseet jäävät kesken enkä tosiaan tiedä mihin ne liittyvät. Kärsin myös pakkoajatuksista joten voisivatko nämäkin olla jonkinlaisia pakkoajatuksia, koska ahdistun niistä ja pyrin välttämään hiljaisia hetkiä jolloin niitä tulee eniten.. Onko kenelläkään muulla vastaavaa ja mistä tämä voisi johtua? Olen ollut hyvin stressaantunut ja ahdistunut. Pelkään tulevani hulluksi :/

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taas sellaista, että minun on sanottava näitä lauseita ääneen. Pystyn suurin piirtein kontrolloimaan tätä muiden läsnä ollessa, mutta en täysin. Pelkään esimerkiksi nukahtamistilannetta muiden seurassa, silloinkin näitä lauseita tulee.

Joskus minun on vaan pakko sanoa jotain, joko yhtä sanaa tai kokonaista lausetta. Esimerkiksi nimiä. Saatan itsekseni vaan sanoa esim. "Maria". On vaan pakko sanoa.

Yhteen aikaan tämä lause oli: "Äiti vie teidät keltaiseen taloon". Joskus tämä on dialogia: saatan esimerkiksi tervehtiä ääneen, (no hei, mitä kuuluu..).

On tosi kiusallista ja noloa. Minulla on diagnoosit ahdistuneisuushäiriö ja kaksisuuntainen. Muuten olen elämäni kunnossa, en ainakaan tunnista muita oireita. 

Onko muilla? Voi kun minulla vain putkahtelisi lauseita mieleen, mutta kun minun pitää vielä sanoa ne ääneen. Onneksi tuo kontrolli muiden seurassa suurin piirtein toimii, mutta voi tulla esimerkiksi töihin kävellessä tai oman työpöydän ääressä, kun kukaan ei näe. 

Ehkä tuo ei ole mitään vakavaa vaan olet tottunut tekemään niin? Minulla on sellanen, että mietin koko ajan mitä sanoisin ihmisille. Ajattelen sen, mutta en sanokaan yhtään mitään. Sitten mietin myös, että mitä joku toinen saattaisi sanoa johonkin asiaan. En tiedä sitten mistä tämäkin on tullut!

Vierailija
22/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka ollut minullakin ajatuksia, tekstiä ja puhetta päässä. Samoin  näen päässäni elokuvaa, itse keksimääni tietenkin. Harjoittelemalla voi tulla paremmaksi mutta itse en halua enää muuta.

Ei ole vaarallista mutta siihen saattaa jäädä koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä - täällä ihmiset ihmettelee ihmismielen ominaisuutta, joka on havaittu ja tunnistettu jo tuhansia vuosia sitten, sitä että ihmismieli on alati liikkeessä eikä levossa. 

Erilaisissa meditatiivisissa perinteissähän tuota tilaa on pidetty ongelmana ja yritetty päästä tilaan jossa ajattelu katkeaa. Useimmille edes hetkellinen sellaisen tilan saavuttaminen on vuosien taistelu, joten todellakin: normaalitila on vilkas mieli jossa kulkee koko ajan kaikenlaista. Lisäksi nykyään monet meditaatioperinteetkin on siinä mielessä ihmisluontoystävällisempiä, että eivät vaadi ajattelun katkaisemista, vaan kehottavat vaan seuraamaan ajattelua siinä missä seuraa ääniä, hajuja, nähtyjä asioita. Ajatusvirta on yksi aistimus vaan siinä missä nuo muutkin, ei sitä tarvitse pitää ongelmana.

On nykyäänkin tosin niitä jotka pitävät mielen luontaista toimintaa ongelmana. Esim. Eckhart Tolle kirjoittaa siitä kirjassaan, että ainoa ero ns. hullujen ja tavallisten välillä on että hullut sanovat ajattelunsa ääneen. Ja ihmisen normaalitila onkin yleensä sellainen, että jos kaiken ajatellun höpöttäisi ääneen, olisihan se ihan pimeän kuuloista ulkopuolisesta. Ihmiset muistelevat asioita ja kommentoivat muistoja tunnepohjaisesti, kuvittelevat tulevaisuutta joko toiveikkaasti tai pelokkaasti tai ikään kuin harjoitellen miten toimia tulevaisuudessa, joskus mieli höpöttää muuten vaan jotain, joskus siellä soi musiikkia, joskus on kommentteja siitä mitä näkee nykyhetkessä (esim. onpa tuolla naisella oudon värinen tukka). Tämä on siis täysin normaalia, mutta Tollen mielestä myös henkisen valaistumisen este, ja siksi olisi parempi opetella keskittymään nykyhetkeen, jolloin täyden keskittymisen hetkellä ajattelu pysähtyy.

