Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että minusta tulee alkkis

Vierailija
11.01.2016 |

Molemmat vanhemmat olivat alkoholisteja, äiti kuollut mutta isä kittaa vieläkin. En ole nähnyt häntä vuosikymmeneen.

Oon 18v. Ensimmäisen kerran join kunnolla muutamaa kuukautta ennen kuin täytin 18. Ei tarvitse varmaan erikseen sanoa, että päähän nousi jo yksi lasillinen kuoharia. Sen jälkeen olen juonut (bileissä vain) ja aina on mennyt "yli". Kerran olen putkastakin herännyt.

Alkoholi nousee herkästi päähän enkä oikeastaan osaa sanoa ei. Lapsuudessani alkoholia ei ollut esillä ollenkaan. Alkoholi ja sen juominen oli tabu, lukuunottamatta yhtä tai kahta kaljaa kesässä. Eli, kukaan aikuinen ei käytännössä juonut lainkaan. Musta tuntuu, että en tiedä mikä on normaali määrä juoda. Tiedän nyt omat rajani enkä enää juo sen yli. Kuitenkin, jos mulle tarjotaan juomaa en osaa sanoa ei.

Vaikka juomiskertani ovat laskettavissa yhden käden sormilla tulee joskus himo alkoholiin. Enkä tiedä edes miksi. Toisaalta on kiva olla humalassa, koska ei ahdista ja olen sosiaalinen. Kaverini ovat sanoneet, että kun olen selvä vaikutan oudolta, mutta juodessani olen "normaali". En ole ostanut kotiin mitään, koska pelkään että siitä tulee tapa.

En kuitenkaan halua olla absolutisti. Jos totta puhutaan niin en tiedä mikä tämän keskustelun pointti on. Ehkä se, että älkää peitelkö alkoholia lapsilta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekavaa. Vanhempasi ovat alkoholisteja mutta eivät juoneet? Kannattaa ensin opetella olemaan edes selvin päin, jos kerran vaikutat silloin oudolta. Vanhempana on vaikeampaa elää raittiimmin, kun sosiaalinen elämä on pelkkää kännäilyä, eikä ole kavereita, joita kiinnostaa tehdä jotain muutakin.

Vierailija
2/4 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekavaa. Vanhempasi ovat alkoholisteja mutta eivät juoneet? Kannattaa ensin opetella olemaan edes selvin päin, jos kerran vaikutat silloin oudolta. Vanhempana on vaikeampaa elää raittiimmin, kun sosiaalinen elämä on pelkkää kännäilyä, eikä ole kavereita, joita kiinnostaa tehdä jotain muutakin.

En asunut vanhempieni luona. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna oilsin varovainen ihan perintötekijöidenkin takia. Vedätkö aina perseet olalle? Meneekö muisti? Tuleeko morkkis?

Vierailija
4/4 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna oilsin varovainen ihan perintötekijöidenkin takia. Vedätkö aina perseet olalle? Meneekö muisti? Tuleeko morkkis?

Muisti pätkii, kerran mennyt täysin. Morkkista en pahemmin pode. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän