3-viikkoisen unikoulu
Olis kiva päästä rytmiin pian... Tällä hetkellä nukkuu yksin 23-04 eli en mene luo imettämään tai hyssyttämään, miten nopeasti oppii etten tule? Ja koska alkaa nukkumaan pidempään? Ihana tyty on mut äitiä väsyttäää...
Kommentit (31)
Ei mitään unikouluja tai puhettakaan, että vauvan tulisi siirtyä äidin rytmiin. Äiti elää vauvan rytmissä usean kuukauden ennenkuin voi yrittää rytmiä siirtää! Miksi luulet, että äidit puhuvat aina univelasta? Nyt on se aika, kun äidin täytyy yrittää nukkua myös päivällä päikkärit, jotta jaksaa. Jotkut lapset heräävät vielä 2-vuodenkin iässä 5 kertaa yössä. Kannattaa totutella ajatukseen, että unet on katkonaisia useamman vuoden! Ei tule sitten yllätyksenä. Unikoulu voi olla jopa monelle 6kk vielä liian aikaista. Minä imetin tiheänimun kausina öisin tunnin välein vauvaa. Se oli rankkaa, mutta kesti vain hetken.
Trolli mikä trolli. Otapa yhteyttä neuvolaan ja pyydä terkkaria antamaan yksinkertaiset vastasyntyneen hoito-ohjeet päivärytmiä ja lapsen tarpeita koskien. Ja ala kasvaa aikuiseksi, jos kerran olet lapsen hankkinut.
En lukenut kaikkia kommentteja, mutta tosiaan noin pienen kanssa on mentävä hänen rytminsä mukaan. Toki kannattaa hyvin imettää ennen yöunille menoa, niin ehkä nukkuukin vähän paremmin. Mutta varsinkin ekat kolme kuukautta voi olla aika rankkaa ja äidillä ei ole paljoa omaa aikaa. Sitten n. 6kk+ alkaa vauva olemaan jo vähän isompi ja mahdollisesti kiinteitä pääsee harjoittelemaan. Toiset nukkuvat sitten paremmin, toiset eivät. Mutta tsemppiä vauvavuoteen, se on kiireistä aikaa ja äidillä hormoonihuuruista aikaa ja vauvalla nopean kasvun ja kehityksen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän äidinkin nukkua että jaksan päivät vauvan kanssa? Mulle sanottiin että nuku aina kun vauva nukkuu joten kun se illalla vihdoin väsähtää imetyksen jälkeen niin vien omaan sänkyynsä ja menen itse nukkumaan miehen kanssa samoihin aikoihin... Ap
Pakko ruokkia trollia:) MITÄ sä sen nukkuvan vauvan kanssa päivät teet?
Imetän, aamulla ja iltapäivällä vaihdan vaipan, katotaan telkkuu... Ulkoillaan klo 12. Ap
Että ihan kahdesti päivässä vaipan :)
Ja illalla vielä pari kertaa, aina on ollut täys vaippa eli syö hyvin. Ap
Tuli mieleen se terkkariopiskelija joka kertoi blogissaan ihan pienen vauvan unikoulustaan ja siitä nousi meteli
Kai annat jääkaappikylmää korviketta myös? Se kuuluu tähän äitityyppiin. Äläkä vaan vaihda liian usein vaippaa, ettet rasitu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän äidinkin nukkua että jaksan päivät vauvan kanssa? Mulle sanottiin että nuku aina kun vauva nukkuu joten kun se illalla vihdoin väsähtää imetyksen jälkeen niin vien omaan sänkyynsä ja menen itse nukkumaan miehen kanssa samoihin aikoihin... Ap
Imetän, aamulla ja iltapäivällä vaihdan vaipan, katotaan telkkuu... Ulkoillaan klo 12. Ap
Pitäis tulla vähintään 6 vaippaa täyteen, joista ainakin yhdessä kakat. Hyvin syövillä ( ja hoidetuilla) vauvoilla vaippoja päivässä 7-10 keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ystävä kallis.
Meillä poika söi öisin kahden tunnin välein noin 5-6 kk ikään asti. Pidin vieressä ja en monesti aamulla edes tiennyt havahtuneeni imettämään. Muuten en olisi jaksanut. Päivisin söi tunnin välein noin 3 kk asti. Ei syönyt tuttia. Ja on aina ollut valtava syömään. Teki kakatkin noin 7 kertaa päivässä ekat kuukaudet. Sinun vauvasi kuulostaa helpommin hoidettavalta. Ja niin kuin kaikki sanoivat, pieni vauva ei itke turhaan ja itkuun on aina vastattava. Nyt odotan kaksosia, joten saas nähdä miten ehtii hoitaa kahta vauvaa kerralla varsinkin, kun on vielä 3 v lisäksi viihdytettävänä.
Vauvaparka, vasta kolmeviikkoinen ja joutuu itkemään yksin tuntikausia nälkäisenä märissä vaipoissa :'( Kai edes tajuat pukea vauvan kunnolla ulos, saako noin pientä edes viedä sinne näin kovilla pakkasilla? :0
Nukkuispa meidänki vauva noin hyvin! Ikää 5 viikkoa, viime yön heräämiset klo 22, klo 1, klo 3.30, klo 5 ja klo 7... väsyttää.