Itse en kannata taistelua ajattelua vastaan. Minusta riittää että sitä ei luule itsekseen, ei samaistu siihen liikaa, vaan antaa sen vaan olla ja katselee sitä kuin se olisi ääniä joita kuuluu ulkopuolelta. Ei se silloin mitään haittaa, kun sitä ei automaattisesti usko eikä siihen samaistu.

Vierailija
24/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saakka ollut minullakin ajatuksia, tekstiä ja puhetta päässä. Samoin  näen päässäni elokuvaa, itse keksimääni tietenkin. Harjoittelemalla voi tulla paremmaksi mutta itse en halua enää muuta.

Ei ole vaarallista mutta siihen saattaa jäädä koukkuun.

Se on siis jonkinlainen ominaisuus.. 

Vierailija
25/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yöllä ennen nukahtamista (ja tähän menee aina kauan) tulee sellaista, että jos en keskity ajattelemaan mitään tarkkoja asioita, päässä alkaa käydä sellanen keskustelu tai jonkunlainen höpötys jostain ihan järjettömästä.

Sitten saatan esimerkiksi "lukea" jotain kirjoja uutisia, joita ei oikeasti olemassakaan. Tämä on pahimmillaan silloin, kun olen väsynyt sekä fyysisesti että henkisesti (olen introvertti eli ihmisten kanssa oleminen ja heidän juttujensa kuunteleminen uuvuttaa ihan totaalisesti).

Yleensä keskityn noissa tilanteissa luomaan jonkinlaisen tarinan, jota seurata ennen kuin nukahdan. Tyyliin sijoitan itseni jonkun kirjan tai leffan päähenkilöksi ja sitten katselen sitä kuin elokuvaa.

Valveilla minun on vaikea rentoutua noin paljon, että saisin käännettyä "valkoiselle kohinalle", eli vain seurata vierestä aivojen myrskyämistä.

Luulen, että ap:n kannattaisi kokeilla tietoista keskittymistä yms. Uskon, että tuollainen on todella häiritsevää. Psykoosin mahdollisuus on varmaan aika pieni, vaikka esimerkiksi skitsofreniassa äänet eivät välttämättä puhu itselle, vaan ne ovat pelkkiä vierestä seurattavia keskusteluja. Jos ahdistaa, mene lääkäriin. Saat mielenrauhan :)

Vierailija
26/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yöllä ennen nukahtamista (ja tähän menee aina kauan) tulee sellaista, että jos en keskity ajattelemaan mitään tarkkoja asioita, päässä alkaa käydä sellanen keskustelu tai jonkunlainen höpötys jostain ihan järjettömästä.

Sitten saatan esimerkiksi "lukea" jotain kirjoja uutisia, joita ei oikeasti olemassakaan. Tämä on pahimmillaan silloin, kun olen väsynyt sekä fyysisesti että henkisesti (olen introvertti eli ihmisten kanssa oleminen ja heidän juttujensa kuunteleminen uuvuttaa ihan totaalisesti).

Yleensä keskityn noissa tilanteissa luomaan jonkinlaisen tarinan, jota seurata ennen kuin nukahdan. Tyyliin sijoitan itseni jonkun kirjan tai leffan päähenkilöksi ja sitten katselen sitä kuin elokuvaa.

Valveilla minun on vaikea rentoutua noin paljon, että saisin käännettyä "valkoiselle kohinalle", eli vain seurata vierestä aivojen myrskyämistä.

Luulen, että ap:n kannattaisi kokeilla tietoista keskittymistä yms. Uskon, että tuollainen on todella häiritsevää. Psykoosin mahdollisuus on varmaan aika pieni, vaikka esimerkiksi skitsofreniassa äänet eivät välttämättä puhu itselle, vaan ne ovat pelkkiä vierestä seurattavia keskusteluja. Jos ahdistaa, mene lääkäriin. Saat mielenrauhan :)

Mulla on vähän samanlaista kun yritän nukahtaa, mutta tosiaan tämä jatkuu silloinkin kun olen jo herännyt. Sitten se päivän mittaan vähenee.. Veikkaan, että itselläni on liikaa aikaa ajatella, koska en opiskele enkä käy töissä. Olen suurimmaksi osaksi vain kotona tekemättä yhtään mitään ja sitten lueskelen kaikkien vakavien sairauksien tai häiriöiden oireita. Olen jatkuvasti huolestunut omasta terveydestäni ja se on aika uuvuttavaa.

Vierailija
27/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttityypeillähän yleensä on noin. Itselleni se on valtava rikkaus, josta en luopuisi mistään hinnasta. Mikään ulkoinen ei ole niin hyvää viihdettä kuin omassa päässä pyörivät tarinat ja elokuvat ja keskustelut. Olen jopa valinnut erakkomaisen ja parisuhteettoman elämäntavan, koska "parhaat bileet vaan on mun päässä", eikä mikään ulkoinen, ei seura tai tekeminen, voi kilpailla sen kanssa. Töissä kuitenkin käyn ja elätän itseni, eli kenellekään en ole taakaksi tällä.

Vierailija
28/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mulla on aina ollut noin, ja olen ajatellut että kaikilla olisi. Toiset ei vaan niin tiedosta sitä, että mieli oikeastaan toimii koko ajan, päällä on sisäinen monologi tai dialogi tai muistelu tai kuvittelu. 

En ymmärrä miten tuo olisi mikään ongelma. Itse vaan katselen kaikkia niitä ajatuksia ihan rauhassa, annan niiden tullla ja mennä miten vaan. Exäni joka oli psykologi sanoi että vilkas sisäinen mielikuvittelu ja sisäinen puhe on yleensä luovuuden merkkij.

Minullakin on ollut tuota aina, etenkin nukahtamisvaiheessa mieleen saattaa tulla aivan älyttömiä lauseita. Monesti havahdun siinä vaiheessa tajuamaan, että aha, olen nukahtamaisillani.

Vierailija
29/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä - täällä ihmiset ihmettelee ihmismielen ominaisuutta, joka on havaittu ja tunnistettu jo tuhansia vuosia sitten, sitä että ihmismieli on alati liikkeessä eikä levossa. 

Erilaisissa meditatiivisissa perinteissähän tuota tilaa on pidetty ongelmana ja yritetty päästä tilaan jossa ajattelu katkeaa. Useimmille edes hetkellinen sellaisen tilan saavuttaminen on vuosien taistelu, joten todellakin: normaalitila on vilkas mieli jossa kulkee koko ajan kaikenlaista. Lisäksi nykyään monet meditaatioperinteetkin on siinä mielessä ihmisluontoystävällisempiä, että eivät vaadi ajattelun katkaisemista, vaan kehottavat vaan seuraamaan ajattelua siinä missä seuraa ääniä, hajuja, nähtyjä asioita. Ajatusvirta on yksi aistimus vaan siinä missä nuo muutkin, ei sitä tarvitse pitää ongelmana.

On nykyäänkin tosin niitä jotka pitävät mielen luontaista toimintaa ongelmana. Esim. Eckhart Tolle kirjoittaa siitä kirjassaan, että ainoa ero ns. hullujen ja tavallisten välillä on että hullut sanovat ajattelunsa ääneen. Ja ihmisen normaalitila onkin yleensä sellainen, että jos kaiken ajatellun höpöttäisi ääneen, olisihan se ihan pimeän kuuloista ulkopuolisesta. Ihmiset muistelevat asioita ja kommentoivat muistoja tunnepohjaisesti, kuvittelevat tulevaisuutta joko toiveikkaasti tai pelokkaasti tai ikään kuin harjoitellen miten toimia tulevaisuudessa, joskus mieli höpöttää muuten vaan jotain, joskus siellä soi musiikkia, joskus on kommentteja siitä mitä näkee nykyhetkessä (esim. onpa tuolla naisella oudon värinen tukka). Tämä on siis täysin normaalia, mutta Tollen mielestä myös henkisen valaistumisen este, ja siksi olisi parempi opetella keskittymään nykyhetkeen, jolloin täyden keskittymisen hetkellä ajattelu pysähtyy.

Itse en kannata taistelua ajattelua vastaan. Minusta riittää että sitä ei luule itsekseen, ei samaistu siihen liikaa, vaan antaa sen vaan olla ja katselee sitä kuin se olisi ääniä joita kuuluu ulkopuolelta. Ei se silloin mitään haittaa, kun sitä ei automaattisesti usko eikä siihen samaistu.

Kiitos hyvästä vastauksesta! Jotenkin rauhoittaa mieltä :)

Vierailija
30/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttityypeillähän yleensä on noin. Itselleni se on valtava rikkaus, josta en luopuisi mistään hinnasta. Mikään ulkoinen ei ole niin hyvää viihdettä kuin omassa päässä pyörivät tarinat ja elokuvat ja keskustelut. Olen jopa valinnut erakkomaisen ja parisuhteettoman elämäntavan, koska "parhaat bileet vaan on mun päässä", eikä mikään ulkoinen, ei seura tai tekeminen, voi kilpailla sen kanssa. Töissä kuitenkin käyn ja elätän itseni, eli kenellekään en ole taakaksi tällä.

Hienoa, että osaat ajatella sen noin! Itselleni tämä on niin uusi asia, että pelkään sitä :D

Vierailija
31/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että osaat ajatella sen noin! Itselleni tämä on niin uusi asia, että pelkään sitä :D

Mitään ajatuksia ei kannata pelätä: ne ovat vain ajatuksia. Päähän pälkähtävällä ajatuksella ei ole esim. valtaa pakottaa ketään tekemään mitään, vaan se minkä ajatuksen mukaan tekee, valitaan tietoisesti. Tätä usein korostetaan erityisesti niille jotka kärsii esim. toisten vahingoittamiseen liittyvistä pakkoajatuksista, että ne ajatukset ei ole vaarallisia, ja niiden voi antaa vaan olla, ja tietenkin päättää että ei tee niin (yleensä muuten niistä ajatuksista kärsivät eivät oikeasti ikinä vahingoittaisi kohdetta jota vahingoittamisfantasiat koskee, vaan päinvastoin pelkäävät sen vahingoittumista tai kuolemaa, ja jotenkin tämä pelko projisoituu ajatukseksi siitä että itse vahingoittaisi esim. omaa vauvaa tai lemmikkiä). 

Mielenterveysongelmia ei tuon takia tarvitse pelätä, niin kauan kuin erottaa sisäisen puheen ja fantasian todellisuudesta. Sen sijaan siinä vaiheessa jos mielessä alkaa puhua vaikka jumala ja perkele ja käskeä tekemään erilaisia outoja asioita, ja oikeasti uskoo että kyseessä on sellainen ulkoinen olento joka juttelee eikä mielen sisäinen kuvittelu, niin on syytä huoleen.

Vierailija
32/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi asia oikeasti lienee ainoastaa se että nyt huomaat tuon automaattisen ajattelun, jota tapahtuu kun mieli on ns. tyhjäkäynnillä. Kyllä sitä on todennäköisesti aina tapahtunut ennenkin.

Vierailija
33/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeissään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ajatuksia ei kannata pelätä: ne ovat vain ajatuksia. Päähän pälkähtävällä ajatuksella ei ole esim. valtaa pakottaa ketään tekemään mitään, vaan se minkä ajatuksen mukaan tekee, valitaan tietoisesti. Tätä usein korostetaan erityisesti niille jotka kärsii esim. toisten vahingoittamiseen liittyvistä pakkoajatuksista, että ne ajatukset ei ole vaarallisia, ja niiden voi antaa vaan olla, ja tietenkin päättää että ei tee niin (yleensä muuten niistä ajatuksista kärsivät eivät oikeasti ikinä vahingoittaisi kohdetta jota vahingoittamisfantasiat koskee, vaan päinvastoin pelkäävät sen vahingoittumista tai kuolemaa, ja jotenkin tämä pelko projisoituu ajatukseksi siitä että itse vahingoittaisi esim. omaa vauvaa tai lemmikkiä). 

Mielenterveysongelmia ei tuon takia tarvitse pelätä, niin kauan kuin erottaa sisäisen puheen ja fantasian todellisuudesta. Sen sijaan siinä vaiheessa jos mielessä alkaa puhua vaikka jumala ja perkele ja käskeä tekemään erilaisia outoja asioita, ja oikeasti uskoo että kyseessä on sellainen ulkoinen olento joka juttelee eikä mielen sisäinen kuvittelu, niin on syytä huoleen.

Itse kärsin juuri tuollaisista pakkoajatuksista. Ja tosiaan en usko mihinkään sellaiseen, että joku saatana puhuisi minulle. Se on vaan omaa sisäistä puhetta.

Vierailija
34/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin käsikirjoituksen kohtauksia. ... Se ilmenee myös tuollaisena että lauseita vaan poksahtaa päähän.... En ole koskaan kokeillut, lauseet ovat tosiaan kuin "elokuvakohtauksia", tai keskusteluja joita kuvittelen tavallaan ihmisten välille, mutta outoa on se etten joudu kuvittelemalla kuvittelemaan mitään vaan lauseet vaan tulvii päähäni kuin nauhurilta. ... Onko ketään jolla on tätä samaa?

.

Minull #4 eli jolla ns. unen välissä tulee, mutta hereillä, on se just tuollaista. Se on kuin vuoropuhelua tai sitten joskus monologia. Mutta tunne siitä on yleensä sellainen, että se on jotain viisasta juttua. Itseasiassa on ole edes varma käsitänkö mitä asiaa se on, mutta siinä se TUNTUU nerokkaalta. Niin ja toki myös siltä ettei se ole minun omaa ajatusta, siis sellaista mitä normaalisti miettisin, esim. tämän päivän päiväohjelmaa, mitä teen, aikatauluja, mistä pitäisi kenenkin kanssa puhua jne.

Kirjoitin kännyllä tuon ensimmäisen viestin, niin minusta oma juttuni ei ole sellaista että siinä pätkisi lauseet. Mutta onhan se inhoittavaa, kun se ei tunnu omalta, kun se tapahtuu. Vaikka nyt kirjoittaessa tai ylipäätään asiaa miettiessä tajuaa että omien aivojen tuotettahan se on. Luulen kyllä että se liittyy unen vaiheeseen, onkohan vilkeuni/REM-uni? Herään siis jotenkin väärässä unen vaiheessa. AP:llä luulen että aivosi ovat ylikuumentuneet (stressi, ahdistus), itsellä kun sitä ei ole koskaan keskellä päivää tapahtunut

Vierailija
35/43 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mulla on aina ollut noin, ja olen ajatellut että kaikilla olisi. Toiset ei vaan niin tiedosta sitä, että mieli oikeastaan toimii koko ajan, päällä on sisäinen monologi tai dialogi tai muistelu tai kuvittelu. 

En ymmärrä miten tuo olisi mikään ongelma. Itse vaan katselen kaikkia niitä ajatuksia ihan rauhassa, annan niiden tullla ja mennä miten vaan. Exäni joka oli psykologi sanoi että vilkas sisäinen mielikuvittelu ja sisäinen puhe on yleensä luovuuden merkkij.

Varmaan näinkin osittain, mutta entä kun se pään puhe taikka dialogi alkaa tuntua normaalia arki-päänsisäis-puhetta paljon voimakkaammalta ja paljon enemmän siltä ETTEI se ole sun omaa?

Vierailija
36/43 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oletko ihmeissään saanut apua tai päässyt eroon ajatustulvasta? Itselläni alkoi samanlainen oireilu stressaavan elämäntilanteen jälkeen ihan yhtäkkiä. Ajatuksia vain tulee päähän ja ne on ihan outoja. Samoten mielialani vaihtuu päivän mittaan useaan kertaan.

Vierailija
37/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasispsykoosi  on ihan  eri  asia. Ei missään nimessä  lekurille  kannata  tollasista  puhua. (Näillä  palstoilla  pävystää  näköjään lääketeollisuuden tappaja-psykiatrit mainostamassa  psykiatria-bisnestä, mutta siihen  EI  KOSKAAN pidä  turvautua. =Tulokset on vaan pahenpaan  aina)

Sanoja  ja  ajatuksia  voidaan tuottaa  toisen  mieleen monin  tvoin- mutt  voi  kai ne  vain  jiskus  pulpahtaa  mieleen  muutenkin- ei  tartte  olla  moisesta  huolestunut.

Tuo on mahdollisesti  mielenohjailun tulos-  tai  voi  olla  muutakin. Oletko ollut  ulkomailla -  esim  USAssa-  iell  voi  tapahtua  kaikenlaista j  onko  suku-perhe  esim vapaamuurari  tai  muu  salaseuraa, eliittejä? Niiden touhuihin mielenkontrolli  kuuluu.

Kannattaa  vaan  yrittää  ravita hyvällä  ruoalla ja  saada  unta,  mahdollisesti  liikunta  voi  auttaa siinä- ja  muistaa  tärkeä  lihan syönti  tai ainakin  valkuaisainetta  eli  liha  tai  kananmunat, pavut, jne?

Vierailija
38/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hasispsykoosi  on ihan  eri  asia. Ei missään nimessä  lekurille  kannata  tollasista  puhua. (Näillä  palstoilla  pävystää  näköjään lääketeollisuuden tappaja-psykiatrit mainostamassa  psykiatria-bisnestä, mutta siihen  EI  KOSKAAN pidä  turvautua. =Tulokset on vaan pahenpaan  aina)
Sanoja  ja  ajatuksia  voidaan tuottaa  toisen  mieleen monin  tvoin- mutt  voi  kai ne  vain  jiskus  pulpahtaa  mieleen  muutenkin- ei  tartte  olla  moisesta  huolestunut.
Tuo on mahdollisesti  mielenohjailun tulos-  tai  voi  olla  muutakin. Oletko ollut  ulkomailla -  esim  USAssa-  iell  voi  tapahtua  kaikenlaista j  onko  suku-perhe  esim vapaamuurari  tai  muu  salaseuraa, eliittejä? Niiden touhuihin mielenkontrolli  kuuluu.
Kannattaa  vaan  yrittää  ravita hyvällä  ruoalla ja  saada  unta,  mahdollisesti  liikunta  voi  auttaa siinä- ja  muistaa  tärkeä  lihan syönti  tai ainakin  valkuaisainetta  eli  liha  tai  kananmunat, pavut, jne?

Valkuais-aine auttaa  juuri ajattelu ja  mielen toimintaan- ja kunnon  rvinto  tietuýsti on aina  hyvä.

Uupumus ja hiekko rqavitsemus  voi aina  edesauttaa  tai  aiheuttaa monenlaisia  ongelmia ilmenemään.

Vierailija
39/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näinkin osittain, mutta entä kun se pään puhe taikka dialogi alkaa tuntua normaalia arki-päänsisäis-puhetta paljon voimakkaammalta ja paljon enemmän siltä ETTEI se ole sun omaa?

tää ja  koko alotyus  tuntuu jo provolta  eli  ärsytys tai tiedonkalastus-viesteiltä- mutta  onhan  tiedossa  että  nykytekniikalla  monin  tavoin  voidaan lähettäö  puhetta ja  kuvia  ja  tun teisiin  vaikuttaa monin  eri  tavoin-

googlatkaa  vaikka  sähköinen  häirintä ja  mind  control

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17381747/tiesitteko-etta-gang-stalking-(t-i--operaatioissa-on-aina-paikallisupseeri

lainaus YK.n lausumasta:

"7. Suuntakaiuttimien käyttö, joilla on kyky ohjata ääni yksittäiselle henkilölle ihmisiä täynnä olevassa huoneessa. Tämä tietty tuote on viime kädessä eniten käytetty ja sitä kutsutaan usein V2K:ksi tai ääntä kalloon (voice to skull) ja sitä käytetään laajalti uhrin ollessa hermoromahduksen partaalla. Alun perin käyttö on tarkoitettu aiheuttaa uhrin alkamaan epäillä mielenterveyttään ja ajaa heidät mielenterveysjärjestelmän piiriin..."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16488045/keskustelua-hairintatekniikois…

Vierailija
40/43 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain lääkkeellä voi saada ajatuksensa katki, tai vaikka alkoholilla, huumeilla... Jotkut saavat ajatuksensa rauhoitettua puhumalla tai kirjoittamalla ylös ne.

Jos ne ajatukset tuntuu enemmän negatiiviselta kuin positiiviselta, kannattaa käydä lääkärissä.